Oblasť Galanty, Šale a Dunajskej Stredy

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 25. Mar 2007 19:53

Čavo napísal:Znížená rýchlosť je v smere Sereď - Sládkovičovo a je z dôvodu výjazdov z dvorov domov, ktoré sú na tej strane postavené. V opačnom smere znížená rýchlosť nie je. Ak by tam bola výnimka, musela by byť vyznačená (aspoň si myslím), pretože inak by si výnimku musel každý domýšľať, čo je dosť problém.

Plná čiara je stále plná čiara. Ak tam chceli povoliť zastavovanie, mali nakresliť prerušovanú. Zelenina sa tam nezačala predávať teraz a prednedávnom opravovali povrch, čo znamená, že aj prekreslovali dopravné značenie.


Dobre no. Ja tam pravidelne zastavujem. Pretože sú tam najlepšie melóny široko-ďaleko. :wink: Bezpečne odstavím auto na kraj cesty a ešte som tam nikdy policajnú hliadku nevidel. Čím to teda bude :?:

Inak keby sa mi pokazilo auto, tak tam nesmiem zastaviť :?:

A inak tí predavači - buď sú na svojich pozemkoch alebo mimo cesty. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Čavo » 25. Mar 2007 20:19

To že si tam široko-ďaleko nevidel žiadnu hliadku neznamená, že neporušuješ dopravné predpisy. Mám pocit, že som tam raz vzhliadol robiť policajtov poriadky. Myslím si, že sa nájdu aj nebezpečnejšie veci, ktoré možu policajti kontrolovať, ale aj tu to hlavne vo vyťaženejších časoch nie je zrovna sranda, keď Ti niekto ešte zahryzujúc sa do melóna vyštartuje do cesty. Tým čo tam predávajú policajti ani nič nemôžu, pokiaľ sú so svojimi bedničkami až mimo cesty (čo sú, určite sa už poučili) Jedine na koho majú dosah, sú vodiči, pretože porušujú dopravné predpisy.

Vyhláška rozlišuje pojem zastavenie a zastavenie vozidla (znie to blbo, ale je to tak). Zastavenenie je definované ako znehybnenie vozidla na čas potrebný na nastúpenie, či vystúpenie osôb, alebo naloženie, či vyloženie nákladu (môže byť zakázané použitím dopravného značenia). Zastavenie vozidla je definované ako zastavenie u dôvodu dopravnej situácie (zápcha, havária, dopravná značka STOP), alebo znefunkčnenia vozidla (porucha, priama účasť na dopravnej nehode). Čiže nie je závislé na rozhodnutí vodiča, ale okolností.

(Poprosím Ťa presunúť týchto posledných pár príspevkov do I/62 SC-Sereď, tu sú už celkom OT. Možno okrem môjho prvého, ktorý reagoval na možnosť presunu preferencií vodičov z I/62 na II/507+I/75, ten by sa možno zišiel zduplikovať, aby sa nestratili náväznosti)
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod Nevedko » 26. Mar 2007 09:50

Dialniciar napísal:Dobre no. Ja tam pravidelne zastavujem. Pretože sú tam najlepšie melóny široko-ďaleko. :wink: Bezpečne odstavím auto na kraj cesty a ešte som tam nikdy policajnú hliadku nevidel. Čím to teda bude :?:


Bude to tym, ze policajti na to kaslu. Inak, pre tvoju informaciu:

315/1996 Zb. §24 napísal:(3) Na cestách I. triedy a za zníženej viditeľnosti aj na ostatných cestách s výnimkou účelových komunikácií je mimo obce zakázané zastavenie a státie na inom mieste než na mieste označenom ako parkovisko.


Co presne znamena zastavenie a statie uz vysvetlil Cavo.
Obrázok používateľa
Nevedko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 454
Obrázky: 3
Založený: 21. Jún 2005 08:44

Odoslaťod Dialniciar » 31. Mar 2007 22:52

Čavo napísal:(Poprosím Ťa presunúť týchto posledných pár príspevkov do I/62 SC-Sereď, tu sú už celkom OT. Možno okrem môjho prvého, ktorý reagoval na možnosť presunu preferencií vodičov z I/62 na II/507+I/75, ten by sa možno zišiel zduplikovať, aby sa nestratili náväznosti)


Ja presúvanie príspevkov v rámci tém nerobím, nakoľko to neviem a už sa to ani nemienim učiť. :wink:

A posledná poznámka: budem na tejto ceste zastavovať aj naďalej ako doteraz. (melón kupujem celý a konzumujem ho doma, určite do neho nezakusujem) Možno porušujem predpis, možno nie, ja by som si to zdôvodnil - technická príčina auta. A nezaujíma ma, že je niekto proti tomu, tak ako ma nezaujíma, že tu nehliadkuje častejšie polícia. Ak mi niekto dá pokutu, tak ju zaplatím. To ovocie za tie dlhé roky stálo za to. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 08. Apr 2007 13:21

Doprava veľmi negatívne ovplyvňuje životné prostredie Galanty, vybudujú obchvat :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6802

Toto ma zaujalo po tej stránke, že príde minister ŽP a bude rozprávať, ako sa bude stavať obchvat, pričom to vôbec nie je v jeho kompetencii a keby teda chcel byť spravodlivý, tak potom by musel on prvý dať celý svoj rozpočet na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest, na opravy ciest I. triedy, na výstavbu cestných tunelov na horských priechodoch, na opravy ciest II. a III. triedy, na výstavbu ďalších, menších cestných obchvatov. Ale je to často MŽP, ktoré blokuje výstavbu a má námietky ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 22. Júl 2007 22:33

Cesta II/507, severovýchodný obchvat Jahodná v dĺžke 1,3 km - 292 mio skk

Cesta II/507, obchvat Veľkých Dvorníkov v dľžke 2,2 km - 795 mio skk

v rokoch 2009 az 2011
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Jurislav » 23. Júl 2007 10:39

Keby sa urobil obchvat Cabaj-Čáporu na ceste Trnovec-Nitra, mohla by sa pokojne prečíslovať na cestu I. triedy. Je to jedna z najlepších ciest II. triedy na Slovensku si myslím.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

... na zamyslenie ...

Odoslaťod Dialniciar » 30. Aug 2007 19:06

Čo dodnes nepochopím je výstavba ciest II. a III. triedy v týchto okresoch, v tejto oblasti. Tu, kde je fantastická rovina, sa postavili cesty úzke - ako keby sa nepamätalo na rýchlejší rozvoj ako inde, cesty síce rovné aj niekoľko kilometrov, ale potom zrazu ostrá pravouhlá zákruta. Prešiel som tento región tento týždeň. Ako hlavné vysvetlenie: boli spory medzi jednotlivými sedliakmi, takže už poľné cesty, kde sa s povozmi jazdilo boli takto stavané a tie cesty boli častokrát hranicami polí. Ale nepochopím, prečo to štát neodstránil a keď staval cesty, na ktoré aj tak musel dávať množstvo kameňa a vymeriavať ich, tak prečo to nebolo spravené poriadnejšie. Pochopím tieto zákruty v obciach, je ich neúrekom aj v nich, doradu, ale nepochopím ich mimo obcí.

Ďalšia chyba, vzniknutá už v minulosti: sú tu prepojenia hlavne sever-juh, chýbajú západ-východ. A sever-juh sú také, ako som opísal. Takže ten rozvoj je tu potom slabý, respektíve ako stúpa motorizácia, tak stúpa počet vážnych dopr. nehôd. A to sa týka aj celého juhu v NR kraji.

Štát stavia obchvat Galanty. Tam sa celkovo do cestnej infraštruktúry investujú značné financie, do KO, do opráv MK, chodníkov atď. Kde chýba obchvat, to je mesto Šaľa, kde štát ochotný investovať nie je a je to scenár napr. Trnavy - kým tam nepríde veľká investícia, nebude mať štát záujem. DS má viac-menej dopr. situáciu zvládnutú dobre a aj keď by sa obchvat hodil, štát obchvat DS do r. 2010 začať stavať neplánuje. Len upresním, že DS obchvat má, len nedostavaný.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 30. Aug 2007 19:06

Jurislav napísal:Keby sa urobil obchvat Cabaj-Čáporu na ceste Trnovec-Nitra, mohla by sa pokojne prečíslovať na cestu I. triedy. Je to jedna z najlepších ciest II. triedy na Slovensku si myslím.


Nemá adekvátne podložie. :idea: :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Čavo » 02. Sep 2007 08:22

Jurislav napísal:Keby sa urobil obchvat Cabaj-Čáporu na ceste Trnovec-Nitra, mohla by sa pokojne prečíslovať na cestu I. triedy. Je to jedna z najlepších ciest II. triedy na Slovensku si myslím.

Obchvat Cabaj-Čáporu by bol trošku problematický, pretože táto dedina je dosť široká. Myslím si, že tu nie je treba cestu I. triedy, kedže medzi NR a SA sa dá s relatívne malou obchádzkou prejsť cez R1. Skôr mám pocit, že by mali na oboch koncoch obce pribudnúť spomalovacie ostrovčeky (prípadne aj na ostatných častiach obce Pereš, Riegler a asi aj Nový Cabaj) a na hlavnej križovatke v centre okružná križovatka, aby sa trošku podarilo ubrzdit letcov, čo tam lietajú príliž nízko.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod Dialniciar » 04. Okt 2007 11:09

Mestu Šaľa hrozí dopravný kolaps :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8058
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 31. Okt 2007 12:44

Trnavský kraj obnoví tretinu ciest :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8319

Dunajská Streda 184 miliónov, Galanta 116 miliónov
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 31. Okt 2007 18:10

Dialniciar napísal:Dunajská Streda 184 miliónov, Galanta 116 miliónov

DS 184 mil.? :shock: Zeby isli kompletne opravit staru betonku Stvrtok na O.- DS? V GA som tiez zvedavy, co budu opravovat, tam su celkovo cesty II a III. triedy v pomerne dobrom stave
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 31. Okt 2007 18:13

Andrej napísal:
Dialniciar napísal:Dunajská Streda 184 miliónov, Galanta 116 miliónov

DS 184 mil.? :shock: Zeby isli kompletne opravit staru betonku Stvrtok na O.- DS? V GA som tiez zvedavy, co budu opravovat, tam su celkovo cesty II a III. triedy v pomerne dobrom stave


Ale kdeže ... sú tam povrchy staré 20-35 rokov, x-krát zaplátané. Nespevnené krajnice, veľmi zle sa tam predbieha alebo obieha nejaký poľnohospodársky stroj. A zďaleka nie sú tie cesty rovné z hľadiska vozovky. Množstvo nerovností. Okrem toho však tu sa TT VÚC chce zamerať na opravy mostov. A myslím, že tu má byť aj jedna-dve kruhové križovatky.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 05. Nov 2007 15:26

Prvú stavbu obchvatu Galanty vybuduje Váhostav - SK. Konečná cena zákazky Slovenskej správy ciest, o ktorú prejavilo záujem deväť firiem, sa oproti predpokladanej hodnote znížila zhruba o polovicu. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8378
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod pablito » 05. Nov 2007 15:52

Dialniciar napísal:Prvú stavbu obchvatu Galanty vybuduje Váhostav - SK. Konečná cena zákazky Slovenskej správy ciest, o ktorú prejavilo záujem deväť firiem, sa oproti predpokladanej hodnote znížila zhruba o polovicu. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8378


Je to vobec pri tejto stavbe ziskove???

Ci ta statna expertiza je len na srandu???
pablito
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 297
Založený: 17. Jún 2007 14:35
Bydlisko: Amsterdam

teória

Odoslaťod Dialniciar » 05. Nov 2007 15:58

pablito napísal:Je to vobec pri tejto stavbe ziskove???

Ci ta statna expertiza je len na srandu???


Štátna expertíza bola v tomto prípade spravená na max. cenu stavby. Tak ako už vo väčšine prípadov, aj s oprávneným max. ziskom a je na firmách, akú zvolia cenovú stratégiu a tiež záleží od toho, ako a od koho si zabezpečia stavebné materiály atď.

Ziskové to byť samozrejme môže a nielen môže, ale aj bude. Ale na druhú stranu: ešte sa to nedostavalo. :wink:

Konkrétne možné šetrenie modelovej situácie:

Cement - náklady na úsek 100 mil. SKK bez DPH. To povie štátna expertíza. Ak by to bolo viacej, je možnosť to zrušiť, ale keďže ide o celkovú cenu, tak je to jedno. Ja však idem do detailov. Stavebná firma však napriek tomu, že by za cement toľko dala, môže mať nakontrahovanú inú objednávku, oveľa vyššiu a tak ju vyjde aj s DPH cement na túto stavbu len 65 mil. SKK. ... to ale štátny orgán nemôže predpokladať. Potom ide o mieru zisku a je na konkurenčnom boji, či sa niekto uspokojí so ziskom 1-2 mil. SKK alebo pod 5 mil. SKK ani nepôjde.
Naposledy upravil Dialniciar dňa 05. Nov 2007 16:01, celkovo upravené 1 krát.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod expwy » 05. Nov 2007 15:59

pablito napísal:Je to vobec pri tejto stavbe ziskove???
Ci ta statna expertiza je len na srandu???

Nie je na srandu, aby firma ktorá ma vyhrať vyhrala tak podlezie ceny, a štát potom s ňou podpíše dodatky za práce naviac alebo nejaké iné vyvolané investície, kde sa určitým spôsobom vyrovná tá zdanlivá "neziskovosť", alebo sa zistí, že projekt niečoho bol ešte robený na staré normy a keďže platia nové tak treba iné drahšie riešenie...Cesty sú rôzne...
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod pablito » 05. Nov 2007 16:09

Jasne... Chapem zmysel statnej expertizy.
Skor bolo pre mna dost prekvapujuce aj ked vitane ze firma isla tak vyrazne pod max cenu. Co svedci bud o silnej sutazi alebo o tom ze zmluva ktoru bude mat Vahostav s SSC bude umoznovat navysenie ceny. Ale to uvidime az ked to bude vsetko stat a bude to uzavrete... :wink:

Este som nezaregistroval ze dsolo k tak vyraznemu poklesu ceny zakazky... Tot vsio...
pablito
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 297
Založený: 17. Jún 2007 14:35
Bydlisko: Amsterdam

Odoslaťod expwy » 05. Nov 2007 16:21

pablito napísal:Jasne... Chapem zmysel statnej expertizy.
Skor bolo pre mna dost prekvapujuce aj ked vitane ze firma isla tak vyrazne pod max cenu. Co svedci bud o silnej sutazi alebo o tom ze zmluva ktoru bude mat Vahostav s SSC bude umoznovat navysenie ceny. Ale to uvidime az ked to bude vsetko stat a bude to uzavrete... :wink:

Este som nezaregistroval ze dsolo k tak vyraznemu poklesu ceny zakazky... Tot vsio...

Možností je viacero, aj to čo hovorí Diaľničiar je možná varianta...
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Andrej » 05. Nov 2007 21:42

"Zákazka zahŕňa preložku úseku cesty prvej triedy č. 75 od železničnej trate Galanta - Nové Zámky po tú istú cestu za Galantou v smere na Šaľu"

To znamena v podstate kompletny juzny obchvat? Alebo som to zle pochopil?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod konstrukt » 05. Nov 2007 22:01

pablito napísal:
Dialniciar napísal:Prvú stavbu obchvatu Galanty vybuduje Váhostav - SK. Konečná cena zákazky Slovenskej správy ciest, o ktorú prejavilo záujem deväť firiem, sa oproti predpokladanej hodnote znížila zhruba o polovicu. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8378


Je to vobec pri tejto stavbe ziskove???

Ci ta statna expertiza je len na srandu???
Veľký zisk pravdepodobne ani nečakajú, pretože betóny,cementová stabilizácia, asfalty budú musieť nakupovať u konkurencie a takysto zabudovanie týchto zložiek do cestného telesa. Tá cena je ozaj nízka.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 06. Nov 2007 16:28

doprastavak napísal:Veľký zisk pravdepodobne ani nečakajú, pretože betóny,cementová stabilizácia, asfalty budú musieť nakupovať u konkurencie a takysto zabudovanie týchto zložiek do cestného telesa. Tá cena je ozaj nízka.


Váhostav je rastúca spoločnosť. Potrebuje odskúšať nové stroje aj techniku, kým je to všetko v záruke. O nákupoch tejto firmy ja viem svoje. Dnes žiadna firma nestavia so stratou, ak tak len nechcene (zlý odhad a nečakaný vývoj na trhu naraz) na jednej, dvoch stavbách. Váhostav má svoju sieť firiem, dodávateľov a poddodávateľov a dokáže vytvoriť ročný zisk vyšší ako 100 mil. SKK a keďže stavia 3/4 len dopravné stavby a z toho hlavne cesty a diaľnice, tak tu stavia so ziskom. Ale ako hovorím: niekomu stačí menší zisk, inému len vyšší.

Toto, čo sa postaví bude stáť presne ako v zmluve. Nepoznám podmienky zmluvy, ani požadovaných rozmerov v SSC. Teda sú možné nejaké dodatky, za nejaké ďalšie práce a toto môže cenu navýšiť, podstata veci však je, že 8 firiem dalo vyššiu cenu a dodatky by ju ešte viac navýšili.

Andrej napísal:To znamena v podstate kompletny juzny obchvat? Alebo som to zle pochopil?


Skôr ako odpoviem - ktoré časti obchvatu v akom vedení presne plánuje SSC v prípade GA stavať :?: ... inak mal by to byť celý južný obchvat, ale len tak, aby bol sprejazdnený a ďalšie napojenia atď. mali byť dostavané neskôr. Ale za toto neručím, ja sa dlho už neviem dostať k infos k tomuto obchvatu. :?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

... pár detailov zo SSC ...

Odoslaťod Dialniciar » 12. Nov 2007 22:13

Názov zákazky podľa verejného obstarávateľa
Cesta I/75 Galanta - obchvat, 1. stavba

Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)
Vybudovanie preložky cesty I/75 úseku od trate ŽSR Galanta - Nové Zámky po cestu I/75 za mestom Galanta v smere na Šaľu, príjazdovej komunikácie k firme Samsung Electronics Slovakia, s. r. o., v Galante a veľkej okružnej križovatky ciest I/75 (obchvatu) s pôvodnou cestou I/75 a preložkou cesty II/507. Súčasťou je aj ochrana závlahových potrubí, úprava 2 x 110 kV vedenia VVN, prekládka 22 kV vedenia VN a preložka DK, MK, PDOK.

Celková konečná hodnota zmluvy (zmlúv)
Hodnota bez DPH: 83 527 333. Mena: SKK.

Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Najnižšia cena.

Počet prijatých ponúk
9.

Názov a adresa dodávateľa, s ktorým sa uzatvorila zmluva
Váhostav-SK, a. s., IČO: 31 356 648, Hlinská 40, 011 18 Žilina, tel. č.: 041 517 11 11, fax: 041 517 12 94, e-mail: jan_urbanik@vahostav-sk.sk.

Začiatočná predpokladaná celková hodnota zákazky:
Hodnota bez DPH: 160 000 000 až 200 000 000. Mena: SKK.
Celková konečná hodnota zákazky:
Hodnota bez DPH: 83 527 333. Mena: SKK.
Hodnota za: 12 mesiacov.

Jestvuje predpoklad subdodávok v rámci zmluvy
Áno.
Podiel: 35,80 %.
Stručný opis hodnoty/podielu zákazky s plnením v subdodávateľskom vzťahu:
Konštrukčné vrstvy živičné, archeologický prieskum, projektová dokumentácia, prekládka 22 kV vedenia, úprava 2 x 110 kV vedenia VVN, preložka DK, MK a PDOK.

Zákazka sa týka projektu a/alebo programu financovaného z fondov EÚ
Spolufinancovanie zo štrukturálneho fondu ERDF.


Zdroj: SSC, http://www.ssc.sk/user/view_page.php?pa ... &preview=1
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Obchvat Galanty

Odoslaťod Maddoc » 29. Nov 2007 08:17

Na stavbe obchvatu Galanty sa uz zacalo so zemnymi pracami.
Maddoc
nováčik
 
Príspevky: 9
Založený: 28. Feb 2007 10:06

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 71 hostí.