Stránka 1 z 19

Oblasť Galanty, Šale a Dunajskej Stredy

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2005 17:34
od Dialniciar
V tejto téme sa budem venovať takmer výlučne iba cestnej doprave v časovom harmonograme do r. 2006 + výhľadové obdobie do r. 2010.

Cestná infraštruktúra:

V rámci opráv cestnej siete sa budú opravovať tieto úseky (do r. 2006):

1. Pusté Úľany-Sládkovičovo-Galanta-Šaľa
2. Sládkovičovo-Senec (viac v iných témach v sekcii Cestné stavby)
3. Sládkovičovo-Veľké Úľany-Zlaté Klasy-Šamorín
4. Mierovo-Lehnice-Vydrany-Dunajská Streda
5. Galanta-Vozokany-Tomášikovo
6. Tomášikovo-Jahodná
7. Dunajský Klátov-Veľké Dvorníky
8. Horné Saliby-Diakovce-Tešedíkovo-Žihárec
9. Medveďov-Kľúčovec-Číčov
10. Topoľníky-Kolárovo
11. Veľký Meder-Okoč-Kolárovo
12. Galanta-Sereď (v rámci investície Samsung)
13. Dlhá nad Váhom-Šoporňa
14. Hájske-Močenok
15. Vlčany-Dedina Mládeže-Kolárovo
16. Dunajská Streda-Vrakúň-Gabčíkovo

Tieto úseky sa budú opravovať aj za prispenia samosprávy a predovšetkým súvislé úseky a na niektorých cestách nižšej kategórie, ale vyššieho regionálneho významu sa plánuje aj postupné rozšírenie viacerých ciest kvôli vysokému nárastu dopravy. Niektoré úseky neuvádzam, pretože nie sú potvrdené, podobne ani celková suma ešte nie je známa, ale bude nad 100 mil. SKK.

Cestné obchvaty:

Dunajská Streda - prípravné štúdie a projekty pre severnú časť obchvatu
Veľký Meder - príprava projektu pre EÚ aj v rámci ďalších plánovaných investícií v danom meste a jeho okolí

Okrem toho sa pripravuje veľká štúdia na posúdenie potrebnosti ďalších obchvatov ako aj projekty pre EÚ.

Okrem toho je v prípravnej fáze RK R7 a sú tu aj predpoklady pre začatie stavebných prác pre cestu I. triedy DS-NZ.

V oblasti železničnej a leteckej dopravy nebudú zaznamené žiadne významné investície okrem oblasti mesta Galanta a niektorých ďalších obcí, v ktorých sa plánujú investície nielen do železničných tratí, ale najmä do modernizácie železničných staníc.

V rámci vodného hospodárstva sa plánujú investície (ako aj v oblastiach ŽP, vodárenstva a kanalizácii a protipovodňových opatrení) v sume presahujúcej 10 mld. SKK.

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2005 18:13
od kaviarista
Dy,

DS-NZ sa bude stavat rovno ako poloprofil buducej RC, alebo ako bezna cesta 1.triedy?

A podobne aj severny obchvat DS. Bude to uz sucast buducej R7?

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2005 20:06
od Dialniciar
kaviarista napísal:Dy,

DS-NZ sa bude stavat rovno ako poloprofil buducej RC, alebo ako bezna cesta 1.triedy?

A podobne aj severny obchvat DS. Bude to uz sucast buducej R7?


Kaviarista,

aj pri diaľnici musí existovať cesta I. triedy. Neviem vám zodpovedať vašu otázku, pretože sa ešte v tomto probléme nerozhodlo. Zatiaľ je len plán postaviť cestu I. triedy DS-NZ, ktorý tu už však je takmer 10 rokov a teraz by sa mal konečne začať realizovať. Záleží aj od vlády v r. 2006.

Na vašu druhú otázku zodpoviem jasne, áno počíta sa s tým, že by mal obchvat parametre RK, avšak bol by stavaný iba na polovičný profil a ani sa nepočíta s jeho dostavbou na plný profil.

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2005 09:55
od wazari
Dy napísal:
Kaviarista,

aj pri diaľnici musí existovať cesta I. triedy. Neviem vám zodpovedať vašu otázku, pretože sa ešte v tomto probléme nerozhodlo. Zatiaľ je len plán postaviť cestu I. triedy DS-NZ, ktorý tu už však je takmer 10 rokov a teraz by sa mal konečne začať realizovať. Záleží aj od vlády v r. 2006.


Z tohto materialu mam dojem, ze pojde uz priamo o RC:

http://www.rokovania.sk/appl/material.n ... enDocument

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 19:03
od Alexander Velky
Bude sa stavať priamo RK na polovičný profil dočasne bez úhrady. Bude to najlepšia cesta na juhu za DS v smere na NZ ... :lol:

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2005 10:18
od Dialniciar
Alexander Velky napísal:Bude sa stavať priamo RK na polovičný profil dočasne bez úhrady. Bude to najlepšia cesta na juhu za DS v smere na NZ ... :lol:


AV,

tak najmä to bude jediná cesta, ktorá spojí priamo DS a NZ a bude dostatočne pevná na to, aby odolala aj povodniam.

Mesto Šaľa a obchvat

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2005 20:24
od Caesar
V tejto oblasti SR prijde možno čo nevidieť k zmene, čo sa týka investícií v nej. Primátor mesta Šaľa má záujem na tom, aby sa okolo mesta vybudoval obchvat.

Momentálne existuje viacero variant a financovať by ho mala SSC. Predbežná suma peňazí je odhadnutá na cca. 1 mld. SKK. 8)

Viac info: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1629

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2005 19:15
od Dialniciar
Ja to mestu SA prajem, ale realita je taká, že sa čaká na výber vhodného variantu a potom je r. 2006. Aj keď je pravdou, že cestné obchvaty sa stavajú na 90% bez ohľadu na to, aká je práve vláda pri moci, tak tento obchvat podľa mňa bude hotový najskôr v r. 2010 kvôli pozemkom a vzhľadom na cenu možno aj neskôr. Ale je to lepšie než keby sa mal stavať v r. 2010. Aj keď zase na druhú stranu: ešte sa nestavia a nie je ani vhodná varianta vybraná. :lol:

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2005 13:45
od Dialniciar
V Galante Samsung bude znovu investovať a postaví nové logistické centrum. Po jeho dostavbe bude Samsung Electronics najväčším exportérom na Slovensku.

V súvislosti s tým súvisí aj zmena priorít mesta GA. Mesto sa zameria hlavne na budovanie infraštruktúry v hodnote 6 mld. SKK a z toho 2,5 mld. SKK sa dá na budovanie obchvatu. Finančne pomáha štát, ktorý zároveň zlepší aj cestné spojenie s mestom Sereď, t.j. s RK R1.

Viac informácií: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1993

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2005 14:39
od aquila
2,5 miliardy je nejako moc ? to bude ako dlhy ? resp vsak az tu sumu sa uz stavau docela dlhe useky stvorprudovky ..

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2005 15:34
od Andrej
Dy napísal:V súvislosti s tým súvisí aj zmena priorít mesta GA. Mesto sa zameria hlavne na budovanie infraštruktúry v hodnote 6 mld. SKK a z toho 2,5 mld. SKK sa dá na budovanie obchvatu. Finančne pomáha štát, ktorý zároveň zlepší aj cestné spojenie s mestom Sereď, t.j. s RK R1.


A vies aj ako zlepsi toto cestne spojenie? Bude sa rekonstruovat sucasna betonka od Sladkovicova do GA? Alebo cesta II. triedy smerom na R1?

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2005 20:09
od Caesar
Ďalší článok k výstavbe logistického centra v GA firmou Samsung. :arrow:

Viac: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2003

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2005 21:34
od Dialniciar
Andrej napísal:A vies aj ako zlepsi toto cestne spojenie? Bude sa rekonstruovat sucasna betonka od Sladkovicova do GA? Alebo cesta II. triedy smerom na R1?


Neviem to úplne presne a musím si to "doštudovať".

Nepredpokladám, že sa bude opravovať cesta SC-Sereď, I/62 za viac ako 1,2 mld. SKK, čo je min. cena na opravu tejto cesty na r. 2005.

Obchvat bude tvoriť zrejme veľa objektov, ale neviem presné čísla. Len viem, že štát chcel investovať do GA sumu aspoň 1 mld. SKK na cestný obchvat ak som správne informovaný.

Napojenie na Sereď sa zlepší zásadnejším spôsobom, takže sa zlepší sa kvalita a parametre cesty. To bude aj nevyhnutné vzhľadom na fakt, že sa bude stavať logistické centrum. V r. 2010 to už je 3. centrum na Slovensku - SC, GA, Beckov, ktoré budú dostavané a budú pribúdať ďalšie menšie, ktorých už aj teraz sú 10-tky po celom Slovensku. :lol:

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2006 10:35
od Andrej
Dy napísal:
Andrej napísal:A vies aj ako zlepsi toto cestne spojenie? Bude sa rekonstruovat sucasna betonka od Sladkovicova do GA? Alebo cesta II. triedy smerom na R1?


Neviem to úplne presne a musím si to "doštudovať".

Nepredpokladám, že sa bude opravovať cesta SC-Sereď, I/62 za viac ako 1,2 mld. SKK, čo je min. cena na opravu tejto cesty na r. 2005.


Pytal som sa na opravu betonky Sladkovicovo-Galanta, nie SC-Sered. Bude sa tato betonka opravovat v ramci investicii v Galante :?:

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2006 17:18
od Dialniciar
Andrej napísal:Pytal som sa na opravu betonky Sladkovicovo-Galanta, nie SC-Sered. Bude sa tato betonka opravovat v ramci investicii v Galante :?:


V GA sa plánuje "len" obchvat. Neviem o tom, že by sa malo v r. 2006 investovať v tomto smere, plánujú sa väčšie investície v TT VÚC aj od SSC, ale reálne asi až v r. 2007 (po voľbách a s lepšími rozpočtami). :lol:

OdoslaťOdoslané: 02. Apr 2006 14:49
od Dialniciar
Zmena dopravy kvôli rekonštrukcii križovatky v Šali až do 28.4.2006. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3311

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2006 20:18
od Dialniciar
Už v tomto týždni by mala byť otvorená nová kruhová križovatka na Námestí A. Dubčeka, medzi Hlavnou, Kráľovskou a Vlčanskou ulicou v Šali. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3541

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2006 19:00
od Dialniciar
Križovatku sprejazdnia v stredu. V Šali bude 3. mája po rekonštrukcii spustená nová kruhová križovatka na Námestí A. Dubčeka. Podľa pôvodného zámeru ju mali otvoriť už v minulý piatok, práce sa však predĺžili. Mesto na výstavbu vynaložilo desať a pol milióna korún. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3682

Môj postreh: Všimnite si, že mesto vynaložilo, ... v tomto prípade má mesto aktívny záujem o zlepšenie dopravy a priamo to finančne podporilo. Gratulujem, Šaľa. :lol:

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2006 13:59
od Dialniciar
Vláda by mala odsúhlasiť šesť dopravných stavieb za 3 mld. Sk. Najnákladnejšou stavbou z nich je obchvat Galanty, na ktorú
ministerstvo odhaduje celkové náklady 2,173 mld. Sk. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3984

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2006 14:29
od Andrej
Dy napísal:Vláda by mala odsúhlasiť šesť dopravných stavieb za 3 mld. Sk. Najnákladnejšou stavbou z nich je obchvat Galanty, na ktorú
ministerstvo odhaduje celkové náklady 2,173 mld. Sk. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3984


Dy, nevies, co vsetko tento obchvat bude zahrnat? Lebo vyse 2 mld Sk za par km cesty I. triedy sa mi zda vela. Neplanuje sa v ramci toho aj kompletna rekonstrukcia betonky Sladkovicovo - Galanta?

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2006 14:35
od Dialniciar
Andrej napísal:
Dy napísal:Vláda by mala odsúhlasiť šesť dopravných stavieb za 3 mld. Sk. Najnákladnejšou stavbou z nich je obchvat Galanty, na ktorú
ministerstvo odhaduje celkové náklady 2,173 mld. Sk. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3984


Dy, nevies, co vsetko tento obchvat bude zahrnat? Lebo vyse 2 mld Sk za par km cesty I. triedy sa mi zda vela. Neplanuje sa v ramci toho aj kompletna rekonstrukcia betonky Sladkovicovo - Galanta?


Stavebné náklady sú pod úrovňou 2 mld. SKK, Galanta nemá kvalitnú cestu ani napojenie a nemám také informácie, že by v tom bola aj oprava inej cesty a aj prvé správy hovorili o tom, že na prvú etapu obchvatu sa dá suma 1,3 mld. SKK, ale jednoducho je to požiadavka investora a je v tom zrejme aj niečo iné. Neviem. :lol:

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2006 14:40
od Andrej
A nie je zname ani to, ci pojde obchvat severom alebo juhom od Galanty?

OdoslaťOdoslané: 04. Jún 2006 11:26
od Dialniciar
Stred Galanty je v súčasnosti uzatvorený pre akúkoľvek automobilovú dopravu. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4024

Nové logisticko-distribučné centrum v Galante. V Galante uviedli do skúšobnej prevádzky distribučné centrum pre strednú a západnú Európu. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4025

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2006 14:19
od Dialniciar
Pred nemocnicou rozširujú parkovanie

Pred nemocnicou v Šali pribudnú nové parkovacie miesta. Na doterajšej ploche mohli vozidlá parkovať iba pozdĺžne, niektoré svojimi kolesami zasahovali až na trávnik, za čo im mestskí policajti zvykli udeľovať pokuty. Po rozšírení parkoviska by už podobné problémy mali zostať minulosťou. Ešte minulý týždeň sem betónové tvárnice ukladali Ferdinand Lakatoš a Jozef Daniš, obaja zo Selíc.


- si -

[11. 7. 2006]

Zdroj: http://www.regionalnenoviny.sk/c/280166 ... vanie.html

Aktuálny stav cestnej siete, stručne zhrnuté

OdoslaťOdoslané: 03. Aug 2006 20:44
od Dialniciar
Galanta: V súčasnosti sa nedá prejsť cez centrum mesta, obchádzkové trasy vedú po miestnych uliciach, väčšinou max. povolená rýchlosť 40 km/h, stav miestnych ciest nie je dobrý a touto záťažou sa zhoršuje.

Dunajská Streda: Dopravná situácia po dobudovaní 2 na seba nadväzujúcich kruhových objazdov sa citeľne zlepšila.

Šaľa: Z dôvodu rekonštrukcie je pre dopravu úplne uzatvorená Vlčanská ulica v Šali. Jej rekonštrukcia bola vyvolaná z dôvodu prípravy výstavby pešej zóny na Hlavnej ulici a už nevyhovujúcimi priestorovými parametrami. Cesta sa vyznačuje aj viacerými poruchami svojej konštrukcie a zlými protišmykovými vlastnosťami krytu vozovky. Uzatvorená bude do 31. augusta.

Je zjavné, že veľmi chýba kvalitná cesta I. triedy medzi mestami Galanta a Dunajská Streda, jednoducho cesta, ktorá by mala dobré parametre, pretože tie cesty, čo sú tu dnes, už vôbec nepostačujú. Zle spevnené až nespevnené krajnice, úzka cesta, zle klopené často pravouhlé zákruty, cesta prechádza cez dlhé obce (obec je dlho pri ceste :lol: ).