I/59 - BB-Donovaly-DK-hranica s Poľskom

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod patriot » 17. Sep 2008 19:02

Najvýznamnejší cestný ťah na Poľsko znovu získa lepšie parametre. Vláda SR totiž vydala súhlas na začatie obstarávania stavby na štátnej ceste I/59. Zmodernizovaná tak bude doprava na úseku horského priechodu medzi Vyšným Kubínom a Brestovou. Zlepšenie parametrov cesty je navrhnuté formou rozšírenia existujúcej komunikácie o pruh pre pomalé vozidlá. Termín začatia prác je október 2008, dokončená by mala byť v novembri 2011. Celkové náklady na rozšírenie takmer 4 km úseku cesty dosiahnu 402 miliónov korún. V rámci nich budú zrekonštruované 2 mosty a postavený jeden nový.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10888
patriot
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 256
Založený: 19. Máj 2008 20:52

Odoslaťod wizard112 » 04. Jan 2009 20:43

Aké pozdĺžne sklony má súčasná I/59 cez Donovaly zo strany BB aj RK? Aké je maximálne stúpanie z jednej aj z druhej strany, resp. dá sa popísať úseky a ich stúpania?
wizard112
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 13
Založený: 01. Feb 2008 20:02
Bydlisko: Banská Bystrica

Odoslaťod wizard112 » 04. Jan 2009 20:44

Pardon za dva príspevky, ale ešte jedna vec, aká bola stanovená návrhová rýchlosť?
wizard112
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 13
Založený: 01. Feb 2008 20:02
Bydlisko: Banská Bystrica

Odoslaťod sergej » 22. Feb 2009 11:54

Závery EIA k navrhovanej činnosti „I/59 a I/66 Slovenská Ľupča - Korytnica, hranica kraja

1. Záverečné stanovisko k navrhovanej činnosti
Na základe výsledku posudzovania uvedenom v správe o hodnotení, došlých stanovísk, záznamov z verejného prerokovania, jednaní počas spracovania posudku a posudku sa navrhovaná činnosť „I/59 a I/66 Slovenská Ľupča - Korytnica, hranica kraja“ odporúča realizovať len
    - po vykonaní inžiniersko-geologického a hydrogeologického prieskumu, ktorý vylúči ohrozenie zdrojov podzemných vôd akumulačnej oblasti Korytnica, trvale zabezpečí ochranu podzemných vôd a jednoznačne preukáže stabilitu horninového prostredia počas výstavby a realizovateľnosť tunelov,
    - po vylúčení vedenia trasy cez lokality NATURA 2000, príp. predpoklade, že bude udelená výnimka z lokalít NATURA 2000,
    - po vyriešení náhradných lokalít na prenos a založenie nových biotopov,
    - po vyriešení trás odvozu vyťaženého materiálu z tunelov,
    - po vyriešení zabezpečenia migračných trás lovnej zveri a prijateľného riešenia zmiernenia následkov v poľovných revíroch,
    - po vyriešení napojenia na trasu I/59 pred Liptovskou Osadou a zároveň riešiť aj obchvat obce Liptovská Osada,
    - po vyriešení zvýšenia dopravnej kapacity komunikácie v úseku Banská Bystrica - Slovenská Ľupča,
    - za podmienok dodržania opatrení uvedených v tomto záverečnom stanovisku a za dodržania nadštandardných riešení na minimalizáciu identifikovaných vplyvov.

Neurčitosti, ktoré sa v procese hodnotenia vyskytli, je potrebné vyriešiť v ďalších stupňoch projektovej prípravy stavby.

2. Odporúčaný variant
Porovnaním vplyvov navrhovanej činnosti u jednotlivých variantov multikriteriálnym hodnotením sa odporúča ako najvhodnejší modifikovaný variant fialový v kategórii C11,5/70.

Pôvodný fialový variant: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=5681

Modifikovaný variant fialový je oproti pôvodnému variantu fialovému odklonený v úseku km 2,0-5,0 západným smerom a napojením do pôvodnej trasy na fialový variant cca v km 5,0. Ďalej je vedený v trase pôvodného fialového variantu.

Podrobné informácie na http://eia.enviroportal.sk/detail/i-59- ... nica-kraja
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod sergej » 22. Feb 2009 12:03

Závery EIA k navrhovanej činnosti I/59 Likavka - obchvat

Navrhovaná činnosť I/59 Likavka – obchvat - líniová stavba v k.ú. Likavka, okres Ružomberok, Žilinský kraj sa nebude posudzovať podľa zákona č. 24/2006 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

Na základe záverov zo zisťovacieho konania pre prípravu a realizáciu navrhovanej činnosti sa odporúča variant „A“, ktorý celou svojou dĺžkou bude prechádzať mimo zastavaného územia obce Likavka, čím sa zabezpečí plynulá, rýchla a bezpečná premávka s elimináciou dopadov na životné prostredie a zdravie obyvateľov v obci Likavka, najmä na obyvateľov ulíc S. Nemčeka a Jána Hollého.

Mapa variantov: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=4890

Variant A:
začína na ceste I/59 za mostom nad železničnou traťou Žilina – Košice v staničení km 53,800 podľa pasportu cesty I/59. Trasa obchádza západne Domov dôchodcov Nádej a v km 0,436 ju križuje mostným objektom poľná cesta. Ďalej pokračuje severným smerom cez pasienky až k bývalému kameňolomu mimo zastavaného územia obce Likavka. V km 1,115 prechádza cez nevyužívaný vodný zdroj Likavka – Lom. V km 1,129 križuje trasu mostným objektom prístupová cesta do lesa. Potom trasa vedie cez pasienky a políčka severovýchodným smerom až do konca úseku. V km 1,324 a km 1,694 križujú navrhovaný variant poľné cesty mostnými objektami. Na konci úseku sa trasa napája do polohovo posunutej okružnej križovatky „Likavka“. Posunutie okružnej križovatky západným smerom a úprava jednotlivých ramien je nevyhnutné z dôvodu navrhovanej IBV zástavby obce Likavka, problematického dopravného napojenia existujúcej cesty I/59 a výškovej členitosti terénu. Celková dĺžka variantu A je 1,816 m.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod stanog » 22. Feb 2009 16:21

Sergej napísal:Závery EIA k navrhovanej činnosti „I/59 a I/66 Slovenská Ľupča - Korytnica, hranica kraja


2. Odporúčaný variant
Porovnaním vplyvov navrhovanej činnosti u jednotlivých variantov multikriteriálnym hodnotením sa odporúča ako najvhodnejší modifikovaný variant fialový v kategórii C11,5/70.



Tak teraz nech niekto ekonomicky zmýšľajúci povie aký má táto stavba ktorej viac ako 50% pôjde na estakáde resp. v tuneli význam po tom, čo sa investovali stovky miliónov do úprav 1/59 v okolí Donovalov.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod i15 » 22. Feb 2009 18:12

RC by bola asi este drahsia...
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Dialniciar » 22. Feb 2009 18:20

stanog napísal:... čo sa investovali stovky miliónov do úprav 1/59 v okolí Donovalov.


Koľko sa presne preinvestovalo :?:

Lebo ja viem, že sa malo preinvestovať 250 mil. SKK bez DPH v r. 2006-2010 a bol tu ročný posun. Práce realizuje Doprastav.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod stanog » 23. Feb 2009 12:25

Muselo sa tam relatívne dosť navyšovať, rozsah prác bol nakoniec väčší kvoli zlej geológií, pokiaľ viem fakturácia ešte nie je ukončená.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod Dialniciar » 23. Feb 2009 18:19

stanog napísal:Muselo sa tam relatívne dosť navyšovať, rozsah prác bol nakoniec väčší kvoli zlej geológií, pokiaľ viem fakturácia ešte nie je ukončená.


Pýtam sa len preto, že si napísal, že "už išloo stovky mil. SKK" ... :idea: (ja som detailista).

Prišlo 2x k zosuvom, ktoré boli spôsobené nedostatočným geologickým prieskumom, za čo zhotoviteľ nemohol, ale či to znamenalo až také radikálne navýšenie financií sa mi nezdá a preto sa pýtam: koľko financií sa tam už doteraz minulo ?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 23. Feb 2009 18:32

250 mil. Sk nebolo nahodou len na I. etapu? Pokial viem, teraz sa buduje uz II alebo III. etapa
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 23. Feb 2009 18:39

Andrej napísal:250 mil. Sk nebolo nahodou len na I. etapu? Pokial viem, teraz sa buduje uz II alebo III. etapa


Ano ? Ja neviem presne, preto sa pýtam. A nejaký zdroj (zmluva, odkaz na SSC, danú firmu) na ďalšiu etapu máš ?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod sergej » 23. Feb 2009 19:00

BTW preco tam stale nie je funkcny ten unikovy pas pre nakl. auta? Aj tam sa caka, kym sa nieco stane?
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod Dialniciar » 23. Feb 2009 19:11

Čo sa týka dopravy SR stav je jednoducho zúfalý a neriešiteľný do 10 rokov, takže by sa mali šoféri naučiť byť k sebe ohľaduplnejší. Chýbajú diaľnice za stovky-mld. SKK, rýchlostné cesty za stovky-mld. SKK, cesty I. triedy sú v zúfalom stave, chýbajú cestné obchvaty za desiatky-mld. SKK, cesty III. triedy sa rozsýpajú a potrebné sú miliardy SKK na ne, ... v katastrofálnom stave je podľa mňa na tom aj železničná doprava (kultúra cestovania a istá cestovná rýchlosť) a o leteckej doprave pomlčím (stav BA letiska). Kolabuje MHD v BA a ešte stále priemer busov v SAD nevyhovuje priemerom EÚ. Stav ciest v mestách a obciach je katastrofálny a takmer nikde nestačí počet parkovacích miest. Chýbajú nové križovatky, tak kruhové ako aj svetelné atď. atď. ... a nedá sa na toto všetko povedať, že sa na niečo čaká ... lebo sa to proste naraz realizovať nedá.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod stanog » 23. Feb 2009 22:46

Dialniciar napísal:
Andrej napísal:250 mil. Sk nebolo nahodou len na I. etapu? Pokial viem, teraz sa buduje uz II alebo III. etapa


Ano ? Ja neviem presne, preto sa pýtam. A nejaký zdroj (zmluva, odkaz na SSC, danú firmu) na ďalšiu etapu máš ?


Takto z fleku môžem dokumentovať na úsek Jelenec - Motyčky cifry 262 124 000 Sk + 102 800 000 Sk čo je spolu cez 380 mil. Sk ale keďže nemám prístup do účtovníctva SSC ani DPS tak nepoviem či je to konečná suma ani nakoľko už bola vyplatená. Dôležité je že sú to stovky milionov ako som písal vyššie v súvislosti s nápadom financovať novú preložku.

http://www.ssc.sk/sk/Vystavba-a-rekonst ... strica.ssc
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod devil » 03. Mar 2009 11:59

sumar (dufam ze uplny) uzavreti prechodu donovaly na tuto "sezonu" z dovodu snezenia. vratane uzavretia kvoli tradicnym pretekom psich zaprahov by to mal byt tucet, az na jeden pripad islo o uzavretie pre nakladiaky nad 10 m. vacsinou islo o par hodinovu zalezitost.

http://natankuj.sme.sk/c/4182389/centim ... ovaly.html
uzavrete pre vozidla nad 10 m, streda 19. 11. 2008

http://natankuj.sme.sk/c/4187061/donova ... ezilo.html
uplne uzavretie, piatok 21. 11. 2008

http://aktualne.centrum.sk/domov/clanek ... id=1169325
uzavrete pre vozidla nad 10 m, streda 22. 11. 2008

http://aktualne.centrum.sk/domov/clanek ... id=1169408
uzavrete pre vozidla nad 10 m, streda 23. 11. 2008

http://natankuj.sme.sk/c/4191659/donova ... azdne.html
uzavrete pre vozidla nad 10 m, utorok 25. 11. 2008

http://natankuj.sme.sk/c/4199486/donova ... miony.html
uzavrete pre vozidla nad 10 m, sobota 29. 11. 2008

http://natankuj.sme.sk/c/4248807/horsky ... vreli.html
uzavrete pre vozidla nad 10 m, pondelok 5. 1. 2009

http://aktualne.centrum.sk/zahranicie/c ... id=1175226
uzavrete pre vozidla nad 10 m, sobota 10. 2. 2009

http://natankuj.sme.sk/c/4312248/snezen ... tml?vf=rss
uzavrete pre vozidla nad 10 m, utorok 17. 2. 2009

http://natankuj.sme.sk/c/4320618/snezen ... ensku.html
uzavrete pre vozidla nad 10 m, pondelok 23. 2. 2009

http://aktualne.centrum.sk/domov/clanek ... id=1176460
uzavrete pre vozidla nad 10 m, pondelok 27. 2. 2009
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod wizard112 » 03. Mar 2009 18:03

Tak posledná novembrová dekáda je "vydarená"... Polovicu dní bol HP uzavretý...
wizard112
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 13
Založený: 01. Feb 2008 20:02
Bydlisko: Banská Bystrica

Odoslaťod Dialniciar » 08. Mar 2009 18:43

stanog napísal:
Dialniciar napísal:
Andrej napísal:250 mil. Sk nebolo nahodou len na I. etapu? Pokial viem, teraz sa buduje uz II alebo III. etapa


Ano ? Ja neviem presne, preto sa pýtam. A nejaký zdroj (zmluva, odkaz na SSC, danú firmu) na ďalšiu etapu máš ?


Takto z fleku môžem dokumentovať na úsek Jelenec - Motyčky cifry 262 124 000 Sk + 102 800 000 Sk čo je spolu cez 380 mil. Sk ale keďže nemám prístup do účtovníctva SSC ani DPS tak nepoviem či je to konečná suma ani nakoľko už bola vyplatená. Dôležité je že sú to stovky milionov ako som písal vyššie v súvislosti s nápadom financovať novú preložku.

http://www.ssc.sk/sk/Vystavba-a-rekonst ... strica.ssc


http://www.ssc.sk/sk/Vystavba-a-rekonst ... -zaliv.ssc

Podľa tohto ale I. etapa prebieha finančne podľa plánu.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 08. Mar 2009 18:47

Podľa tohto dokumentu bude na I/59 Motyčky stavebne veselo :arrow:

http://www.ssc.sk/sk/Vystavba-a-rekonst ... -zaliv.ssc
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 01. Apr 2009 14:24

Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 01. Máj 2009 13:14

Lisková čakala na opravu križovatky smrti roky :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=87585#87585

Náklady: 250 000 €
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod sergej » 01. Máj 2009 14:54

Ten clanok si nevhodne oznacil a aj zadelil. S I/59 nema ta krizovatka ani Liskova nic spolocne. Opravuje sa T krizovatka na ceste I/18 medzi Ruzomberkom a Ivachnovou. Jej rekonstrukcia je vyvolanou investiciou opravy mosta na I/59, ale samotna nijako s I/59 nesuvisi. Bolo by vhodne to presunut.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod Dialniciar » 01. Máj 2009 15:00

Tak to sa ospravedlňujem.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod stanog » 05. Jún 2009 08:40

Podľa stránky SSC:

I/59 Jelenec, núdzový záliv
I/59 Jelenec, núdzový záliv

Termín začatia stavby: 11/2005
Predpokladaný termín ukončenia stavby: 06/2009
Celkové náklady stavby: 8 176 724

Preinvestované do 31.12.2008: 7 498 938

Plán preinvestovania v roku 2009: 83 649

Plán preinvestovania v roku 2010: 594 138

Zhotoviteľ: Doprastav a.s.


Tak kedy to reálne ukončia ked peniaze budú čerpať aj v roku 2010?
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod Dialniciar » 08. Jún 2009 20:15

Je tam nesprávne vyplnená tabuľka. Reálne sa to ukončí v r. 2010 - a tak to bolo plánované už aj v r. 2006, kedy sa tam začali peniaze 1. krát sypať.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 57 hostí.

cron