Stránka 6 z 6

Re: I/51 - hranica s ČR-Holíč-SE-TT-NR-LV-Hontianske Nemce

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2022 18:35
od aquila
Ono ta cast poza zeleznicu je podla mna nerealna a do istej miery aj menej potrebna.

Idealne by sa mal prepojit I/51 a I/2 a II/426 prehodit na jednicku. Kedze cesi tiez chcu smerovat tranzit cez sudomerice a nie cez centrum hodonina.

Plus potiahnutie pripraveneho obchvatu od I/51 z trnovca na I/2 by bolo aj lacne aj jednoduche a holic by mal obchvat.plus po reko I/2 tam okrem kopcan neni ani nejaky problem az do kutov

A ten prietah cez Holic by sa mala prebudovat tak ci tak. Obdobne ako v Senici, uplne zbytocba siroka cesta, kde by vysla aj luxusna cyklotrasa

I/51 Holíč, obchvat, 2. etapa, (1. časť)

OdoslaťOdoslané: 31. Júl 2022 00:30
od jarino
Územné rozhodnutie platné do 2024.
Prebieha príprava VO na vypracovanie DSP.
VO by malo byť vyhlásené v III kvartáli 2022

Re: I/51 - hranica s ČR-Holíč-SE-TT-NR-LV-Hontianske Nemce

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2023 17:32
od badger-FB
https://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=26496

Čiže najprv tú cestu vlani kompletne opravili. Klasika, dve vrstvy odfrézovali a nahodili. Aby ju znovu rozoberali. Beriem teda, že len v tom úseku horského priechodu a od Jablonice, ale tak to už nemohli robiť naraz, respektíve tam vynechať tie pôvodné práce okolo vozovky v presne tých 2,5 kilometroch? (nie nemohli :D )

15,3 mil. eur za 2,5 kilometra rozšírenia a spevnenia svahov ako odhad hmm, je fakt že to tam padá tie svahy, už to budú robiť v 3. časti.. Takže to znamená, že ak to úspešne vysúťažia a začnú robiť, jazda na semafor, ale nie na 2 týždne, ale na celé mesiace (celé práce majú trvať 2 roky) ... keď si môže tento luxus dopriať Bystrica, Ružomberok, Žilina tak aj tranzit Trnava - Morava. :D Osobáky prejdú cez Bukovú, tranzit "prepne" viac na D2..

Re: I/51 - hranica s ČR-Holíč-SE-TT-NR-LV-Hontianske Nemce

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2023 18:07
od michaelse
nemohli to robit naraz lebo vymenu povrchu bielej hory naplanovala smerobanda ktora ako modernizaciu poznala len preasfaltovanie za ceny takmer komplexnej rekonstrukcie,oprava povrchu bola nutna uz pred troma rokmi a nemohlo sa cakat kym sa vybavia povolenia na rozsirenie cesty odkopanie a spevnenie svahov nad cestou,bol to niekolkokrat odlozeny a raz aj zruseny tender a uz horeli terminy cerpania fondov lebo v tom nebola len biela hora ale vela usekov

klasika,boli to klasicke zle politicke rozhodnutia, komplexna rekonstrukcia s rozsirenim mala byt pred preasfaltovanim

Re: I/51 - hranica s ČR-Holíč-SE-TT-NR-LV-Hontianske Nemce

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2023 18:11
od badger-FB
Veľkoplošné opravy ale nie sú z fondov. Tie sú hradené z rozpočtu SR. Vyčlenila ich práve tá smerobanda, boli to viazané výdavky štátu. (rovnaká kolónka ako pozemky D4R7 alebo infra J-L pri Nire) To, že ich vysúťažil až Doležal je síce pravda, ale finančne viazané prostriedky MF na tento účel. ;) (to nie je rok ´11/´12 a Figeľ, keď sa to financovalo cez EU fondy ako zlepšenie bezpečnosti, identická reko ciest, ale pridali pár odraziek a bolo hotovo ako zlepšenie bezpečnosti). Cez fondy sa robia nejaké reko ale celkové reko, stavebné prestavby.
Preto ja hovorím, mohli tie 2,5 kilometra z toho vyňať a teraz začleniť pod veľkú rekonštrukciu do projektu. Lebo to sa bavíme o zlomku nákladov na ten asfalt oproti tým veľkým prácam ako je rozšírenie a spevnenie svahov. A určite sa vyňať dali - keď aj za cenu celej časti od Jablonice po koniec Bielej Hory a spraviť to dodatočne jednoducho s týmto projektom.
To, že tú cestu rozšíria a spevnia, proti tomu nič nemám.. mierne rozšírenie realizovali aj pred Jablonicou. ;)

Táto vláda tiež preto neurobila žiadny zázrak. Ona nevyčlenila potrebné peniaze, mala ich odložené z ex vlády. (166 mil. eur) Neprišlo k štrukturálnemu navýšeniu rozpočtu SSC. Preto aj sa najviac opravilo prvé dva roky. Celkovo sa malo opraviť nejakých 700 km, už v prvom to bolo 300, to znamená, že keby chceli, tak mohli za 4 roky opraviť všetky rozbité cesty, ale nemajú na to peniaze. Preto už takým tempom neopravujú. Ani v mostoch sa nestal zázrak. Pokračujú v politike smerovlád: reko mostov cez EU fondy. SSC treba pridať 100 mil. len do údržby a opráv a nie 30-40. Ale títo to šijú na PPP mosty. A ďalší to aj urobia. (lebo musia tie mosty opraviť, a pod tým argumentom to aj zrealizujú). Táto vláda snáď urobila "len" to, že to konečne vytendrovala. Musel sa na to vymeniť šéf SSC, lebo ten ex to šil nejak inak.. áno, možno smerohlas by neopravil 700 ale 400 kilometrov za tú istú cenu..

Toto možno tiež bude cez fondy??? To neviem, na to je ten článok prikrátky. Ak to má byť ale cez fondy do konca roka..

O nič nejde, len o tie peniaze. My máme tento rok deficit 7% HDP, ďalšia vláda bude musieť šetriť. A niektoré firmy sú na pokraji fungovania, železničné aj cestné.. takže ja si nemôžem pomôcť, ale niečo rekonštruovať, aby sme to znovu rozrobili a poškodili a zase opravili mi príde doslova ako vyhadzovanie peňazí von oknom. Že treba opravy lebo sú cesty zdemolované ja beriem, ale takých pomerov je v tejto krajine veľa a všetci žijú. To je ako keby som natrel fasádu ale za rok ju budem zatepľovať a znovu ju natriem. :o To by sa ti asi ako nájomníkovi nepáčilo, keby ti to niekto fakturoval týmto spôsobom a argumentoval na spôsob "expirovala by tá farba, ktorá už bola objednaná". Alebo postavím chodník ale následne za rok ho rozbúram, aby som ho rozšíril pre cyklistov. A zase v takom až ten úsek nebol, zrovna tento tam. (bol katastrofálny v Jablonici, ale nie ďalej)
Keby neboli problémy nikde, tak to beriem. Ale rozpadáva sa I/51 pred Jablonicou pri prasačinci (tam už je to označené značkami pred tými výtlkmi) a v zlom stave je jednpruhový most v Jablonici, čiže peniaze by bolo kam presmerovať v tomto úseku a určite by sa dalo dohodnúť, aby tie peniaze boli vynaložené účelne. V opačnom prípade ok, tak ale nemali byť vynaložené vôbec. Ten rok by to počkalo. A viem to, lebo tadiaľ jazdím čo týždeň do VTSÚ..
Sorry, nie je to nič osobné.
Peace.

Re: I/51 - hranica s ČR-Holíč-SE-TT-NR-LV-Hontianske Nemce

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2023 09:28
od badger-FB
Zabezpečenie zvýšenia bezpečnosti a plynulosti premvky na ceste I. triedy v TT kraji-I/51 Biela Hora
Dátum uzavretia: 20.09.2023
Dodávateľ: SKANSKA SK a.s.
Celková čiastka: 12 945 500,42 € s DPH (najmenej zo všetkých uchádzačov; str. 10 je zoznam)
https://crz.gov.sk/data/att/4406451.pdf

Je to fajn. Pre tú cestu je to posun k lepšiemu. Už v minulosti sa museli spevňovať svahy pod cestou, teraz sa postavia zárubné, oporné múry v celej dĺžke. Keď už sa nepostaví 950 m dlhý tunel. Ale nechápem, na čo sa teda za milión dohromady menila najprv vozovka.
Výber firmy subjektívne určite lepšia možnosť.

Trvanie všetkých prác vrátane prieskumov, projektov, meraní ... 730d

No a pri hlavných prácach čakajte zvýšený tranzit po D2 a naopak istá úľava na trase TT - SE - Holíč.

Obrázok

Re: I/51 - hranica s ČR-Holíč-SE-TT-NR-LV-Hontianske Nemce

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2023 07:44
od badger-FB
Zabezpečenie zvýšenia bezpečnosti a plynulosti premávky na ceste I. triedy v TT kraji-I/51 Biela Hora (pokračovanie)

Predpokladané náklady na rekonštrukciu úseku v dĺžke 2,5 kilometra spolu aj s rozšírením komunikácie a odstránením zosuvov boli vyčíslené na 15,3 milióna eur bez DPH.
Čiže víťazná ponuka je značne pod tým.
Napriek tomu bude JC na km vysoko nadpriemerná, 6,12 mil. eur.

Aby sa nemusela čítať celá zmluva, ktorú som postol, tak vyberiem niekoľko statí z podkladov ÚVO: https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie/vyh ... d311088ae7

Obrázok

„Pre dopravné zaťaženie tohto úseku cesty nákladnými vozidlami je potrebné asanovať zosuvy a vykonať rekonštrukciu cesty s jej rozšírením, aby sa odstránili nedostatky na cestnom telese a zabránilo havarijnému stavu pozemnej komunikácie. Úsek cesty v katastri Jablonice sa rozšíri tak, aby vyhovoval kategórii cesty I. triedy so šírkou do 9,5 metra, pretože šírka vozovky miestami nedosahuje 7,5 metra. Chýba tam spevnená, alebo aj nespevnená krajnica, v dôsledku čoho vozidlá ťažkej nákladnej dopravy prechádzajú v jednej stope a spôsobujú vo vozovke vznik porúch ako sú pozdĺžne trhliny, pozdĺžne koľaje, odtrhnutý alebo porušený okraj vozovky. Šírka cesty nevyhovuje v celom úseku a na krátkom úseku je nevyhovujúce aj smerové vedenie pre cestu I. triedy,” píše sa vo súťažných podkladoch na ÚVO.

Rozšírenie súčasného telesa cestnej komunikácie je navrhnuté vybudovaním oporných a zárubných múrov (celkovej dĺžky 2.366 m priemernej výšky cca 3 m) v stiesnených úsekoch v prevažnej miere na cestných pozemkoch komunikácie s minimalizovaním záberu susedných pozemkov. Vzhľadom na požiadavku realizovať výstavbu za verejnej premávky a po určitých časových etapách, sa navrhol vystužený konštrukčný systém múrov z gabiónov. Stavba vyvolá aj stavebné úpravy jestvujúceho odvodnenia: v jednom prípade je nutné vybudovať nový priepust na mieste zrušeného jestvujúceho priepustu č. 2. Pri ostatných deviatich priepustoch dôjde k úprave jestvujúcich vtokových a výtokových čiel priepustov. Stavba sa skladá celkovo z 22 stavebných objektov. (tie som postol v 1. dieli)

Po takejto prestavbe tam cestný tunel nebude viac potrebný. :)
(kto by netušil, tak železničný tam je)