Most Moravský Svätý Ján - Hohenau

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod aquila » 17. Okt 2005 23:28

Dy: ja som nepisal opak, pre tento regione je to posun o hooodny kus dopredu. predsa len most je zaklad ;) pristupove cesty sa snad casom dobuduju na urovni ;) regionu to pomoze a mozno narastu aj intenzity :) kedze je tam dialnica na SK strane ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 24. Okt 2005 22:38

aquila napísal:Dy: ja som nepisal opak, pre tento regione je to posun o hooodny kus dopredu. predsa len most je zaklad ;) pristupove cesty sa snad casom dobuduju na urovni ;) regionu to pomoze a mozno narastu aj intenzity :) kedze je tam dialnica na SK strane ;)


No až teraz si konečne dal svojím príspevkom skutočnú váhu tomu mostu, predtým to bola len kritika, ja si nemôžem pomôcť. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 09. Apr 2006 22:29

Aktuálne informácie z regióna, ktoré mám:

Ako bolo napísané, most je vyššie ako predtým pontónový most, ale teraz ako boli povodne, tak z každej strany bola zatopená prístupová cesta aj od Rakúska aj od SR cca. 50-100 metrov, takže most/hraničný priechod nemusel byť zatvorený preto, že by bol zatopený, ale preto, že sa k nemu nedalo dostať.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 14. Apr 2006 22:47

Dy napísal:Aktuálne informácie z regióna, ktoré mám:

Ako bolo napísané, most je vyššie ako predtým pontónový most, ale teraz ako boli povodne, tak z každej strany bola zatopená prístupová cesta aj od Rakúska aj od SR cca. 50-100 metrov, takže most/hraničný priechod nemusel byť zatvorený preto, že by bol zatopený, ale preto, že sa k nemu nedalo dostať.


Už je dokonca zámer vyriešiť aj cestu, ktorá k tomuto mostu smeruje a to z oboch strán tak, aby cesta bola vyvýšená a širšia než je dnes. Financovanie by malo byť cez EÚ a po r. 2010.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 30. Aug 2006 17:04

Dy napísal:Už je dokonca zámer vyriešiť aj cestu, ktorá k tomuto mostu smeruje a to z oboch strán tak, aby cesta bola vyvýšená a širšia než je dnes. Financovanie by malo byť cez EÚ a po r. 2010.


Tak som po tejto prístupovej ceste nedávno išiel. Nie je v dobrom stave, je úzka, plná nerovností, menších výtlkov. Videl som aj video, kde bolo jasné, ako je zaplavená. Ak je zaplavená každý rok, aj 2x do roka, tak to samozrejme neprospieva žiadnej ceste a teda ani tejto nie. Pre vodičov je dočasne nepoužiteľná, no pre cestárov tým vznikajú obrovské škody. Opakované zaplavovanie cesty totiž narúša niektoré jej vlastnosti, rýchlejšie prebieha proces rozpadávania sa opravených výtlkov, iných nerovností, v najhoršom prípade sa voda dostáva pod cestu a narúša základné vrstvy ako napríklad podložie cesty.

Úprava vo forme - zbrúsenie povrchu, odstránenie spodných vrstiev, zemné práce, násypy, pokládka novej cesty - nebude lacná, ale každá iná úprava je neúčinná v rovinatom prostredí, bude stáť niekoľko 10 mil. SKK, s projektovými prácami a napríklad aj opravou súvislejšieho úseku reálne aj 100 mil. SKK a takáto úprava ani nemôže byť inak financovaná ako cez EÚ.

V súčasnosti sa však pozornosť EÚ zameriava na tento most: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=936 .
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 07. Dec 2006 14:06

Najväčšia nevýhoda tohto priechodu ešte stále je tá, že nie je otvorený 24h denne.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 07. Dec 2006 14:09

Dialniciar napísal:Najväčšia nevýhoda tohto priechodu ešte stále je tá, že nie je otvorený 24h denne.


Nejako som moc nepochopil vyznam tejto investicie. Postavi sa most, ktory je len jednosmerny a navyse nie je ani stale otvoreny? Cize dost podobne, ako ked tam bol predtym pontonovy most.
O kolko by bol drahsi normalny obojsmerny most so stalou prevadzkou?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 07. Dec 2006 14:13

Andrej napísal:
Dialniciar napísal:Najväčšia nevýhoda tohto priechodu ešte stále je tá, že nie je otvorený 24h denne.


Nejako som moc nepochopil vyznam tejto investicie. Postavi sa most, ktory je len jednosmerny a navyse nie je ani stale otvoreny? Cize dost podobne, ako ked tam bol predtym pontonovy most.
O kolko by bol drahsi normalny obojsmerny most so stalou prevadzkou?


Ale nie Andrej, to zase nie, ani zďaleka to nie je podobné, pretože pontónový most musel byť veľmi často zatvorený pre vysoký stav hladiny rieky Morava, čo robilo ročne 20-50 dní a hlavne nečakane alebo bolo aj vody málo.

Tu nie je premávka na to, aby tu bol obojsmerný most.

Ale keď sa chceš v noci dostať do Rakúska, tak musíš ísť buď cez BA alebo cez ČR a teda zo Záhoria jednoznačne cez ČR.

Takže už aby sa odstránili aj fyzicky hranice, to som tým chcel povedať. 8)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 07. Dec 2006 14:22

Dialniciar napísal:Ale keď sa chceš v noci dostať do Rakúska, tak musíš ísť buď cez BA alebo cez ČR a teda zo Záhoria jednoznačne cez ČR.

Takže už aby sa odstránili aj fyzicky hranice, to som tým chcel povedať. 8)


Prave toto som tym chcel povedat. Ze napr. v noci stale musis ist do Rakuska pomerne velkou oklukou. A ked tu bude o rok Schengen tak zmiznu colnice a co? Na moste bude stale semafor s jednosmernou premavkou?
Bolo by to o moc drahsie, keby bol ten most kusok sirsi?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 07. Dec 2006 14:28

Andrej napísal:
Dialniciar napísal:Ale keď sa chceš v noci dostať do Rakúska, tak musíš ísť buď cez BA alebo cez ČR a teda zo Záhoria jednoznačne cez ČR.

Takže už aby sa odstránili aj fyzicky hranice, to som tým chcel povedať. 8)


Prave toto som tym chcel povedat. Ze napr. v noci stale musis ist do Rakuska pomerne velkou oklukou. A ked tu bude o rok Schengen tak zmiznu colnice a co? Na moste bude stale semafor s jednosmernou premavkou?
Bolo by to o moc drahsie, keby bol ten most kusok sirsi?


Jednosmerný most zostane riadený semafórom, bude teda prejazdný obomi smermi a po zrušení hranice bude otvorený 24h denne a prejazdný celoročne (snáď s výnimkou možných opráv prístupových ciest či cez povodne, ale to som detailista).

Znovu opakujem (a ja tadiaľto jazdím 2x za týždeň cez rôzne doby), že tu nie je premávka a ani tak skoro nebude a investície do obojsmerného mosta by boli rozdielom rádovo v miliónoch, ale hlavne si tento most neželalo ani jedno sídlo na onoch stranách hranice, takže tu iná premávka nikdy okrem autobusov a osobných áut nebude.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 07. Dec 2006 14:38

andrej, ten most samotny neni ten najvacsi problem, skor prijazdove cesty su na tom zle. most je dimenzovany na dostatocnu hladinu rieky morava, ale prijazdove cesty su v "jamach"

pocitam, ze casom sa upravia aj tie prijazodve cesty (tak do 10 rokov).

a na intenzity co tam su ten most ozaj staci, ten semafor v principe vobec neni problem. stale ta to vyjde neporovnatelne rychlejsie ako keby si si nadchadzal.

aj ked kvitujem, ze sa uz mohol rovno postavit na 1+1 do 3,5t :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 08. Dec 2006 10:07

aquila napísal:andrej, ten most samotny neni ten najvacsi problem, skor prijazdove cesty su na tom zle. most je dimenzovany na dostatocnu hladinu rieky morava, ale prijazdove cesty su v "jamach"

pocitam, ze casom sa upravia aj tie prijazodve cesty (tak do 10 rokov).

a na intenzity co tam su ten most ozaj staci, ten semafor v principe vobec neni problem. stale ta to vyjde neporovnatelne rychlejsie ako keby si si nadchadzal.

aj ked kvitujem, ze sa uz mohol rovno postavit na 1+1 do 3,5t :)


Úprava ciest je v pláne, ale pochybujem, že do 10 rokov. Do 10 rokov možno spravia nejaké hlinené násypy po oboch stranách prístupových ciest, ale potrebné by bolo normálne zdvihnúť cestu a na to sa tak skoro nikto nezmôže (SSC, TT VÚC). Jednoducho keď sú tu povodne (čo nemá so zdvihnutou hladinou vody nič spoločné), tak sa musí cestný hraničný priechod uzavrieť.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod tomas1 » 19. Dec 2006 13:20

Andrej napísal:Postavi sa most, ktory je len jednosmerny a navyse nie je ani stale otvoreny? Cize dost podobne, ako ked tam bol predtym pontonovy most.

Tak to zase nie. Ten pontónový most bol skôr pre tanky ako pre osobné autá. Aby sme 15 rokov po páde opony pri prechode hraníc dávali pozor čo kde trčí na tom "moste" aby sme si nezničili auto... :?
Obrázok používateľa
tomas1
diskutujúci
 
Príspevky: 152
Založený: 10. Aug 2006 10:52

Odoslaťod Andrej » 19. Dec 2006 13:57

tomas1 napísal:Tak to zase nie. Ten pontónový most bol skôr pre tanky ako pre osobné autá. Aby sme 15 rokov po páde opony pri prechode hraníc dávali pozor čo kde trčí na tom "moste" aby sme si nezničili auto... :?


Je pravda, ze prechod cez ten pontonovy most bol trochu adrenalinovy, ale chcel som len poukazat na to, ze zase sa spravilo len polovicate riesenie tohto problemu. Vyznam tohto mostu bude z roka na rok narastat.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 19. Dec 2006 14:10

Andrej napísal:
tomas1 napísal:Tak to zase nie. Ten pontónový most bol skôr pre tanky ako pre osobné autá. Aby sme 15 rokov po páde opony pri prechode hraníc dávali pozor čo kde trčí na tom "moste" aby sme si nezničili auto... :?


Je pravda, ze prechod cez ten pontonovy most bol trochu adrenalinovy, ale chcel som len poukazat na to, ze zase sa spravilo len polovicate riesenie tohto problemu. Vyznam tohto mostu bude z roka na rok narastat.


A to je dobre, že bude význam rásť, ale nie tak ako si ty myslíš. 8)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod tomas1 » 19. Dec 2006 14:18

Andrej napísal:
tomas1 napísal:Tak to zase nie. Ten pontónový most bol skôr pre tanky ako pre osobné autá. Aby sme 15 rokov po páde opony pri prechode hraníc dávali pozor čo kde trčí na tom "moste" aby sme si nezničili auto... :?


Je pravda, ze prechod cez ten pontonovy most bol trochu adrenalinovy, ale chcel som len poukazat na to, ze zase sa spravilo len polovicate riesenie tohto problemu. Vyznam tohto mostu bude z roka na rok narastat.

Ja by som sa skôr ako jednopruhovosťou toho mosta zaoberal tým, že sa nespravila zároveň úprava tých príjazdových komunikácii. V tom vidím polovičatosť. :!:
Obrázok používateľa
tomas1
diskutujúci
 
Príspevky: 152
Založený: 10. Aug 2006 10:52

Odoslaťod Andrej » 19. Dec 2006 14:30

tomas1 napísal:Ja by som sa skôr ako jednopruhovosťou toho mosta zaoberal tým, že sa nespravila zároveň úprava tých príjazdových komunikácii. V tom vidím polovičatosť. :!:


Most bol v horsom stave, ako prijazdove komunikacie (resp. bol horsie prejazdny), tak sa urobil najprv ten. Navyse, prijazdove komunikacie rozsiris/upravis pomerne lahko, ale 1pruhovy most jedine kompletnou prestavbou :wink:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 19. Dec 2006 14:30

tomas1 napísal:Ja by som sa skôr ako jednopruhovosťou toho mosta zaoberal tým, že sa nespravila zároveň úprava tých príjazdových komunikácii. V tom vidím polovičatosť. :!:


Presne tak, to je tá 1/2 práca. :?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 27. Mar 2007 17:40

2000/000-642.02 - III/0238 Moravský Svätý Ján - most cez rieku Morava

Tento projekt je situovaný v meste Moravský Svätý Ján (okres Senica - Trnavský región) na severozápade Slovenska. Tento región má intenzívnu spoluprácu medzi rakúskymi a českými hraničnými regiónmi.

Na základe podpísania dohody medzi slovenskou a rakúskou vládou funguje hraničný prechod od septembra 1994. V súčasnosti sú mestá Moravský Svätý Ján (SK) a Hohenau (A) spojené pontónovým mostom, ktorý nie je v prevádzke v nočných hodinách a počas zimy (cca 50 dní v roku) v dôsledku prevládajúcich nepriaznivých poveternostných podmienok. Prevádzka pontónového mosta je veľmi obmedzovaná výškou vodnej hladiny a nákladná doprava je limitovaná do 3,5 t.

Trojlanový most s celkovou dĺžkou približne 195 m vylepší cestnú infraštruktúru v hraničnej zóne a posilní hospodársky rozvoj v tomto hraničnom regióne.

Zdroj: http://www.vlada.gov.sk/phare/FM_SR_AU_sk.doc
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Milos » 28. Mar 2007 20:14

Dialniciar napísal:2000/000-642.02 - III/0238 Moravský Svätý Ján - most cez rieku Morava

... (okres Senica - Trnavský región) na severozápade Slovenska. ...
Zdroj: http://www.vlada.gov.sk/phare/FM_SR_AU_sk.doc



:?: :?: Poliaci nám anektovali dve tretiny územia? :lol: :lol: Ten z úradu vlády, čo to písal, si to mohol po sebe aspoň skontrolovať :D
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod Dialniciar » 03. Apr 2007 18:16

Milos napísal: :?: :?: Poliaci nám anektovali dve tretiny územia? :lol: :lol: Ten z úradu vlády, čo to písal, si to mohol po sebe aspoň skontrolovať :D


A kde si tam našiel takú informáciu :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Milos » 04. Apr 2007 18:38

Dialniciar napísal:
Milos napísal: :?: :?: Poliaci nám anektovali dve tretiny územia? :lol: :lol: Ten z úradu vlády, čo to písal, si to mohol po sebe aspoň skontrolovať :D


A kde si tam našiel takú informáciu :?:


O anektovaní 2/3 územia samozrejme nikde :lol: Ale Trnavský región bol odjakživa na juhozápade Slovenska (teda odkedy existuje Slovensko ako pojem)
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod Dialniciar » 04. Apr 2007 19:44

Milos napísal:O anektovaní 2/3 územia samozrejme nikde :lol: Ale Trnavský región bol odjakživa na juhozápade Slovenska (teda odkedy existuje Slovensko ako pojem)


Ak je západ Bratislava a sever Žilina, tak Záhorie je SZ. :idea: Ja v tom nič zlé nevidím.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Milos » 04. Apr 2007 20:02

Dialniciar napísal:
Milos napísal:O anektovaní 2/3 územia samozrejme nikde :lol: Ale Trnavský región bol odjakživa na juhozápade Slovenska (teda odkedy existuje Slovensko ako pojem)


Ak je západ Bratislava a sever Žilina, tak Záhorie je SZ. :idea: Ja v tom nič zlé nevidím.


Nuž keď to tak vidíš, ja Ti v tom brániť nebudem 8)
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod Dialniciar » 07. Apr 2007 16:44

Milos napísal:
Dialniciar napísal:
Milos napísal: :?: :?: Poliaci nám anektovali dve tretiny územia? :lol: :lol: Ten z úradu vlády, čo to písal, si to mohol po sebe aspoň skontrolovať :D


A kde si tam našiel takú informáciu :?:


O anektovaní 2/3 územia samozrejme nikde :lol: Ale Trnavský región bol odjakživa na juhozápade Slovenska (teda odkedy existuje Slovensko ako pojem)


Ešte musím aj k tomuto reagovať. Trnavský región nie je to isté ako Záhorie. Záhorie je presne definované a je to preto Záhorie, pretože je za horami: Za Malými Karpatami. Má svoj historický vývoj a svoje historické prepojenia s ostatnými regiónmi. Skutočné Záhorie tvoria mestá Malacky, Senica a Skalica. Len okrajovo sa dotýka Bratislavy a minimálne zasahuje do Myjavy.

Záhorie je buď na západe SR alebo na severozápade SR tak, ako aj Záhorie je v rámci TT VÚC na SZ. A Záhorie nie je Trnava. Nikdy ani nebolo. Malacky majú veľmi blízko k Bratislave, čo by sa dalo považovať za JZ, avšak Záhorie je od Malaciek na sever. Skalicu historicky formovala ešte Nitra a nie Trnava a inak samozrejme dnešná ČR. Senica sa postupne formovala ako centrum, administratívno-hospodárske centrum medzi Skalicou a Myjavou, ktorá sa umelo prilepila na región, ale tiež treba povedať, že Myjava má bližšie k Senici a Skalici ako k Novému Mestu nad Váhom. Len Senica nikdy nemala na to stať sa skutočným centrom, pretože na to okrem polohy nemala žiadny iný predpoklad. Senicu a Skalicu nespája žiadna cesta I. triedy, ani železničná trať, podobne je to s Myjavou. Aj preto sa tento v minulosti 2. najväčší okres SR rozpadol. Najväčším bol okres BB+BR.

Dodnes je väčšina strategických úradov pre Záhorie orientovaných okrem Trnavy, tiež v Bratislave. Celú vodárenskú politiku riadi Bratislavská vodárenská spoločnosť. A spájať Záhorie s trnavským regiónom je chybné. Hlavne, keď Trnava je umelým centrom pre Záhorie a pre južné Slovensko (DS+GA). Trnava je prirodzeným centrom pre PN a HC. Výrazné rozdiely sú tiež v kultúre, nárečí atď.

Až v posledných rokoch sa začala aj vláda, aj TT VÚC venovať problematiku Záhoria. Hlavne pre silný ekonomický potenciál a príchod nových investorov, ktorí zamestnávajú aj jednotlivo nad 2.000 ľudí. INA Skalica má 2.600 zamestnancov a Delphi Senica má 2.200 zamestnancov. V poslednom období sa však silno strojársky vzmáha aj Myjava a vôbec celý región, Záhorie ide silno dopredu.

V rámci cestnej siete budem kritický: štát dostaval horko ťažko za 450 mil. SKK obchvat Skalice v rámci preložky cesty II. triedy. Ďalších 50 mil. SKK stáli opravy cestnej siete I/51 a nová svetelná signalizácia v SE a nový kruhový objazd v Holíči. Väčšie opravy ciest II. a III. triedy realizuje až v posledných rokoch (2005-2006-2007) TT VÚC.

V rámci železničnej siete prišlo k výraznej redukcii regionálnych tratí v celom regióne Záhorie, inak sa len zmodernizovala stanica Skalica a trať Kúty-Senica-Trnava, na ktorej sa mierne zvýšila rýchlosť. A okrem toho sa zrušili viaceré stanice na tejto trati.

V rámci SAD prišlo k výrazným škrtom jednotlivých liniek, taktiež stagnuje rozvoj MHD v Senici a Skalici.

Aj most Moravský sv. Ján - Hohenau sa postavil iba vďaka EÚ. Jeho význam je čisto regionálny, ani jedna obec si nepriala vyšší význam jeho využitia. Kým Rakúsko však predsa len zainvestovalo do zlepšenia stavu prístupovej cesty, SR tak nespravila a cesta býva počas vyššieho stavu rieky Morava úplne zaplavená, teda neprejazdná a je poškodzovaná.

Ak je trnavský región JZ, tak potom kde je Záhorie je jednoznačne SZ.

Ja si osobne myslím, že na JZ je len Bratislava. Na juhu potom DS, NZ atď. Na západe je Trnava, Záhorie. Trenčín, Žilina, Čadca je sever.

Aj pre mňa je sporné, že či Poprad je sever alebo sever stredu.

Skalica je z pohľadu mapy jednoznačne na SZ. Malacky sú na západe: aj Záhorská Ves je najzápadnejší bod SR, nie JZ bod. :idea: :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 32 hostí.