Stránka 9 z 16

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2019 13:08
od Dendik
devil napísal:ale bude mat obchvat aj namiesto preloziek. v plavnici alebo dvoriankach je obchvat riesenie raz a navzdy. zaujimave ze kritizujes ze je nerovnaky meter na zapad a vychod ale v ramci kraja sa chovas uplne rovnako.


Ako možeš stotožnovať preložky jedničky s trasou dialnice či rychlocesty? Ved to je úplne iný účel...
To ze v PO zije viac ludi ma byť diskrimináciou Plavnice? :D Aj migrantov sem vozia podla takejto logiky,
a kto je proti je homofob... A nerovnaky meter ZAP/VYCH je fakt a nie obratená logika
"pozitivnej diskriminacie" ak chapeš čo tým pojmom myslím...

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2019 08:36
od devil
R4 je trasa RC ale nema vyssie intenzity ako niektore cesty I. tr a ani nebude lebo je tam podpriemerna hustota obyvatelov. takze chces sa bavit o pozitivnej diskriminacii alebo porovnavat pocty obyvatelov....lebo zrejme pozitivnu diskriminaciu chces mat po svoj barak a pocty obyvatelov na zapade mas o dost vyssie ako na R4.

aby kamiony nemuseli chodit len cez komarnik treba aj prelozky na I/68. cize plavnica, sabinov....

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 11. Aug 2019 13:45
od jarino
Dendik napísal:Pardon myslel som Šale... Jaro, preložky sa musia raz tak či tak urobiť, aj malé dediny a mesta uz maju preložky jedničiek
davno spravené... Trapnych 1,9km cesty od Dubravy po Dukliansku nemoze byt žiaden problém ak sa chce SSC... :-) A naklady?
3Omil bude vela a z toho preplati EU 80%, tak o com sa chces hadať?

Bohužiaľ, nie je pravda, že mestá a dediny majú preložky jedničiek dávno spravené... A vzhľadom k rozpočtu to ani v dohľadnej dobe nebude.
Keďže Prešov dostane obchvaty, tak pravdepodobnosť, že SSC zochce stavať v Prešove preložky je mizivá. Samotná SSC má kopu havarijných úsekov, obchvaty chýbajú kde sa človek pozrie na mapu...
Chcem sa hádať o tom, že tých 30 miliónov z dosť obmedzeného rozpočtu nepôjde určite do Prešova, ale napr. do Šale, Brezna, Holíča, Senice, Pavlovca na Uhom atď., lebo z pohľadu SSC Prešov dostal obchvaty od NDS (inak to je klasická výhovorka SSC) a tie všetko vyriešia.

Dendik napísal:Dialnicu a Rychlostnu cestu robime aby sme spojili mesta, okresy a staty. Nadradená siet nie je urcena aby riesila mestsku dopravu.
Ale paradoxne moze Presovu pomoct, pretoze ani mestske cesty (K5-3) sa statu neuráčilo doposiaľ riešiť...

Ale v takom prípade si mali v Prešove usporiadať priority, hoci je pravda, že činnosť je na strane MDV SR a jej podriadených organizácií.
Na to v skutočnosti aj Kovalčík s Hodnotou za peniaze poukazovali. Nikto nikdy netvrdil, že balík virtuálnych peňazí pre prešovské obchvaty v prípade ušetrenia pôjde opäť do Prešova. Akurát sa poukazovalo, že obchvaty za veľké peniaze nesplnia to čo sa od nich na verejnosti očakáva a sú aj varianty, ktoré za menší peniaz prinesú pre Prešov viac úžitku.
Takže ak prešli projekty, ktoré nepomôžu mestskej doprave, možno je to aj chyba samosprávy, že lobovala za nesprávne projekty.

rexino napísal: Masterplán hovorí, že ak postavíme K3 + K5 s MUK a 4 prúdovkami, tak sa pre tranzit s výnimkou kamiónov stane lukratívnejšia ako obchvaty a to je vzhľadom na hluk a emisie v obývaných častiach mesta nežiadúce. Preto počíta predbežne s týmito komunikáciami ako s dvojprúdovkami s úrovňovým krížením (tuším aj tunel sa vypustil). Aj keď to znie logicky, podľa mňa by bola chyba neurobiť tú MUK aspoň na Duklianskej a možno aj Bajkalskej. R4 na seba zoberie časť aut zo Sabinova, ale stále bude mnoho ľudí smerovať do Prešova a Sabinovská ulica na to vôbec nie je vhodná.

Ak mám byť úprimný, ísť cez Prešov, kašlem na obchvat a šmyknem to cez Šváby a Sekčov. Nič okrem veľkého zdržania by ma neprinútilo chodiť okolo Prešova.
Hlavná komunikácia v meste vedúca naprieč celým mestom ako dvojprúdovka s úrovňovými križovaniami? Tak to znie dosť hlúpo.

rexino napísal:Dúfam, že v novom období z eurofondov sa aspoň začne o týchto cestách hovoriť (PD, možno aj stavba) rovnako ako o železničnom nadjazde/podjazde na Levočskej...

S tým podjazdom/nadjazdom by som sa rozlúčil. To tam bude ešte veľmi dlho, keď to teraz neporiešili.

Dendik napísal:Prelozky v tomto meste davaju prinos vacsiemu poctu ludi ako napr. v Plavnici...

BA je väčšia ako PO a investičný deficit veľmi veľký.

Dendik napísal:Ako možeš stotožnovať preložky jedničky s trasou dialnice či rychlocesty? Ved to je úplne iný účel...

Účel R4 okolo Prešova aj preložiek jedničiek v rámci Prešova je úplne totožný. Pomôcť Prešovu.

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 11. Aug 2019 21:54
od bongi111
i15 napísal:zákruta pri križovatke smerom na Podhorany sa nejako upraví?


nie, tento usek je bez upravy

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 15. Aug 2019 07:04
od Dendik
Dam tu len dva obrazky. (zaujimave ze ich niekto pred par dnami zmazal) :D

gallery/image_page.php?album_id=130&image_id=42538

gallery/image_page.php?album_id=130&image_id=42539

Regionalne rozdiely sa inac ako investiciami vyrovnať nedaju. Ak sa dlho neinvestovalo,
je len prirodzene ze sa potom v kratkom case zbehnu viacere, a to kole oci.

Presovu D a RC prioritne nesluzia, Presov nutne potrebuje PRELOZKY JEDNICIEK...
Intenzity to potvrdzuju. Bolo jasne ze "ušetrene" peniaze nepojdu hneď sem,
preto sme ziadali by tato nadradena infrastruktura isla v parametroch v akych ma ist.

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 15. Aug 2019 07:28
od devil
prelozky jedniciek v meste nesluzia na vyrovnavanie regionalnych rozdielov, mysliet si take nieco je strata sudnosti. v nasom pripade v podstate ani obchvaty. PO napojenie na dialnicu uz ma. namiesto mapy si pozri tabulky kde mas najviac nezamestnanych na vychode.

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 15. Aug 2019 08:52
od Dendik
Devil, ved chapes na co narazam, netahaj ma za slovicka. Investicie (do D, RC) vyrovnavaju rozdiely,
prelozky pomahaju s vnutromestskou dopravou tak som to myslel. Obrazky su ilustraciou nepomeru
ako sa pristupuje k tej ktorej casti uzemia SK... Shallom!

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 15. Aug 2019 09:31
od lostrail
Ta mapa je trochu zavadzajuca v tom, ze aj pripravovane useky vykresluje ako hotove. To nie je celkom OK, ak sa porovnava sucasnost.

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 15. Aug 2019 10:15
od devil
noved ale ked mu napisem ze kolko z tych nakreslenych neexistuje tak je chvilu ticho a potom zase zacne dookola opakovat tie hluposti. a to uz ani nehovorim ze alfa a omega je pre neho SO PO a dalej do polska a to je asi tak vsetko.

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 15. Aug 2019 18:25
od Dendik
lostrail napísal:Ta mapa je trochu zavadzajuca v tom, ze aj pripravovane useky vykresluje ako hotove. To nie je celkom OK, ak sa porovnava sucasnost.


No, prispevok ktorym som tu reagoval na Jano1 niekto zmazal a tam som jasne napisal ze porovnavam vychod so zapadom
v stavbach ktore su v prevadzke a ktore sa planuju postavit. TU sa toho planuje ovela menej... To je FAKT či nie? :D
Naposledy UHP pripustilo ze napr: PO -Sarisske Michalany je tak vysoka intenzita ze na zapade sa planuju v takych miestach D a RC...
Pozri si spravy zo zeleznic:
383 mega ide na modernizaciu (25 novych kusov ide do Ziliny) hadaj kolko do Presova? Ani euro. Sumestie KE-PO je druhe
najludnatejsie uzmenie po Blave. Lostrail, to fakt chces spochybnit tie regionalne rozdiely?

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 15. Aug 2019 18:33
od Dendik
devil napísal:prelozky jedniciek v meste nesluzia na vyrovnavanie regionalnych rozdielov, mysliet si take nieco je strata sudnosti.

Take nieco som nikde netvrdil. Tuto fabulaciu si mi volzil do ust ty a pises: ...ake hluposti to opakuje... Myslel som ze sa uz s Tebou da rozumne
debatovat... Je fakt usmevne ako dokazete aj regionalne rozdiely zpochybnovať :lol: Konecne sa aj na vychode ide nieco postavit tak je povyk...

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 15. Aug 2019 19:20
od Jano1
Dendik napísal:No, prispevok ktorym som tu reagoval na Jano1 niekto zmazal a tam som jasne napisal ze porovnavam vychod so zapadom


Zrejme mas na mysli toto:
https://dialnice.info/viewtopic.php?f=10&t=15223&start=4500#p221836

Ak ano, teda to nikto nezmazal, len to niekto presunul. Aj si do tej temy "Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu" dnes pisal, ale zjavne si cital velmi povrchne, zrejme si to povazoval za stare precitane prispevky.

Len opakujem, ze Tvoj "vychod" co su zhruba 2 kraje + 1 az 2 okresy, nemoze mat taku dlhu planovanu siet D/RC ako zhruba zvysnych 6 krajov.

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2019 08:46
od devil
Take nieco som nikde netvrdil. Tuto fabulaciu si mi volzil do ust ty a pises: ...ake hluposti to opakuje... Myslel som ze sa uz s Tebou da rozumne
debatovat... Je fakt usmevne ako dokazete aj regionalne rozdiely zpochybnovať :lol: Konecne sa aj na vychode ide nieco postavit tak je povyk...


Regionalne rozdiely sa inac ako investiciami vyrovnať nedaju.....Bolo jasne ze "ušetrene" peniaze nepojdu hneď sem,
preto sme ziadali by tato nadradena infrastruktura isla v parametroch v akych ma ist.


cize tvrdis ze SO PO je na vyrovnavanie regionalnych rozdielov ?? :D

okrem toho presovska samosprava lobovala za D1/R4 obchvaty na vyriesenie dopravnej situacie....takze skuste sa ujednotit ktora cesta sluzi na aky ucel. :D

Naposledy UHP pripustilo ze napr: PO -Sarisske Michalany je tak vysoka intenzita ze na zapade sa planuju v takych miestach D a RC...


pri BA mas taketo intenzity na ceste II. tr. na II/572. vyjazd z NR na vrable mas cez 10.000 aut na I/51.

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 17. Aug 2019 09:28
od pa3ck
Dendik napísal:Pozri si spravy zo zeleznic:
383 mega ide na modernizaciu (25 novych kusov ide do Ziliny) hadaj kolko do Presova? Ani euro. Sumestie KE-PO je druhe
najludnatejsie uzmenie po Blave. Lostrail, to fakt chces spochybnit tie regionalne rozdiely?

Nové vlaky idú do Žiliny ako náhrada za terajšie poschodové súpravy, ktoré sa sťahujú ku Bratislave, keďže tam je situácia s kapacitou vlakov kritická. Plus aj tie dve poschodové, ktoré jazdili KE-PO-Lipany sú oficiálne zaradené v depe Žilina (momentálne sú pokazené, čo som čítal), takže to nevylučuje, že sa objavia aj na ďalekom východe.

Akože ani mne sa nepáči, že pantografy tu stále likvidujú ušné bubienky pískaním bŕzd, ale ešte som nepočul o situácii, keď by sa doň nevošli cestujúci. Vo vlakoch zo Senca do Bratislavy (pokiaľ náhodou práve jazdia) to je bežný jav.

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 18. Aug 2019 22:06
od lostrail
Dendik: Nikde som nespochybnil, ze regionalne rozdiely neexistuju, iba ta korelacia s planovanymi / postavenymi dialnicami je znacne vytrhnuta z kontextu. Jednak na rozdiely vplyva mnoho roznych faktorov a projektov (zdaleka nie len dialnice), po druheje to sice smutne priznat, ale po tom, ako sa vychod zanedbaval v minulosti, uz pomaly ani nie je pre koho stavat. Kedysi som este protezoval dialnicu alebo aspon RC stredovychodom (Horehronie, severny Gemer a tak) a k tomu ese aspon jednu severo-juznu, ale faktom je, ze tie regiony sa medzitym tak vyludnili, ze intenzity uz budu mat klesajucu tendenciu z v sucasnosti by stacilo pre hladove doliny aj lacnejsie riesenie. Iste, nieco by to nastartovalo. Aj taka "route 66" spolu s odbockou k Roznave, by si zasluzila slusne parametre jednotky a nadlho by to stacilo. Vyvarovat sa preslapom ako kruhace (namiesto toho postavit MUK s rezervou na jednotku 2+2 aspon pri tych sidlach, ktore maju status mesta), ci chybajuce predbiehacie pruhy do kopca a nadlho by to bolo vyriesene. Este by sa mala zmodernizovat cela cesta medzi Breznom a Rimavskou Sobotou na parametre jednotky, k tomu aj cesta cez Revucu, spojka medzi Muranom a Telgartom, z Jelsavy cez Stitnik do Roznavy, Vernar (cely usek od odbocky pri Stratenej k D1), ale zaradil by som tam aj cestu Mlynky - Nalepkovo - Mnisek nad Hnilcom - Gelnica - Kosicka Bela - Kosice (+preklasifikovat na jednotky, obzvlast od Stratenej na vychod nevedia prakticky ziadna jednotka), k tomu zrekonstruovat ostatne cesty II. triedy, celkovo na vsetkych tych cestach masivne zvysit bezpecnost (znacenie, reflexne prvky, zrkadla, silne a kvalitne zvodidla), a bolo by to vyriesene. Ja totiz za hlavny problem povazujem prave ten stredovychod, kadial nevedie doslova nic.

V ramci ZSSK je mozne presuvat supravy podla potreby. Je pritom trochu nefer, ze sa place napr. nad Presovom a napr. medzi Leopoldovom a Prievidzou dlhe roky premavali len vyradene vozy, ktore uz nemohli zaradit na jedinu hlavnu trat, ktora v tomto state niekoho vobec zaujima (nehovoriac o technickej a moralnej urovni trate medzi Jelsovcami a PD, kde sa ma len modernizovat zabzar a nic viac). Az poslednych niekolko rokov sa zacalo na tuto trat mysliet, nasadzuju sa reko vozy a Vrutocke pomsty. Kym tie reko vozy budiz, Vrutocke pomsty su naozaj za trest. Takto isto mozeme pisat o trati medzi Chynoranmi a Trencinom (pritom, keby sa napojenie Hornej Nitry vyrazne zlepsilo, zaujimava by bola aj tato trasa, aj ked ide mierne mimo - casovo by uz totiz dokazala konkurovat autobusom a v niektorych casoch aj preplnenej ceste medzi Trencinom a Prievidzou). To tiez nehovorim o tom, ze kym R2 sa veselo stavia od Zvolena na vychod, tak na najpotrebnejsom useku (medzi PD a TN) je stale uzka cesta smrti, ktora je nejakou strasnou chybou klasifikovana ako cesta 1. triedy. Tu by som tiez osobne nevidel problem, keby sa cela tato cesta zmodernizovala ako jednotka v usporiadani 2+2 s MUK.
Delit preto krajinu z hladiska zaostalosti len na vychod a zapad nie je dobre. Velke uzemie ohranicene D1 od zapadu, R1 od juhu, D1 od severu a Turcom od vychodu, je v podstate na tom tiez pomerne zle.

Mimochodom, taka Madarska M86 je pekny priklad, co by som si vedel predstavit na vacsine siete planovanych RC, predpokladam za podstatne nizsie naklady, ako RC, ktore staviame my, MPR 110 km/h, krajnica len spevnena zemina s odstavnymi plochami (ale nie zvodidla rovno pri pravom pruhu, cize moznost uhnut sa existuje) a veselo sa jazdi:
https://tinyurl.com/yy9wjxq2

Z hladiska investicii do zeleznic by som tiez uvazoval nad modernizaciou trate na horehroni (az do Margecian). Jednak je smutne, ked tak peknu a velku cast Slovenska svinime exhalatmi z tazkych dizlov, po druhe tratova rychlost 60 km/h na velkej casti trasy je smutna vec. Mnohym by stacila obycajna 120tka a vhodne umiestnene vyhybne. Aj dopyt by sa urcite zvysil.

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2019 06:12
od Michpet
A čo tak vrátiť sa k informáciam o cestných stavbách v PO a okolí a prestať dookola riešiť intenzity a dovody prečo dostal konečne Prešov cesty? Denne to tu čítam a fakt za posledné týždne stále točíte o tom istom v každom vlákne spojeným s Prešovom. Rozhodlo sa, stavia sa, zamerajte sa na info pre nás smrteľníkov, ktorí o tom chcú vediet viac...

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2019 19:09
od DrX
Odpoved v spravnej teme na otazku:
"Odoslaťod ondrejko_t » 20. Sep 2019 12:52

DrX napísal:
JZO PO sa severnym a vychodnym obchvatom bez tunelov poriesit nedal. Otazka je, ci bolo treba robit JZO uz teraz, miesto toho, aby sa skapacitnil mestsky vnutorny obchvat (cize vlastne len bezurovnove riesenie Levocskej a krizovatky s nedavno dostavanou Nabreznou).

DrX, celkom by ma zaujimalo, ako by si chcel Levocsku s Nabreznou (predpokladam, ze myslis krizovatku Levocska - Obrancov mieru - Clementisova) spravit mimourovnovo...
jedine co sa tam da spravit mimourovnovo su kolajnice ale to je tiez SciFi."

Kedze sa bavime o spojeni KE-PP (nahrada JZO), tak tam v smere PP-KE ziaden problem nie je - odbocka do prava. A v smere KE-PP by stacilo jednu mimourovnovu vetvu, ktora by zacinala na Obr.m. a koncila na Levocskej. To by bolo minimalne riesenie. Alebo spravit priamy most Obr.m.-Clementisa (jedno al. obojsmerny), a pripoj z Clementisa na Levocsku niekde neskor - je tam park, takze roztahovat sa mozu.

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2019 11:46
od svaco
Momentálne je na spomínanej križovatke (Kaufland) dosť problém, hlavne KE - PP a ak by tam urobili priamu vetvu, tak by to ostalo totálne zapchaté pri následnej križovatle pri Lidli, pretože tam sa tvoria momentálne tiež kolóny. Teraz sa tie kolóny delia na 2 križovatky, potom by ostala len posledná križovatka na výstupe z PO a tým by vznikla jedna súvislá kolóna, pravdepodobne tam kde začína už teraz t.j. už cca už 600 m pred 1. križovatkou https://goo.gl/maps/SPtdBnhejP8T229Q7 a výsledok by bola takáto súvislá kolóna https://goo.gl/maps/u4nfjKjpW2VwTcUE6. Pretože dnes som išiel po OM smerom na sídl.3 t.j. cez Clementisovu a Levočská bola medzi križovatkami zapchatá (v čase 16:20) asi takto https://goo.gl/maps/5jwNmY6uTqqZC8uK6.

Tu ozaj nepomôže nič len obchvat.

Čo sa týka smeru PP - KE, tu sa to výrazne zlepšilo a ráno som zatiaľ nezažil, aby vznikali takéto kolóny https://goo.gl/maps/pkztqVZQMNn8Awrs7, kt. som zažíval ešte v júni tohto roku. Veľmi tu pomohlo rozšírenie na 2 pruhy v smere PP - KE ako aj v smere sidl.3 - KE a sidl.3 - VT (aj keď tento smer sa potom zrejme zhoršuje na ďalších križovatkách, pretože aj most cez rieku už je v smere na VT 2 + 2, predtým bol 1+2).

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2019 16:54
od DrX
Tak sa postavi priama vetva (most alebo vykop) este pri Lidli, a problem je vyrieseny - suvisly vyjazd z PO.
V BP je takto vyriesene spojenie z mesta na letisko uz roky, a je to hadam 5-10km (cesta 4) mimourovnovej dvojprudovky. Cize v PO by to v pohode stacilo tiez - a za par milionov. Ale samozrejme, to by sme nemohli utopit par stoviek milionov na megalomanov a tunelarov.

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2019 11:54
od svaco
Ja sice nie som stavebny expert, a predpokladam, že ani ty, pretože to čo navrhuješ mi príde ako totálny nezmysel. Chcel by si priame vetvy ponad križovatky, ale asi ti uniklo, že sú tam aj trolejbusové vedenia a tiež to, že tie obchvaty treba raz postaviť. A keď sa tie obchvaty postavia tak už nebude treba tie vetvy. Na papieri sa vetvy stvaju lahko v realnej prevadzke a v komplikovanych krizovatkach je to inak.

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2019 12:55
od Yoggy52
Netreba zabudat, ze stavat pocas plnej prevadzky je ovela zlozitejsie ako na zelenej luke... Su tam uplne ine naklady...

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2019 15:26
od DrX
No, argumenty dosli, co? :-) :-) :-)
Ked su niekde "uplne ine naklady", tak je to na D1 JVO PO, co je oficialne najdrahsi dialnicny usek na Slovensku, vsakano. Za tie peniaze by sa urcite dali prerobit na mimourovnove komplet vsetky krizovatky na vnutornom okruhu spajajucom vypadovky na KE, PP a VT.

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2019 12:42
od svaco
Najdrahší úsek v SR je (myslím si že to vieš) D3 Žilina,Strážov - Brodno

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2019 13:49
od DrX
Nedivim sa, ze D3. Asi som to aj niekedy vedel, tak dik za pripomienku. A oprava: JVO PO je najdrahsi usek D1 (aj ked tam to Visnove, po dokonceni v 2053, cenou urcite predbehne :-) :-) :-) )

I/18 Prešov - Lipníky

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2019 07:24
od jarino
Úspešný uchádzač: Združenie: „MTS-SWIE PO-Lipníky“ (Metrostav a Swietelsky - Slovakia)
Poradie:
1. Združenie „MTS-SWIE PO-Lipníky“
2. EUROVIA SK
3. STRABAG