Moderátor: Moderátori
Dy napísal:V tejto oblasti sa budem venovať viacerým oblastiam ako aj viacerým časovým harmonogramom. Ak by tu niečo chýbalo, čo vás zaujíma, napíšte.
Cestná infraštruktúra:
V rámci opráv cestnej siete sa budú opravovať tieto úseky (do r. 2006):
1. Topoľčany-Nitra (predovšetkým oprava úsekov s vyjzdenými koľajami a inými nerovnosťami), táto cesta bude prechádzať až do r. 2010 viacerými úpravami, mali by sa postupne pridávať odbočovacie pruhy, ...
2. Topoľčany-Bojná-Radošina (k tejto ceste sa pristupuje ako ku strategickému dopravnému uzlu, pretože táto cesta sa bude nachádzať medzi RK R1 a R2 a napája sa na D1)
3. Topoľčany-Rajčany-Chynorany-Partizánske
4. Práznovce-Bošany-Nedanovce
5. Kovarce-Solčany
6. Jacovce-Prašice
7. Partizánske-Horná Ves
8. Partizánske-Oslany
9. Veľké Uherce-Skýcov
10. Bošany-Ješkova Ves
V rámci opráv sa budú ešte upresňovať presné km. Na týchto úsekoch sa bude postupne vymieňať povrch na zlých úsekoch, kde sú vyjazdené koľaje alebo iné nerovnosti. Vysprávkovanie jednotlivých zlých častí daných úsekov sa bude robiť priebežne v celej oblasti.
Cestné obchvaty:
Topoľčany - plánujú sa viaceré štúdie a projekty
Partizánske - posudzujú sa rôzne vplyvy na ŽP ako aj možná trasa
Ludanice - pripravujú sa projekty
Chynorany - skúma sa dopravná zaťaženosť
Bošany - prípravné projekty
Letecká doprava:
V rámci Topoľčian aj Partizánskeho sa zvažujú možné investície do tejto sféry dopravy, ale reálne zatiaľ postačuje letisko v PN.
Železničná doprava:
Prípravné štúdie a projekty na postupné rekonštrukcie železničných staníc v danej oblasti.
Iná infraštruktúra:
V oblasti vodárenstva a kanalizácie celkové investície v lokalite ako aj s už začatými investíciami dosiahnu postupne do r. 2006-10 takmer 5 mld. Sk, pričom však v tejto sume už sú zahrnuté aj náklady na ochranu ŽP.
Branco napísal:Výborný prehľad, Dy.
Pripojím zopár mojich postrehov: cestná infraštruktúra:
K cestným obchvatom: Predbežne by som vypustil obchvat Chynorian, keďže obec už vlastne obchvat má.
Branco napísal:Dy napísal:1. Topoľčany-Nitra (predovšetkým oprava úsekov s vyjzdenými koľajami a inými nerovnosťami), táto cesta bude prechádzať až do r. 2010 viacerými úpravami, mali by sa postupne pridávať odbočovacie pruhy, ...
3. Topoľčany-Rajčany-Chynorany-Partizánske
Výborný prehľad, Dy.
Pripojím zopár mojich postrehov: cestná infraštruktúra:
1. Topoľčany-Nitra sú vlastne dve trasy: jedna cez Bošany (cesta II. triedy) a jedna cez Čakajovce, Preseľany,... - cesta I. triedy. Ako prvý by bolo možné riešiť obchvat Drážoviec (keďže tento úsek je spoločný pre obe trasy, možno v súvislosti s výstavbou priemyselného parku v susednej oblasti Nitry. Od Nitry na Topoľčany by stálo tiež za zváženie výstavba aspoň nejakých obchvatov, keďže celá trasa vedie praktickz súvisle v zastavanom území.
3. Topoľčany-Partizánske toto je podľa mňa jeden z hlavných problémov hornej Nitry. Od Topoľčian je to vlastne jedna (síce dedinská, ale predsa) aglomerácia, navyše dosť frekventovaná. Možno v prvej fáze by sa mohol postaviť obchvat Žabokriek zo strany PE, alebo Krušoviec zo strany TO, v budúcnosti postupne dobudovávať túto trasu, výhľadovo ako RK.
čavo napísal:Osobne si myslím, že ak sa niečo chce zlepšovať v tomto úseku (NR - TO - PE), tak by bolo vhodnejšie zainvestovať v trase cesty II. triedy, kde by stačilo pár obchvatov a dala by sa potom prípadne upraviť na RK. Uľavilo by sa i obyvateľom obcí na ceste I. triedy a i vodičom, ktorí by nemuseli jazdiť celý čas v obci.
Samozrejme, že opravovať treba všetky cesty, podľa toho ako sú zničené. To bez debát.
Dy napísal:AV,
máš pravdu, cesta NR-TO, I. triedy sa plánuje opraviť, postaviť obchvaty a potom sa len dobuduje ďalšia 2-prúdová cesta tak, aby vznikla RK a paralelná cesta II. triedy bude slúžiť ako paralelná cesta pre RK/4-prúdovú cestu.
Dy napísal:AV,
máš pravdu, cesta NR-TO, I. triedy sa plánuje opraviť, postaviť obchvaty a potom sa len dobuduje ďalšia 2-prúdová cesta tak, aby vznikla RK a paralelná cesta II. triedy bude slúžiť ako paralelná cesta pre RK/4-prúdovú cestu.
Branco napísal:Aspoň malá náplať:V programe Výstavby cest. siete 1. triedy na roky 2005-2008 http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=871 je obchvat Topoľčian-2.etapa.
Branco napísal:Ak za cca. 1 rok stihnú všetky prípravné a legisltívne práce, bude to len dobre. Nie som si istý, či TO počítali v územnom pláne s vedením obchvatu. Ak áno, nemal by to byť taký problém.
Dy, kde bude vyústenie obchvatu. Pred Krušovcami, pri odbočke na Jacovce, prípadne ďalej?
Dík za odpoveď, Brančo.
Branco napísal:Dy,
vďaka za informácie. Obchvat TO je čiastočne hotový. Od NR obchádza Tovarníky, jeho vyústenie je však do TO pri TESCU, ďalej sa musí prechádzať okolo pivovaru, popri sídlisku a cez želeyničný prejazd. Podľa mojich odhadov je táto časť dosť frekventovaná.
Vyústenie bude pravdepodobne pred Krušovcami, ak by sa plánovalo predĺženie ďalej na Rajčany, prípadne po Chynorany, bola by to mimoriadne dobrá správa, ale až takým optimistom nie som.
Zatiaľ je dôležité, že sa obchvat Topoľčian dokončí.
Ak budeš mať ďalšie informácie, daj prosím vedieť.
Ahoj, Brančo.
Dy napísal:
Brančo,
budem reagovať na tento tvoj príspevok, pretože chcem vysvetliť niektoré súvislosti (môjho pôsobenia tu) a nechcem zaťažovať sekciu O tomto fóre.
Ja sa venujem regionálnej doprave, jej problémom už dosť dlhú dobu, je to práca+hobby, mám tak veľa kontaktov, prehľad a som stavbár. A som na to hrdý. Aj keď verejná mienka nie je práve naklonená tomuto odvetviu. Aj keď nie kvôli tomu, že by sa prepúšťalo, práve naopak, ale skôr preto, že stavebníctvo je práve tá sféra, ktorá najviac manipuluje so štátnymi peniazemi cez tendre, dotácie, ... diaľnice, byty, ... a je tu nedôvera verejnosti. Aj ku štátu, aj ku stavbárom. Zmeniť sa to dá len veľmi ťažko, ja som sa rozhodol, že sa o to pokúsim (ako aj iní na tomto fóre ) aspoň takto cez toto fórum. Nemusím, ale chcem. Mne nejde o reklamu konkrétnej firmy, ale o stavebníctvo ako celok.
Ja informujem, ak je niečo nové, ak sa má niečo stavať, ak je plán, tak ho približne zverejním. Informujem o problémoch, ak sa niečo neplní. Ak ja napíšem, že v r. 2006 je takýto plán, tak to ešte neznamená, že to tak aj bude - nie som na vine ja! Rozhodol som sa písať od západu SR na východ. Mám základ (témy členené podľa oblastí, kde už sa dá dopĺňať, aby o BA nebolo v KE atď.), BA+TT+NR kraj/VÚC už sú kompletné, z TN ešte 2 oblasti. To je 50% SR, reálne, podľa členenia, aj podľa investícií (v tomto ohľade aj viac než 50%). Zostávajú BB+ZA+PO+KE. Tam sú problémy, pretože napr. ZA+PO+KE, tam je PPP na opravy ciest. V BB nie je koncepcia a v ZA sa investuje viac. To neznamená, že sa tomu nebudem venovať, len je to pomalšie tempo. Regionálna doprava je zložitá téma a tu na tomto fóre musí zatiaľ stačiť - cesty, železnice, ... - to je všetko. Iste, ak "padne" otázka, tak ak viem, tak aj zodpoviem.
Konkrétne k TO. V TO sa obchvat staval, len nie podľa pôvodného návrhu, takže dnes to vyzerá tak, že reálne nie je dokončený a cestuje sa cez mesto. Alebo sa mýlim?
V TO sú problémy, ale aj prísľuby a všetko je tak na 50% rozpracované, takže neviem, ako to presne bude, neviem, čo bude s EÚ - fondy. Pozemky, legislatívny proces, financie, plány, prísľuby štátu a samosprávy, ... toto všetko je veľmi dôležité. A nič nie je na 100%. Okrem toho prísľubu.
Ak niečo budim vedieť, informujem. To aj robím, ak je niečo nové - raz za 2-3 mesiace, 20-30 nových príspevkov napíšem naraz do 20 tém (a hneď sa rozbehne diskusia, čo si vyžaduje ďalšie moje reakcie, ja sa moc do fóra nezápajam ). Niekde nie je nové nič. Alebo si niečo nevšimnem. Ale pre všetkých, treba sa pýtať.
Okrem toho, ja informujem aj cez SS, pretože kým tu budú všetky oblasti SR, tak tu možno aj ja nebudem. Preto sa ma mnohí z východu SR (presnejšie užívatelia sa pýtajú na východ SR a jeho rozvoj, konkrétne cesty, obchvaty, plány) pýtajú cez SS.
Inak teraz mám rozpracované 4 oblasti, 2 v BB a 2 v TN, tým TN ukončím. Ale kedy to bude neviem, snáď ešte tento mesiac sem dám niečo nové.
Branco napísal:To je aj moj prípad, keďže oblast hornej Nitry nielen ako vodič poznám dovolím si povedat dost dobre.
Branco napísal:Pri Drážovciach otvorili novú križovatku:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1593
Zároveň by sa malo uvažovať o obchvate Drážoviec: od NR do Drážoviec vedie úzka a kľukatá cesta a v Drážovciach sú dve prudké pravotočivé zákruty.
Branco napísal:V stave posudzovania je aj "Cesta I/64 hranice krajov - Prievidza"
http://eia.enviroportal.sk/akcia-detail.php?akcia=6712
V okolí Nadlic - s najväčšou pravdepodobnosťou je to predĺženie obchvatu Topoľčian .
Dy napísal:Niekde som čítal, že Fico je z Topoľčian, ... to len tak.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.