Bola vypracovana sprava o hodnoteni vplyvu na zivotne prostredie tohoto useku R2, ktory bude tvorit obchvat mesta Kosice. Posudzovali sa 2 varianty, cerveny a modry:
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=6255Kategoria: R24,5/120
Krizovatky (spolocne pre oba varianty):
*Saca: prestavba existujucej MUK
*US Steel: napojenie vstupneho terminalu pre kamiony, napojenie planovanej prekladacej stanice intermodalnej dopravy
*Kosice-Juh: krizovatka R2, R4 a I/68 juzne od obce Sebastovce
*Kosice-Krasna: krizovatka s II/552 juhovychodne od mesta
*Kosicke Olsany: krizovatka s I/50 a D1 vychodne od mesta
Tunely: pre modry variant je z dovodu kolizie s pristavacou drahou letiska navrhovany hlbeny tunel "Haniska" dlzky 605m
Cerveny variant:
* 21,395 km
* 387 866 tis. EUR (11,7 mld Sk ; 546 mil. Sk/km)
Modry variant:
* 21,675 km
* 448 665 tis. EUR (13,5 mld Sk ; 624 mil. Sk)
Navrhovany termin vystavby: 2014 - 2017
Zdroj:
http://eia.enviroportal.sk/detail/r2-sa ... cke-olsanyTermin vystavy je podla mna OK. Cena sice poskocila s povodne planovanych asi 6,5 mld Sk (statna expertiza z roku 2006), ale stale je to relativne lacny obchvat krajskeho mesta. Nesuhlasim vsak s castou spravy, ktora sa tyka predpokladnanych intenzit na ceste I/50 - za zaklad si beru udaje z roku 2005 a do roku 2016 pocitaju len s priblizne 20% narastom, co je podla mna dost podhodnotene. Ak by mal byt narast len takyto, tak ten obchvat vlastne nie je potrebny