Chorvátsko zaznamenalo vlani silný pokles príjmov z turizmu
viewtopic.php?f=35&t=13341*kvôli celkovo zlej hosp. situácie v Chorvátsku vláda obmedzuje výdavky do rozvoja diaľničnej siete (už povedané v príspevkoch predo mnou viac)
HAC (čisto štátny koncesionár) v r. 2010:*
spustí do prevádzky 10 km úsek Jakuševac – Velika Gorica jug na dálnici A11 Zagreb-Sisak*
bude mať rozostavaných ďalších 79 km diaľnice... A1 Ravča - Ploče (21 km)
... A11 Velika Horica jug - Lekenik (11 km)
... A12 Gradec - Kloštar Vojakovački (20 km)
... A13 Vrbovec 2 - Bjelovar (27 km)
*
pripravuje do výstavby ďalších 203 km diaľnic... nova obilaznica Zagreba (106 km)
... A1 Ploče - Opuzen (17 km)
... A1 Doli - čvor Dubrovnik (30 km)
... A5 Beli Manastir - Osijek (25 km)
... A5 Sredanci - BiH (3 km)
... A10 BiH - čvor Metkovič (5 km)
... A11 Lekenik - Moščenica (17 km)
*jedná o ďalších úveroch na zrychlenie rozostavaných úsekov s EIB a EBRD
Diaľnica A7 sa teda odložila na neurčito. Predbehli ju v realizácii dokonca nové diaľnice A12 a A13.
Súkromný koncesionár Bina Istra spustil dostavbu 141 km diaľnic na plný profil na Istrii.
Ostatní súkromní koncesionári (AZM a ARZ) prakticky ukončujú svoje stavebné aktivity úplne.
V krajine je aktuálne 1243,6 km diaľnic a rýchlostných ciest (diaľnica na 1/2 profil), čo je asi 75% z celkových plánov výstavby. Do r. 2012 sa podiel významne nezvýši, iba ubudne podiel rýchlostných ciest vplyvom dostavby diaľnic A8 a A9 na plný profil.