Moderátor: Moderátori
pohodak napísal:Gardenboy napísal: veď sme to videli akým tempom sa stavalo v rokoch 1993 - 2006.
a 2006-2010 sa stavalo akym tempom?
uprimne, nechapem dost dobre preco si takmer vsetci na vychode myslia ze dialnica do KE ich automaticky spasi...asi bude pre podaktorych vytriezvenie velmi krute...
sergej napísal:ja len krutim hlavou nad tym, ako ludia naleteli slovam "neuveritelnym sposobom sme nastartovali vystavbu dialnic"...
DrX napísal:Gardenboy, slepy si asi ty. Najvacsia nezamestnanost je v RS/LC/RA/RV, tj pozdlz R2. A tymto okresom D1 nijak nepomoze. Kosice su v skutocnosti uplne v pohode vdaka madarskej dialnici, a im pomoze len R2, pretoze aj po dostavani nasej D1 bude cesta do BA po D1 taka ista dlha ako cez BP (cize pre Kosice sa nezlepsi nic). D1 je neskutocne draha a preto ju nie je mozne dalej stavat podla Vazneho planov. Uvedom si, ze jeden km na R4 stoji statny rozpocet 0.83mil EUR, zatialco 1km D1 podla PPP by stal 120mil EUR. A musis byt fakt chory, aby si toto podporoval.
Figel ide jednoznacne robit veci efektivne, a to je super. Jedine, coho je mozne sa obavat je, ze tato vlada nevydrzi. Dufam, ze to sa nestane.
mark6000 napísal:no ale ked ma plany potiahnut R1 cez Donovaly do RK tak potom PPP3 je uz podla mna tiez odpisane do zabudnutia a na ZA-RK mozeme na niekolko rokov zabudnut aj ked D1 pripravena je....
Gardenboy napísal:DrX napísal:Gardenboy, slepy si asi ty. Najvacsia nezamestnanost je v RS/LC/RA/RV, tj pozdlz R2. A tymto okresom D1 nijak nepomoze. Kosice su v skutocnosti uplne v pohode vdaka madarskej dialnici, a im pomoze len R2, pretoze aj po dostavani nasej D1 bude cesta do BA po D1 taka ista dlha ako cez BP (cize pre Kosice sa nezlepsi nic). D1 je neskutocne draha a preto ju nie je mozne dalej stavat podla Vazneho planov. Uvedom si, ze jeden km na R4 stoji statny rozpocet 0.83mil EUR, zatialco 1km D1 podla PPP by stal 120mil EUR. A musis byt fakt chory, aby si toto podporoval.
Figel ide jednoznacne robit veci efektivne, a to je super. Jedine, coho je mozne sa obavat je, ze tato vlada nevydrzi. Dufam, ze to sa nestane.
Sorry, ale povedať, že košice sú v pohode ... no neviem...nejdem ťa urážať (to s tým slepým som myslel skôr rečnícky) ale, bol si niekedy v KE? lebo podľa mňa rozhodne v pohode NIE SU. Zháňam robotu, aj tu v KE je to dosť ťažké. Na celom východe. Je mi jasné, že diaľnice sú predražené. Lenže väčšine ľuďom tu to je už úplne jedno. Potrebujeme investície aby sme mali robotu, na to potrebujeme infraštruktúru a potrebujeme ju čím skôr, nie za 15 alebo 20 rokov!
Z pohľadu vzdialenosti a nákladov na cestu do BA sa nezlepší nič, ale veď to predsa nie je jediný dôvod tejto stavby. R2 sa ešte hodne dlho stavať nebude, aj keď D1 v okolí KE spolu s R4 by mohli byť aspoň nepriamym impulzom (r2 končí pri KE križovatkou s R4 a následne s D1)
tondiego napísal:OK, skusim polopate vysvetlit.
1. Problematika druheho piliera - samozrejme, ze jeho pouzitie nie je adresne viazane. Ale na rozdiel od PPP sa zaratava do dlhu (skrze vladne dlhopisy) a Miklos sa uz nepriamo vyjadril, ze na financovanie D1 (nakladny projekt) druhy pilier neprichadza do uvahy. A na menej nakladne projekty by to bolo neefetivne.
2. Oddialenie "juznej" trasy - juzna trasa mala byt financovana z EU fondov. Tie budu teraz vo velkej miere presunute na D1. Z coho chcete stavat juznu trasu? PPP?
sergej napísal:ja len krutim hlavou nad tym, ako ludia naleteli slovam "neuveritelnym sposobom sme nastartovali vystavbu dialnic"...
Andrej napísal:Este zmenit model DBFO na DBF
Andrej napísal:Ak aj ano, tak na to mame predsa stavebny dozor
Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.