Moderátor: Moderátori
stanog napísal:Este jedno pyrhovo víťazstvo sa tu črtá, pokiaľ Figeľ "vysliší" priania DrX, obyvateľov Svrčinovca, Oravcov, Podunajských biskupíc .... môže sa stať že rozostavia v každom kúte slovenska jeden bezvýznamný úsek a peniaze sa takto rozfrckajú sem a tam. Dosledok toho by bol že niekomu by sa síce zavreli ústa ale jazdilo by sa čoraz horšie. Takže nech radšej do tej mapy veľmi nehľadí. Uvidíme či sa Figeľ poberie cestou otvárať niečo v každom regióne pred voľbami 2014 alebo racionálne skúsi najskôr pospájať D1 aj na úkor predvolebných búchaní šampanským na otváračkách.
pohodak napísal:padnut malo aj PPP2 a bolo by vsetko s kostolnym poriadkom...figel sa do mapy pozerat moze, ale peniaze z fondov na R2 pred rokom 2014 nebudu, jedina sanca budu asi DSS...aby z tohto este nebolo pyrrhovo vitazstvo miestneho neformalneho zdruzenia antivisnove...
Zulo napísal:pohodak napísal:padnut malo aj PPP2 a bolo by vsetko s kostolnym poriadkom...figel sa do mapy pozerat moze, ale peniaze z fondov na R2 pred rokom 2014 nebudu, jedina sanca budu asi DSS...aby z tohto este nebolo pyrrhovo vitazstvo miestneho neformalneho zdruzenia antivisnove...
Bohužiaľ mám rovnaký názor, peniaze z eurofondov na R2 pred rokom 2014 budú v "mikroskopickom" rozsahu a vidím tu hranicu reálnej výstavby teraz po zrušení PPP3 až niekde po r. 2016.....rád by som sa mýlil, ale termín pyrhove víťazstvo je asi namieste.
Podľa údajov ministerstva dopravy investičné náklady na úseky D1 z tretieho balíka by pri použití PPP metódy dosiahli 1,612 mld. eur a pri klasickom verejnom obstarávaní z eurofondov a štátneho rozpočtu 1,6 mld. eur. Prevádzkové náklady počas 30 rokov by dosiahli v prvom prípade 344 mil. eur a v druhom okolo 300 mil. eur. Celkové náklady počas koncesného obdobia by tvorili 6,8 mld. eur, respektíve 4,9 mld. alebo 3,1 mld. eur. Výstavba diaľnice by pri oboch možnostiach financovania začala v roku 2011, pri využití PPP by bola ukončená na jar 2016 a v druhom prípade na jeseň 2016.
Slovensko požiada Európsku komisiu do začiatku budúceho roka o presunutie európskych finančných zdrojov vo výške okolo 400 mil. eur na diaľničnú výstavbu. Peniaze majú byť presunuté do Operačného programu Doprava z iných operačných programov, napríklad Informatizácia spoločnosti či Zamestnanosť a sociálna inklúzia. Informovala o tom premiérka Iveta Radičová (SDKÚ-DS) v utorkovom HN Clube v súvislosti so zastavením tretieho balíka PPP na výstavbu úsekov D1 pri Žiline od Hričovského Podhradia po Dubnú Skalu. "Realokácia bude vo výške zhruba 400 mil. eur do roku 2014, to znamená do nového programového obdobia," uviedla Radičová. To podľa nej umožní spolu so zdrojmi z eurofondov a zo štátneho rozpočtu vypísať novú súťaž na výstavbu tunelového úseku. Podľa informácií agentúry SITA z programu Informatizácia spoločnosti by mohlo byť presunutých do programu Doprava zhruba 200 mil. eur.
Andrej napísal:Zulo, asi to tu musim napisat do kazdej temy alebo co.
Na spolufinancovanie KF aj ERDF môzeme vyuzit znacnu cast uz schvaleneho uveru od EIB vo vyske 1,3 mld. €. Cisto zo statneho rozpoctu sa od buduceho roku uz nebude financovat vystavba ziadnej dialnicnej stavby okrem 5 km 1/2 profilu D1 Jablonov-Studenec, takze spolufinancovanie nemusi byt problem.
Co sa tyka napr. informatizacie, tam sa momentalne rusia dalsie predrazene a neefektivne zmluvy a dnes je uz jasne, ze v tejto oblasti (a nielen v tejto) uz nie je mozne stihnut vycerpat vsetky prostriedky do konca obdobia, tak sa to presunie do dopravy. Bodka. Bude zavisiet od schopnosti vlady presunut co najväcsi balik do kapitoly doprava.Slovensko požiada Európsku komisiu do začiatku budúceho roka o presunutie európskych finančných zdrojov vo výške okolo 400 mil. eur na diaľničnú výstavbu. Peniaze majú byť presunuté do Operačného programu Doprava z iných operačných programov, napríklad Informatizácia spoločnosti či Zamestnanosť a sociálna inklúzia. Informovala o tom premiérka Iveta Radičová (SDKÚ-DS) v utorkovom HN Clube v súvislosti so zastavením tretieho balíka PPP na výstavbu úsekov D1 pri Žiline od Hričovského Podhradia po Dubnú Skalu. "Realokácia bude vo výške zhruba 400 mil. eur do roku 2014, to znamená do nového programového obdobia," uviedla Radičová. To podľa nej umožní spolu so zdrojmi z eurofondov a zo štátneho rozpočtu vypísať novú súťaž na výstavbu tunelového úseku. Podľa informácií agentúry SITA z programu Informatizácia spoločnosti by mohlo byť presunutých do programu Doprava zhruba 200 mil. eur.
i15 napísal:peniaze, ktore by sa platili ako uroky za PPP by potom chybali na spolufinancovanie R-iek. A vysoke uroky by nevykompenzoval ani ekonomicky rast, ani to, ze odlozene useky sa nepredrazia cez rast stavebnych nakladov.
Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.