3. balík projektov PPP

sekcia venovaná financovaniu nielen diaľnic, ale aj ostatných projektov s hlavným zameraním na Public Private Partnership

Moderátor: Moderátori

Akú najvyššiu cenu celkových splátok 3. balíka PPP za 30 rokov by ste boli ochotní akceptovať?

Anketa bola ukončená dňa 29. Dec 2010 17:05

Žiadnu. Tento úsek by som nikdy nestaval
3
5%
< 3,5 mld. €
3
5%
3,5 - 5,0 mld. € (väčšia ako 40% zľava)
9
16%
5,0 - 6,5 mld. € (aspoň 24-40% zľava)
31
55%
6,5 - 8,5 mld. € (menej ako 24 % zľava)
5
9%
Kľudne aj cenu bez zľavy - 8,5 mld € a vyššiu
5
9%
 
Celkový počet hlasov : 56

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod Jonathan » 17. Dec 2010 13:35

Kde pise o kamionoch?

doprava to su len kamiony do KIE?

to iny typ dopravy neexistuje?
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 624
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod majo-majo » 17. Dec 2010 13:40

Asi tak nejak...dialnica nema mat zmysel len pre nakladnu dopravu....
Obrázok používateľa
majo-majo
diskutujúci
 
Príspevky: 135
Obrázky: 25
Založený: 14. Dec 2010 12:39

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod Tomas PO » 17. Dec 2010 13:43

Juj, 9 stran neprecitanych prispevkov v tejto teme. Niekto vie dvoma vetami zhrnut? Len som zacul, ze 3balik padol a stavat sa bude z fondov. Hanba mi :)
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod devil » 17. Dec 2010 14:32

otazka znie ci je ten privadzac bezpodmienecne potrebny, kedze do ZA sa bude dat dostat z/na dialnicu tak nie je. a odignorovany priklad z NR mozem napisat aj zrozumitelnejsie, ked sa moze stavat obchvat NR bez prelozky cesty na NZ tak sa moze aj obchvat ZA bez privadzaca.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod aquila » 17. Dec 2010 14:46

ak sa bude stavat usek HP- LL tak privadzac sa moze dostat do roviny I/64 pri NR, ale usek LL- dubna skala bez privadzaca nenapojis....
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod Jonathan » 17. Dec 2010 15:06

Predpokladajme, ze krizovatka LL nie je potrebna.

to znamena dve veci: Bud trasa MT-ZA, pripadne MT-CA pojde cez HP a po D3 do ZA, alebo alebo vsetci pojdu po starej ceste = vsak som hovoril, ze cez tunel nebude nikto chodit. Toto je hovadina na n-tu, takze tento variant skrtam

Teda musi existovat krizovatka LL a ostava jedina otazka, ci v trase ako je to naprojektovane aj s privadzacom kompletnym, alebo nejakym inym vyriantom s napojenim na staru cestu. Kedze z kontextu je jasne, ze privadac nie, takze urobim nejaku Dleta krizovatku s kruhacom na starej ceste. Ibaze kvalita cesty cez Bytcicu je tak strasna, v niektorych miestach ma mozno aj sedem metrov na sirku s prepadajucimi sa krajnicami, uz v sucastnosti je tam cca 15000 aut za den a ked k tomu pridam konzervativnych 25% intenzit zo Strecna (doprava, co ma ciel v ZA) tak sa dostavam na uctihodnych 20-25tis aut na ceste s obmedzeniami na 40, pripadne menej (uz som tade davno nesiel). Takze "vyriesim" za obrovske peniaze problem strecna, ale celkove pripojenie dopravy do ZA uz neriesim, lebo setrim a vyrobim dalsi lievik v Bytcici, alebo v Ziline pri Metre. Cize opat hovadina, dialnica bez privadzaca opat nic neriesi. A predlzenie toho privadzaca smerom na Rajec je logicke napojenie rajeckej doliny na D1.

Ked to porovnam s Nitrou. V krskanoch je tiez 15000 aut, na kvalitatativne lepsej ceste. Postavenim R1 a krizovatkou Cerman bez prelozky, nevygenerujem na ceste ziadnu novu dopravu. Neprekladam ziadnu dopravu z inych smerov, kto tade potrebuje jazdit tade jazdi, akurat niekto, napriklad smer NZ-BB vyuzije R1 s provizornou prelozkou, namiesto jazdy cez Nitru.

Takze zhrnutie: Nitra a Zilina su dva uplne ine pripady, tym nechcem povedat, ze prelozka I/64 nie je potrebna, akurat nemusi byt pripravena a mesto nitra musi vyvynut tlak na SSC podobne ako Trencin, Presov, Kosice a pod. D1 bola vzdy projektovana s krizovatkou LL a privadzacom, preto je investicne lepsie pripravena a ako som povedal, je to nutna sucast dialnice, lebo inak D1 vyrobi viac problemov ako vyriesi
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 624
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod devil » 17. Dec 2010 15:22

Jonathan, MT-ZA, ani MT-CA nikto nepojde cez hp. obchvat ZA ako JO je v principe dobry pre smer E50 ale ani nahodou pre E75. takze zrusenie PPP3 je dobra prilezitost na otvorenie trasy ako takej. odlisnost oproti NR je len v tom ze tam je JO najlepsie riesenie lebo spaja najdolezitejsie cesty I. tr. v NR VUC veduce do najvacsich miest NR VUC. takze prave naopak, zlu cestu cez bytcicu nech opravi ssc, predsa oblast rajca zrovna nepatri medzi najvacsie v ZA VUC.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod LubosG » 17. Dec 2010 15:24

Jonathan, s tvojim názorom sa jednoducho nedá nesúhlasiť, je to proste tak.
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod fh » 17. Dec 2010 16:25

devil napísal: MT-ZA nikto nepojde cez hp. takze zrusenie PPP3 je dobra prilezitost na otvorenie trasy ako takej.


A kde si na to prišiel? Z Martina sa oplatí ísť po realizácii tunela do Žiliny tak, že sa v LL pekne napojím na privádzač a som v oblasti Soliniek,, Hájika, Hlín, ale aj nákupných centier. Nepoznáš, ale mudruješ 8) :roll:
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod kaviarista » 17. Dec 2010 16:44

a vy si vobec uvedomujete, ake obrovske investicne naklady tvoria rozdiel, ak dialnicu pretne 4-prudovy privadzac alebo 2-prudovy? docasne na dlhe roky tu postaci dvojprudovy privadzac. na to, aby sa netvorili kolony uplne postacuje dostatocne dlhy odbocovaci pruh vlavo v oboch smeroch. aby auta odbocujuce na dialnicu neupchavali premavku . mensie ssud tu moze fungovat v pohode aj na dvojpruhu

vyhladovo do buducnosti sa da predsa MUK v pohode prebudovat na stvorpruh.

a taky moj osobny nazor je, ze cela Zilina mi pripada dost ohavna s tymi betonovymi estakadami krizom krazom , bez ladu a skladu . proste zohavenie mesta . tak to vnimam kazdym jednym prejazdom cez ZA. zaujimave, ze v ziadnom inom meste taky pocit nemam
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod Zulo » 17. Dec 2010 16:49

aquila napísal:ak sa bude stavat usek HP- LL tak privadzac sa moze dostat do roviny I/64 pri NR, ale usek LL- dubna skala bez privadzaca nenapojis....

Presne to. A potom to úplne stráca logiku............. :?
Zulo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Obrázky: 4
Založený: 30. Dec 2009 17:07

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod fh » 17. Dec 2010 16:58

kaviarista napísal:a vy si vobec uvedomujete, ake obrovske investicne naklady tvoria rozdiel, ak dialnicu pretne 4-prudovy privadzac alebo 2-prudovy? docasne na dlhe roky tu postaci dvojprudovy privadzac. na to, aby sa netvorili kolony uplne postacuje dostatocne dlhy odbocovaci pruh vlavo v oboch smeroch. aby auta odbocujuce na dialnicu neupchavali premavku . mensie ssud tu moze fungovat v pohode aj na dvojpruhu

vyhladovo do buducnosti sa da predsa MUK v pohode prebudovat na stvorpruh.

a taky moj osobny nazor je, ze cela Zilina mi pripada dost ohavna s tymi betonovymi estakadami krizom krazom , bez ladu a skladu . proste zohavenie mesta . tak to vnimam kazdym jednym prejazdom cez ZA. zaujimave, ze v ziadnom inom meste taky pocit nemam


Tak tie estakady Žiline na kráse nepridali, to je daň za to že je križovatkou, ale žiadna krása to nie je. Otázka je kedy to vnímaš pragmaticky a kedy esteticky a kde.

Ak bude kapacitne stačiť 2-pruhový privádzač, tak nech sa páči. Toto neriešim, príde mi smiešne žiadať zrušenie tohoto privádzača. To sa dá čakať len od neinformovaného politického populistu, alebo zavilého mesíkovca 8) :roll:
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod Jonathan » 17. Dec 2010 17:08

devil napísal:Jonathan, MT-ZA, ani MT-CA nikto nepojde cez hp.


Vsak to som napisal

devil napísal:obchvat ZA ako JO je v principe dobry pre smer E50 ale ani nahodou pre E75. takze zrusenie PPP3 je dobra prilezitost na otvorenie trasy ako takej. odlisnost oproti NR je len v tom ze tam je JO najlepsie riesenie lebo spaja najdolezitejsie cesty I. tr. v NR VUC veduce do najvacsich miest NR VUC. takze prave naopak, zlu cestu cez bytcicu nech opravi ssc, predsa oblast rajca zrovna nepatri medzi najvacsie v ZA VUC.


otvorenie trasy nie je ani nahodou dobry napad. Zase sa by sa vyplieskali peniaze na analyzy a vysledok by bol znovu ten isty, ale zase by sa dva roky nic nestavalo a situacia pod Strecnom by bola zase o nieco horsia. O tom ze obchvat bytcice bude robit privadzac bolo rozhodnute este v case ked NDS neexistovala (dalsi dovod na ich zlucenie). A napojenie na I/64 je dost vyznamne. Rovnako ako napojenie na I/64 v Nitre
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 624
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod mirkobb » 17. Dec 2010 17:29

fh napísal:
devil napísal:MT-ZA, ani MT-CA nikto nepojde cez hp. obchvat ZA ako JO je v principe dobry pre smer E50 ale ani nahodou pre E75. takze zrusenie PPP3 je dobra prilezitost na otvorenie trasy ako takej.


A kde si na to prišiel? Z Martina sa oplatí ísť po realizácii tunela do Žiliny tak, že sa v LL pekne napojím na privádzač a som v oblasti Soliniek,, Hájika, Hlín, ale aj nákupných centier. Nepoznáš, ale mudruješ 8) :roll:


Tonko, a Ty si zas "pre istotu" znovu prečítaj o čom Devil písal a potom napíš, či mudruje.. :wink: On totiž podľa mňa tentokrát vôbec nemal na mysli iba problematiku privádzača LL-ZA, ale zmenu trasy HP-LL-DS ako takej do úplne inej polohy, s čím ja môžem iba súhlasiť. :mrgreen:

Správne to pochopil Jonathan a už aj na to reagoval, a s tým čo napísal zas ja nesúhlasím. Vždy sa oplatí uvažovať nad zmenou trasovania, ak sa tým ušetria veľké peniaze.
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod devil » 17. Dec 2010 18:45

otvorenie trasy nie je ani nahodou dobry napad. Zase sa by sa vyplieskali peniaze na analyzy a vysledok by bol znovu ten isty, ale zase by sa dva roky nic nestavalo a situacia pod Strecnom by bola zase o nieco horsia. O tom ze obchvat bytcice bude robit privadzac bolo rozhodnute este v case ked NDS neexistovala (dalsi dovod na ich zlucenie). A napojenie na I/64 je dost vyznamne. Rovnako ako napojenie na I/64 v Nitre


I/64 cez NR znamena hl. tah na statisicove okresy NZ a KN s hr. prechodom pre nakladnu dopravu. I/64 ma vysoku intenzitu pri vstupe do ZA smerom na fackov klesa na 2.000 aut. miestny vyznam, nic viac....analyzy su dobra vec kym nie je vopred urceny vysledok...

A kde si na to prišiel? Z Martina sa oplatí ísť po realizácii tunela do Žiliny tak, že sa v LL pekne napojím na privádzač a som v oblasti Soliniek,, Hájika, Hlín, ale aj nákupných centier. Nepoznáš, ale mudruješ


ty zase stale pocitas s lacnymi dialnicnymi znamkami, myslis ze budu naveky ? .....pre KIU a smer CA samozrejme nezmysel od uplneho zaciatku....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod Pacho » 17. Dec 2010 20:27

Privadzač LL pre KIU a smer CA jedine rozumné riešenie, pokiaľ nebuďe D3 aspoň po Brodno. Fakticky všade 4-pruh (70-tka) s jedným "väčším" semaforom.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod devil » 17. Dec 2010 20:39

nikto nepojde dlhsiu a drahsiu trasu len aby sa previezol cez tunel. ekonomika prepravy nepusti.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod Pacho » 17. Dec 2010 21:09

Rozdiel medzi DS-križovatka pri Tescu, cez Strečno verzus Višnové+ LL, je 1,5 km v neprospech Višnového, čo je zanedbatelna vzdialenosť/konfort, rýchlosť, čas a bezpečnosť. Čo sa týka ekonomiky tu dnes ťažko porovnávať, čo bude za 20 rokov, keď sa dostavia Višnové.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod Andrej » 17. Dec 2010 23:03

devil napísal:nikto nepojde dlhsiu a drahsiu trasu len aby sa previezol cez tunel. ekonomika prepravy nepusti.

Ked bude D1 aj D3, urcite nebude nikto schadzat z dialnice len kvôli "usetreniu" smiesnych 1,5 km, obzvlast ked ma v tuneli 80-ku a mimo tunela 130.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod devil » 18. Dec 2010 12:21

vobec sa nechapeme preto to napisem takto

1) pre smer MT-CA je vzdialenost takmer identicka, ale mozeme si byt isty ze po zavedeni myta sa pre miestnych oplati ist co najviac mimo D. 130 bude len na velmi kratkom useku ll-visnove a mozno ani tam nie.
2) smerom od KIE je to vacsia obchadzka, tj. tam bude vzdy vyhodnejsie ist po I/18
3) pokial by sa postavil most cez vah pri strecne tak MT-KIA-CA v zivote nepojde cez visnove a ZA.
4) moznost CA- strazov-hp-ll-visnove-MT ani neriesim lebo je to uplne absurdna predstava.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod alfonz » 18. Dec 2010 13:37

Co tu riesite? Kym sa vysutazi Visnove a kym sa pozbieraju nan peniaze z inych operacnych programov, to bude rok 2012, stavat sa zacne najskor na jar 2013. Tunel sa ma stavat 5 rokov, cize bude dost casu aby vyriesil prevadzac. A ked uz bude potrebne stavat privadzac, vtedy uz Figel nebude ministrom.
alfonz
diskutujúci
 
Príspevky: 75
Založený: 03. Sep 2010 12:14

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod stanog » 18. Dec 2010 23:06

Dochádza na moje slová. Škrtanie, prekreslovanie.... všetko iné než kroky vedúce k urýchleniu výstavby. A hlavne keď výstavbu zoberie do svojich rúk taký samozvaný "odborník" akým na dopravu Sulík bezpochyby je. Kým hovoril o potrebe zjednocovania daní a odvodov, zoštíhľovaní štátnej správy a podobne bol mi sympatický ale odkedy zabŕdol do diaľnic mám na neho podobný názor ako Fico, teda že je deštrukčným prvkom. Takže aby som nebol OT takýmto spôsobom sa tu rysuje ďalšia Považská = ďalšie desiatky rokov kreslenia, hádok a nakoniec sa za obrovské peniaze spraví narýchlo nejaký mačkopes.
Devil prestaň tu stále všetkých strašiť tým mýtom, pomaly iný argument ani nepoužívaš len že diaľnicami nik nebude jazdiť lebo bude na nich mýto. Pozri sa ako vyzerajú a ako sa upravujú cesty 1. triedy, namiesto vyššieho komfortu sa upravujú na horšie (minikruháče a pod..) pribúda úsekov s obmedzenými rýchlosťami (Beladice, Moldava - KE....) takže nič iné za chvíľu vodičom nezostane len jazdiť po diaľniciach. Neviem prečo by vodič nešiel po diaľnici, napríklad mnohí vodiči jazdia z Petržalky či Vrakune do Pezinka po diaľničnom obchvate hoci cez mesto je to kratšie, rovnako z BA do SC a priľahlkých obcí používa väčšina vodičov diaľnicu hoci je tu kratšia cesta 1. triedy rovnako SC-TT. Pri upchatých mestských ťahoch a svetelných križovatkách s priemerkou do 20 km/h sa každému oplatí spraviť 5 km navyše a byť na mieste skôr pri vyššom komforte jazdy. Už za socializmu môj otec hovorieval že "len málokedy je kratšia cesta výhodnejšia" hoci to vtedy hovorieval hlavne v inom význame.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod devil » 19. Dec 2010 09:50

kazdy pripad musis posudzovat zvlast.....neriesim ako sa bude jazdit do BA, pretoze to je specialny pripad, v okoli byva najviac ludi, s najvacsimi prijmami. nehovoriac o "malickosti" ze na BA-SC je 15% nakladnej dopravy a pod strecnom takmer 30%. tj. ked tych par tisic tranzitujucich kamionov a aut odide na D, cesta I/18 sa stane uplne normalne prejazdnou. asi treba naozaj vytesat do kamena ze, D sa pre miestnych bude vyplacat len ak za zaplatene peniaze prinesie adekvatny benefit. toto nie je pripad tejto temy....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod i15 » 19. Dec 2010 10:51

Myto netreba podcenovat, staci sa pozriet co robi teraz s kamionmi na niektorych usekoch. Najvypuklejsie je to v okoli PP, kde jazdia po starej ceste, ktora nie je kvalitna a su na nej dlhe prejazdy cez obce. Ale prave preto je atraktivna, lebo dnes je to myto nastavene tak, ze skoro na polovici cesty ho neplatia. Potom je logicke, ze nejazdia po dialnici, ktora je dlhsia, spoplatnena v celej dlzke a vyssou sadzbou. Treba si uvedomit, ze kamionom neprinasa dialnica take vyhody, ako osobnym autam. Osobne auto moze ist na dialnici o polovicu rychlejsie ako na ceste 1.triedy a moze pohodlne predbiehat. Kamion na dialnici moze ist stale len 90 a nemoze predbiehat. Od zavedenia myta taktiez pribudli polske kamiony na ceste BJ-PO, moznosti su 2: bud kvoli mytu porusuju predpisy a pouzivaju niektory s hranicnych prechodov do 7,5t, alebo po prekroceni Vysneho Komarnika dobrovolne volia dlhsiu trasu SK-BJ-PO. Alebo sa pozrime na centrum Budapsesti, ktore je dlhe ako 2 Ziliny, je tam nespocetne mnozstvo semaforov a pre vela aut je stale atraktivne, lebo cesta tadial je kratsia.

Myto nie je dovod, aby sa dialnice nestavali, ale treba naozaj zvazit, aky bude mat dopad na rozdelenie premavky a stavat dialnice tak, aby boli atraktivne aj pre cestujucich na kratsie vzdialenosti. To znamena stavat ich nie len pre tranzit, ale nezabudnut na dostatocne kapacitne vstupy do mesta a privadzace
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod Jonathan » 19. Dec 2010 13:09

devil napísal:D sa pre miestnych bude vyplacat len ak za zaplatene peniaze prinesie adekvatny benefit. toto nie je pripad tejto temy....


Je to pripad aj tejto temy. Kedze vyustenie D je uplne inde ako starej cesty, vytvara tento fakt moznost vyberu. Pre niekoho je vyhodnejsie ostatna starej ceste (MT-KIA-CA) a pre niekoho je zase vyhodnejsie chodit po D (MT-LL-Rajec, alebo MT-Solinky). Ten benefit nevytvaraju zaplatene peniaze, ale moznost volby. Naopak pri BA je vjazd z D aj starej cesty na rovnakom mieste a teda volba je o tom, ci pojdem po D a zaplatim si, alebo pojdem po starej ceste
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 624
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 11 hostí.