Súkromná linka RegioJet má cesty odľahčiť o stovky áut denne
Doprava na trase Bratislava-Komárno, kde od marca 2012 plánuje RegioJet prevádzku, má byť podľa ministra Figeľa lacnejšia a rýchlejšia než doteraz.
BRATISLAVA. Súkromný vlakový dopravca RegioJet spúšťa v marci 2012 pravidelnú linku na juhu Slovenska na trase Bratislava-Dunajská Streda-Komárno.
Ako vysvetlil na dnešnej tlačovej konferencii šéf rezortu dopravy Ján Figeľ (KDH), linka bude sprevádzkovaná výhodnejšie, ako by to robil domáci prepravca, Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK).
Lacnejšia a rýchlejšia cesta
"Najviac týmto získajú občania," podotkol. Skráti sa totiž dĺžka cestovania z jednej hodiny na 43 minút. Zároveň by malo byť lacnejšie samotné cestovné pre zákazníkov a vozne komfortnejšie, napríklad aj s možnosťou prihlásiť sa na internet. Celkovo by mala spoločnosť prepraviť ročne 1,9 milióna cestujúcich.
Pôjde o pravidelnú linku, ktorá bude premávať v hodinových intervaloch každý deň a v špičkách pracovných dní každú pol hodinu. Počas špičky má linka kapacitu 300 cestujúcich.
"V praxi to znamená, že cesta medzi Dunajskou Stredou a Bratislavou bude denne odľahčená o 1500 áut, čo reprezentuje asi 7-kilometrovú kolónu," vysvetlil Figeľ.
IC zo Žiliny do Prahy
Nové spojenie by malo priniesť aj nové pracovné miesta. "Osobitne ma teší, že RegioJet prisľúbil zamestnať aj slovenských železničiarov," pripomenul Figeľ. Pôjde napríklad o pozície palubného personálu či strojvodcov.
Dopravca RegioJet začne na Slovensku prevádzkovať inú pravidelnú linku už v budúcom roku. "V priebehu roka 2011 začneme prevádzku diaľkových vlakov IC na trase Žilina-Čadca-Ostravsko-Praha," konštatoval pre TASR riaditeľ marketingovej komunikácie českej spoločnosti Aleš Ondrůj.
Spoločnosť RegioJet je dcérou českej firmy Student Agency. Tá patrí k najväčším dopravcom na Slovensku v oblasti diaľkovej a medzinárodnej autobusovej prepravy. "Ročne prepravujeme približne štvrť milióna cestujúcich," uviedol Ondrůj.
piatok 7. 1. 2011 11:44 | Copyright © TASR 2011
Čítajte viac: http://ekonomika.sme.sk/c/5710881/sukro ... z1ALl8k64S