od devil » 07. Apr 2011 10:28
nieco z fora mindop :
Navrh cestnej komunikacie Slovnaft - Šmorín
Vážený pán minister, prosím zvážte dobre či je múdre budovať striedavý pruh od z Podunajských Biskupíc do Šamorína. Moje dôvody prečo nie sú nasledovné:
1) Na tak frekventovanej komunikácii robiť ďalšie obmedzenia počas výstavby nie je rozumné riešenie.
2) Striedavý pruh si vyžiada likvidáciu ostrovčekov v obciach Rovinka a Dunajská Lužná (budovaných len pred pár rokmi s fondov ESF), naviac odbočovacie pruhy budu ďalší problém.
3) jazdu na tomto hlavnom ťahu spomaľujú hlavne semafóry, ktoré sú ale kvôli bezpečnosti občanov, chodcov a detí veľmi potrebné
Môj návrh riešenia je opraviť a rozšíriť ulicu Vinohradnícka, cca 4,7km úsek paralelnej komunikácie k hlavnému ťahu medzi BA a smer Miloslavov a otvoriť komunikácie v Podunajských Biskupiciach, kde sú nezmyselne jednosmerky a príkazy odbočenia. Zo strany Miloslavova by bolo potrebné komunikáciu ukončiť kruhovým objazdom, z dôvodu bezpečnosti. Tato komunikácia vie riešiť zátaž z obcí Dunajská Lužná, Miloslavov, Alžbetin Dvor, Kvetoslavov, Hviezdoslavov, Mierovo, Štvrtok na ostrove, Studené, ale aj Hubice Oľdza a pod. Alternatívne vie poslúžiť pre Ďalšie vzdialenejšie obce ako Šamot, Čukarská Paka, Fakov, Bučuháza, Mála Paka a pod. Celá pravá strana hlavného ťahu v smere do Bratislavy tak ziska ďalšiu alternatívu a ľavá strana s obcami Rovinka, Hamuliakovo, Kalinkovo, Šamorín, Čilistov Báč atď. môže použivať existujúcu odľahčenú komunikáciu.
Pekne prosím zvážte môj návrh skôr ako sa začnú búriť vodiči a teda aj voliči.
Ľubor Štefík Váš volič.
Odpoveš ministertsva:
SSC v súčasnosti zabezpečuje technickú štúdiu, ktorej cieľom je zvýšenie priepustnosti cesty I/63 v úseku od križovatky s miestnou komunikáciou ul. Popradská po plánovanú križovatku s rýchlostnou cestou R7 (za obcou Dunajská Lužná). Dĺžka riešenej trasy je cca 10,3 km. Štúdia vychádza z podrobnej dopravno-inžinierskej analýzy. Podmienky na zvýšenie priepustnosti cesty I/63, ako aj križovatiek na riešenom úseku sú: - zväčšenie počtu jazdných pruhov úpravami dopravného značenia, - zvččšenie počtu zaraďovacích pruhov na križovatkách, - vybudovanie koordinovanej svetelnej signalizácie na križovatkách a na priechodoch pre chodcov, návrh inteligentného systému riadenia dopravy, - realizovanie úprav podľa možnosti len na existujúcom cestnom telese, s minimálnymi stavebnými úpravami cesty I/63 a minimálnymi zásahmi do priľahlých pozemkov. Vzhľadom k minimalizácii stavebných úprav sa prepokladajú len nevyhnutné dopravné obmedzenia počas realizácie na ceste I/63, ktoré sa budú týkať najmä vyhotovenia vodorovného a zvislého dopravného značenia, osadenia svetelnej signalizácie a pod.
Navrhovaný "striedavý pruh" sa už v štádiu rozpracovania technickej štúdie javí z dôvodu veľkého počtu existujúcich križovatiek na ceste I/63 ako menej vhodnériešnie.
Technická štúdia po dopracovaní bude predložená všetkým dotknutým organizáciám na posúdenie a bude podrobená dôkladnému preskúmaniu.
Problematika, na ktorú nevieme v tejto chvíli reagovať, je možnosť rozšírenia miestnej komunikácie ul. Vinohradnícka, zmena organizácie dopravy na miestnych komunikáciach v mestskej casti Podunajské Biskupice a vybudovanie okružnej križovatky pri obci Miloslavov. Technická štúdia zadaná Slovenskou správou ciest sa využitím miestnych komunikácii, ani ciest II. a III. triedy nezaoberá, preto je potrebné riešenie ďalšich možných opatrení konzultovať s Magistrátom hl. mesta Bratislava, a. s., Vyšším územným celkom bratislavského samosprávneho kraja.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...