soroska uz raz bola planovana s 3,6 km tunelom a potom sa naplanoval so 4,6 km tunelom. takze ja pochybujem o uprimnej snaheju spustit, mozno ide len o kseft s projektom. IRR sorosky bude mizerne, o tom niet pochyb. asi tak mizerne ako bolo toho casu branisko ktore sa zacalo stavat pri tusim 4-5.000 intenzite.
ze ozdany-figa by bolo podpriemerne IRR by som netvrdil. poprve netreba to stavat dokopy, da sa to stavat dokonca na 3 casti. dolezita cast je zacharovce-figa. ozdany-zacharovce predlzi trasu s rychlostou okolo 80km/h o nejaky ten kilometer co poloprofile fakticky neznamana ziadnu usporu.
pri zacharovce-figa sa da pekne sachovat s cislami. niekto moze tvrdit ze intenzity vplyvom dalsich usekov R2 vyletia na 10.000, ze naklady pre poloprofil s min. mostami budu 5 mil/km. naklady na udrzbu R11,5 budu vyrazne nizsie ako R24,5 nebodaj D26,5 ci tunelov, oproti priem. rychlosti 60 km/h (obmedzenia v obciach a aj
mimo nich dokonca
suvisla 40-ka) bude 100 ci 110 km/h cize uspora okolo 40%.
Ignoracia zo strany BB VUC je sice problem.
vazne by bolo dobre nevymyslat si. v programe rozvoja BB kraja (cast doprava) sa pise :
Z hľadiska integrácie územia kraja do vnútroštátnych i medzinárodných hospodárskych
vzťahov je najdôležitejším dopravným spojením tzv. "stredný ťah" R1, R2: Bratislava – Nitra
– Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice. http://www.vucbb.sk/portal/sites/defaul ... va-akt.pdftakze dovody pozastavenia treba hladat niekde inde. kedze cenovo by mohlo ist o desiatky mil. eur v podstate ako zlozitejsie stavby na cestach I .tr. tak nevytrhne z biedy nijaku velku stavebnu firmu ktora bola zvyknuta na inaksie zakazky a marze....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...