Moderátor: Moderátori
Alexander Velky napísal:Johhan a čo sa plánuje za ZA?
Ja som počul niekde v médiách, že za ZA už sa modernizovať nebude, je to pravda?
Bola by to inak chyba.
Za tvoje info sem inak veľmi pekne ďakujem.
johhan napísal:Stavba sa nachádza na území dvoch krajov Trenčianskeho a Žilinského. Prechádza okresmi Púchov, Považská Bystrica, Bytča a Žilina.
Účelom stavby je modernizovať železničnú trať č. 120 v úseku Púchov – Žilina na prepravnú rýchlosť 160 km/hod tak, aby boli dosiahnuté parametre AGC a AGTC, pretože predmetný úsek je súčasťou európskeho multimodálneho dopravného koridoru Va.
Modernizovaná trať bude vo veľkej miere využívať už existujúcich koľají. Najväčšie zmeny sú v úseku Púchov – Považská Bystrica, kde sa uvažuje s premostením Nosického kanála a koryta rieky Váh, vybudovaním tunela a premostením Nosickej priehrady. Z dôvodu preložky železničnej trate bude nutné preložiť a vybudovať aj nové zastávky v Nosiciach a Milochove. V úseku Horný Milochov sa uvažuje s tunelom. V oblasti Považskej Teplej je navrhované zrušenie železničnej stanice Považská Teplá a vybudovanie len zastávky. Úpravy trate si vyžadujú preložku cez existujúcu sústavu jazier. V katastrálnom území Vrtižer sa železničná trať bude križovať s diaľnicou D1, návrh preto túto skutočnosť zohľadňuje smerovo aj výškovo. Tak isto sa uvažuje so zrušením zastávky Kotešová. V ostatných úsekoch sa jedná len o smerovú úpravu oblúkov trate, modernizáciu hlavných koľají v staniciach, modernizáciu staníc a zastávok a s tým súvisiacich objektov ako nástupištia, podchody pre cestujúcich a pod.
Variantne je riešený úsek Púchov – Považská Bystrica. Nové vplyvy sa prejavujú iba na úseku Nosice – Milochov, ostatné úseky budú z väčšej časti len rekonštrukciou stávajúcej železničnej trate.
• Variant 1 (červený) – navrhuje sa premostenie Nosického kanála a koryta rieky Váh, vybudovanie dvoch tunelov o celkovej dĺžke 2,36 km, preložky zastávok Nosice a Milochov. Celková trasa sa skráti o 2,909 km. Trasa železnice prechádza na začiatku katastrálneho územia Nosice cez Nosický kanál na ostrov, kde by mala byť vybudovaná nová zastávka, cez koryto rieky Váh a južným okrajom obce Nimnica do tunela a odtiaľ premostením cez vodnú nádrž Nosice do Milochova, kde sa napojí na stavajúcu trať. Nároky na trvalý záber sú 303 015 m2, nie sú špecifikované podľa druhu pozemku. Predpokladané náklady predstavujú 13 472 097 tis. Sk.
• Variant 2 (zelený) – navrhuje sa premostenie Nosického kanála a koryta rieky Váh, vybudovanie dvoch tunelov o celkovej dĺžke 2,45 km, preložky zastávok Nosice a Milochov. Celková trasa sa skráti o 3,11 km. Trasa železnice prechádza nad miestnou časťou Nosice, premostí Nosický kanál, ostrov a koryto rieky Váh, v priestore okraja obce Nimnica medzi dvomi šesťbytovkami a rodinnými domami vchádza do tunela a odtiaľ premostením cez vodnú nádrž Nosice do Milochova, kde sa napojí na stávajúcu trať. Na začiatku obce Nosice by sa vybudovala nová zastávka. Nároky na trvalý záber sú 227 606 m2, nie sú špecifikované podľa druhu pozemku. Odhadované náklady predstavujú 13 535 087 tis. Sk.
• Subvariant modrý prechádza takisto ponad obytnú zástavbu Nosíc v dlhej trase, ale v obci Nimnica prechádza mimo zastavané územie.
Anonymous napísal: pokial viem, tak zeleznice sa zasa zacali krutit, ze to bude drahe, tak chcu realizovat iba rekonstrukciu, teda nulty variant. Co je na tom pravdy? V Remingu tiez nikto nic nevie akosi...
johhan napísal:Anonymous napísal: pokial viem, tak zeleznice sa zasa zacali krutit, ze to bude drahe, tak chcu realizovat iba rekonstrukciu, teda nulty variant. Co je na tom pravdy? V Remingu tiez nikto nic nevie akosi...
Ono je to tiž otázne či má význam od Púchova robiť takú mohutnú a hlavne nákladnú rekonštrukciu koridoru. Či by nestačila rekonštrukcia na 120 km/h s tým že by sa pre osobnú dopravu nenakúpili súpravy s naklápacími skriňami ktoré majú možnosť prechádzať trate s oblúkmi o 30% rýchlejšie ako obyčajné súpravy. Približná cena jednej súpravy je cca 500 mil SKK... podľa mojich znalostí. Pri obmedzení rekonštrukcie by sa ušetrilo približne 100 mil SKK na kilometer.
Uvidíme ako to dopadne
Alexander Velky napísal:Vyzerá to zatiaľ len na komplexnú modernizáciu len po ZA.
magnus napísal:Adoas:
Nemyslim, ze by bol taky problem s koliziou dialnice a zeleznice medzi ZA a RK. Niveleta dialnice je vytiahnuta hodne nad uroven udolia Vahu a nepredpokladam, ze by zeleznica opustila udolie, aj keby tam budovali nove tunely. Cize tieto dva koridory budu viac-menej mimourovnove.
V sucasnosti sa robi podrobny hydrogeologicky prieskum v Nimnici (navrhovany tunel Diel) a zacina sa orientacny inzinierskogeologicky prieskum pre celu trasu Puchov - Zilina. Skusim dodat nejake fotky, ak by bol zaujem z toho uzemia.
magnus napísal:Vložil som do galérie schému vedenia trate medzi Púchovom a Považskou Bystricou podľa návrhu REMING CONSULT a.s. Súčasná trať je vyznačená čiernou farbou, varianty preložky farebne.
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=571
V súčasnosti prebieha hodnotenie vplyvov na ŽP (EIA) a podrobný hydrogeologický a balneologický prieskum pre overenie prípadnej interakcie tunelovej stavby s prírodnými liečivými zdrojmi minerálnej vody v Nimnici kúpeľoch.
Lenny napísal:Dle mě je nejlepší červená varianta. Tato varianty umožňují výraznějí zvýšit traťovou rychlost na výjezdu ze stanice Půchov a před vjezdem do stanice Povážská Bystrica posunutím oblouku.
magnus napísal:Koksolam a Lenny: Cervny variant je najlepsi z hladiska zashov do sucasnej sukromnej zastavby. Pri zelenomodrom (bledomodrom - mala to byt tyrkysova) variante by bolo potrebne viac domov zburat a boli by dotknute obce Nimnica aj Nosice. Ale co som pocul, tak pre zeleznicu by bol tento variant najlepsi. Aj z geologickeho hladiska by bol vyhodnejsi (vhodnejsie situovanie portalov tunela Diel z hladiska stability uzemia). Fialovy je uplne nepriechodny pre koliziu s kupelmi a obcou Milochov a pre problemy s tunelom Diel (nizke nadlozie, pritomnost zvodnenych terasovych strkov, v podlozi velka tektonicka linia a vyvery mineralky), z hladiska druheho tunela (Milochov) je vsak z geologickeho hladiska vyhodnejsi (vyssie nadlozie, neprechadza popod jestvujucu zastavbu, lepsie situovanie portalov). Zeleny zas prilis zasahuje do obce Nosice (potreba asanacii domov). Realne vidim variant cerveny (bez vacsich problemov s pozemkami) alebo svetlomodry (tyrkysovy ), ak sa dohodnu ZSSR na kompenziaciach s obcami a majitelmi nehnutelnosti.
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.