Moderátor: Moderátori
Caesar napísal:To s tým vyhrievaním hlavných ciest som aj ja počul a je to veľmi dobrá vec. ... Keď to môžu využiť tak prečo nie. Ja som niekde čítal, že oni tú geotermálnu energiu využívajú pomaly v každom odvetví, od priemyslu cez turisrický ruch až po infraštruktúru ... aj v mestách sú námestia a chodníky a cesty "vykurované" a tým sú cesty max. mokré. ... a je to vlastne zadarmo.
wazari napísal:geotermalna energia je hlavnym zdrojom na vyrobu elektriny na Islande, v Norsku je to napriklad hlavne vodna energia
len im ticho zavidiet
Branco napísal:Nemecká firma Bayerische Brucken vyhrala súťaž na výstavbu diaľnice východ-západ z Reykjavíku do Seyðisfjörður. trasa A0 s dĺžkou 500 km bude prechádzať ľadovcom Vatnajökull.
Už teraz existujú plány na ďalšiu, podobnú investíciu. Je to výstavba podzemnej diaľnice A1/2 Reykjavík - Akureyri. Zmluvu na výstavbu tejto trasy má na starosti firma NOR-way.
Viac informácií spolu s mapou plánovaných diaľničných spojení je na linke: http://www.iceland.pl/archiw/040401i2.html.
MH napísal:Branco napísal:Nemecká firma Bayerische Brucken vyhrala súťaž na výstavbu diaľnice východ-západ z Reykjavíku do Seyðisfjörður. trasa A0 s dĺžkou 500 km bude prechádzať ľadovcom Vatnajökull.
Už teraz existujú plány na ďalšiu, podobnú investíciu. Je to výstavba podzemnej diaľnice A1/2 Reykjavík - Akureyri. Zmluvu na výstavbu tejto trasy má na starosti firma NOR-way.
Viac informácií spolu s mapou plánovaných diaľničných spojení je na linke: http://www.iceland.pl/archiw/040401i2.html.
Branco, toto čo tu uvádzaš je prvoaprílový žart polského denníka, keby to bola pravda, tak náklady na tieto diaľnice by boli tak vysoké, že návratnosť investície by bola prakticky nulová. Už len keď sa pozriem na číslovanie tých dvoch diaľnic tak to nedáva zmysel A nula a A pól sa mi zdá nezmysel a okrem toho sa po islandsky diaľnica povie Hraðbrautin a logicky by to asi neoznacili prefixom A ale H.
Každopádne ako vízia je to pekné, ale reálne na tom nie je absolútne nič. Okrem toho na celom Islande žije asi 300.000 obyvateľov, čo je menej ako v BA a diaľnice na Islande se nerentabilne. Intenzity na viacpruhové cesty (nie diaľnice, možno cesty pre motorové vozidlá) sú len v okolí Reykjavíku a Keflavíku.
MH napísal:
Branco, toto čo tu uvádzaš je prvoaprílový žart polského denníka, keby to bola pravda, tak náklady na tieto diaľnice by boli tak vysoké, že návratnosť investície by bola prakticky nulová. Už len keď sa pozriem na číslovanie tých dvoch diaľnic tak to nedáva zmysel A nula a A pól sa mi zdá nezmysel a okrem toho sa po islandsky diaľnica povie Hraðbrautin a logicky by to asi neoznacili prefixom A ale H.
Každopádne ako vízia je to pekné, ale reálne na tom nie je absolútne nič. Okrem toho na celom Islande žije asi 300.000 obyvateľov, čo je menej ako v BA a diaľnice na Islande se nerentabilne. Intenzity na viacpruhové cesty (nie diaľnice, možno cesty pre motorové vozidlá) sú len v okolí Reykjavíku a Keflavíku.
Jurislav napísal:Island nemá diaľnice ani cesty pre motorové vozidlá, max. povolená rýchlosť mimo mesta je 90, v obci 50. Šoférovať môžete s 0,5 promile alkoholu v krvi.
Hlavná cesta na Islande má číslo 1 a vedie dookola ostrova. Ostatné cesty cez stred ostrova a do rôznych výbežkov ostrova, na severozápadnom výbežku Islandu vedú cesty popri pobreží a sú neskutočne kľukaté. Najväčšie letisko je cca 40 km od Reykjavíku- pri meste Kevlavík.
Naspäť na Diaľnice a RK vo svete
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.