Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Potrebuje Slovensko sirokorozchodnu trat?

Jasne ze potrebuje, uz vcera bolo neskoro.
8
11%
Potrebuje ale az neskor.
3
4%
Nepotrebuje, to moze vymysliet len blbec.
50
70%
Neviem na to odpovedat ..
10
14%
 
Celkový počet hlasov : 71

Odoslaťod Peter Olejár » 28. Apr 2008 12:09

fh napísal:ad bratia Slovania :arrow: Pôvod Rusov je nejasný, používajú slovanský jazyk, ale sú to aziati, namiešaní s rôznych aziatských národov, tatárov, čerkasov,čečencov,chazarov, evenkov,jakutov, mongolov, dobre si sa cítil medzi svojimi bratmi, len by si mal čítať aj niečo iné, nie len štatistiky 8) .
takto sa vyjadruje slota na madarov :roll:
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod Peter Olejár » 28. Apr 2008 12:25

fh napísal:A chcú do Viedne širokorozchodnú trať. My z toho budeme mať aký úžitok? Alebo nám ukážu štatistiky a my zrazíme opätky, vyvlastníme a postavíme. To by sa Olejárovi páčilo, ale našťastie vidím, že väčšine nie :wink: .
iba na toto sa da ako tak slusne a normalne reagovat, ostatne je balast :arrow: :arrow: to sa mne samemu nepaci - len by si musel sledovat moje myslienky a nazory :wink: .. ja len pisem suvislosti .. nuz a co sa tyka vyvlastnovania asi si zaspal dobu, vyvlastnuje sa veselo v tomto state napr. aj pod severny obchvat trnavy naposledy v mojom regione :idea: .. paci sa to viacerym tato myslienka, ale kym nepozname detaily je zbytocne k tomu viest debaty ktore tu uz su na 4 stranach .. :wink:
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod devil » 28. Apr 2008 13:07

ked chceme byt objektivny tak ku faktom treba doplnit aj to ze z nizkych hodnot sa rastie lahsie co sa tyka hdp aj platov. len pre ilustraciu pri vsetkom tom skutocne impozantnom naraste platov je priemerna mzda okolo 8.000 Sk tak je lahke si domysliet ake boli predtym....lenze netreba zabudat ze rozdiely v zivotnej urovni ci reg. rozdiely su tak extremne ze ani usa sa nechyta, 1/3 obyvatelov ruska zije z troch dolarov denne (co je 2.000 Sk/mesiac).

co sa tyka rastu ekonomiky treba vyzdvihnut jeden udaj : za jelcina stal barel ropy 12 a teraz 100+ dolarov a tym su vsetky makroekonomicke udaje dostatocne vysvetlene, pretoze nejaka sofistikovana vyroba s vysokou pridanou hodnotou to nespiskala.

aby som nebol celkom off topic - co sa tyka zeleznice kvoli tymto faktom nie je pre nas prinos. viac si cenim ze ludia v CnT maju pracu ako to ze tovar by mal lahsiu cestu niekde na zapad a to iste plati aj pre eventualny export na vychod (ktory sa ale prilis nespomina). uz si zvyknime ze sme v eu a to sa tyka aj rozvoja infrastruktury, pre mna je nepochopitelne preco ma clen eu robit zeleznicu na rusky...americky, cinsky atd. sposob.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Peter Olejár » 29. Apr 2008 22:43

devil: ekonomicky prinos pocas vystavby trate by predstihol uzitok par pracovnych miest na totalne nevytazenom zariadeni na niekolko sto rokov dopredu :wink:

a ekonomicky rusko na to ma keby velmi chcelo cele to zacvaknut zo svojho ci uz by to stalo tych 90 miliard Sk podla nich alebo tych 150 miliard podla nas kedze maju v rezervnom fonde a vo fonde buducnosti 157 miliard USD

kym nebude viac informacii je zbytocne o tom uvazovat .. z hladiska vojenskeho potencialu im nejde o SVK ale o rychlejsi pristup k zapadnej europe :idea:
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod jano.z » 29. Apr 2008 23:07

devil: Ono si je hlavne nutne uvedomit, ze prestavba spadoviska by viacmenej priniesla tiez znizenie poctu zamestnancov. Sucasna technika je pomerne zastarala, keby sa doniesol pocitacovy KOMPAS15 (plne automatizovane ovladanie vyhybiek, kolajovych brzd, viacmenej automaticke ovladanie posunujucich zaloh a rozpocitavanie rozvesov) ostalo by na spadovisko akurat 2 spadoviskovi dispeceri, 2 rozviesaci, nech 6 zviesacov, 2 rusnovodici zaloh a 5 papieristov, na kontajnerovom prekladisku na jedno prekladacie miesto nech 2 ludia pri pocte nech 20 prekladacich miest, 5 rusnovodicov na prestavovanie zataze a na ostatne ucely 10 posunovacov, 10 vozmajstrov a 10 papieristov. Personal opravovne KV 5 ludi, personal depa (stacilo by male, velke je v KE, resp. HpK) 15 ludi. K tomu 3 vypravcovia, 3 dozorcovia vymeny, 2 namestnci, prednosta a sekretarka, do depa 2 strojmajstri, prednosta a veduci udrzby ...

Po tych namestnikov vsetci 2+1 smena to mame plus minus (co to som asi pozabudal ci neodhadol) do 350 ludi. S tym, ze to pocitam na podstatne, ale naozaj podstatne vyssie zataze nech su. V skutocnosti (aj bez SRT), by som mohol skrtnut cele depo (tie KE by to aj zvladli), niekolko papieristov, aj s tym 2+1 som to prehnal, v skutocnosti su kadejaki striedaci, mozno by som sa dostal az ku 200 ludom na cele prekladisko a to, sami uznate, region nevytrhne a montazny zavod na nejake televizory urobi v tomto smere sluzbu rovnaku ak nie lepsiu.

Dalej si musime uvedomit, ze vystavba SRT nebude nutne znamenat pokles prekladkovej zataze v CnT na 0 (velke mnozstvo zataze konci v regione ostravska, pardubicka a severnych ciech) a pomernu cast personalu bude treba tak ci tak.

Skor v pripade, ze by sa SRT mala stavat ako nejaka bleskova akcia by som pockal s koridorizaciou 180 na jej dostavbu a potom SRT vyuzival na odklonenie tranzitnej zataze zo 180 a nasledne po oprave sa snazil tu a tam co balansovat.

Takisto SRT nebude v celej dlzke v prevadzke 365 dni v roku. Kedze sa jedna o jednokolajnu trat, je nutne predpokladat, ze, hoc nie v prvych rokoch, budu sa vyskytovat miesta ked bude musiet byt nejaky usek na pomernu dobu zavrety (tyzden, dva) a vtedy bude tak ci tak nutne vyuzit 180 ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod devil » 26. Máj 2008 16:09

Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod pohodak » 10. Apr 2012 20:18

DrX napísal:vrabce čvirikajú aj to, že sa už púšťa do širokorozchodnej. Samé dobré správy.


ostatne ako vzdy zbytocne komentovat, ale toto si snad robis naozaj srandu :roll:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod JaNY » 11. Apr 2012 01:02

Drx, to s tou sirokoroschodnou... to chces aby slovensko financne celkom vykrvacalo?
bdw, cakam na tu analizu "vyhodnosti" tohto projektu ktoru teraz robia, ako som nedavno cital.
Tiez by som si rad precital tu v prislusnej teme, samozrejme, nazori novych kolegov [ lebo uz sa tu o tom pred par rokmi debatovalo] na ten projekt.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod DrX » 11. Apr 2012 09:24

Aby som sa neopakoval, prelistuj si diskusiu o tom za posledne 3 tydzne na http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=397441
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod peterle » 12. Apr 2012 15:04

Širokorozchod výhodný bude určite, pre Viedeň :D Východ príde o prekladisko, naše železnice o prepravu, Cargo konečne úplne zbankrotuje.
Toto ja taká chorá myšlienka, až sa mi vôbec nechce veriť, že niekto normálny o tom vážne uvažuje. Posunúť miesto prekladu o 500 km za ťažké miliardy, načo? Už teraz je železnica nevyťažená a ktorý chorý mozog chce stavať ešte jednu? To predpokladá viac ako zdvojnásobenie množstva tovaru? Ako argument padá, že sa tovar vo Viedni preloží na lode. Kto by bol taký trotl a viezol tovar vlakom cez celú Áziu a Ruskon a pár km pred cieľom by ho preložil na loď? No najviac pobaví argument, že keď to nepostavíme my, tak to urobia Maďari. Tomu by som aj veril, ich sklony k bankrotárstvu by ich k tomu mohli dohnať :D


Uz dlhsie sa hovori o precislovani dialnicnej siete, v ktorom by dnesna R1+R2 bola cela oznacena ako R1, co by bolo len logicke pri jej vyzname, obzvlast pri predlzeni az do Bratislavy.


Ak by mala byť vzorom D1, tak áno. Ale takéto dlhé úseky s rovnakým označením robia potom problémy pri rôznych správach o nehodách, alebo zjazdnosti. Veď aj D1 sa musela neformálne rozdeliť na západnú, severnú a východnú.
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod devil » 12. Apr 2012 15:13

viewtopic.php?f=35&t=16962

vazny bude mat funkciu pre megalomaniu dialnicneho aj zeleznicneho typu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod Andrej » 12. Apr 2012 15:36

:lol: dalsi prispevok, ktory treba niekde zaramovat :-)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod i15 » 12. Apr 2012 17:41

Cize splnomocnenec pre megalomanske projekty. Dalsia cast agendy: ked premier povie, ze ho nezaujima cena, ale "chceme to? / nechceme to?", tak zabezpeci analyzu, ktora dokaze, ze sa projekt oplati.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod sergej » 27. Apr 2012 16:31

Širokorozchodná sa neoplatí

Druhá vláda Roberta Fica opäť otvorila tému výstavby širokorozchodnej železnice. Podľa poslednej dostupnej štúdie by však tento projekt bol aj po 44 rokoch prevádzky vo viac ako dvojmiliardovej strate. :arrow:

viewtopic.php?f=35&t=17018
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod JaNY » 27. Apr 2012 18:40

Najlepsia sprava poslednych dni na Fore. Tak uz nie len obycajny sedliacky rozum, ale dokonca aj odbornici prisli na to ze sa to neoplati :)
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod devil » 27. Apr 2012 20:09

najlepsi clanok na tuto temu aky som cital. je tam odpoved na 2 zasadne veci:

1) oplati sa to pre dopravcu s rušňami a prevádzkovateľa terminálov a nie pre spravcu kolaji. cize pre ZSR nie a pre cargo mozno, ale bude konkurencia. terminal vo viedni je jasne nevyhodny

2) padol argument ze ked nie my tak polsko a madarsko, polsko to nechce a madarsko ponuklo rusom nieco uplne ine - terminal v gyori na kt. moze na rozdiel od nas zarobit.

dufam ze aj DrX sa otvoria oci....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod i15 » 27. Apr 2012 20:22

sergej napísal:Širokorozchodná sa neoplatí

Druhá vláda Roberta Fica opäť otvorila tému výstavby širokorozchodnej železnice. Podľa poslednej dostupnej štúdie by však tento projekt bol aj po 44 rokoch prevádzky vo viac ako dvojmiliardovej strate. :arrow:

http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=17018


v studii sa staci zlahka pohrat s percentami ocakavaneho narastu prepravy + prepravnych poplatkov a z dvojmiliardovej straty bude mierny zisk (ako v analyze dialnic cez PPP)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod aquila » 07. Jún 2012 07:40

viewtopic.php?f=35&t=17133

no konecne aj v normalnych novinach maju relevantne clanky a veci co sa uz vedelo davnejsie, sirokorozchodna je neperspektivny projekt
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod DrX » 23. Júl 2012 15:30

Rozhovor s ruskym sefom zeleznic v rakuskom Wirtschaftsblatte. Vraj rozhodnut sa ma do konca 2012. A ak to nepojde cez SK, budu sa snazit o inu cestu.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod DrX » 26. Nov 2012 09:34

Zeby sa lady zacali hybat spravnym smerom? "Podľa informácií denníka Pravda sa tiež premiér Robert Fico pred časom stretol so šéfom ruských železníc. Rusi majú stále záujem o to, aby na Slovensku bola širokorozchodná železnica."

Čítajte viac: http://spravy.pravda.sk/slovensko-sa-me ... nomika_p70
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod aquila » 26. Nov 2012 11:11

bude uspech ak sa v nasledujuch 20tich rokov nezavre uz existujuci usek sirokorozchodnej :) neito ze by sa nieco stavalo
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod DrX » 26. Nov 2012 11:55

to pises na zaklade coho? mas pocit, ze ked ukrajinci prevezmu VSZ/USsteel, tak ze sa z ukrajiny bude vozit menej rudy/uhlia? :-)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod aquila » 26. Nov 2012 12:06

ano bude .. bohuzial ..

lebo USS kosice su v EU (X obmedzeni, eko dani a povoleniek etc) a ukrainske zavody nie su..
ak kupia ukrainci kosice, tak do 5tich rokov v lepsom pripade prepustia len polovicku zamestnancov .. v horsom ich zavru uplne
im ide o to ziskat trhy, nie vyrobne .. tych maju sami dostatok ..

cize v najsamlepsom pripade budu po zeleznici vozit viac zelezena, ale nie surovin na jeho vyrobu ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod DrX » 26. Nov 2012 12:13

vymyslas :-)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Sirokorozchodna trat od Ukrajiny po Rakusko

Odoslaťod DrX » 26. Nov 2012 15:49

viewtopic.php?f=35&t=17648&p=139373#p139373

ps: Vazny ma uplnu pravdu - skor ci neskor sa ta trat postavi, tak ako skor ci neskor nebude ziaden dovod jazdit KE-BA naokolo blizsie autom. Ceskoslovensko is over a tak je Zilina na ceste nikam. Vieden je totiz jedinym relevantnym centrom tohoto regionu a tam sa po juhu da dostat ovela lepsie. Naviac, ked maju aj rakusaci aj rusi o tu trat zaujem, tak oni su zarukou toho, ze sa bude aj pouzivat.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.