od Slavomir » 23. Jún 2013 23:33
Tato stvorprudovka sa stavala na uplne ine pomery. Do r. 1989 bolo na Sirave v case spicky, teda od jula do polovice augusta mnohokrat aj 100 000 ludi. Mozno najviac zo severnych Ciech aj Moravy a byvalej NDR. Aj pri vtedajsej motorizacii to bolo velmi huste. Doprava kolabolovala, samozrejme ze boli vypadky aj v inom, hygiena atd. V suvislosti s takouto navstevou bola vyprojektovana aj zeleznicna stanica v Michalovciach, potom/ stavala sa 20 rokov/ to upravili do dnesnej peknej prijatelnej podoby. Ta svorprudovka vlastne koncila az pri tej stanici, postavili este jeden most cez Laborec. Je to pekne uzitocne dielko, hoci sa stavalo nesmierne dlho. Priprava bola rychla, dnes je to opacne.
Priame napojenie na projektovanu dialnicu tu velmi nesedi, je to z opacnej strany Michaloviec, teda na sever. I ked, viem si trocha predstavit stiahnutie dopravy od Strazskeho tadialto smerom potom na Sobrance a hranicu s UA. Povodny plan bol s tou stvorprudovkou az na cestu 50 na Sobrance teda mala obist celu Siravu. Socializmus skoncil, po r. 1990 enormny prepad navstevnosti, tiez cca do r. 1995 velmi studene a dazdive leta. Povrch sa opravuje asi raz za 7 rokov/ moj odhad/, pomerne slusne tuto cestu vyuzivaju aj kamionisti. Mozno nie vsetci nastastie o nej vedia.
Ako patriot dodam, ze je tam stale celkom pekne, dobra kuchyna napr. na Salasi na Medvedej hore. Bachorky o zlej vode neberiem, kupem sa tam od napustenia Siravy v r. 1965.
Slavomir