Cesty II. a III. triedy v SR, informácie z VÚC

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Re: Cesty II. a III. triedy v SR, informácie z VÚC

Odoslaťod Tomas PO » 11. Okt 2012 21:48

robi sa nieco na 1/68 vedla D1?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Cesty II. a III. triedy v SR, informácie z VÚC

Odoslaťod Lifko22 » 11. Okt 2012 22:10

Riešia sa tam za Lemešanmi zavalené priepusty. aspoň teda to jediné som si všimol, keď som tade šiel naposledy. Ale sme už trochu OT.
Lifko22
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 318
Obrázky: 0
Založený: 26. Jan 2011 11:35

Re: Cesty II. a III. triedy v SR, informácie z VÚC

Odoslaťod devil » 12. Okt 2012 08:52

SSC na vychode investuje dost, v KE kraji sa opravuje velka cast ciest 1.triedy vratane I/68 vedla D1 a buducej R4


a co tym chces povedat ? ze ked sa z fondov opravuju cesty I. tr. tak by sa vo velkom opravovali aj cesty II./III. ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Cesty II. a III. triedy v SR, informácie z VÚC

Odoslaťod i15 » 14. Okt 2012 12:33

Myslim si, ze pod jednym spravcom by to slo lepsie.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Cesty II. a III. triedy v SR, informácie z VÚC

Odoslaťod Qwert » 14. Okt 2012 13:30

Podľa mňa by bolo lepšie, keby II a III prešli pod SSC a samozrejme spolu s tým aj peniaze z dane z motorových vozidiel na štát. Kraje sa ledva zmôžu na výmenu povrchu na niekoľkých úsekoch ročne, lenže niektoré II a III potrebujú podstatne výraznejšie zásahy. Viete si predstaviť, že sa niekedy nejaký kraj zmôže na preložky týchto ciest alebo stavbu obchvatov? Pokiaľ budú tieto cesty patriť krajom, tak sa nikdy nedočkáme ani tak potrebných stavieb ako obchvaty PN, HC a PK, kde je snáď kritickejšia situácia než vo väčšine miest, ktorými prechádzajú cesty prvej triedy. To, že kraje zlyhávajú, dokresľujú aj také tragédie ako II/533 a II/535 v Slovenskom raji alebo Pezinská baba, aj keď tam ten stav asi niekomu aj vyhovuje. Plátať zlú situáciu ad hoc preklasifikovaním niektorých ciest na cesty prvej triedy je nezmysel. Navyše sa to robí skôr po politickej než odbornej línii.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Cesty II. a III. triedy v SR, informácie z VÚC

Odoslaťod i15 » 14. Okt 2012 13:42

Viete si predstaviť, že sa niekedy nejaký kraj zmôže na preložky týchto ciest alebo stavbu obchvatov?


o to ide, nezmohol by sa, ani keby mal kraj k dispozicii cestnu dan celej krajiny...
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Cesty II. a III. triedy v SR, informácie z VÚC

Odoslaťod mapman » 14. Okt 2012 13:51

Návrat II. III. tried štátu je IMHO krok späť. Viaceré krajiny previedli správu a často aj vlastníctvo takýchto ciest vrátane prvých tried na samosprávu (tj. kraje alebo velké mestá - v Nemecku se všetky nad 80 tis. obyv. starajú o všetky cesty v intraviláne s vynímkou diaľnic, Rakúsko previedlo všetky Bundesky až na vynímky na Bundeslandy). Je k tomu potreba len jedna vec účelový prídel peňazí zo štatného rozpočtu (cez RUD) na správu a rozvoj ciest - a tu leží hlavný kameň úrazu... Kraje a veľké mestá sa musia naučiť zásadne fungovať viac samostatne a nespoliehať na štát lebo z Blavy sa všetko ukočírovať nedá...
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Re: Cesty II. a III. triedy v SR, informácie z VÚC

Odoslaťod devil » 14. Okt 2012 17:18

Qwert, stat sice stavia obchvaty a prelozky ale to su stavby financovane zase len z eurofondov. kraje zase vyuzivaju ROP ale to je ovela mensi balik. cize ziadne zdroje navyse nebudu len preto ze II/III budu patrit pod stat. prave naopak zase budu rozhodovat centralne. v ramci VUC je lahsie posudit co je potrebnejsie v tomktorom okrese ako na celostatnej urovni.

ja by som isiel dokonca dalej, decentralizoval by som aj cesty I. tr. a pri D/RC by som zaviedol pravo veta. plan pripravy a vystavby by sa mohol schvalit len so suhlasom VUC.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Cesty II. a III. triedy v SR, informácie z VÚC

Odoslaťod granite01 » 14. Okt 2012 18:59

Ja si naopak myslím, že SSC mali už dávno spojiť s NDS as., ministerstvo na údržbu by malo vyčleniť naviac 50- 70 mil € naviac a urobiť poriadok tak, aby väčšinu ciest I. aj II.triedy obhospodarovala jedna organizácia. Samozrejme menej potrebné cesty II.triedy a III. triedy nech ostanú na VÚC.
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 747
Založený: 02. Dec 2010 16:18
Bydlisko: KE

Re: Cesty II. a III. triedy v SR, informácie z VÚC

Odoslaťod Andrej » 15. Okt 2012 17:44

V prvom rade by podstatne viac prostriedkov vybratych z dani z motorovych voz. malo ist na udrzbu/rekonstrukciu/vystavbu infrastruktury. K tomu navysit zdroje pre ROP a cez media pritlacit VUC, aby dane problemy riesili.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Cesty II. a III. triedy v SR, informácie z VÚC

Odoslaťod devil » 16. Okt 2012 07:29

manka sa mnohokra vyjadril ze v BB bolo a je strasne vela staznosti a aj sa toho dost opravilo. a praveze mam pocit ze stat urobil medvediu sluzbu ked policia dostatocne nekontroluje nakladiaky obchadzajuce cesty I.tr. a to bol jeden z dovodov rapidneho zhorsenia ciest po zavedeni myta. nezabudajme ze 1 vacsia zataz ma horsi vplyv ako viac mensich zatazi pretoze cesty maju istu unosnost.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Cesty II. a III. triedy v SR, informácie z VÚC

Odoslaťod Qwert » 20. Okt 2012 23:38

Pozrel som sa na rozpočet Nitrianskeho samosprávneho kraja na rok 2011 (http://www.unsk.sk/files/oblasti/financie/rozpocet2012-2014/schvaleny_rozpocet_nsk_na_roky_2012-2014.pdf). Nechcelo sa mi prechádza všetky kraje, toto je, povedzme, taký priemer, ani najbohatší, ani najchudobnejší. Príjmy aj výdavky sú niečo cez 130 mil. €. Príjmy z dane za motorové vozidlá na tento rok by mali byť 17,1 mil. €, výdavky na cesty II. a III. triedy sú 13,25 mil. €. Asi 3,85 mil. sa teda použije inde. Samozrejme, ak by sa aj tieto peniaze použili na cesty, tak by to pomohlo, ale prevratná zmena by to nebola. Financovať potrebnú údržbu a výstavbu ciest II. a III. triedy len z tejto dane sa teda podľa tohto môjho povrchného, rýchleho výskumu nedá.

Čo sa týka kompetencií, podľa mňa kraje na Slovensku sú veľmi malé a nemôžu efektívne zabezpečovať výstavbu ciest. Tieto cesty potrebujú viac než výmeny asfaltu a obnovu značenia. Druhou stranou mince je, že ani štát (SSC) sa nikdy nešiel veľmi pretrhnúť v investíciach do ciest I. triedy. Nejaké tie obchvaty a preložky sa aj napriek tej finančnej mizérií ale na jednotkách predsa len postavili. Na dvojkách a trojkách prakticky nič.

Súhlasím s názorom, že by to chcelo zvýšiť objem peňazí, ktoré sa investujú do výstavby a údržby ciest a umožniť v oveľa väčšej miere na výstavbu ciest použitie eurofondov (údržba by samozrejme mala ísť normálne z rozpočtu). To je hlavne úloha na ďalšie programové obdobie. Toto terajšie bolo neskutočne spackané, peniaze sa míňali buď neefektívne alebo vôbec a nedostali sa tam, kde ich bolo najviac treba. Snáď sa z toho kompetentní poučia. Problém pri krajoch je, že aj keby mohli viac vyžívať eurofondy, pri tých ich minirozpočtoch by bol problém naškriabať aspoň na spoluúčasť, čo by mohlo ohroziť inak pripravené stavby. Inak príprava je ďalšia zanedbaná vec, veľa veľmi potrebných obchvatov a preložiek sa v ďalšom programovom období nepostaví jednoducho preto, lebo nebudú pripravené, aj keď peniaze by na ne možno boli. Toto je ale chronický a všeobecný problém a je neuveriteľné, ako dlho sa to už vlečie.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Cesty II. a III. triedy v SR, informácie z VÚC

Odoslaťod devil » 22. Nov 2012 09:22

viewtopic.php?f=35&t=17633&p=139261&sid=6604cd5109285e39c1f3253051d28c28#p139261

navrh este mozno zmakne ale v zasade tych par znaciek co vylozili za figela jednoducho nestaci. toto moze byt velke plus sucasneho vedenia rezortu.
.
tie cesty fakt nie su stavane pre kamiony a je jedno ci vuc maju prijem z cestnej dane alebo nie. tie peniaze su hlavne na opravu ciest a nejaky novy koberec este nie je zvysenie nosnosti cesty.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Cesty II. a III. triedy v SR, informácie z VÚC

Odoslaťod aquila » 22. Nov 2012 10:17

hlavne by to policajti mali pristne a striktne kontrolovat aspon z 1/10 ako rakusania a hned bude vacsi poriadok
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Cesty II. a III. triedy v SR, informácie z VÚC

Odoslaťod vladi87 » 24. Nov 2012 12:15

Je to riešenie problému od konca rovnako ako väčšina vecí v doprave, ktoré sa tu riešia. Kam majú tie kamióny ísť? Máme toľko kilometrov D, R a ciest I. triedy, ktoré nahradia tieto úseky? Alebo to budú kamionisti obchádzať desiatky kilometrov a vypúšťať tak zbytočné emisie? Kde sú peniaze z drahého mýta? Koľko úsekov ciest I. triedy sa v súčasnosti opravuje? Áno, som proti tomu, aby ťažké vozidlá poškodzovali cesty a statiku okolitých budov. Možno by stačilo prísnejšie dohliadať aj na to, aby kamióny po dedinách skutočne chodili 50.. Ale zdá sa mi, že tu máme opäť riešenie navrhnuté od stola..
Obrázok používateľa
vladi87
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 403
Obrázky: 8
Založený: 05. Jún 2009 07:38

Re: Cesty II. a III. triedy v SR, informácie z VÚC

Odoslaťod JaNY » 24. Nov 2012 18:03

Nemyslim si ze priemyselne parky, ci uz hotove alebo stavane su pri cestach II. alebo III. triedy. A vacsinou fabriky su okolo hlavnych tahov. Az je nieco niekde zastrcene "hlbsie vo vnutrozemi", kamionista to lahko dokaze policajtom fakturou a podobnymi papiermi. Tak v com je tu problem. Na tahu su teraz policajti, aby sa to dodrziavalo a netreba ani celoplosne umiestnovat zakazove znacky.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: Cesty II. a III. triedy v SR, informácie z VÚC

Odoslaťod vladi87 » 25. Nov 2012 08:20

OK, dajme tomu ze kamion vyklada v Tisovci a poslu ho do Popradu..Nemoze vyuzit cestu 531 a napojit sa na 66 pri Cervenej Skale, ale musi pokracovat do Brezna cez Pohronsku Polhoru. (nebavime sa o dalsich uzavierkach a obmedzeniach, tusim 72ka je pre kamiony uzavreta). To predstavuje cca 15 - 30 litrov spalenej nafty navyse, nehovoriac o case jazdy, ktory sa o hodinu predlzi. Su to aj dalsie prijmy pre stat z paliva navyse.. Co ak je to pravidelna linka s drevom, kolko kilometrov tyzdenne navyse najazdi?
Je to len priklad, urcite vsak neplati, ze fabriky su vacsinou okolo hlavnych tahov. Dokoncime najprv cestnu siet a potom zakazujme.
Obrázok používateľa
vladi87
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 403
Obrázky: 8
Založený: 05. Jún 2009 07:38

Re: Cesty II. a III. triedy v SR, informácie z VÚC

Odoslaťod Kanky » 29. Nov 2012 00:21

vynimky budu, to uz aj avizovali a bude ich zrejme dost, inac by sa nedostali nakl. vozy ani do okresnych miest ako su SN alebo RA, ci ML...
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Cesty II. a III. triedy v SR, informácie z VÚC

Odoslaťod devil » 29. Nov 2012 07:52

len ciest III. tr. je okolo 10.000 km a nech mi nikto nehovori ze vacsinou su pri nich fabriky. bodaj by to tak bolo...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Cesty II. a III. triedy v SR, informácie z VÚC

Odoslaťod Kanky » 29. Nov 2012 13:14

strkovne resp. kamenolomy sa nachadzaju vacsinou pri cestach III. tr., z priemernej strkovne napr. v podunajskej nizine odidu denne desiatky kamionov, ktore prevezu tisice ton materialu
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Cesty II. a III. triedy v SR, informácie z VÚC

Odoslaťod Andrej » 29. Nov 2012 22:30

BB kraj je taky bohaty, ze moze podpisat zmluvu na opravu ciest bez spoluucasti fondov a s podstatne vyssou cenou oproti predp.hodnote zakazky?
http://www.uvo.gov.sk/sk/evestnik/-/ves ... 6CCDB75D61
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Cesty II. a III. triedy v SR, informácie z VÚC

Odoslaťod aquila » 30. Nov 2012 11:11

hold, era lacnej vystavby uz skoncila .. ale skoro dvojnasobna cena oproti experitze je docela sila ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Cesty II. a III. triedy v SR, informácie z VÚC

Odoslaťod Andrej » 05. Feb 2013 08:31

BA VUC bude opravovat cesty 2 roky za 850 tis. €, pricom rocne prijmy z cestnej dane ma vyse 30 mil. €.
www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=17830

Mnohe cesty su pritom v havarijnom stave, medzi Racou a Sv.Jurom (stvorprudovka) je v smere od Race povolena 30-ka...
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Cesty II. a III. triedy v SR, informácie z VÚC

Odoslaťod Kanky » 05. Feb 2013 13:39

Andrej napísal:BA VUC bude opravovat cesty 2 roky za 850 tis. €, pricom rocne prijmy z cestnej dane ma vyse 30 mil. €.
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=17830

Mnohe cesty su pritom v havarijnom stave, medzi Racou a Sv.Jurom (stvorprudovka) je v smere od Race povolena 30-ka...

to vazne tam je 30? asi na ako dlhom useku? aj tam nieco robia? naposledy som siel minuly tyzden a nebolo ziadne obmedzenie...
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Cesty II. a III. triedy v SR, informácie z VÚC

Odoslaťod Andrej » 05. Feb 2013 15:05

Bolo to v priebehu minuleho tyzdna, tento tyzden som tadial nesiel, ale cast vytlkov v okoli PK uz opravovali, tak snad to uz je lepsie a obmedzenie odstranene. Co ale nemeni nic na situacii, ze cesta opravovana predvolebne (3 mm hrubym asf.kobercom) v r. 2009 je sama zaplata...
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 24 hostí.

cron