R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

Lipníky - Ubľa

Moderátor: Moderátori

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Kanky » 16. Jan 2013 19:18

ano, obisiel, neznamena to ale, ze by neboli napojeni na dialn. siet (KE su vlastne uz jasne napojene na dialn. siet smer zapad cez PO a tu trasu vela ludi obhajuje)
v sucasnosti obchadza planovana D1 MI-KE SV vychodneho SK a este aj berie rychl. napojenie na PO...

vidis a obchvat N. Jicina je sucastou E462...

ani dialn. Bidovce - MI najblizsich 10 rokov stat nebude...tak uz ked je taky potrebny koridor MI-KE, tak mohla sa tam cim skor urobit prelozka + nejaky tunelik, aby to bolo skor a D/RC, ktora by napojila cely krajny vychod na dialnicnu siet sa mohla 10-15 rokov pripravovat a budovat v trase I/18, ku ktorej ako sme tu citali prispieva vyssia pripravenost PO-Hanusovce :)

Nepohlo sa nic a ani prelozky ciest I.tr. sa nikam nepohnu, tak isto ako tie R-ky...az na par vynimiek obchvatov miest, ktore uz ale mali byt davno :(
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod i15 » 16. Jan 2013 19:26

Kanky napísal:
MI-KE bude treba riesit, ci uz dialnicou alebo prelozkou, to som uviedol...
Ak by to ovplyvnenie spojenia odklonenim od KE malo byt az take velke, ze by to uskodilo Slovensku, ak by bolo dialnicne napojenie z UA najprv na PO, tak potom sa vzdavam dialnice MI-Strazske-VT-PO :) a stacila by tam takato prelozka: https://maps.google.sk/maps?q=Novy+Jici ... .58,,0,0.3
na druhej strane neviem, ci by nebolo lepsie radsej urobit dve kvalitne spojenia aj od Uble, aj od V. Nemeckeho, hoci by aj neboli dialnicne, ako urobit jedno dialnicne...


Stale nerozumiem, preco chces dialnicu v trase vnutrostatnej cesty 1.triedy a prelozku cesty 1.triedy v trase medzinarodnej trasy s priemerne vyssou intenzitou dopravy???

RC do Uble je zbytocna, za hranicami su len kopce a male dediny. Tam tiez staci prelozka. Cez sviatky som sa bol pozriet na daleky severovychod a vsetky prietahy cez obce medzi HE a SV su katastrofa, vsade by som dal maximalne 40tku, ale 4 pruhy tam nikdy potrebne nebudu.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Andrej » 16. Jan 2013 19:39

Kanky, KE potrebuju napojenie na UA, len opakujem, ze treba este nejaky cas pockat, kym bude UA pre SR dolezity trh. Myslim, ze smer na UA bude v buducnosti pre KE druhy najdolezitejsi.

Mnohe prelozky uz maju UR, R9 nema ani technicku studiu, priprava R8 zastala po ukonceni EIA, väcsina R7 detto. D1 Bidovce-MI moze stat uz zaciatkom dalsieho desatrocia, pokial opätovny proces EIA prebehne rychlo a budu tieto useky prioritou. Detto prelozka I/18 - len to chce aj nejaky lobbing, Figel to s jeho R9 len oddialil...
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Kanky » 16. Jan 2013 19:44

i15 napísal:Stale nerozumiem, preco chces dialnicu v trase vnutrostatnej cesty 1.triedy a prelozku cesty 1.triedy v trase medzinarodnej trasy s priemerne vyssou intenzitou dopravy???

RC do Uble je zbytocna, za hranicami su len kopce a male dediny. Tam tiez staci prelozka. Cez sviatky som sa bol pozriet na daleky severovychod a vsetky prietahy cez obce medzi HE a SV su katastrofa, vsade by som dal maximalne 40tku, ale 4 pruhy tam nikdy potrebne nebudu.


lebo keby bola D1 v trase tej vnutrostatnej cesty 1.tr., tak by prave tam boli vyssie intenzity a bol by tak na dialn. siet na zapad napojeny cely vychod a prave to by mohla byt trasa E50...
o RC do Uble som nepisal, ale spominal som kvalitne napojenie (prelozky ciest) od HE na vychod ako aj od MI na vychod...na oboch trasach su tu rovnake intentzity, aj napriek tomu, ze za Ublou su ako si spominal kopce a za V. Nemeckym je Uzhorod :)
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod i15 » 16. Jan 2013 19:48

Andrej Nizny Hrabovec-Petrovce (v preklade prelozka VT-MI) prebieha vyber dodavatela DSP a na prelozku Brekov Humenne (v preklade MI-HE) by podla posledneho dodatku uz mala byt DSP hotova.

Co viac chcete? Mali by ste dakova Figelovi ako posunul _pripravu R4_, lebo priprava je to najdolezitejsie. Vidime ze dnes su na spadnutie pofiderne a predrazene stavby s malym prinosom, ktore boli vybrane len preto, ze boli pripravene.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Kanky » 16. Jan 2013 19:53

Andrej napísal:Kanky, KE potrebuju napojenie na UA, len opakujem, ze treba este nejaky cas pockat, kym bude UA pre SR dolezity trh. Myslim, ze smer na UA bude v buducnosti pre KE druhy najdolezitejsi.

Mnohe prelozky uz maju UR, R9 nema ani technicku studiu, priprava R8 zastala po ukonceni EIA, väcsina R7 detto. D1 Bidovce-MI moze stat uz zaciatkom dalsieho desatrocia, pokial opätovny proces EIA prebehne rychlo a budu tieto useky prioritou. Detto prelozka I/18 - len to chce aj nejaky lobbing, Figel to s jeho R9 len oddialil...


co nam ostava, pockame a ako stale hovoria ti dvaja slepi...uvidime :)
tiez sa priklanam k tomu, ze UA bude cim dalej dolezitejsia z ekonomickeho hladiska, aj ked posledne opatrenia smeruju k okliesteniu moznosti, ktore nam UA ponukala...tankovat sa uz da jednym autom len raz za tyzden :(
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod i15 » 16. Jan 2013 19:57

Kanky napísal:lebo keby bola D1 v trase tej vnutrostatnej cesty 1.tr., tak by prave tam boli vyssie intenzity


Na KE-MI je velmi silne zastupena lokalna a cielova doprava, takze by sa z nej takmer nic nepresunulo. to je asi najzasadnejsia vec, ktoru by si mal v tejto diskusii pochopit :)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Kanky » 16. Jan 2013 20:06

i15 napísal:Co viac chcete? Mali by ste dakova Figelovi ako posunul _pripravu R4_, lebo priprava je to najdolezitejsie. Vidime ze dnes su na spadnutie pofiderne a predrazene stavby s malym prinosom, ktore boli vybrane len preto, ze boli pripravene.


Chcete? Tak snad su tie cesty pre vsetkych, nie? aj pre teba...:) Osobne vacsinou jazdim po inych cestach na Slovensku a cestu od PO na vychod si prevazne naplanujem tak, aby som sa nevliekol v hustej premavke, aj ked niekedy sa tomu nevyhnes...mne tie trasy ci uz od KE na vychod alebo od PO na vychod pridu vzdy ako odreagovanie ci uz pred dlhymi usekmi alebo po dlhych usekoch dialnic....lutujem ale ludi, ktori tam jazdia denne v spickach a ktori tam ziju... :(
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Kanky » 16. Jan 2013 20:15

i15 napísal:Na KE-MI je velmi silne zastupena lokalna a cielova doprava, takze by sa z nej takmer nic nepresunulo. to je asi najzasadnejsia vec, ktoru by si mal v tejto diskusii pochopit :)


toto velmi dobre chapem, chapem aj to, ze na trase KE-MI je zastupena aj doprava MI-PO a to nie je takmer nic..ako ty urcite tiez chapes, ze D1 KE-MI neodlahci usek PO-VT-HE :)
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod i15 » 16. Jan 2013 20:19

.. a preto sa tam planuje R4 a prelozky ciest 1.triedy
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Kanky » 16. Jan 2013 20:35

...a planovat sa este dlho budu a medzi PO a Kapušanmi uz nebude stacit ta biedna 4prudovka a na useku Kapusany - VT bude priem. rychlost 50 ako na cestach I.tr. v PL :(
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Andrej » 16. Jan 2013 22:09

i15 napísal:Co viac chcete? Mali by ste dakova Figelovi ako posunul _pripravu R4_, lebo priprava je to najdolezitejsie. Vidime ze dnes su na spadnutie pofiderne a predrazene stavby s malym prinosom, ktore boli vybrane len preto, ze boli pripravene.

Kritizoval som hlavne R9 - namiesto nej mohol posunut do pripravy prelozku cesty I. triedy Hanusovce-VT.

Kanky, aspon najhorsi usek Kapusany-Lipniky by mal byt v dohladnej dobe porieseny a mozno zaroven D1 Budimir-Bidovce presmeruje aspon cast dopravy na I/50. Neda sa zial vsetko naraz, okrem toho v PO kraji sa momentalne stavia najviac km dialnic.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod DrX » 17. Jan 2013 09:49

Kanky, nechcem sa tu ani rozpisovat o tvojich zmatocnych mokrych snoch. Len tolko, ze ak by si PO kraj mal zaplatit coilen tie tunely, co Figel pokreslil na R4 okolo PO, tak mate nezamestnanost 30%, nie 20% (a to su tie tunely len lokalnym problemom toho kraja). Si jasny pripad jedineho: s jedlom rastie chut - ci skor pazravost (teda, ked Figel vo velkom tlacil na D1 v PO kraji na ukor ostatnych veci, hlavne R2, tak to ma byt dovod, aby sa este viac ignorovala R2)?

A mysliet si, ze D1 bude dostavana skor ako R2 je totalna utopia. Na D1 chybaju najtazsie useky medzi ZA a RK, ktore pred 2020 dostavane nebudu ani nahodou. A do vtedy bude postavena aj R2 minimalne po Tornalu + Soroska, cize nevyhnutne minimum na to, aby nikoho ani nenapadlo jazdit KE-kraj - zapad naokolo blizsie (presne tak ako dopadla D1 po ZA vs R1 po ZV/BB).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

Odoslaťod devil » 17. Jan 2013 10:19

Kanky, keby si pozrel do googlemaps tak by si videl ze : rozdiel pri ceste MI-PO je neuveritelnych 4 km v prospech I/18. cize MI-KE-PO zmysel ma kym MI-PO-KE zmysel nema.

DrX je uplne jedno co bude kedy dostavane. E50 je blizsie naokolo lebo dialnica od TN nepokracuje na cesko. E58 je prirodzeny tah od viedne a bratislavy na vychod a dalej na UA.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

Odoslaťod Kanky » 17. Jan 2013 12:31

Drx, ak myslis tu R2, na ktorej nie je v celej dlzke postaveny ani 1 meter plnoprofilovej RC (samozrejme mas tam peaz s R1 a dajme tomu mas aj Novaky-PD, to ale nie je RC), tak ti nechcem brat iluzie, ale ta sa bude odsuvat a odsuvat ako doteraz a stale bude mat prednost D1...
ostatne veci si napisal uplne mimo... sorry :)
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

Odoslaťod DrX » 17. Jan 2013 12:40

Vies dobre, ze mam na mysli R2 ZV-KE, a teda normalne spojenie vychod-zapad SK BA-TT-ZV-KE-PO (cize ked chces, tak D1+R1+R1/R2+R2+D1/R4). To nezmyselne neinformativne slovenske cislovanie dialnic, ze D1 je 70% vsetkych D+RC je na smiech, ale zaroven zarucuje, ze vzdy budes mat pravdu, ze D1 bude mat prednost - kedze D1 je takmer vsade ;-).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

Odoslaťod Kanky » 17. Jan 2013 12:44

devil napísal:Kanky, keby si pozrel do googlemaps tak by si videl ze : rozdiel pri ceste MI-PO je neuveritelnych 4 km v prospech I/18. cize MI-KE-PO zmysel ma kym MI-PO-KE zmysel nema.

DrX je uplne jedno co bude kedy dostavane. E50 je blizsie naokolo lebo dialnica od TN nepokracuje na cesko. E58 je prirodzeny tah od viedne a bratislavy na vychod a dalej na UA.


to si napisal spravne, ak nahravas pre KE-MI...to ale nemeni nic na tom, ze I/18 napaja cely krajny vychod na prakticky hotovu kostru pri PO, naopak I/50 napaja len juznu cast krajneho vychodu na slovensku kostru..to je to hlavne, co som vam chcel vysvetlit, vzdy tu budu nejake minusy, pri akomkolvek variante a to vsetko len vdaka morfologii nasho statu ...
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

Odoslaťod Kanky » 17. Jan 2013 12:51

DrX napísal:Vies dobre, ze mam na mysli R2 ZV-KE, a teda normalne spojenie vychod-zapad SK BA-TT-ZV-KE-PO (cize ked chces, tak D1+R1+R1/R2+R2+D1/R4). To nezmyselne neinformativne slovenske cislovanie dialnic, ze D1 je 70% vsetkych D+RC je na smiech, ale zaroven zarucuje, ze vzdy budes mat pravdu, ze D1 bude mat prednost - kedze D1 je takmer vsade ;-).


a keby nebolo Nizkych Tatier, tak vtedy by bola uz uplne vsade :wink:
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

Odoslaťod devil » 17. Jan 2013 13:14

otazka je kam treba krajny vychod napojit.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

Odoslaťod Kanky » 17. Jan 2013 13:47

tak zrejme na Ukrajinu alebo na Madarsko podla toho, ze uz mame skoro hotovu R4 KE-Milhost a D1 povedie KE - MI - V. Nemecke... :)
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

Odoslaťod devil » 17. Jan 2013 13:58

Andrej tu pisal o napojeni na UA, ale ja si myslim ze pre region je viac treba napojenie na samotne KE a to nie oklukou cez PO. ono ked KE su 2-3x take ako PO tak nie je velmi o com....nuz co sa tyka madarska pokial viem tam su lepsie cestne prepojenia ako na polsko.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

Odoslaťod Kanky » 17. Jan 2013 15:02

samozrejme je to uhol pohladu...niekto preferuje napojenie na Ukrajinu alebo Madarsko, niekto napojenie regionov...
aj ked su KE 2-3krat vacsie ako PO, tak intenzity HE-PO vs. MI-KE su porovnatelne...
skutocnost je vsak to, ze je uz velky rozdiel v intenzitach od PO na zapad vs. od KE na zapad...
napr. KE-zapad(BA) jazdim aj ja po E58, aj ked je vidno podla intenzit, ze prave E50 je preferovana pred E58 a to hlavne kvoli realnej dialnici...
a teda, kym nebude realna aj R2 ZV-KE, tak ci chceme ci nie, prave PO bude pupok vychodu a budu z neho vychadzat resp. do nho vchadzat vyssie intenzity ako z-do KE...
p.s.: KE mam rad, ale KE uz na PO napojene su :)
tolko dalsi uhol pohladu :)
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

Odoslaťod Kanky » 17. Jan 2013 15:08

a aky je rozdiel v pocte obyvatelov od PO na vychod resp. od KE na vychod, ktori maju byt napojeni na svoje krajske mesta?
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

Odoslaťod DrX » 17. Jan 2013 15:12

Kanky napísal:samozrejme je to uhol pohladu...niekto preferuje napojenie na Ukrajinu alebo Madarsko, niekto napojenie regionov...
aj ked su KE 2-3krat vacsie ako PO, tak intenzity HE-PO vs. MI-KE su porovnatelne...
skutocnost je vsak to, ze je uz velky rozdiel v intenzitach od PO na zapad vs. od KE na zapad...
napr. KE-zapad(BA) jazdim aj ja po E58, aj ked je vidno podla intenzit, ze prave E50 je preferovana pred E58 a to hlavne kvoli realnej dialnici...
a teda, kym nebude realna aj R2 ZV-KE, tak ci chceme ci nie, prave PO bude pupok vychodu a budu z neho vychadzat resp. do nho vchadzat vyssie intenzity ako z-do KE...
p.s.: KE mam rad, ale KE uz na PO napojene su :)
tolko dalsi uhol pohladu :)


sam tvrdis, ze ked sa R2 postavi, tak ti, co sa teraz presunuli na D1, sa na nu zas vratia (a z vlekej casti sa uz aj vratili, ked sa otvorila R1, co v poslednych statistikach nebolo zahrnute). takze nema ziaden zmysel veci dalej deformovat, ked je jasne, ze je to len docasne.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

Odoslaťod devil » 17. Jan 2013 16:38

DrX to nie je o tom kto sa kam presunie. ale podme po poriadku. "intenzity HE-PO vs. MI-KE su porovnatelne" mozne to je, snad je to tym ze na I/18 je aj okresne mesto VT cize otazne je kolko z intenzit HE-PO je skutocne HE-PO. medzi MI-KE su secovce co je vyrazne mensie mesto ako VT a teda ma mensiu zdrojovu/cielovu dopravu....z toho potom vyplyva ze D/RC treba tam kde je najvacsia miestna doprava co je vlastne chory Sk koncept dialnic. "je uz velky rozdiel v intenzitach od PO na zapad vs. od KE na zapad" to mas to iste. kedze vacsina aut nejde na zapadne Sk ale ostava v regione znamena to len tolko ze viac sa jazdi na PP ako na RV co je tiez logicke vzhladom k poctu obyvatelov. z toho vyplyva ze ziadne prepojenie zapad-vychod netreba co je samozrejme tiez hlupost.

z toho vyplyva ze "pupok vychodu" nebude PO len preto ze z neho vychadzaju vacsie intenzity. bude to mesto ktore ma najviac obyvatelov a/alebo ma najvacsiu ekonomicku silu. a to iste v pripade E50. ked mesta v regione na E50 ako poprad a spisska budu tak velke & vyspele hospodarske centra ze nebude treba dialnice na zapadne Sk a zapadnu europu tak kludne moze ist dialnica cez PO namiesto KE.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R9

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 0 hostí.