Andrej napísal:...
Most v Iliasovciach spadol firme Bogl & Krysl, ta by mala byt vylucena a nieto este stavat most cez Vah v TN.
Andrej, tentokrát nesúhlasím - vinný je aj Váhostav viewtopic.php?f=35&t=17849 a konktrétne je tam podľa médii v zmluve toto :
Za Kurimany ručil aj Váhostav-SK
Štátnu spoločnosť spravujúcu diaľnice neodradila ani skutočnosť, že Váhostav-SK je hlavný dodávateľ stavby úseku, kde sa na jeseň minulého roka udiala tragédia. Počas betonáže pri spišskej obci Kurimany spadla podpera mostu a zomreli štyria ľudia. Váhostav-SK sa bránil tým, že za mosty v časti, kde spadla konštrukcia, bola zodpovedná partnerská spoločnosť Bögl a Krýsl. Podľa zmluvy s NDS však nie je úsek podelený na časti, ktoré by mali pridelené jednotliví členom konzorcia. Za celú 15-kilometrovú diaľnicu zodpovedajú obaja členovia konzorcia nerozdielne. Bögl a Krýsl zasa viní menšie firmy poddodávateľov, ktorých si na betonáž a postavenie podpery objednala.
Podľa tejto dikcie zmluvy je Váhostav zodpovedný rovnako a spolu s firmou Bőgl a Krýsl sa mal dostať na čiernu listinu stavebných firiem, ktoré by si na SK nemali pár rokov ani škrtnúť. Pravda, keby sme uznávali zvykové právo civilizovaných krajín. Kde - podľa všetkého - nepatríme.
Váhostav aj Bőgl & Krýsl sa iste budú hájiť tým, že to subdodávatelia subdodávateľov... Na tom však vôbec nezáleží, oni podpísali zmluvu, lešenie mosta aj s betónovou masou spadlo aj s kopou robotníkov, kde je skôr malý zázrak, že sú "len" 4 mŕtvi. Zodpovednosť je jasná, žiadny meteor ani zemetrasenie tam nebolo, vis major tu nie je príčina.
NDS má maslo na hlave aj preto, že robila dozor nad stavbou sama a podľa všetkého dala súhlas na betónovanie. Takže môže obviniť aj sama seba.
Rozhodnutie - zveriť stavbu 15 km úseku firme, ktorá má právnu spoluzodpovednosť za takýto lapsus je ďalším krokom ku bananizácii Slovenska