Cyklistika na Slovensku

sekcia venovaná iným infraštrukturálnym stavbám ako diaľnice a železnice, t.j. napríklad letiská, nosný dopravný systém, pozemným stavbám a developerským projektom

Moderátor: Moderátori

myslíte si že mestá vynakladajú dosť finančných prostriedkov na cyklistickú dopravu

ano vynakladajú dosť
3
3%
nie nevynakladajú dosť
81
88%
neviem posúdiť
8
9%
 
Celkový počet hlasov : 92

Re: Cyklistika na Slovensku

Odoslaťod Andrej » 23. Apr 2013 22:07

To nie su uvahy, ale realne situacie. Sam som chodil na bicykli do prace, kym boli na to podmienky, mimochodom, v "elastakoch", tak ako mnoho dalsich kolegov. Teraz uz radsej zaberam parkovacie miesto a zdrzujem na krizovatke :-)

A ci ako vodic obieham babku alebo sportovca mi je uplne jedno. Obaja su ucastnici cestnej premavky, snazim sa byt maximalne ohladuplny. Inak je obrovsky rozdiel trening na ceste alebo v terene (aj spickovi MTB jazdci potrebuju trenovat na ceste) - pricom u nas hlavne v okoli BA su zial priam mizerne podmienky pre cestnu cyklistiku, takze sa ani necudujem, ze cyklisti jazdia aj tam, kde zdrzuju premavku - jednoducho nemaju na vyber. O to viac by sme mohli byt my vodici ohladuplnejsi.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Cyklistika na Slovensku

Odoslaťod okorec » 23. Apr 2013 22:32

budem sa znova opakovat, ale ja sa o BA co sa cyklistiky tyka nebavim, lebo to tam nepoznam a viem ze tam to moze byt specificke. u nas chodi na bicykli do prace niekedy az 20% zamestnancov (niektori tiez v elastakoch :) )a ja im to nemam za zle, pretoze viem, ze maju dost rozumu aby nesli po hlavnej ceste, ked nemusia a ani nemaju reci o tom, ze by im mal stat postavit cyklotrasy od domu ku praci.

opytam sa ta takto, kedze byvas v BA, asi poznas problemy s parkovanim. prides 20:00 autom z prace po dlhom dni, unaveny, hladny, neni kde zaparkovat a zrazu pred tvojim domom jedno volne miesto, akurat ze co cert nechcel, akurat na tom parkovacom mieste stojim ja s kamaratom a kopeme si hackies. opytas sa nas ci by sme nemohli ist vykonavat tento sport niekde vedla, aby si zaparkoval, ale my ti povieme, ze my tam chceme sportovat a ty mas byt ku nam ohladuplny rovnako ako ku vsetkym ostatnym co vyuzivaju parkovisko na parkovanie svojich aut. pomyslis si o nas, ze aki mili chlapci a ides kruzit jednosmerkami kym nieco nenajdes o dva bloky dalej (vsak ta kratka prechadzka ta nezabije ze) alebo si pomyslis co sme za ___ti?
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Cyklistika na Slovensku

Odoslaťod Kanky » 23. Apr 2013 22:46

jazdim po BA autom krizom krazom asi 300 dni v roku a mozem povedat, ze vobec ani nevnimam, ze nejaki cyklisti tam na cestach vobec su, skor ich vidavam na chodnikoch...
ked neprotestuju píšťanci, tak by nemal nikto :)
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Cyklistika na Slovensku

Odoslaťod Andrej » 24. Apr 2013 07:30

okorec napísal:budem sa znova opakovat, ale ja sa o BA co sa cyklistiky tyka nebavim, lebo to tam nepoznam a viem ze tam to moze byt specificke. u nas chodi na bicykli do prace niekedy az 20% zamestnancov (niektori tiez v elastakoch :) )a ja im to nemam za zle, pretoze viem, ze maju dost rozumu aby nesli po hlavnej ceste, ked nemusia a ani nemaju reci o tom, ze by im mal stat postavit cyklotrasy od domu ku praci.

Toto ma trochu zarazilo - to, ze nie su postavene cyklocesty (nie len vyznacene znacky na hlavnej ceste) je obrovsky investicny dlh voci tomuto druhu prepravy a povazujem za absolutne sebectvo, ak niekto v dnesnej dobe tvrdi, ze stavat nove netreba...
opytam sa ta takto, kedze byvas v BA, asi poznas problemy s parkovanim. prides 20:00 autom z prace po dlhom dni, unaveny, hladny, neni kde zaparkovat a zrazu pred tvojim domom jedno volne miesto, akurat ze co cert nechcel, akurat na tom parkovacom mieste stojim ja s kamaratom a kopeme si hackies. opytas sa nas ci by sme nemohli ist vykonavat tento sport niekde vedla, aby si zaparkoval, ale my ti povieme, ze my tam chceme sportovat a ty mas byt ku nam ohladuplny rovnako ako ku vsetkym ostatnym co vyuzivaju parkovisko na parkovanie svojich aut. pomyslis si o nas, ze aki mili chlapci a ides kruzit jednosmerkami kym nieco nenajdes o dva bloky dalej (vsak ta kratka prechadzka ta nezabije ze) alebo si pomyslis co sme za ___ti?

Nebyvam v BA :-), ale takyto od veci priklad som od teba necakal. Co ma toto spolocne s cyklistami?

Na Slovensku je zial cyklista pre vodicov jedna absolutna nula, ktora nesmie zit, dychat, volit a nieto sa este vozit po "ich" cestach...

Peace :-)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Cyklistika na Slovensku

Odoslaťod rastislav5 » 24. Apr 2013 11:11

JaNY napísal:Su to neprijemne veci, ale co ma horsie nasledky. Zrazene dieta cyklistom, alebo zrazeny cyklista autom, ktore islo min. 50 km/h ?

Chybne vo svojej otazke stavias cyklistu a dieta na rovnaku uroven. V prvom rade - byt cyklistom je dobrovolne, ale byt dietatom nie - kazdy je raz dietatom. Okrem toho cyklista moze zmenit svoj stav - zosadnut z bicykla, dieta svoj stav zmenit nemoze, nemoze prestat byt dietatom.

Suhlasim s uprednostnovanim cyklistov na ukor menej zranitelnych vodicov motorovych vozidiel, nesuhlasim ale s uprednostnovanim cyklistov na ukor zranitelnejsich deti.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Cyklistika na Slovensku

Odoslaťod okorec » 24. Apr 2013 13:10

Andrej napísal:
okorec napísal:budem sa znova opakovat, ale ja sa o BA co sa cyklistiky tyka nebavim, lebo to tam nepoznam a viem ze tam to moze byt specificke. u nas chodi na bicykli do prace niekedy az 20% zamestnancov (niektori tiez v elastakoch :) )a ja im to nemam za zle, pretoze viem, ze maju dost rozumu aby nesli po hlavnej ceste, ked nemusia a ani nemaju reci o tom, ze by im mal stat postavit cyklotrasy od domu ku praci.

Toto ma trochu zarazilo - to, ze nie su postavene cyklocesty (nie len vyznacene znacky na hlavnej ceste) je obrovsky investicny dlh voci tomuto druhu prepravy a povazujem za absolutne sebectvo, ak niekto v dnesnej dobe tvrdi, ze stavat nove netreba...
opytam sa ta takto, kedze byvas v BA, asi poznas problemy s parkovanim. prides 20:00 autom z prace po dlhom dni, unaveny, hladny, neni kde zaparkovat a zrazu pred tvojim domom jedno volne miesto, akurat ze co cert nechcel, akurat na tom parkovacom mieste stojim ja s kamaratom a kopeme si hackies. opytas sa nas ci by sme nemohli ist vykonavat tento sport niekde vedla, aby si zaparkoval, ale my ti povieme, ze my tam chceme sportovat a ty mas byt ku nam ohladuplny rovnako ako ku vsetkym ostatnym co vyuzivaju parkovisko na parkovanie svojich aut. pomyslis si o nas, ze aki mili chlapci a ides kruzit jednosmerkami kym nieco nenajdes o dva bloky dalej (vsak ta kratka prechadzka ta nezabije ze) alebo si pomyslis co sme za ___ti?

Nebyvam v BA :-), ale takyto od veci priklad som od teba necakal. Co ma toto spolocne s cyklistami?

Na Slovensku je zial cyklista pre vodicov jedna absolutna nula, ktora nesmie zit, dychat, volit a nieto sa este vozit po "ich" cestach...

Peace :-)


A na zaklade coho tvrdis ze nepostavene cyklotrasy su dlhom voci cyklistom? preco by malo byt do cyklistiky investovane viac ako do inych sportov? ja by som napriklad chcel ihrisko na americky futbal a na kriket. Tych je este menej ako cyklotras. To nie je investicny dlh? Platim zo svojich dani X nezmyselnych veci a Y veci s ktorymi nesuhlasim (a ani nehovorim o tom co sa prelieva do pokladnice Smeru). Myslim, ze mam pravo s tym byt nespokojny. A ked ma za to niekto nazyva sebeckym, len preto ze som s tym nespokojny, tak mam chut si vybavit statne obcianstvo v nejakom danovom raji.

Preco priklad od veci? Vsak ide o princip: Clovek, ktory vyuziva na sportovanie verejny priestor urceny na ine ucely a tym obmedzuje tych, co ho potrebuju vyuzivat na povodny ucel.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Cyklistika na Slovensku

Odoslaťod Andrej » 24. Apr 2013 14:58

To nie je dlh voci cyklistom, ale voci vsetkym - aj voci vodicom. Vyssia bezpecnost, plynulost a prazdnejsie cesty v okoli väcsich miest a mohutna podpora cestovneho ruchu. A ked sme uz pri financovani sportu ako takeho, tak cyklistika je u nas financne az extremne podvyzivena - na rozdiel napr. od futbalu, kde pritom ani zdaleka nedosahujeme take vysledky - ale to som uz OT.

Ten priklad je uplne od veci - kedy ta nejaky cyklista zdrzal 10 minut a donutil ist peso? Ja sa opytam naopak - kolko ta rocne zdrzia zli vodici, kaskaderi, pomale kamiony (ktore nepustia pred seba kolonu ani za svet), rozne poln.stroje? Aj na prechode, ked pustas ludi, rozlisujes, ci pustas mamicku s kocikom, co sa sla prejst? Ved sa mohla ist prechadzat aj inde... Ja to u nas stale vidim len ako netoleranciu voci cyklistom.

Inak vystavba cyklotras je oproti vystavbe ciest ci dialnic priam zlomkova cena a efekt je obrovsky - vid. Rakusko, Holandsko, Svajciarsko, Slovinsko, postupne aj cela zapadna Europa a dokonca uz aj Amerika a Azia. To nie je len o sporte, niekde je to uz aj o zivotnom style. Len u nas to nie a nie pochopit a radsej ostavame na urovni vychodnej Europy...

Typicky priklad - ked v BA investujes do ciest cca 15 mil. €, vysledok bude takmer nulovy. Ked ich investujes do cyklotras, vysledkom budu citelne prazdnejsie cesty, podstatne menej zapchatych tahov (kedze väcsina zvladne cca 80% dopravy z dopr.spicky) a ovela lepsie parkovanie.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Cyklistika na Slovensku

Odoslaťod tr3mp » 24. Apr 2013 15:28

S tým využívam verejného priestoru opatrne. To by sa dalo potom rozlišovať aj to, prečo daný človek ide autom a nie napr. MHD či na bicykli alebo pešo a tak zapcháva ulice, ktorých priestor je limitovaný. Veď predsa na jazdu autom sú diaľnice, cesty pre motorové vozidlá a pretekárske okruhy. :lol: Ide o princíp :mrgreen:

Inak úplne súhlasím s Andrejom. Športovým cyklistov je v zásede jedno, či existuje nejaká špeciálna infraštruktúra pre cyklistov alebo nie (v zásade im pri tých našich cyklonepodarkoch vyhovuje skôr jazda po cestách). Špeciálne cyklotrasy, cyklopruhy, predsadené priestory pre cyklistov, nepriame odbočenia a pod. sú potrebné najmä pre tých menej zdatných, čo idú na bicykli trebárs do obchodu, do práce či školy a tiež pre vodičov motorových vozidiel, aby jasne vedeli, kde cyklisti budú a mohli to predvídať.

Mimochodom, ulice vznikali najmä pre chodcov a neskôr aj pre ich dopravné prostriedky. To, že vozovka patrí rovnako autám aj chodcom platí dodnes, len veľa vodičov automobilov si tento priestor privlastnilo a čuduje sa, čo robia cyklisti na ich ceste.
tr3mp
diskutujúci
 
Príspevky: 170
Obrázky: 4
Založený: 08. Feb 2005 18:27

Re: Cyklistika na Slovensku

Odoslaťod okorec » 24. Apr 2013 18:52

Andrej napísal:To nie je dlh voci cyklistom, ale voci vsetkym - aj voci vodicom. Vyssia bezpecnost, plynulost a prazdnejsie cesty v okoli väcsich miest a mohutna podpora cestovneho ruchu. A ked sme uz pri financovani sportu ako takeho, tak cyklistika je u nas financne az extremne podvyzivena - na rozdiel napr. od futbalu, kde pritom ani zdaleka nedosahujeme take vysledky - ale to som uz OT.

Ten priklad je uplne od veci - kedy ta nejaky cyklista zdrzal 10 minut a donutil ist peso? Ja sa opytam naopak - kolko ta rocne zdrzia zli vodici, kaskaderi, pomale kamiony (ktore nepustia pred seba kolonu ani za svet), rozne poln.stroje? Aj na prechode, ked pustas ludi, rozlisujes, ci pustas mamicku s kocikom, co sa sla prejst? Ved sa mohla ist prechadzat aj inde... Ja to u nas stale vidim len ako netoleranciu voci cyklistom.

Inak vystavba cyklotras je oproti vystavbe ciest ci dialnic priam zlomkova cena a efekt je obrovsky - vid. Rakusko, Holandsko, Svajciarsko, Slovinsko, postupne aj cela zapadna Europa a dokonca uz aj Amerika a Azia. To nie je len o sporte, niekde je to uz aj o zivotnom style. Len u nas to nie a nie pochopit a radsej ostavame na urovni vychodnej Europy...

Typicky priklad - ked v BA investujes do ciest cca 15 mil. €, vysledok bude takmer nulovy. Ked ich investujes do cyklotras, vysledkom budu citelne prazdnejsie cesty, podstatne menej zapchatych tahov (kedze väcsina zvladne cca 80% dopravy z dopr.spicky) a ovela lepsie parkovanie.


ten priklad bol o principe a nie konkretnych cislach zdrzania, ved to bolo uplne vymyslene a pochybujem ze sa toto presne stava :)

podla mna by seniorsky sport nemal byt dotovany vobec, iba sport deti a mladeze.

ked budeme mat cestnu siet na urovni Rakuska, Holandska, Svajciarska ci Slovinska tak potom ti dam svoj suhlas na tie cyklotrasy ;)

nie som nadseny, ked musim ist za kamionom alebo traktorom, ale rozdiel je ten ze ten clovek si asi nepovedal "idem sa povozit na cestu na kamione/traktore." a chodcov na prechode pre chodcov by som do toho tiez netahal, pretoze uz z nazvu prechod pre chodcov vyplyva ze je urceny pre chodcov. nemam ziadny problem s tym ked chodec pouziva nieco co je urcene pre chodcov :P
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Cyklistika na Slovensku

Odoslaťod i15 » 24. Apr 2013 19:07

Andrej napísal:
Ten priklad je uplne od veci - kedy ta nejaky cyklista zdrzal 10 minut a donutil ist peso? Ja sa opytam naopak - kolko ta rocne zdrzia zli vodici, kaskaderi, pomale kamiony (ktore nepustia pred seba kolonu ani za svet), rozne poln.stroje?


Nakladne auta a polnohospodarske stroje su si vacsinou vedome toho, ze brzdia premavku sa snazia sa v ramci moznosti nezavadzat. Ak sa takto sprava cyklista, tak mi nevadi. Ale ked si o sebe mysli, ze je nieco viac, lebo bojuje za cistejsi vzduch a proti zapcham na cestach, tak to vadi. Btw, k tomu cistejsiemu vzduchu - nechcel by som sediet v kancli s clovekom, ktory kazde rano pride spoteny na bicykli.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Cyklistika na Slovensku

Odoslaťod Andrej » 24. Apr 2013 19:22

i15, ja teda rozhodne nemam pocit, zeby sa kamiony snazili v ramci moznosti nezavadzat. A to sa na rozdiel od cyklistu nedaju obehnut a vedia zdrzat nie par sekund ale cele minuty. A s tym spotenym cyklistom to snad nemyslis vazne :lol: .

Jednoducho sa nezhodneme, pokial ako pisal tr3mp, slovenski vodici nepochopia, ze cesty nie su len pre auta. Radsej ostaneme na urovni vychodnej Europy...
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Cyklistika na Slovensku

Odoslaťod i15 » 24. Apr 2013 19:31

myslim to vazne, nie kazdy sa v praci prezlieka do monterok.

Vsetko je to vec nazoru, ty si myslis, ze 15 milionov investovanych do cyklistiky by pomohlo odstranit zapchy. Ja si myslim, ze to treba investovat do MHD
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Cyklistika na Slovensku

Odoslaťod okorec » 24. Apr 2013 20:10

Andrej napísal:i15, ja teda rozhodne nemam pocit, zeby sa kamiony snazili v ramci moznosti nezavadzat. A to sa na rozdiel od cyklistu nedaju obehnut a vedia zdrzat nie par sekund ale cele minuty. A s tym spotenym cyklistom to snad nemyslis vazne :lol: .

Jednoducho sa nezhodneme, pokial ako pisal tr3mp, slovenski vodici nepochopia, ze cesty nie su len pre auta. Radsej ostaneme na urovni vychodnej Europy...


suhlasim, nie vsetci kamionisti sa snazia nezavadzat. bezne sa mi stava, ze na stvorprudovke idu za sebou dva kamiony a na semaforoch sa postavia vedla seba. na druhej strane treba povedat, ze su aj taki co ked maju za sebou kolonu, tak pri vhodnej situacii zajdu na parkovisko a pustia ostatnych pred seba.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Cyklistika na Slovensku

Odoslaťod Andrej » 24. Apr 2013 20:14

i15, vidis, moji kolegovia, co chodia na bicykli, sa osprchuju :-)

Ked investujes 15 mil. € do MHD, nakupis tak cca 10 elektriciek alebo 30-60 autobusov. Nic prevratne, bezna obmena vozoveho parku. Keby si tieto peniaze investoval do cyklochodnikov, bola by podstatne rychlejsia MHD, IAD, cesty v lepsom stave, viac park.miest a este aj zdravsi a spokojnejsi ludia. Takze co je lepsie? :-) Pritom 15 mil. € je uz pre cyklochodniky cena, za ktoru by sa dala postavit uplne komplexna siet, na kvalitnu zakladnu siet by postacilo mozno 5 mil. €. Posledne roky dava mesto BA rocne 0,3 - 0,5 mil. € a uz z toho je vidno vysledok.

Ja tvoj nazor respektujem, ale opakujem, ze ho povazujem za nazor z vychodnej Europy...

okorec, len doplnim, ze percento cyklistov, ktori doslova a zamerne zavadzaju je priam mizerne, napr. dnes som obiehal asi 20-tich a ani jeden ma nespomalil :-)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Cyklistika na Slovensku

Odoslaťod okorec » 24. Apr 2013 20:45

hej, vsak ani mne sa to casto nestava, preto nevidim cyklistiku na slovensku ako problem :)
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Cyklistika na Slovensku

Odoslaťod i15 » 24. Apr 2013 20:55

nazor z vychodnej europy je, ze kto nejazdi autom je socka :) ja s tym nesuhlasim, ale tiez nesuhlasim s preferovanim cyklodopravy, lebo SK nie je Holandsko s rovinatym terenom a miernymi zimami
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Cyklistika na Slovensku

Odoslaťod Andrej » 24. Apr 2013 21:35

Dalsi mytus - pocasie. Co potom hornate Norsko/Svedsko s ovela tvrdsimi zimami? :-)

Namiesto hladania spravneho riesenia hladame len vyhovorky, ako sa to neda.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Cyklistika na Slovensku

Odoslaťod simonsson75 » 25. Apr 2013 15:11

Niektoré názory vyššie nemožno slušne označiť ani len za technokratické - sú vyslovene obmedzené.
Cyklista je všade vo vyspelom svete považovaný za rovnocenného účastníka cestnej premávky - v GER a AUT je jeho štatút ešte viac chránený než je tomu u chodca.
Je tam zvýhodnený, lebo používa ekologický spôsob dopravy, čo nemožno spochybniť nejakými pseudoargumentami o zvýšení hladiny exhalátov kvôli sníženiu plynulosti premávky, spôsobenom cyklistami, či podobnými táraninami - a pokiaľ áno, tak iba v nejakom Absurdistane...
Cyklisti u nás jazdia po cestách prvej triedy preto, lebo im stav neumožňuje využívať cesty nižších tried - len jednotky a menej využívané cesty nižších tried sú pre cestných cyklistov ako-tak "zjazdné".
Vybudovanie paralelnej chránenej cyklotrasy vedľa existujúcej cesty prvej triedy by pomohlo vyriešiť rébus s čerpaním eurofondov na obnovu jednotiek - takýto krok by bol kvalitatívnym a parametrickým posunom vpred a zároveň s ním by sa "zviezla" aj obnova cesty prvej triedy.
Rozdiel medzi západom a východom v peňaženkách sa dlhodobo udržateľne začne stierať až potom, ako sa začne stierať rozdiel v hlavách, v našom uvažovaní. Alebo je tu ešte možnosť ísť cestou írskych, gréckych či portugalských sedliakov...
Obrázok používateľa
simonsson75
diskutujúci
 
Príspevky: 249
Obrázky: 16
Založený: 16. Máj 2012 07:17

Re: Cyklistika na Slovensku

Odoslaťod i15 » 25. Apr 2013 17:00

dost vela sa ty toho popisalo, ja len pripomeniem, ze tiez jazdim na bicykli a toto som napisal na zaciatku diskusie:

"Pani ekologovia na bicykloch by pri svojej honbe za ekologickym presunom po cestach nemali zabudat, ze pre nich platia rovnake pravidla ako pre neekologicke auta, tj. nejazdit na cervenu, ziadna prednost na prechode pre chodcov atd"
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Cyklistika na Slovensku

Odoslaťod okorec » 25. Apr 2013 17:19

simonsson75 napísal:Niektoré názory vyššie nemožno slušne označiť ani len za technokratické - sú vyslovene obmedzené.
Cyklista je všade vo vyspelom svete považovaný za rovnocenného účastníka cestnej premávky - v GER a AUT je jeho štatút ešte viac chránený než je tomu u chodca.
Je tam zvýhodnený, lebo používa ekologický spôsob dopravy, čo nemožno spochybniť nejakými pseudoargumentami o zvýšení hladiny exhalátov kvôli sníženiu plynulosti premávky, spôsobenom cyklistami, či podobnými táraninami - a pokiaľ áno, tak iba v nejakom Absurdistane...
Cyklisti u nás jazdia po cestách prvej triedy preto, lebo im stav neumožňuje využívať cesty nižších tried - len jednotky a menej využívané cesty nižších tried sú pre cestných cyklistov ako-tak "zjazdné".
Vybudovanie paralelnej chránenej cyklotrasy vedľa existujúcej cesty prvej triedy by pomohlo vyriešiť rébus s čerpaním eurofondov na obnovu jednotiek - takýto krok by bol kvalitatívnym a parametrickým posunom vpred a zároveň s ním by sa "zviezla" aj obnova cesty prvej triedy.
Rozdiel medzi západom a východom v peňaženkách sa dlhodobo udržateľne začne stierať až potom, ako sa začne stierať rozdiel v hlavách, v našom uvažovaní. Alebo je tu ešte možnosť ísť cestou írskych, gréckych či portugalských sedliakov...


bicykel nie je ekologický spôsob prepravy. ekologický spôsob prepravy je ten, ktorý využíva energiu efektívne. človek ako motor má strašne nízku účinnosť.

prečo nemôžu cyklisti jazdiť po cestách nižších tried?
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Cyklistika na Slovensku

Odoslaťod Tomas PO » 25. Apr 2013 21:26

mam pocit, ze okorec skor hovori o cyklistike medzi mestami, v com ma viac-menej pravdu, Andrej zase o cyklistike v meste, v com ma pravdu tiez.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Cyklistika na Slovensku

Odoslaťod simonsson75 » 25. Apr 2013 21:43

bicykel nie je ekologický spôsob prepravy. ekologický spôsob prepravy je ten, ktorý využíva energiu efektívne. človek ako motor má strašne nízku účinnosť.

Definíciám by som sa radšej vyhol. Napr. ekologická stopa cyklistu je nulová, resp. takmer nulová v porovnaní s inými druhmi dopravy. Tým chcem povedať iba toľko, že efektivita je jediným a nespochybniteľným svätým grálom technokratov (a obmedzencov), ale pre normálne uvažujúcich, zodpovedných ľudí iba jedným z mnohých kritérií.

Cesty nižších tried sú pre cyklistov často nezjazdné kvôli ich nízkej kvalite, spôsobenej absentujúcou údržbou a žiadym dlhodobým plánom ich rozvoja. Niektorí cyklisti preto radšej riskujú pre nich podstatne nebezpečnejšie jednotky.

Pani ekologovia na bicykloch by pri svojej honbe za ekologickym presunom po cestach nemali zabudat, ze pre nich platia rovnake pravidla ako pre neekologicke auta, tj. nejazdit na cervenu, ziadna prednost na prechode pre chodcov atd


A zase jedno z tých povestných "na Slovensku je to tak a basta". Stačí ale zájsť do Viedne či Berlína a človek zrazu zistí, že napriek ďaleko hustejšej premávke, všadeprítomných cyklistických prechodoch a iných obmedzeniach, kde sa od šoféra čaká predovšetkým pozornosť a ohľaduplnosť, je tam dopravná situácia v špičkách i mimo nich ďaleko lepšie zvládnutá ako vo Veľkom Humennom (jeden z mnohých mierne ironických názvov pre slovenské hlavné mesto, používaný nami - slovenskými občanmi žijúcimi v zahraničí). Kedy sa už konečne prestaneme naivne búchať do pŕs, aký sme mi v tej absurdnej Džamahírii jedineční, a začneme sa radšej porovnávať s úspešnejšími a snažiť sa ich aspoň napodobniť?!
Obrázok používateľa
simonsson75
diskutujúci
 
Príspevky: 249
Obrázky: 16
Založený: 16. Máj 2012 07:17

Re: Cyklistika na Slovensku

Odoslaťod okorec » 25. Apr 2013 23:14

máš na tie ekologické stopy aj nejaký zdroj alebo to len ty tvrdíš? inak ako obmedzeného technokrata by ma zaujímalo akú ekologickú stopu má život v jaskyni pri ohníku a akú má život v bežnom rodinnom dome.

a ešte by ma fakt zaujímalo aká kvalita cesty je potrebná pre jazdu na bicykli, lebo doteraz som bol v tom, že na bicykli sa dá ísť aj po prašnej či poľnej (vlastné skúsenosti lol)
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Cyklistika na Slovensku

Odoslaťod simonsson75 » 26. Apr 2013 07:03

S akýmkoľvek, nie len cestným bajkom je dlhší presun na ceste nižšej kvality minimálne nepohodlný. V horšom prípade môže mať zdravotné následky. Nadhodnota vytváraná západnou civilizáciou je dostatočná na to, aby sme tieto riziká dokázali eliminovať.

Modelov na spočítanie ekologickej stopy vygúgluješ hneď niekoľko, stačí si vybrať ten, ktorý sa ti zdá dôveryhodný a logický. A iste ti niektorý z nich dokáže spočítať aj ekologickú stopu tepelne zle izolovanej jaskyne, vykurovanej a osvetlenej zdrojom na pevné palivo 24 hodín denne a 7 dní v týždni oproti modernému rodinnému domu, vybavenému facility management systémom s teplotnými a svetelnými senzormi, geotermálnym vrtom atď. Baviť sa o porovnaní v 21.st asi nemá zmysel, čo myslíš? V opačnom prípade by asi bolo efektívne ostať v jaskyniach.

Skús si ale pohovoriť o efektivite s farmárom z Južnej Dakoty, ktorého osemlitrový Buick žerie 15 míľ na galón a presveč ho, aby 50-ročný funkčný skvost po pradedkovi vymenil za vysoko efektívny 3+ litrový Range rover s dobou ekonomickej životnosti 5 rokov.
Obrázok používateľa
simonsson75
diskutujúci
 
Príspevky: 249
Obrázky: 16
Založený: 16. Máj 2012 07:17

Re: Cyklistika na Slovensku

Odoslaťod Andrej » 27. Apr 2013 00:29

okorec napísal:a ešte by ma fakt zaujímalo aká kvalita cesty je potrebná pre jazdu na bicykli, lebo doteraz som bol v tom, že na bicykli sa dá ísť aj po prašnej či poľnej (vlastné skúsenosti lol)

Pre bicykel je nebezpecna uz diera o sirke 10 cm. Takze na nasich "uzasnych" cestach si musi cyklista vybrat - bud bude jamy obchadzat (velmi nebezpecne pri hustejsej premavke) alebo bude riskovat defekt - pri väcsej rychlosti este horsi pripad. Ano, prasne a polne cesty su zial obcas v lepsom stave, hoci aj o tie sa nikto nestara a ich kvalita je z roka na rok horsia...

Väcsina jednotiek je v skutocne lepsom stave, a pokial ma cesta parametre C11,5, tak je aj relativne bezpecna. Mnohe takto siroke jednotky by sa pritom dali podobne ako v Rakusku zuzit na 9,5 m a zvysne 2 metre oddelene betonovym zvodidlom vyznacit ako cyklocestu.

TomasPO, ja narazam rovnako aj na jazdu mimo miest. Tam je vybudovanie cyklochodnikov menej narocne - ale tiez nevyhnutne v hustejsie obyvanych oblastiach.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Ostatná infraštruktúra, pozemné stavby a developerská činnosť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.