Moderátor: Moderátori
mikeBoss napísal:Pretoze trepat sa 90km/h hodinu je unavne a nebezpecne... napriklad na rovinke pred NZ kazdy predbieha odusu a je tam 90tka... treba R uz len kvoli bezpecnosti.
90km/h je pre stare vraky, dnesne moderne auta pri tej rychlosti "zaspavaju"
mikeBoss napísal:Pretoze trepat sa 90km/h hodinu je unavne a nebezpecne... napriklad na rovinke pred NZ kazdy predbieha odusu a je tam 90tka... treba R uz len kvoli bezpecnosti.
90km/h je pre stare vraky, dnesne moderne auta pri tej rychlosti "zaspavaju"
treba R uz len kvoli bezpecnosti.
Qwert napísal:MPR nie je daná tým, aká maximálnu rýchlosť dosiahnu autá. Možno ma niekto doplní, ale nepoznám štát, kde by na na smerovo nerozdelenej ceste bola vyššia povolená rýchlosť ako 100 km/h. V mnohých vyspelých štátoch, kde je vozový park rádovo kvalitnejší ako u nás, majú plno rýchlostných obmedzení.
Keď to pojmem zo široka, rýchlosť nejakého telesa (napr. auta) sa dá merať iba vo vzťahu k inému telesu. Ak sa bavíme o MPR 90 km/h, tak to je rýchlosť auta meraná vzhľadom na zemský povrch. Keď máme dve autá, ktoré idú po jednej ceste opačnými smermi touto rýchlosťou, tak rýchlosť auta B z pohľadu auta A je 180 km/h. Ak by bola MPR 110 km/h, tak by rýchlosť auta B z pohľadu auta A bola už 220 km/h. Podľa mňa je už aj tých 180 km/h na užších cestách dosť, 220 je veľa aj na širokú cestu. So stúpajúcou rýchlosťou sa reakčný čas a brzdná dráha predlžujú prakticky exponenciálne. Takisto sa obmedzuje zorné pole vodiča, ten dostáva od svojich zmyslov menej informácií a ťažšie sa tak môže vyhnúť prípadnému nebezpečenstvu (kedykoľvek môže vybehnúť niečo z bočnej cesty, nejaký vodič môže spraviť niečo nepredvídateľné, atď).
Preto, ak chceme vysoké rýchlosti, staviame na to široké, relatívne rovné cesty, ktoré sú smerovo oddelené, majú mimoúrovňové križovatky, obmedzený prístup (žiadne pomalé vozidlá) a sú (mali by byť) aj oplotené, inak povedané, staviame D a RC. Tým sa eliminuje veľa rizík, ktoré by pri vysokej rýchlosti hrozili na ceste nižšej kategórie - nemali by tam pobehovať zvieratá, nikto len tak nevybehne z bočnej cesty, autá idú jedným smerom, takže ich relatívne rýchlostné rozdiely sú malé atď.
Zdvihnutie rýchlosti napr. na úseku pred NZ by prinieslo zvýšenie rizika pre účastníkov cestnej premávky, vyššiu spotrebu a pritom len minimálnu časovú úsporu. Napr. 20 km dlhý úsek prejdeš rýchlosťou 90 km/h za niečo cez 13 min, pri 110 km/h je to necelých 11 min. Rozdiel je 145 sekúnd. To ma (konečne:)) privádza k záveru: Kam sa tak ponáhľaš? Ani vrcholovému manažérovi firmy z tisíckami zamestnancov by tých niečo vyše 2 minút nechýbalo.
Tomas PO napísal:ani q7cka ti nezabrani zrazit cyklistu, ak sa ti oproti zjavi v zakrute kamion. skor naopak, svojou sirkou napodobnis rolincovu
Kanky napísal:este si snad zabudol, ze uz aj pri autach iducich oproti sebe dajme tomu 60 km/h, co je po scitani 120...tak uz aj to je na zabitie...
dalej, ze nik mi nezabezpeci, ze ak pojdu dve vozidla oproti sebe hlboko pod MPR, ze sa nic nemoze stat...
rozdiely su vo vozidlach, vodicoch a povrchoch vozoviek...toto je hlavny problem vsetkeho...a nie, ze 100 + 100 je 200, ale ze je rozdiel, ak ides 100 s trabantom a 100 s Q7, je rozdiel, ak za volantom sedi skuseny vodic, ktory si vsima situaciu siroko-daleko, aj tam, kde by mozno nemusel alebo ak za volantom sedi vodic, ktory ked uvidi policajtov, tak zabudne, ze by mal vediet soferovat...a je rozdiel v povrchoch ciest...
hej a 110 mas na kuskoch tej madarskej super polprofilovej rychlocesty c.3, ktora je tu ospevovana, ale jej parametre su pod parametrami niektorych nasich jedniciek nie to este nasich Riek
okorec napísal:keby som jazdil 20 km trasy tak sa skutocne vleciem aj tych 70
ANDi napísal:Vsak to su jednoduche pocty...
Trebars vzdialenost 50 km;
90 km/h --> 33 minut
100 km/h --> 30 minut
130 km/h --> 23 minut
160 km/h --> 19 minut
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 46 hostí.