Velka Britania - Great Britain

všeobecná diskusia o diaľniciach a RK v EÚ (okrem SR a ČR)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Jurislav » 06. Nov 2007 20:40

No zaujímavé, myslím si však že na Slovensku by tomu farmárovi nevyhoveli :roll:
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod Dialniciar » 06. Nov 2007 20:57

Ak by sa fakt niekto takto zasekol v GB dnes, má smolu, má po farme. :idea:

Ale v princípe povedzme, že niekto na Slovensku má usadlosť, kus polí a proste dom, ktorý sa obnovuje a má 100 a viac rokov. A odmietne odísť, povedzme, že sa ani len nepredpokladalo, že by tade zrovna mala ísť diaľnica.

Než sa s ním súdiť alebo mu surovo vziať jeho hodnotu (čo by ho zrejme priviedlo k smrti, lebo jeho nejaká diaľnica netrápi a nenahradí mu to zrejme ani druhá farma za 100 mil. SKK a k tomu polia za 250 mil. SKK), tak je len a len na prospech to spraviť takouto formou. Nie je to jediný projekt na svete, ja sa vždy nad tým rozosmejem, keď to vidím, ale realizuje sa to takto, len na to sa okrem iného podpíše, že farmár to nepredá na iné účely, pokým bude žiť on sám. :idea: A že tam je tunel ... väčšinou sa to tak spraví, tunelom cez násyp, aby to "ladilo" oku. Farmár si musí byť vedomý, že na tom nezarobí ani korunu a ešte bude dýchať množstvo splodín a bude vystavený tisíckam ľudí denne ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Branco » 15. Feb 2008 01:00

Na stránke o histórii britských diaľníc je zaujímavá informácia o pristátí Jaguáru ma M55, obchvate Prestonu. Stalo sa tak ešte pred kolaudáciou diaľnice v sedemdesiatych rokoch. Účelom bolo demonštrovať, že tento typ lietadla je schopný pristáť i vzlietnuť z diaľnice.
Historické foto je tu :).
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Peter Olejár » 01. Apr 2008 20:36

Cital som ze Velka Britania ma 413 tisic km ciest, z toho len asi 3700 km dialnic, najviac skoro az 3000 km je v anglicku a najmenej len 120 km je v Severnom Irsku. V krajine je registrovanych skoro 29 milionou osobnych aut, skoro pol miliona nakladnych a busov.

zdroj: http://www.businessinfo.cz/cz/sti/velka ... 0687/#sec7

pozn. admin: pridany link...
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod Branco » 18. Aug 2008 10:22

Britských necelých 4000 km nie je veľa na takú významnú krajinu. Na druhej strane väčšina britských diaľníc je šesťpruh a cesty prvej triedy sú veľmi kvalitné, postavené pomerne často v parametroch 2+2, 2+1 aj s mimoúrovňovými križovatkami.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Branco » 18. Aug 2008 10:29

Pozerám, že linku na kamery na britských diaľniciach tu ešte nemáme.

Diaľničné kamery sledujú, ako asi v každej krajine, najvyťaženejšie úseky. Stránka je zatiaľ pre webkamery v Anglicku. Škótsko a Wales by mali pribudnúť v najbližšom čase. :arrow:

http://www.keepmoving.co.uk/home_jamcams.aspx
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Branco » 14. Mar 2009 20:00

V decembri prebehlo otvorenie ďalšieho diaľničného prepojenia Anglicka a Škótska. Tu sú fotky z úseku tesne pred otvorením. Nový úsek M6 takto uľahčí premávku na jednom z najvyťaženejších britských cestných ťahov.


Prikladám ešte video z diaľničných začiatkov, dvanásťminútové video z premávky na úseku M6 pri Prestone v päťdesiatych rokoch :)
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Dialniciar » 02. Apr 2009 17:27

V roku 2012 sa uskutočnia vo Veľkej Británii Letné olympijské hry. V súvislosti s tým sa začínajú aktívne pripravovať na výstavbu rozsiahle dopravné projekty:

*od roku 2010 sa začína stavať Crossrail (16 mld. GBP), čo je vybudovanie novej železničnej trate krížom cez Londýn v smere západ-východ
*Thames Gateaway (9 mld. GBP), čo je regenerácia oblasti okolo rieky Temža východne od Londýna
*Thameslink (3,5 mld. GBP), čo je zvýšenie kapacity jednej z najfrekventovanejších železničných tratí, ktorá vedie z Bedfordu do Brightonu v JV Anglicku a prechádza centrálnym Londýnom v smere sever-juh
*výstavba 3. pristávacej dráhy na letisku Heathrow
*rozšírenie niektorých prístavov (Felixstowe, Harwich, Great Yarmouth)
*rozšírenie a rekonštrukcia niektorých železničných staníc (Birmingham New Street, Nottingham)
*opravy diaľnic M25 a M6 toll road

Len dopĺňam informáciu k príspevku Branča pred mojím, že diaľnica M5 je stále jedinou spoplatnenou v celej krajine, pretože ako jediná je postavená formou PPP, kde bola stanovená koncesia a diaľnica si musí na seba zarobiť.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Branco » 02. Apr 2009 20:41

Dialniciar napísal:V roku 2012 sa uskutočnia vo Veľkej Británii Letné olympijské hry. V súvislosti s tým sa začínajú aktívne pripravovať na výstavbu rozsiahle dopravné projekty:

*od roku 2010 sa začína stavať Crossrail (16 mld. GBP), čo je vybudovanie novej železničnej trate krížom cez Londýn v smere západ-východ
*Thames Gateaway (9 mld. GBP), čo je regenerácia oblasti okolo rieky Temža východne od Londýna
*Thameslink (3,5 mld. GBP), čo je zvýšenie kapacity jednej z najfrekventovanejších železničných tratí, ktorá vedie z Bedfordu do Brightonu v JV Anglicku a prechádza centrálnym Londýnom v smere sever-juh
*výstavba 3. pristávacej dráhy na letisku Heathrow
*rozšírenie niektorých prístavov (Felixstowe, Harwich, Great Yarmouth)
*rozšírenie a rekonštrukcia niektorých železničných staníc (Birmingham New Street, Nottingham)
*opravy diaľnic M25 a M6 toll road

Len dopĺňam informáciu k príspevku Branča pred mojím, že diaľnica M5 je stále jedinou spoplatnenou v celej krajine, pretože ako jediná je postavená formou PPP, kde bola stanovená koncesia a diaľnica si musí na seba zarobiť.


Vďaka, Británia absolvovala už niekoľko olympiád aj OH 2012 prebehnú organizačne na výbornej úrovni. Prebieha aj pridávanie pruhov na už existujúcej siete diaľníc a RK a prestavba štvorpurhových komunikácii na diaľnice. Hlavné investície, ako si uviedol, však budú smerovať do spomínaných veľkých projektov.

Pridávam ešte pár scénických foto z M5:
1 2 3
:wink:
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Re: Velka Britania - Great Britain

Odoslaťod Kanky » 03. Sep 2012 21:14

Kto vie, či by taketo nieco mohlo byť aj u nás....gallery/image_page.php?album_id=96&image_id=12453
na anglickej A 66 sa strieda 4 pruh, 3 pruh a 2 pruh....pri 3 pruhu je moznost predchadzat v oboch smeroch, jeden smer ma prednost...vacsinou ten v stupani :)
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Velka Britania - Great Britain

Odoslaťod Tomas PO » 25. Sep 2012 13:01

mozes si to vyskusat aj par km za hranicou s HU, niekde pred Miskolcom
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Velka Britania - Great Britain

Odoslaťod ANDi » 05. Jan 2014 13:53

Trochu z historie vystavby ciest v UK. Paradne zabery...


zdroj: YouTube.com

zdroj: YouTube.com
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: Velka Britania - Great Britain

Odoslaťod slafko1 » 06. Jan 2014 12:32

Ina bezpecnost pri praci. Prve video, 2:20, chlapik v buldozere typu "kabriolet" :D bez strechy, bez prilby... :lol: :lol:
Obrázok používateľa
slafko1
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 356
Obrázky: 378
Založený: 06. Feb 2010 19:22

Re: Velka Britania - Great Britain

Odoslaťod Kanky » 06. Jan 2014 16:14

uz sa to odvtedy trosku zmenilo :D
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Velka Britania - Great Britain

Odoslaťod Kanky » 05. Jan 2015 23:50

Anglicka route 66 alebo A66, ktora vedie z Workingtonu na severozapade Anglicka az do Middlesbroughu na severovychode
toto je prva cast, ktora vedie narodnym parkom Lake District - jednou z najkrajsich casti Anglicka: usek Workington - Keswick - Penrith:

https://www.youtube.com/watch?v=Mp3Rz661CWo

na tejto route 66 sa da vidiet vsetko: 2pruh, 3pruh s moznostou predchadzat v oboch smeroch, 4pruh, kruhove objazdy aj na 4pruhu aj na 2 pruhu, mimourovnove krizenia, urovnove krizenia, odbocovacie a pripajacie pruhy, zalivy pre odstavenie vozidla, farebne odlisenie cesty, gombiky, dokonale znacenie (dakovanie za bezpecnu jazdu a pod.)
cela trasa vedie mimo miest a obci a nakolko je rozmanita, hned si ju kazdy oblubi :)

toto je este z minulorocnej Velkej noci, mam viac materialu z Anglicka, len casu na spracovanie menej :)
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Velka Britania - Great Britain

Odoslaťod Kanky » 11. Jan 2015 14:59

Pokracovanie Route A66 od Penrithu (krizovatka s M6) po Scotch Corner (krizovatka s A1 (M))

https://www.youtube.com/watch?v=ZXdEmsDx87Q

ta tomto useku je to velmi dolezita spojnica dvoch hlavnych severo-juznych tahov M6 a A1, co je vidiet aj na hustote dopravy a tiez pocte NA
niekolkokrat sa tu strieda 2pruh (pov. 60 MPH) a 4 pruh (pov 70 MPH), cesta vedie mimo obci a miest, priem. rychlost cez den je cca 90 km/h...v noci sa da nad 100 s prehladom
jedina nevyhoda je, ze cesta vedie cez vojenske cvicisko a preto sa stava, ze sa uzatvara kvoli cviceniam, resp. presunu vojenskej techniky
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Velka Britania - Great Britain

Odoslaťod Kanky » 11. Jan 2015 22:09

Od MUK Scotch Corner A66 x A1 smerom na juh sa z highway (A1 - stvorpruh) stava motorway (A1(M) - 6 pruh) na videu je vidiet obmedzenia a prestavbu do 1:30..odtial uz je motorway, az za Leeds je znova kusok A1 highway a potom zasa prerus. M, ale tam je uz aj paralelna hlavna tepna Anglicka..M1, ktora vedie stredom Anglicka

usek Scotch Corner - Hopperton
https://www.youtube.com/watch?v=RMI1rG_VI2U

intenzity tu odhadujem nejakych 60 - 80 tis.
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Velka Britania - Great Britain

Odoslaťod ANDi » 22. Jan 2015 19:55


zdroj: YouTube.com

Timelapse video z vysuvania noveho cestneho mostu (nahradzajuceho most z roku 1922) ponad 10-kolajovu trat bez obmedzenia zeleznice.
https://maps.google.com/maps?ll=51.393375,-0.077173
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: Velka Britania - Great Britain

Odoslaťod Tomas PO » 23. Feb 2015 00:48

dakujem, rozumiem
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Velka Britania - Great Britain

Odoslaťod pa3ck » 01. Feb 2020 00:11

Poprosím presunúť tému mimo EÚ
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 947
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: Velka Britania - Great Britain

Odoslaťod Yoggy52 » 01. Feb 2020 00:23

Nah, bolo by dobre premenovat sekciu na Dialnice a RK v Europe namiesto v EU.... Pretoze aj napr. taka ukrajina je mimo a myslim, ze vystavba na Ukrajine sa viac dotkne ludi ako napr. vo Finsku alebo Portugalsku. :)
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Velka Britania - Great Britain

Odoslaťod badger-FB » 14. Okt 2022 19:12

Hľadám túto tému, že diaľnice vo svete a tam nie je. A ona je tu, ale ako píšu predchodcovia, tak UK už nie je v EÚ. Či čakáte, že sa vrátia? :D

Spravím taký "report". Nepíšem to nárazovo, trochu som si to pripravil postupne aby som vyhrabal aj tie fotky. :) Možno je už niečo iné za tých cca. 7 rokov.

K tomu mám len zopár postrehov. Ja som v UK iba párkrát, tesne pred Brexitom. Ja som tam bol za účelom toho kto vie po AJ, lebo netreba si robiť ilúzie, aj čo sa týka PZ, aj OSSR, tak tá úroveň je slabá. Lepšia je v OSSR, lebo vojaci chodia na misie, prestriedavajú sa, vedia, dôstojníci už vedia, v PZ možnosti sú, ale prevláda taký pohľad na SK po SK, je snaha s tým niečo spraviť. Ani v zahraničí nie je polícia ochotná veľmi často prepnúť na angličtinu, takže v tomto ja ich chápem. Tá nadradenosť toho orgánu je v celej EU a je dobre vnímaná a má byť vodič ten ktorý vie pár viet nemecky, anglicky, španielsky, taliansky alebo nech tam nejazdí. Výnimky sú, aj u vodičov aj u policajtov. Toto sa zlepšuje o dosť pomalšie, lebo po revolúcii nebol dôvod a ten nastal až so vstupom do EU. A do NATO do centrál alebo partnerských nejakých programov vybrať zopár ktorí vedia je jednoduché. Zlepšuje sa to, lebo je základ sa dorozumieť a preto v armáde to je vyššia motivácia. Tak by som to asi charakterizoval. Takže preto to píšem, lebo ja som tam nešoféroval, nevlastním papiere na väčšie autá a cieľ bol ohľadne nejakých povedzme väčších balíkov, s ktorými sa niečo naučilo robiť a letecky sa viezli kam mali. Aj s nami. :D

Postrehy. Do UK sa dá ísť tunelom, ktorý je ale drahý. To som nikdy nemal tú predstavu čo to stojí. A potom trajektami z Calais čo je väčšia možnosť a Dunkerque čo je menšia možnosť. Na francúzskej strane prebieha kontrola, vrátane "imigrantov", strčia do nákladného priestoru takú tyč s meračom na vydychovaný CO2, ale aj spravia prehliadku celého priestoru a dajú certifikát o tejto kontrole. Je to nejaký doklad na UK strane, ale nič extra to negarantuje. "Špeciálneho vozidla" sa toto až tak netýka, ale ide to pozorovať. Na UK strane ak ale je nájdený čierny pasažier, tak problém má aj tak vodič. Pritom tie areály v prístavoch na franc. strane sú oplotené a dosť vysokým plotom, aj osvetlené a dosť kvalitne, ale vraj teda oni to dokážu preliezť bez väčších problémov. Preto sa ani nedoporučuje potom mimo týchto prístavov parkovať, lebo od krádeží po snahu sa na tie ostrovy dostať. On sa dostane aj do kufra osobného auta.. ja som sa na to vypytoval aj v F aj v UK a oni sa dostanú do častí auta, o ktorých by si to vodič OA ani NA nikdy nemyslel.

Ja som mal taký rešpekt pred jazdou vľavo, napokon to nie je problém, ale my sme boli v nákladnom aute dvaja, takže to menilo trochu situáciu. Čo nevidel vodič, to som videl ja. A keď je vodič sám, tak je to sťažené. Briti také dôležitejšie väčšie, viacpruhové kruhové objazdy stavajú tak, že ich riadia semaforami. Takže vždy ide len jedna vetva, takže ten rozhľad až tak netreba pri nájazde na neho. Ináč je to fakt blbé pre opačné riadenie.

Dostal som také odpovede, ale na ministerstve obrany, že Briti sú odjakživa tolerantní k vodičom nákladnej dopravy v tom, že počítajú s tým, že to riadenie je opačné. Preto má veľa kamiónov z kontinentálnej Európy na návese nálepku, že má ľavé riadenie. Rozdiel medzi takýmto kamiónom a UK je aj výška auta, oni ich majú vyššie. Oni majú iné normy na mosty nad vozovkou. To je ďalšia vec, že Ostrovy sú závislé na dovoze tovaru, takže preto sú ochotnejší a ohľaduplnejší k vozidlám z Európy. :idea: Keď sa prešiel Londýn a išlo viac na sever smer Škótsko, tak proste tie križovatky sú v poli obklopené zelenými plotmi a v úrovni OA nie je nič vidieť. :D Nákladné auto s trailerom v podstate nemá šancu normálne odbočiť. To sa zablokuje pol križovatky a ja som to videl, ten Brit nečaká, on cúvne a oni cúvnu aj dvaja za sebou. Len aby ten nákladiak prešiel. Hovorí sa, že orbitálna diaľnica okolo Londýna je jedna veľká kolóna, tak zrovna to neplatilo: M25: https://www.dialnice.info/gallery/image ... e_id=48391 a ešte ma zaujalo dopravné značenie, oni sa snažia hlavné cestné osi riešiť tak, že strategické ciele sú extra vyznačené a krátko na to nasleduje doplnenie cieľov + skutočné vetvenie ako to bude vyzerať: https://www.dialnice.info/gallery/image ... e_id=48392 . Takže u nás to trepnú často všetko na jednu značku ... a viac sa to neopakuje. Takže vodič staraj sa.

Boli sme aj na výlete v rámci voľna a viem, že tá cestná sieť ona na to koľko ľudí tam žije, tak je to dosť skromné. Aj kilometrami aj parametrami. Tam sa šetrí miestom. Takže tam to cestovanie je také, že stále sa musí pamätať na to, že zrazu je priemyselná zóna a z hlavnej cesty je rovno vjazd do továrne. Ja som to videl vo Francúzsku, ale z vedľajších ciest na okraji miest a dedín. Tak tu to väčšinou nie je. A továrne majú často pôvodný zúžený vjazd a tie cesty nemajú krajnice, ešte majú čiary, aby sa tam nedajbože nestálo, takže ten kamión má čo robiť, aj ten UK.. a dosť je situácii, že sa odbočí z hlavného ťahu v meste a už sa len zužuje cesta.. zrazu sa dá stáť po stranách a koniec. Ale na konci je taká točnica, takže sa dá z toho vyliezť. OA ale na to, že to je takto, tak stačí zle odbočiť väčším autom a je problém.. na rozdiel od Talianska a Španielska v prístavných veľkých mestách tam to nakoniec vždy nejak dôjde do veľkej prístavnej zóny, ale tu tie koncové cesty nie sú poprepájané k pobrežiu, ale proste sa ukončia, takže fakt nezávidím, a keď občas čítam alebo počúvam že nechcú tam ľudia jazdiť, tak pre toto všetko. Tých fotiek je viac, ale tá kvalita je slabá. A prevažne skoro celú dobu pršalo alebo bolo pod mrakom a hmla. Ak je menší trajekt, tak keď je dobré počasie tak fajn. Keď je zlé počasie, tak zrovna bolo jedenkrát a my sme hodinu k dobru pristávali v UK Nevedeli sa tak bezpečne priblížiť, aby hodili lano, opakoval sa ten manéver mockrát. A že sa to stane raz za mesiac. Lialo ako z konvy :D vlny to narážalo až do úplne hornej časti riadenia tej lode, celé paluby mokré. Tá plavba fakt to bolo, že všetko bolo stále naklonené. Kto sa nedržal stola alebo steny tak mal problém stáť. A to sa začalo asi polhodinu po odplávaní, už vtedy hlásili, že rýchlo dojesť a kto je v sprche tak že sa bude vylievať voda po celej chodbičke. (ja som tam zrovna bol :D ) To je zase problém, keď si niekto časuje cestu, tak s týmto treba počítať. To pri veľkých trajektoch problém nie je, preto je možno lepšie zvoliť väčšie spoločnosti. Teraz ako je pandémia a vojna na UA, tak nejaké prepravné spoločnosti skrachovali. Tiež sa to mení a nie je to lacné, ale je to lacnejšie než tunel a väčšinou je v cene občerstvenie. Ale napríklad my sme mali neobmedzene aj mäso (úžasné steaky s fazuľkou), kdežto väčšina ostatných cestujúcich mali na výber jeden kus mäsa. Takže asi záleží od lístka. Neviem to posúdiť, lebo tieto cestovné detaily keďže ich neorganizujem tak ich neviem zrovnať. Je to krátka cesta na nejaké "hody".

V UK sa dá najesť klasika hranolky, smažená ryba. A aj iné, nie je to problém, u diaľnic, ciest. Cez vidiek idú cesty a pri nich ako sú hlavné ulice, tak sú hostince a v nich sa varí také základné veci, dá sa najesť. Na rozdiel od našich krčiem, kde toto zmizlo. V podstate to je takto aj na francúzskom vidieku. U nás je to fakt len kde sú vybudované nejaké turistické miesta. A je rozdiel sa najesť skoro všade alebo raz za 40 km. :)

Negatíva, okrem toho počasia, majú dosť vyjazdených koľají. Nerovností, samý výtlk. Možno sa to zlepšilo, ale tá voda a počasie a majú asfalt na asi slabom podklade a tie kamióny a nemajú moc alternatív, takže toto je tam dosť bieda. Aj v starších menších mestečkách kde dominujú aj také klasické typické UK domy, tak je bežné, že je výtlk a pod ním sú staré kocky. Takže nič moc. Nie je to tak moc dávno, na toto sa tam moc nepozeralo. S Francúzskom alebo Nemeckom alebo Rakúskom sa to nedá zrovnať. Staré, rozbité preplnené cesty.. my z východu sme zvyknutí. :D
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Predchádzajúca

Naspäť na Diaľnice a RK v EÚ

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Matus I. a 6 hostí.