R7 vseobecne

Bratislava (križovatka s D1) – Ivanka pri Dunaji – križovatka s D4 – Dunajská Streda – Nové Zámky – Veľký Krtíš – Lučenec – križovatka s R2

Moderátor: Moderátori

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

Odoslaťod DrX » 23. Feb 2014 20:57

black1, R7, lebo:
- to bude najkratsie spojenie V-Z v najlahsom terene s najlepsimi klimatickymi podmienkami (juh, rovina)
- to bude rozumna alternativa na spojenie vychod/juh SK-Budapest (pre tych, co si nechcu kupovat madarsku nalepku)
- lebo prechadza uzemim, ktore inak obsluzene nebude
- lebo ide po rovine a tak sa to da postavit za 5mil EUR/km, cize bezproblemova navratnost
- lebo ide cez regiony s najvacsimi socio-ekonomickymi problemami (okresy s nezamestnanostou nad 30%), ktore tato krajina systematicky uz 20 rokov ignoruje, zvlast co sa tyka infrastruktury (ziadna zeleznica, ziadne zlepsovanie ciest), a postavenie tej cesty by malo vela multiplikativnych ucinkov

ecce: neviem kolko ich je, ale ak by sa KE-BA (V-Z) dalo spravit za menej nez 3hod pri dlzke 380km, jazdilo by sa ovela viac :-)
a podotazka: kolko si ty ochotny zaplatit za prejazd tunelom visnove, ktory pri verzii PPP3 mal cenu zodpovedajucu 20EUR/prejdene vozidlo?

Jano1, ciste spekulacie, kedze trasovanie R7 este nie je stanovene https://docs.google.com/file/d/0B6aDT9S ... ZNOUE/edit (a D1 este nie je a este dlho nebude dokoncena)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

Odoslaťod black1 » 23. Feb 2014 22:41

1) o kolko bude kratsie ako D1,R1,R2? 30min? ale suhlasim bude kratsia
2) zbytocny luxus staci riadna cesta I triedy smerom od DS po Sahy
3) suhlas ale nieje dovod ju zacat stavat skor ako dolezitejsie useky
4) pokial sa to stihne do 2020 a eu ti ju schvali, ak nie tak PPP? a hned bude +XYZ% navysenie ceny...
5) bodaj by si mal pravdu
Obrázok používateľa
black1
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 274
Obrázky: 1
Založený: 30. Okt 2013 10:08
Bydlisko: Podhájska

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

Odoslaťod ecce » 23. Feb 2014 22:42

DrX, pytam sa preto, ze Nove Zamky-Lucenec je asi 150 km. Ak zjednodusene ratam 10 EUR/km za plny profil, tak by to stalo asi 1,5 mld. eur a cestu Lucenec-Bratislava by to skratilo asi v lepsom pripade o 20-30km, cize o necelych 10-15 min (o nieco viac v okrese Velky Krtis a v casti okresu Levice - tam uspora zavisi od toho, ci pojde R3 na Benadik alebo na Zvolen). Ked to tak ratam, cestu do BA by to zrychlilo asi 1,1 milionu ludi v rozmedzi 15 min. (od Lucenca dalej) az po 30-40 min. niekde okolo Velkeho Krtisa (zavisi aj od trasovania R3). Ak by si robil polprofil, tak z Kosic casovo neusetris.

Ak by si to teda meral iba zjednodusenou optikou "co najrychlejsia cesta do BA" tak mas asi 1400 eur na obyvatela, ktoremu to pomoze, resp. 5600 eur na stvorclennu rodinu. Co nas privadza k dvom veciam:
1. nevieme 1,5 mld. eur z eurofondov alebo statneho rozpoctu vyuzit lepsie?
2. zrejme treba prihliadat aj na ine faktory ako je rychlost cesty KE-BA, napr. dochadzanie do regionalneho centra (zavisi od hustoty obyvatelstva, ale vo vseobecnosti R7 toto riesi len v blizkosti Bratislavy, inak len malo), nakladna doprava (zavisi od priemyslu, ktory je skor na zapade - pre kosicke kamiony je to spominanych cca. 15 min. )

Ja by som tu cestu NZ-LC uplne nezavrhoval, ale myslim, ze skor ako 2030-40 to aktualne nebude. Ked raz nebude kapacitne stacit D1 alebo R1, tak ju moze kapacitne odlahcit predlzenie R7 a prepojene na R3 pri Sahach, resp. R2 v Lucenci a mozno nam to usetri naklady niekde inde, napr. na cestu Most pri BA-Sered

A ked sa pytas na Visnove, 20 eur za prejazd by som asi zvladol, ale velmi by som to nezachranil, kedze tade zas tak casto nechodim - v priemere to asi nebude ani 2x rocne ;)
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

Odoslaťod Tomas PO » 24. Feb 2014 00:38

ecce napísal:Studia bude posudzovat aj to, ci nebude lepsi JV obchvat.

JV obchvat neriesi najvacsiu bolacku Presova, t.j smer od Polska - Starej Lubovne - Sabinova.
Ano JV obchvat by nepotreboval tunely, ale co z toho, ze dopravne neporiesi dolezite problemy?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

Odoslaťod DrX » 24. Feb 2014 03:41

ecce, taketo pseudovypocty su asi tak platne, ako ked "odbornici z ministerstva a VUDu" vypocitali, ze PPP3 je ultravyhodne a navratne. ked uz nic ine, tak by si mal zaratat, ze aj zapadoslovaci potrebuju cestovat na vychod, nie len naopak, vsakano.

a neviem ako chces zratat to, ze okrem usetrenej polhodiny kazde auto iduce medzi vychPO/KE/juhBB/juhNR/juhTT/BB krajmi usetri povedzme 30km, a s tym spojene naklady na benzin, udrzbu tych aut, atd atd. a naklady na vystavbu musia byt v porovnani s naokolo blizsie zanedbatelne, takze podla mna to musi byt vyhodne.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

Odoslaťod ecce » 24. Feb 2014 08:44

DrX, vsak daj svoje vypocty. Alebo pockajme na studiu.

Ja osobne si myslim, ze kym postavime tretiu cestu do Kosic, tak mame este kopu inych priorit. A nielen dialnicnych.

Tomas PO, nepoznam podrobne situaciu v Presove, ale predpokladam, ze to potom ukaze aj studia. Preco mas z nej vopred obavy?

Ale zaujimalo by ma, ktory tah je vlastne dolezitejsi pre smer od Kapusian? Smer do Kosic alebo na Poprad? Ja by som intuitivne skor cakal Kosice a potom by mohlo byt riesenie JV obchvat + privadzac od sabinovskej cesty. (Neviem, ako to vychadza finančne. )
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

Odoslaťod i15 » 24. Feb 2014 09:10

R7 bude kratšia asi o 20km, ale po R2 to bude rýchlejšie, lebo ZV-LC sa ide stavať v plnom profile a R7 od Hrona (I/76) po LC má šancu len ako polovičný profil. A osobne by som R7 ukončil pri NZ, s prižmúrenými očami na R3. Uvidíme čo povie štúdia...
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

Odoslaťod devil » 24. Feb 2014 09:51

DrX, toto nie je take jednoduche, ak ma byt cesta uplne lacna tak ju nemozu tahat priamo vzdusnou ciarou povedzme v trase I/75. nejake kopce mas na hranici okresov NZ a LV ked si isiel vlakom tak ich urcite poznas. to by este nebol problem ale vacsie kopce su cez okresy VK a LC. to by si musel tahat RC popri rieke ipel co ale zaroven predlzi trasu. uspora casu aj km bude uplne minimalna. btw. skutocna vzdusna ciara BA-LC ide pri vrabloch a nie pri NZ.

moj nazor je ze trasa sa da skratit novou castou R1 a to od serede po senec, to je cca 10 km uspora.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

Odoslaťod black1 » 24. Feb 2014 12:30

z NZ a LV je R1 len na skok a prave my co nemame ziadne kvalitnejsie prepojenie J-S budeme tahat 3 vetvu na vychod a ani jedna nieje dokoncena...
Obrázok používateľa
black1
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 274
Obrázky: 1
Založený: 30. Okt 2013 10:08
Bydlisko: Podhájska

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

Odoslaťod DrX » 24. Feb 2014 18:05

ecce, presne "vypocty" su nezmysel, ked mas tolko parametrov, ktore nevies ani priblizne rozumne odhadnut. dovody, preco by sa mala stavat R7 az po LC som vymenoval. je jasne, ze sa to tak skoro neudeje, a v zasade je aj OK, ze sa to dostava az po R2. ale myslim, ze uz ked bude postavena DS-NZ, tak pocet aut vyuzivajucich tuto trasu na spojenie V-Z sa vyrazne zvysi.

i15, presne pre to, ze R7 bude o 20km kratsia pri rovnakom case ako R1+R2, tak kazdy pojde po nej, lebo najazdi menej kilometrov a pojde pomalsie, cize financna uspora bude znacna (a na to, kazdy slovak ktory si to plati z vlastnej kapsy, zaberie).

devil, hej, dotiahnutie R1 po BA a tym jej skratenie urcite dava vyznam. ale tym regionom, cez ktore ma ist R7 (teda od NZ po LC/RS) nepomoze vobec. zatialco R7 bude uzitocna pre jednych aj pre druhych. podla mna by mala ist pozdlz Ipla, aby bola fakt lacna a tym si na seba aj zarobila.

black1, nebol si to ty, kto sa pytal, ako ist od niekial pri NZ niekam k Miskolcu? presne aj pre toto spojenie je potrebna R7.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

Odoslaťod Andrej » 24. Feb 2014 21:01

DrX napísal:i15, presne pre to, ze R7 bude o 20km kratsia pri rovnakom case ako R1+R2, tak kazdy pojde po nej, lebo najazdi menej kilometrov a pojde pomalsie

To je naozaj "logika" hodna teba. Ak bude o 15-20 km kratsia (cca 5%), ale pojde po nej pomalsie, casova uspora = 0, ekonomicky prinos nulovy. Uspora paliva je tiez otazna vzhladom na mnozstvo prudkych stupani/klesani pre clenity teren.
DrX napísal: podla mna by mala ist pozdlz Ipla, aby bola fakt lacna a tym si na seba aj zarobila.

V okoli Ipla jedine cez Madarsko, inak by si vyzadovala tunely kvoli smerovym pomerom a obciam, kedze rieka Ipel je v dlhom useku v dotyku s viacerymi vybezkami pohori. A taktiez musi prekonat mnozstvo kopcov v okoli Zeliezoviec, Siah, VK, ci viac riek (Maly Dunaj, Vah, Zitava, Nitra, Hron).

No a tvojimi 5 mil. € / km si nas opat vsetkych pobavil. Hned prvy usek R7 ma predp. naklady cca 250 mil. €, t.j. 35 mil. € / km.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod devil » 25. Feb 2014 08:49

devil, hej, dotiahnutie R1 po BA a tym jej skratenie urcite dava vyznam. ale tym regionom, cez ktore ma ist R7 (teda od NZ po LC/RS) nepomoze vobec. zatialco R7 bude uzitocna pre jednych aj pre druhych. podla mna by mala ist pozdlz Ipla, aby bola fakt lacna a tym si na seba aj zarobila.


D/RC su na spojenie dalekych velkych cielov, s tym si doteraz suhlasil aj ty. nie je dobre pouzivat argumenty selektivne. pre LC aj LV R7 nie je potrebna, LC lezi na trase a od LV ide R-ka asi 15 km. priestor poiplia ma velmi malo obyvatelov. sturovo, zeliezovce, sahy a velky krtis mozu ovela profitovat z blizkosti vyspelej prihranicnej oblasti madarska. novy prechod v sturove a cez ipel by si na seba zarobili skor ako suvisla R-ka s 5.000 intenzitami.

Andrej, vies ze nie som fanusik R7 ale tie tvoje argumenty o cene tiez nie su bohvieco, vsetko sa planuje co najdrahsie, naozaj som R7 podrobne nestudoval ale co som videl bol nakres trasy popri I/75 cize v najhorsich moznych podmienkach. popri rieke je to stale daleko lepsie, a takisto cast v okr. NZ a LV, zase sa vratim k ceste vlakom, trat 150 neprekonava take stupania ako I/75 a tym je povedane vsetko.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod Andrej » 25. Feb 2014 13:25

V useku od Siah po Balog nad Iplom je trasa R7 odporucana v blizkosti Ipla, hoci naklady variantu v blizkosti I/75 su porovnatelne. Variant pozdlz Ipla v useku po Slov.Darmoty nebol posudzovany, zjavne preto, ze by bol dlhsi odhadom o 10 km a v tesnom dotyku s viacerymi obcami.

V useku od Slovenskych Darmot po Busince je to pozdlz Ipla znacne problematicke - trasa by bola jednak dlhsia a a jednak vedena v useku, kde je statna hranica v strede rieky Ipel v tesnom dotyku so strmymi svahmi a s mnohymi obcami, ktore by sa dali vacsinou obchadzat len drahymi tunelovymi obchvatmi. Efektivnost investicie by navyse dalej znizovalo obchadzanie VK. Takze je uplne logicke, ze sa R7 planuje v tomto useku v blizkosti VK.

V useku od Businiec po Lucenec bol posudzovany variant aj pozdlz Ipla a v mnohych kriteriach bol porovnatelny s kratsim variantom pozdlz I/75, vratane ceny. Pre ochranu Natury 2000 bol zvoleny variant pozdlz I/75.

No a cena tejto srandy pre odhadovane intenzity 4-5 tis. voz. je odhadovana na cca 2,5 mld. € pre plny profil v cenach z r. 2010.

Vsetko si samozrejme mozes prestudovat na
http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... zamky-caka
http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... elky-krtis
http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... is-lucenec

Trat 150 ma na dlhom useku MPR 60 km/h - ano, v tychto parametroch by sa pozdlz Ipla dalo stavat lacnejsie :-)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod ecce » 25. Feb 2014 14:30

Ak sa raz bude tahat 90km cesty medzi Sahami a Lucencom, tiez si myslim, ze by nemala obist jedine mesto, co tam je. V tej prvej casti to naopak vyzera z mapy logickejsie tahat juzne od sucasnej cesty.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod devil » 25. Feb 2014 15:10

nechce sa mi to studovat, radsej si otvorim google a pocitam.

trat 150 ma znizene rychlosti 60-70 km/h, pri besi je 50-ka. prave tam je JEDINE poriadne stupanie, zvysok je kvoli zakrutam kde su aj tabule, npr. pred LV mas na konci zakruty zrazu aj 100 km/h. kto isiel R vie ze vlak sa vlecie, ale kopce vidi max. z okna....trat jednoducho nebola stavana ako nosna. na I/75 pri demandiciach bol masivny zosuv takze tadial by som neviedol ani len prelozku cesty. a ako pozeram tych zosuvov na I/75 je podozrivo vela.

http://www.ssc.sk/sk/Vystavba-a-rekonst ... -zosuv.ssc

https://www.google.sk/?gws_rd=cr&ei=WKE ... suv+I%2F75

http://goo.gl/maps/GsQKP

10 km rozdiel asi tazko. sl. darmoty su hranicny prechod s neobmedzenou tonazou kt. obchadzanie by tiez znizovalo efektivnost. dalej stale po II/527, JO VK, potom kopce a zase mozno ist popri rieke pri prakticky identickej vzdialenosti, samozrejme napojenie na R2 cez JO LC.

http://goo.gl/maps/ENPzC

nikto netvrdi ze je to cista rovina ale daleko lepsie ako cez same kopce popri I/75. aby som zeleznicu, ten isty pripad ako na NZ-LV, preco isla zeleznica popri rieke a nie cez kopce ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod Qwert » 25. Feb 2014 19:38

R7 je politický nezmysel, ktorý si svojho času vylobovala SMK, rovnako ako si Fico zadefinoval R8 a Figeľ R9. Teda aby som bol presný, nezmyselná je R7 východne od NZ. Všetky tieto RC majú aj ďalšiu spoločnú vlastnosť a to že sa kvôli nim zastavila či zabrzdila príprava preložiek ciest prvej triedy v ich trase, preto vlastne regiónu, ktorým majú hypoteticky prehádzať, uškodili. Našťastie to vyzerá, že R9 sa podarilo eliminovať, no žiaľ R8 a východná časť R7 stále prežívajú a škodia.

Všetkým týmto regiónom by oveľa viac pomohli preložky a zlepšenie parametrov ciest prvej triedy. Keby bola "politická vôľa," tak dosť investícií, ktoré by závratne zlepšili dopravnú situáciu, by sa dalo realizovať napríklad v horizonte najbližších 10 rokov. Na týchto RC sa pritom ani nezakopne najbližších 20 rokov, ak vôbec.

Zoberme si, že východná R7 by mohla stáť, povedzme, 2 mld. €, pri R8 sa hovorilo o asi 900 mil. €. Viete si predstaviť, čo by sa dalo za polovicu z týchto peňazí spraviť s cestami prvej triedy?
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod black1 » 25. Feb 2014 20:08

Qwert ked si pozries aka je nehodovost na jednotlivych triedach ciest tak sam urcite dobre vies ze prave cesty prvej triedy su "najnebezpecnejsie" tak potom naco? V mojom regione mame prepojene a z vacsej casti aj opravene cesty prvej triedy cize urcite sa nik nemoze stazovat ze musi ist z NZ do KN,NR,LV,... cestou druhej triedy a jedina "rozbita" je 75ka kde by sa mohli kompetentny snazit o prefinancovanie cez EU tak ako sa spravila aj 64ka. Suma sumarum cesty su len ich treba opravit a ked budu take intenzity alebo budeme mat tolko penazi ze nebude ich mat kam dat potom mozme stavat aj R10.
Obrázok používateľa
black1
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 274
Obrázky: 1
Založený: 30. Okt 2013 10:08
Bydlisko: Podhájska

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod DrX » 25. Feb 2014 20:36

Najlepsi su tito nastvani zastancovia nezmyselneho naokoloblizsie D1 (ako Qwert, Andrej), ktori zatvaraju oci pred tym, ze uz dvadsat pat rokov nepretrzite vyhadzujeme doslova miliardy eur na prehnanu dialnicu, ktora do tych kopcov v ziadnom pripade nepatri, a tak sa stava stylom tunel-most-tunel z hromadou nepodarkov, smrtelnych urazov a zdrzani. Dalsie dosledky toho, ze este stale nie je, su v desiatkach miliard, ktore nasu ekonomiku stoji to, ze vyse polka slovenska este stale nie je prepojena dialnicou, a s tym suvisiacimi problemami so zamestnanostou, mobilitou, pritahovanim zahr.investorov atd atd.

Ja som nikde nepovedal, ze R7 musi byt dialnica/RC, rovnako ako som vzdy hovoril, ze na R2 by nateraz stacilo upravit cestu 1.tr. I/50, aby sa dalo ist suvislo legalne 100km/hod (zrusit urovnove krizovatky, dorobit pripajacie pruhy, obchvaty miest atd). Ale presne to iste plati aj pre predrazene naokolo blizsie. A presne tie zdrzania, ktore su na juhu, su minimalne rovnako velka ak nie vacsie aj na severe. Pritom vsetky tie nekonecne "stotisicove" intenzity na Visnovom sa daju vyriesit rozsirenim I/18 (alebo mostmi, zarezmi, maximalne tak kratuckym tunelom, ktory by nahradil meander). Ale *** tunelarski megalomani o tomto nechcu ani pocut. V ZA nie je ziaden problem stavat za 100milEUR/km, lebo cela europa potrebuje jedine: dialnicu do ziliny. Ale robit cokolvek na juhu, to je len podporovanie SMK... A sme doma. Nacional-socialisti objektivne a efektivne riesia problemy...
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod i15 » 25. Feb 2014 20:40

chceš R7 pre zopár dobrodruhov, ktorí sa potrebujú presunúť na vzdialenosť 400km a ešte pri tom aj chcú ušetriť a stačí im ísť 100kou na polovičnom profile? To je veľmi malý dopyt. Tie peniaze je lepšie investovať do skratky od D4 po Sereď, zlepšenia parametrov a prípadne aj rozšírenia R1 od Serede po Zvolen
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod DrX » 25. Feb 2014 20:45

Nie, chcem R7 napr. pre celu nakladnu dopravu V-Z. Kedze kamiony platia od kilometra, kopce im vadia, a ist 90-kou im staci, ak by existovala dobra R2+R7 o 80km kratsia ako naokolo blizsie, cely kamionovy tranzit sa okamzite presunie tam. A detto sa stane so vsetkymi tymi ludmi, ktori si naklady na cestu platia sami. Proste najkratsie spojenie je najkratsie spojenie.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod i15 » 25. Feb 2014 20:56

nákladné autá sú 20-30%... malý dopyt.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod Andrej » 25. Feb 2014 21:09

black1, cesty I.tr.su najnebezpecnejsie v tych usekoch, kde nahradzaju chybajucu dialnicu, pripadne kde nevyhovuju parametrami.

devil napísal:trat 150 ma znizene rychlosti 60-70 km/h, pri besi je 50-ka. prave tam je JEDINE poriadne stupanie, zvysok je kvoli zakrutam kde su aj tabule, npr. pred LV mas na konci zakruty zrazu aj 100 km/h. kto isiel R vie ze vlak sa vlecie, ale kopce vidi max. z okna....trat jednoducho nebola stavana ako nosna. na I/75 pri demandiciach bol masivny zosuv takze tadial by som neviedol ani len prelozku cesty. a ako pozeram tych zosuvov na I/75 je podozrivo vela.

Zeleznice a dialnice sa nedaju porovnavat - zeleznica moze mat max.stupanie 1,5%, dialnica 4,5%, zeleznica moze viest v prudkom svahu, pri dialnici je to problem, zeleznica by mala viest cez obce, dialnica ich zase ma co najviac obchadzat, atd. Aj v Rakusku, Nemecku a inych krajinach vedie casto zeleznica v inom koridore ako dialnica - typicky priklad je Rakuska A2 Wien-Graz veduca cez podobny teren ako R7 a desiatky km vzdialena zeleznica, vyuzivajuca udolia riek Mur a Leitha.

Z Google maps nevidis ani vrstevnice, ani uzemia Natura 2000, ani uzemne plany obci, ani ochranne vodne pasma atd. Takze zbytocne to planujes, pokial si nepozries aspon suvislosti z EIA, katastralne mapy a chranene oblasti. Kym som tieto suvislosti sam nepoznal, tiez som bol naivne toho nazoru, ze pozdlz Ipla by to vyslo najlacnejsie.

DrX, takze podla tvojej "logiky" je nevyhodnejsie stavat 64 km D1 ZA-RK za 1,9 mld. € (vysutazene ceny, pre Korbelku pocitam s 720 mil. €) pre intenzity 20-30 000, ako nieco cez 100 km R7 za 2,5 mld. € pre intenzity 4-5 tis. voz. ? :wink:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod mb1000 » 26. Feb 2014 08:18

Qwert napísal:Všetky tieto RC majú aj ďalšiu spoločnú vlastnosť a to že sa kvôli nim zastavila či zabrzdila príprava preložiek ciest prvej triedy v ich trase, preto vlastne regiónu, ktorým majú hypoteticky prehádzať, uškodili.


Problem je len a len v tomto. To ze su planovane RC, ktore sa postavia napr. za 20 rokov a viac je dobre, treba mat projekty do buducna, rezervy v uzemnom plane a podobne. Jedinou chybou je, ak sa povie, ze tuto cestu I.triedy nebudeme riesit, lebo tam ma viest RC. S tym ze je naplanovana komplet R7 BA-LC, nemam problem, problem mam s myslenim SSC.
mb1000
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Obrázky: 283
Založený: 23. Feb 2010 11:59

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod devil » 26. Feb 2014 09:05

na mape vidis vsetko ked vies citat mapu, naturu a chranene uzemia si tiez lahko pohladas. CHU tohto druhu su pri tesnej blizkosti rieky, staci pohlad na postavenu R1 pri hrone. chranene uzemia su aj pri I/75.

R7 je politický nezmysel, ktorý si svojho času vylobovala SMK, rovnako ako si Fico zadefinoval R8 a Figeľ R9. Teda aby som bol presný, nezmyselná je R7 východne od NZ. Všetky tieto RC majú aj ďalšiu spoločnú vlastnosť a to že sa kvôli nim zastavila či zabrzdila príprava preložiek ciest prvej triedy v ich trase, preto vlastne regiónu, ktorým majú hypoteticky prehádzať, uškodili. Našťastie to vyzerá, že R9 sa podarilo eliminovať, no žiaľ R8 a východná časť R7 stále prežívajú a škodia.


suhlasim, z mojej strany je to debata o sposobe trasovania a ver tomu ze ci to bude RC ci tu budu prelozky stale budu pretlacat riesenia cim drahsie tym lepsie. nesuhlasim vsak s tym ze plany RC by skodili. na suvisle prelozky ciest I. tr. neboli peniaze ani pred zadefinovanim R7 ci R8 a pokial absolutna priorita su tunelarska D1 a D3 tak ani nebudu, v tomto ma DrX pravdu. typicky pripad je cesta I/64 kde by bolo treba prelozka desiatok km cesty a ledva sa po dlhom case dokoncil obchvat TO. tak o com sa bavime ? ale by som sa vratil k teme, za najdolezitejsiu prelozku I/75 povazujem po dostavbe GA obchvat SA a dedin okolo NZ, dalej je tych obci minimum. tie zosuvy naznacuju je cesta by potrebovala na mnohych usekov aspon rekonstrukciu, upravu smeroveho vedenia a odvodnenie.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R7 vseobecne

Odoslaťod pristy27 » 26. Feb 2014 12:01

DrX napísal:Nie, chcem R7 napr. pre celu nakladnu dopravu V-Z. Kedze kamiony platia od kilometra, kopce im vadia, a ist 90-kou im staci, ak by existovala dobra R2+R7 o 80km kratsia ako naokolo blizsie, cely kamionovy tranzit sa okamzite presunie tam. A detto sa stane so vsetkymi tymi ludmi, ktori si naklady na cestu platia sami. Proste najkratsie spojenie je najkratsie spojenie.


A ty si myslis ze vsetok tramzit chodi iba medzi Kosicami a Bratislavou a zvysok nic?
Lebo tento nazor je asi trosku mimo. Staci si iba spocitak kolko kamionov ma za ciel aalebo start v Zilinskej Kii...

Ja osobne som ale za to aby sa stavala R7 aj od NZ po Lucenec. Asi by stacil na najblizsie roky aj polprofil. R7 ma svoje opodstatnenie ci uz ako aternativna, kratsia trasa tak aj ako prepojka s R3 ale aj ako chybajuca infrastruktura v okresoch s prisernou nezamestnanostou a zalostnou infrastrukturou. Verim tomu, ze cast tranzitu by naozaj stiahla ako pise aj Drx a mozno prilakalo aj nejakych investorov ale zase na druhu stranu zazraky od toho cakat netreba.
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 610
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R7

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.