Azia - Cina - China

všeobecná diskusia o diaľniciach a RK vo svete (okrem EÚ)

Moderátor: Moderátori

Azia - Cina - China

Odoslaťod expwy » 02. Okt 2005 21:15

Fotky impozantných diaľničných stavieb v Číne. Je to niečo neuveriteľné, čo všetko sa dá postaviť.

http://skyscrapercity.com/showthread.php?t=232957

Pozn.: Pozrite si všetkých 9 strán!!! Stojíto za to!
Naposledy upravil expwy dňa 03. Okt 2005 11:08, celkovo upravené 2 krát.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Antimander » 02. Okt 2005 21:21

MH,

tak to je unikátne.

Ale mňa by tiež zaujímalo, ... na 1. strane, že čo je to v tom Šanghaji?

Príspevok č. 16, ... to je nejaká skúšobná trať so všetkými možnými variáciami ciest, ... ?

Toto ja mám osobne najradšej, fotky zo zahraničia. :wink: Z Ázie, z Ameriky.
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

Odoslaťod expwy » 02. Okt 2005 21:47

Neviem Antim, čo to je v tom príspevku 16 a ďalej. Tiež to tam riešia čo to je. Prezrel som to celé, ale odpoveď som tam nenašiel :D
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod aquila » 02. Okt 2005 23:57

wow, tak to su ine pecky. inak ten prispevok c 16 mi pripomina go cart drahu :lol:

alebo taku tu detsku autoskolu, ak si pamatate co boli za komancov :)

inak tie stvrte su nadherne vybduovane aj tie dialnice. proste krasa,
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod aquila » 03. Okt 2005 00:03

mno tak je to testostavia draha pre VW, co by davalo zmysel ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Antimander » 03. Okt 2005 17:46

aquila napísal:mno tak je to testostavia draha pre VW, co by davalo zmysel ;)


Tiež sa prikláňam k tejto variante, je to dosť možné, keďže je to v Šangahji a tam má VW svoje dosť veľké aktivity.

A zároveň sa zrejme dráha aj prenajíma. :wink:
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

Odoslaťod Adaios » 06. Okt 2005 18:04

Cina je krajina obrovskych moznosti, kde uz neplati, ze vsetci su si rovni.

Z hladiska stavebneho - Sanghai, Hong-Kong patria k tym spickam, aj vo vnutrozemi sa toho vela meni - zeleznice, dialnice, letiska, cesty, ...

Cina nema problem realizovat velke stavebne diela v hodnotach 100-200 mld. USD, ... ale napriek tomu si myslim, ze cinske dialnice su v ramci Azie na tom dost zle - je ich malo, su casto preplnene alebo naopak uplne prazdne, ... nemaju efekt aky by mali mat.

Najlepsie dialnice v Azii su v Japonsku. A potom este v Emiratoch. :wink:

Avsak, MH, dakujem za tuto linku. A k tomu obrazku - je to testovacia draha. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Dialnice v Hong-Kongu

Odoslaťod Adaios » 30. Okt 2005 20:22

Ponukam link na Hong-Kong a jeho dialnice. :arrow:

http://www.hyd.gov.hk/eng/home/index.htm ... po anglicky samozrejme

Osobne odporucam. 8)
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Caesar » 21. Nov 2005 20:32

Okrem diaľnic Čína expanduje aj do ďalších oblastí dopravnej infraštruktúry. Teraz chce kúpiť 60 rýchlovlakov Šinkansen. :arrow:

Viac: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1986

A ja ešte doplním, že okrem toho sa Čína rozhodla kúpiť aj niekoľko lietadiel Boeing. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Adaios » 26. Nov 2005 17:16

Caesar napísal:Okrem diaľnic Čína expanduje aj do ďalších oblastí dopravnej infraštruktúry. Teraz chce kúpiť 60 rýchlovlakov Šinkansen. :arrow:

Viac: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1986

A ja ešte doplním, že okrem toho sa Čína rozhodla kúpiť aj niekoľko lietadiel Boeing. 8)


Cina investuje do vsetkeho a megalomanskym sposobom stale pristupuje k roznym projektom. Vystavba niekolko 1000 km dlhych zeleznicnych trati, ciest, dialnic, ropovodov a plynovodov. To sice nestoji samostatne 100-150 mld. USD, ale spolu to stoji aj 2x tejto sumy.

Jednoducho velka krajina (najludnatejsia na svete), vela investici, rast HDP rocne o 15% (a to je este spomalovany vladou), ... to si vyzaduje vela investici do infrastruktury statu.

Takze aj nakup vlakov len zodpoveda tomu, ze trate uz su postavene a zmodernizovane, podobne aj letiska, nakup najvacsich lietadiel sveta atd. to vsetko je velmi potrebne.

Rastie vsak aj celkovy statny dlh dost rychlym tempom. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 02. Dec 2005 23:43

Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 24. Dec 2005 21:54

Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Stavebníctvo a doprava v Číne za roky 2004 a 2005

Odoslaťod Dialniciar » 14. Dec 2006 11:09

Stavebníctvo:

Přidaná hodnota ve stavebnictví vzrostla v roce 2004 proti předchozímu roku o 8,1%, tj. o 3,8 procentního bodu méně než rok předtím, na 957,2 mld CNY. Zisk nejvýkonnějších stavebních firem prý vzrostl o 19,5% (jedná se o firmy, co mají zvláštní čínský certifikát). Vzrostla produkce stavebních hmot, např. cementu bylo vyrobeno 970 mil. tun, což představuje zvýšení proti roku 2003 o 12,5%. Vzhledem k velkému stavebnímu boomu a celkovým potřebám ekonomiky vzrostla i výroba oceli a sice o cca 23%.

V souvislosti s přípravou na olympijské hry v roce 2008 pokračoval zejména v Pekingu obrovský rozmach stavebnictví. Bylo dále postoupeno v realizaci velkých stavebních projektů jako je:
- přehrada Tři soutěsky (do provozu byla uvedena první část, tedy pro plavbu i výrobu elektřiny, pracuje již 11 generátorů);
- železnice Qinghai-Tibet, přičemž nově bylo dokončeno 396 km (rok předtím 317 km);
- plynovod Xinjiang-Šanghaj, který je dlouhý cca 4200 km a měl by přepravovat cca 20 mld m3 zemního plynu ročně, byl v roce 2004 uveden do provozu (současná kapacita 12 mld m3 je již plně kontrahována uživateli);
- odklonění vod z řek na jihu Číny do severních oblastí, kde práce probíhají v rámci různých podprojektů.

Zvláštní pozornost byla věnována rozvoji západních provinií, např. byla rozšířena nebo nově vybudována letiště v městech Xingyi, Lhasa, Hotan a Yan´an.

V roce 2005 bylo vyrobeno 1.038,3 mil. tun cementu (růst o 11,6%), výroba oceli vzrostla o 24,6%.

Doprava:

Vývoj infrastruktury v posledních letech byl velmi rychlý a lze ho považovat za jeden z charakteristických rysů čínského hospodářství.

V r. 2004 postavených: 46 411 km ciest, z toho 4476 km.

V roce 2004 byly dokončeny významné projekty v infrastruktuře nebo v nich bylo pokračováno.

Nejvýznamnějším přístavem je Šanghaj, kudy prochází asi 20% zboží připadajícího na vodní dopravu. Další významné přístavy jsou v Shenzhenu, Tianjinu a Dalianu. V přístavech bylo přeloženo 4 mld tun nákladů, tedy o 21,3% více než v roce 2003. Z uvedeného celku představoval náklad pro zahraniční obchod 1,15 mld tun, což představuje růst 18,4%. Bylo přepraveno 61,5 mil. standardních kontejnerů.

Objem přepravy nákladů v 10 čínských městech překročil 100 mil. tun ročně, tohoto objemu dosahuje pouze 25 přístavních měst na světě. V roce 2005 se stala Šanghaj největším světovým přístavem dle objemu nákladu (objem dosáhl 448 mil. tun). Dle kapacity přepravy kontejnerů se řadí Šanghaj a Shenzhen na 3. a 4. místo na světě po Singapuru a Hongkongu.

Plán na rok 2005 zahrnuje vybudování 714 km nových železničních linek, předání 805 km do provozu a elektrifikaci 875 km tratí.

Dle ministerstva plánuje vláda vynaložit 160 mld. CNY (19,8 mld. USD) na budování železnic v roce 2006. Do roku 2020 má Čína vybudovat 10.000 km nových železničních tratí pro osobní dopravu a 2.000 km rychlostních železničních tratí.

V roce 2006 Čína hodlá vybudovat na venkově 180.000 km dálnic, především v hraničních, chudých a zemědělských oblastech. Do roku 2010 mají být všechny správní vesnice propojeny dálnicemi.

Zdroj: http://www.businessinfo.cz/files/2005/s ... na0406.doc
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: Stavebníctvo a doprava v Číne za roky 2004 a 2005

Odoslaťod Dialniciar » 14. Dec 2006 11:10

Dialniciar napísal:V r. 2004 postavených: 46 411 km ciest, z toho 4476 km.


... z toho 4476 km diaľnic. 8)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16


Odoslaťod Honda » 02. Feb 2007 13:42

Niekolko foto z diaľnic v Číne:

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=1682 .. :P
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2061
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2062 .. :P
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2063 .. :P

Čína ide doslova dopredu čo sa dialnic týka aj čo sa železníc týka. Stavajú to najlepšie čo existuje lebo majú to najhoršie čo existuje. Vlaky jazdia bežne 60-80 km/h alebo aj nejazdia tak vrážajú peniaze do rýchlovlakov a nových rýchloželezníc. Podobne stavajú dialnice krížom cez hory, okolo velkých miest, obrovské mosty, tunely a dialničné križovatky. Zatial je v Číne 130-150 miliónov áut ale ludí je 10x viac takže potenciál tu je ešte stále obrovský a pri raste ekonomiky 10% HDP je fakt nutné investovat do toho najlepšieho čo existuje. To sú tisíce km dialnic a železníc a .. ale stále je to na tak velkú krajinu málo.

Najväčší železničný projekt je rýchlovlak Transrapid Šanghaj - Peking za viac ako 100 miliárd US dollars a dialnice majú v Číne rozostavané za 65 miliárd US dollars.
Canada forever ...
Honda
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Obrázky: 57
Založený: 23. Jan 2007 18:52

Odoslaťod Dialniciar » 27. Mar 2007 10:43

V Tibete postavia najvyššie položené letisko na svete :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6682

Čínska vláda pripravuje celkovo vyše 180 projektov v rámci programu "zveľadenia" Tibetu, ktorý v roku 1951 anektovala. Jedným z plánovaných projektov je napríklad spojenie až 80 percent tibetských dedín a usadlostí betónovými cestami.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 06. Dec 2007 14:22

Bývalý šéf čínskej diaľničnej spoločnosti dostal trest smrti :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8731
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Niekoľko faktov za r. 2006

Odoslaťod Dialniciar » 06. Dec 2007 14:54

Stavebníctvo

- stavebníctvo vzrástlo oproti r. 2005 o takmer 19%
- najväčší stavebný boom je v Pekingu k olympijským hrám
- megalomanské stavby stále pokračujú: dlhé železnice, diaľnice, letiská, nové obrovské priehrady, letiská, masívna výstavba bytov, ...

Cestná infraštruktúra

- diaľnic a rýchlostných ciest v r. 2004 bolo cca. 34.000 km
- diaľnic a rýchlostných ciest v r. 2005 bolo cca. 41.000 km
- samotných diaľnic má byť v krajine 85.000 km, z toho 29.000 km je postavených, neuveriteľných 16.000 km je rozostavaných a ešte 40.000 km sa plánuje podstaviť
- v r. 2006 sa otvorilo 4.500 km diaľnic
- v r. 2007 bude v prevádzke 50% diaľnic, v r. 2010 to má byť 67%, národná diaľničná sieť sa plánuje dostavať do r. 2015
- Čína má celkovo 3,5 mil. km ciest, z nich bolo v r. 2006 opravených neuveriteľných 210.000 km a ďalších 50.000 km vláda nanovo postavila, v r. 2007 vláda plánuje opraviť 300.000 km ciest
- vďaka masívnej obnove celej cestnej infraštruktúry sa sprístupnili ťažko prístupné oblasti s 30 mil. obyvateľmi, skapacitnili sa hlavné cestné ťahy a veľké mestá nad 1 mil. obyvateľov získali tak potrebné obchvaty

Hlavná kostra diaľničnej siete Číny

- bude dostavaná v r. 2010
- obsahuje 5 severo-južných trás a 7 západo-východných trás
- v r. 2007 sa otvorí ďalších 2.400 km diaľnic
- dosah hlavnej kostry bude každá riadiace hlavné sídlo všetkých provincií
- bude napojená na celú národnú diaľničnú sieť diaľnic a rýchlostných ciest, ktorých dokončenie sa plánuje v r. 2015-2020

Zdroje: Národný štatistický úrad ČĽR, National Road Federation (Asia&Pacific), Leaders of Highways
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Peter Olejár » 28. Apr 2008 21:17

Stav dopravy a dopravnej infrastruktury v Cinskej Ludovej Republike:

Cestna doprava:

Budovanie ciest a dialnic predstavuje v sucasnosti jeden z hlavnych prvkov cinskeho rozvojoveho konceptu. Na zaklade dnesneho vladneho planu by mala mat cinska cestna siet do r. 2010 az 2,3 mil. km ciest, z toho 65 000 km dialnic. Do r. 2020 ma byt v prevadzke 3 mil. km ciest, z toho 85 000 km dialnic. Dlhodobym cielom je aby do r. 2050 existovalo v krajine 4 mil. km ciest

V ramci budovania dialnicnej siete bude sustredena hlavna pozornost na 12 hlavnych koridorov - 5 koridorov spajajucich sever a juh Ciny a 7 koridorov pre spojenie vychodu so zapadom statu. V ramci tohoto by mali byt prepojene hlavne mesta vsetkych cinskych provincii a tiez vsetky velke mesta s poctom obyvatelom nad 500 tisic.

Doraz je kladeny na urychlenie vystavby ciest v regionoch strednej a zapadnej Ciny s nizskou urovnou hospodarskeho rozvoja a vo vsetkych vidieckych oblastiach. V sucasnej dobe neexistuje cestne spojenie k takmer 40 000 dedinam. V zapadnej Cine, ktora sa rozklada na 56% teritoria krajiny je v prevadzke iba 30% z celkoveho poctu ciest v krajine, pricom vacsina nedosahuje ani kategoriu I. triedy. Osem hlavnych rychlostnych tahov spajajucich velka mesta v zapadocinskych regionoch ma byt dokoncenych v r. 2010.

Podla oficialnych prepoctov bude treba k financovaniu novych ciest v dalsich 15 rokoch vynalozit kazdy rok min. 60 mld. USD. Zo 60-70% ma byt krytie z uverov poskytnutymi domacimi bankami a 5% sa ma podielat zahranicny kapital. Podla oficialnych udajov dosiahlo zapojenie zahranicnych financnych zdrojov pri vystavbe ciest v Cine v rokoch 1998-2003 celkovu sumu 6,2 mld. USD, ale v poslednych rokoch toto cislo prusdko kleslo. K hlavnym poskytovatelom uverov patri Azijska rozvojova banka, IBRD a Japonska banka pre medzinarodnu spolupracu. Momentalnu rozostavanost tiez financuju dlhopisy a bankove stavebne uvery. Casto sa pri vystavbe uplatnuje aj tzv. joint-venture (JV) zahranicnej firmy, majuci spravidla vacsinovy podiel s miestnym partnerom, ktorym byva casto institucia riadenia miestnymi samospravnymi organmi, niekedy aj statnymi organmi. JV casto ziska koncesiu k prevadzke prislusnej cesty alebo mostu na 20-30 rokov s pravom inkasa urcitej casti cestnych poplatkov hradenych v suvislosti s pouzivanim danej komunikacie.

75% nakladnej dopravy v Cine tvori dnes prave cestna doprava, do r. 2020 by jej podiel mal stupnut o dalsich 41% v porovnani so sucasnym stavom. Tomu zatial brani slaba hustota cestnej siete.

Cina patri ku krajinam sveta s najvyssou nehodovostou na svete. V Cine su zatial len 4% aut sveta, ale podiel na pocte mrtvych predstavuje az 20% podla statistik OSN. Na vine tohoto stavu je slaba bezpecnost miestnych ciest ale tiez arogantny sposob jazdy a pretazene hlavne tahy od kamionov.

Rychlym tempom rastie aj pocet aut v krajine. V r. 2007 tu bolo 57 mil. aut, v r. 2020 sa ocakava uz 140 mil. aut. V krajine sa dnes kazdy mesiac preda skoro 1,5 mil. aut podla udajov statnej spravy. V r. 2007 vzrastla vyroba aut oproti r. 2006 az o 20%, podiel automobiloveho priemyslu na HDP statu je takmer 5% a za poslednych 5 rokov sa viac ako strojnasobil, na celkovej zamestnanosti sa podiela 1/6. Najvacsi vyrobcovia su VW, GM a Toyota. V krajine sa vyrobilo v r. 2007 az 8,8 mil. aut a v r. 2008 cislo prekroci hranicu 10 mil. aut, pricom cislo ma nadalej prudko rast spolu s rastucou zivotnotu urovnou v state.

Zdroj: http://www.businessinfo.cz/cz/clanek/ci ... 539/48081/ - velmi obsiahly dokument
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod i15 » 28. Apr 2008 21:35

v r. 2020 sa ocakava uz 140 mil. aut


ved to nie je vobec vela... stale bude viac ako 10 ludi na jedno auto...
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Čína otevřela nejdelší mořský most na světě

Odoslaťod mirkobb » 01. Máj 2008 21:40

Čína otevřela nejdelší mořský most na světě.
Nejdelší most přes moře na světě otevřen

ŠANGHAJ - Čína oficiálně otevřela most přes záliv Chang-čou ve Východočínském moři. Měří 36 kilometrů a je tak nejdelším mostem tyčícím se nad mořem. Jeho stavba vyšla v přepočtu na 30 miliard korun. Spojuje Šanghaj a Ning-po.

Motoristům, kteří budou mít k dispozici šestiproudou dálnici, se tak cesta mezi oběma městy zkrátí ze čtyř hodin na dvě a půl. Stavba začala v červnu roku 2003. Most byl dokončen už loni, Čína ho ale otevírá až letos, u příležitosti olympiády.

Projekt mostu se stal v Číně i terčem kritiky pro svou údajnou nehospodárnost. Čínské vedení tuto kritiku sice tolerovalo, ale zároveň ji naprosto ignorovalo.

Nově otevřený most je druhým nejdelším mostem na světě. Prvenství drží dvojmostí Lake Pontchartrain Causeway v americkém státě Louisiana. Delší z obou paralelních mostů měří 38,4 kilometru.

zdroj: Reuters/Stream 1. 5. 2008 12:12

http://www.novinky.cz/clanek/138966-vid ... svete.html

Pozn.: V origináli článku je video. :wink:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod i15 » 01. Máj 2008 22:08

36km most 3+3 za 30mld Kc... to by u nas nebolo mozne ;)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod mirkobb » 01. Máj 2008 22:28

i15 napísal:36km most 3+3 za 30mld Kc... to by u nas nebolo mozne ;)


Však práve, mne sa tiež "pretočili panenky", aj keď beriem v úvahu, že pracovná sila je tam lacná, ale na mori a pri takej dĺžke..!? Však my by sme podobnú estakádu za tie peniaze nepostavili v usporiadaní 2+2 o podstatne kratšej dĺžke na suchej zemi!
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod Peter Olejár » 05. Máj 2008 22:12

i15 napísal:36km most 3+3 za 30mld Kc... to by u nas nebolo mozne ;)
mna najviac na moste zaujalo ze most 1,5 roka stal hotovy ale otvorili ho aze teraz, lebo idu OH :idea:

to fh: najdi mi SVK stranku kde je tolko faktografickych a hospodarskych informacii o tolkych statoch sveta a budem cerpat z ineho zdroja ale tebe proste preskakuje .. :D
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Ďalšia

Naspäť na Diaľnice a RK vo svete

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.