Koksolam napísal:Bolsoha technika vydrzi naozaj vsetko.
Nahradne diely....problem. Oni sa ale nekazia tak, ze potrebujes vymenit nejaku malu suciastku Tam skor je problem v tom, ze taky rusky buldozer tak lahko neukradnes, ked sa namom nieco pokazi, perlikom a zvarackou to rozchodi
Najmensia suciastka na takom ruskom buldozery je podla mna clanok pasu, ten ale tak lahko clovek neslohne
Neberte pripevok vazne, ale Bolsoja technika vydrzi vela
Nie, v tomto ja nesstupim. Totiz "tu naraza kosa na kamen". SR ma jeden obrovsky problem a vlastne de facto 2 zakladne problemy.
Tym 1. problemom, ze v casoch utlmu celkovej stavebnej produkcie v rokoch 1998-2002 a stav trval az do r. 2005 slovenske stavebne firmy nemali dost penazi na investicie do svojho rozvoja - preto vela starych stavebnych strojov a teraz max. zo ziskov firiem smeruje do nakupu vozoveho parku. Ale proces je to pomaly a hlavne malo viditelny, pretoze ...
Tym 2. problemom je fakt, ze narast investici do vystavby dialnicnej siete v r. 2005 oproti r. 2004 bol cca. 80% - teda aj tu je dokaz, ze slovenska vlada nemala uplne jasnu predstavu o tom ako sa stavaju dialnice, na tento BOOM totiz nie su pripravene domace firmy a zahranicne sa museli najprv stabilizovat a zaroven je tu zatial velmi mala konkurencia az vlastne tu bol nezaujem o tuto oblast.
Totiz mohlo by sa zdat, ze rast o 80% (180%) je uplne OK - ale nie je, pretoze uz tu nebude realne narast o dalsie taketo cislo a teda je jasne, ze toto je skor "hasenie problemov" a je to skor nevhodne ako vhodne aj ked je to pre domacich hracov pozitivny vyvoj, ale tiez len na 1. pohlad. Na ten blizsi pohlad totiz prichadza viac tendrov, viac dlhsich novych usekov a zaroven su tu stare obnovovane useky a domace firmy nemaju dostatocne kapacity a dalsich firiem tu vela nie je.
Takze aj ked sa stavia za vela penazi (lebo kazdy chce zarobit) a aj ked teraz relativne dobre sa dari aj stavebnym firmam tak sa im nedari az tak aby si mohli dovolit dat 100-vky mil. SKK kazda na nakup novych strojov. Preto vznikaju partnerstva atd.
A k samotnym strojom: v USA a v zapadnych statoch EU a vo vyspelom svete su skutocne moderne stroje vacsinou "zapadnych" znaciek alebo zralokov v tychto technologiach, ... tieto stroje nie su lacne, ale vydrzia - a okrem toho je tu vyborna siet sluzieb - servis, zaruky, rychle dodanie nahradnych dielov a dalsie sluzby naviac atd.
Ci sa stroj pohybuje v blate ked pracuje alebo stoji a prsi na neho je de facto jedno, pretoze stavebny stroj vydrzi 10-15 rokov a potom aj tak straca svoju cenu a vyhody atd.
Tolko moj nazor, zatial.