R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Aký variant strednej casti R3 je najvhodnejší pri zohľadnení všetkých aspektov?

turiec - maly sturec ( var Ax ) - BB + prelozka I/59
21
13%
turiec - turcek ( Var Cx ) - pod BB + prelozka I/59 + "banska" spojka
19
12%
turiec - turcek ( Var Cx ) - pod BB + rozsirenie terajsej I/59 + "banska" spojka
17
10%
ruzomberok - donovaly - BB ( var F ) + Rx cez turiec k R2
39
24%
ruzomberok - mostenecka/hiadelska dolina - severny obchvat BB - ZV
67
41%
 
Celkový počet hlasov : 163

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Vlados » 25. Sep 2014 22:37

R1 od križovatky R1 x R2 bola budovaná ako privádzač, miestami nemá ani odstavný pás a tam kde ho má vznikol zúžením pruhov. Nová časť R1 bola projektovaná ako preložka cesty I. triedy. Aby sa mohla zvýšiť rýchlosť na 80, tak museli vypustiť križovatky. Vážne za tento zlý stav môže Vážny a teraz sa tu nad tým len vážne rozhorčujeme. Vážne, stojí nám to za to? Všetkým je jasné, že výsledok je už dopredu "vážny".

mjk, myslíš že neexistujú žiadne výminky? ak nie, tak zbúrame R1 do BB a bude pokoj.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod mjk » 26. Sep 2014 08:04

To su slova SSC. Mne vynimky nevadia. Radsej mat R1 do BB ako vynimku ako rozkopane Nizke Tatry.
mjk
diskutujúci
 
Príspevky: 217
Obrázky: 49
Založený: 24. Okt 2013 19:27

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod juraj1 » 26. Sep 2014 15:31

Alebo sa môže doplniť koncepcia o znenie typu, že RC môže končiť v krajskom meste... a je to. Veď to predsa nie je písmo sväté...
juraj1
diskutujúci
 
Príspevky: 205
Obrázky: 2
Založený: 09. Sep 2005 14:44
Bydlisko: BA (TN)

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod eric987 » 26. Sep 2014 16:26

juraj, ecce, mjk... ta norma nie je vymysel SSC ani nikoho zo SVK, takto sa to dohodlo na nejakej europskej / medzinarodnej koncepcii a takto je to v medzinarodnej zmluve :) cely problem je ten, ze SR si spravila z R-ok nahradu za D (proste kde je TEN-T mala by ist D, kde je doplnkovy koridor, tam moze ist aj R), a popri tom zadefinovala R-ky aj tam kde si to situacia / niekto vplyvny vyzadovala (R1, R2, R7, R8, svojho casu R9). Uplne by stacilo ak by sa ostalo pri modeli z CSR (a CR), kde by sa TENT-T, aj CORE budovali ako D, a na zvysku by sa budovali kvalitne prvotriedky v parametroch dnesnych R-ok. V praxi by to znamenalo ze napr. do BB by sa administrativne slo po I/65, I/69 a v skutocnosti po tej istej ceste ako tam je teraz.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod devil » 26. Sep 2014 19:05

ja som minule bavil s kamionistom kt. jazdi dlhe roky pravidelne trasu kechnec - spanielsko. mal som kopu casu tak som z neho tahal vsetky mozne informacie. na moje velke prekvapenie jeho trasa nevedie ani vrchom ani uplne spodkom a uz vobec nie cez madarsko. po celej dlzke I/50 teda ide cez ZV a PD pretoze jedine relevantne kriterium pre majitelov firmy su naklady. nielen naklady u nas samozrejme. na moju otazku ci su ochotny zaplatit o 10 % vyssie naklady za dialnicu, dlhsiu a bezpecnejsiu trasu bola odpoved NIE, V ZIADNOM PRIPADE.

takze nejake koridory od stola realne soferov nezaujimaju. ani tranzit z E77 neurobi taku laskavost ze bude robit obchadzky a zvysovat si naklady. a my si mozeme povedat ze staviame pre intenzity ale ked trasy nebudu co najkratsie a nejekonomickejsie aj z vychodu na zapad aj z polska do madarska atd...tak v podstate zneuzivame europske peniaze pre provincne ciele.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Vlados » 26. Sep 2014 21:40

toto sa dá jednoducho riešiť - prikázať im jazdu po D a RC namiesto I. Dnes na to máme prostriedky - mýtny systém. Ak pôjdeš z A do B a XX% pôjdeš mimo D/RC budeš mať vyššiu cenu za km, alebo hneď dostaneš pokutu. Ak ide o ekonomiku, tak nebudeš robiť 2-3 zachádzky, 10-15 minútové pauzy. Mýtne brány sa dajú doplniť o dynamické váhy a to môže pomôcť, či si zmeniť hmotnosť čiže si musel niekde dolu z D/RC. Samozrejme to bude vymožiteľné ak bude diaľničná sieť. A môžeš sa oháňať s demokraciou... vo Švajčiarsku Ti prikážu naložiť na vlak a basta. Ekológia má prednosť.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod devil » 27. Sep 2014 08:56

tak nech sa vybuduju kvalitne trate, urcite budu ekologickejsie ako cestne tunely ...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

re: R1 Banská Bystrica - Ružomberok ...

Odoslaťod KN.SK » 27. Sep 2014 11:08

Vlados napísal:••• A môžeš sa oháňať s demokraciou... vo Švajčiarsku Ti prikážu naložiť na vlak a basta. Ekológia má prednosť.
Správne, takto by malo byť i v EÚ a nielen tam. Krížom-krážom tovary ťahať autami je trochu "nie v poriadku". Pamätám sa, že v r. 1999 začali na krátky čas vypravovať vlaky naložené kamiónmi z terminálu v NZ cez KN do Rotterdamu. Ale čoskoro to zakapalo. Peňeži, peníze, peňaze(?). A niekomu to asi ohrozovalo "podnikanie". I jeden z hlavných kritikov terminálu/projektu ho potom šiel slávnostne otvárať, byť dva-tri mesiace vo funkcii mindop, tak sa treba ukázať.
Mimochodom vo Švajčiarsku vybudovali len železničný tunel (Lötschberg-Basistunnel: Frutigen - Visp) medzi 'vzdialenejšími' údoliami a nákladné i osobné autá šup na vlaky! A neuvažujú o cestnom. Môžu ísť dookola, hlavne kochajúci sa turisti, ale ináč sa tam asi oplatí byť naložený na vlak a tak ísť z údolia do údolia.
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod okorec » 27. Sep 2014 11:26

bohuzial zeleznicna doprava je pre nase podmienky vacsinou absolutne nedostatocna co sa tyka flexibility a rychlosti.
ale prikazat nakladnej doprave pouzivat D a RC je spravny postup. nie ako dnes ze si veselo jazdi aj v dopravnej spicke po jednotkach nakladna dorpava, stavebne mechanizmy, traktory, cyklisti, atd.

no a snivanie o tom, ze cela europa bude fungovat ako svajciarsko, je cista utopia. na svete nie je tolko penazi, aby naplnili vsetky europske banky tak ako su naplnene svajciarske. takze taky neefektivny spolocensky system ako je vo svjaciarsku si dovolit nemozeme a preto musime rozmyslat ekonomicky a nie kvazi-ekologicky.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod mirsi » 27. Sep 2014 19:54

Nejako daleko ste sa dostali v diskusii (az do Svaciarska), ktora zacala pri tom, ze sa urobi studia realizovatelnosti na usek R1 BB - RK.

Niekto namietal, ze su to vyhodene peniaze, s cim uplne nesuhlasim, kedze vacsina penazi z tejto studie ide na geologicky a ine prieskumy (voda, hluk, seizmicita,...), ktore nestratia hodnotu a ked sa niekedy v buducnosti bude vazne uvazovat nad tymto variantom, budu aspon k dispozicii. Takisto si myslim, ze cim viac usekov budeme mat pripravenych na realizaciu, tym lepsie, lebo si budeme moct vybrat, co sa urobi skor. Dnes napriklad nemame pripravene skoro ziadne dalsie useky na vystavbu, kedze nam chybaju EIA, studie realizovatelnosti, uzemne konanie, stavbne konanie,... a 288,00 eur na studiu realizovatelnosti na useku cca 51km podla mna nie je vela.
mirsi
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 540
Obrázky: 10
Založený: 26. Sep 2013 15:21

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Vlados » 27. Sep 2014 23:29

okorec napísal:bohuzial zeleznicna doprava je pre nase podmienky vacsinou absolutne nedostatocna co sa tyka flexibility a rychlosti.
ale prikazat nakladnej doprave pouzivat D a RC je spravny postup. nie ako dnes ze si veselo jazdi aj v dopravnej spicke po jednotkach nakladna dorpava, stavebne mechanizmy, traktory, cyklisti, atd.

no a snivanie o tom, ze cela europa bude fungovat ako svajciarsko, je cista utopia. na svete nie je tolko penazi, aby naplnili vsetky europske banky tak ako su naplnene svajciarske. takze taky neefektivny spolocensky system ako je vo svjaciarsku si dovolit nemozeme a preto musime rozmyslat ekonomicky a nie kvazi-ekologicky.

(ne)Flexibilita a (ne)rýchlosť je dôsledok fungovania prevádzkovateľa. Ak by sme do tohto segmentu veľmi dávno pustili súkromníkov alebo veľmi dávno sprivatizovali, tak by to dnes vyzeralo inak. Za socializmu doprava po železnici bola organizovaná... bolo na čom stavať, bolo v prevádzke podstatne viac tratí. Žiaľ súkromník mohol podnikať iba v nákladnej doprave, tak sa tak zariadil.

Tu nejde v prvom rade o peniaze... prvoradá je koncepcia, taká čo sa nebude s každou vládou meniť. Švajčiarsko myslí 10tky rokov dopredu a spočíta si kedy sa to už vyplatí. Pred 50timi aj 100 rokmi sme dokázali stavať železnicu a nezanedbateľné množstvo tunelov...

Je zvrátené ak doprava Kechnec - Španielsko nie je väčšinou trasy po železnici. (verím, že sa nejedná o tovar s krátkou dobou spotreby, napr. čerstvé huby :) ) Každý technologický park mal mať požiadavku na železničnú prípojku.

už sme totálne out od témy
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod bzzi » 28. Sep 2014 19:05

mirsi napísal:Niekto namietal, ze su to vyhodene peniaze, s cim uplne nesuhlasim, kedze vacsina penazi z tejto studie ide na geologicky a ine prieskumy (voda, hluk, seizmicita,...), ktore nestratia hodnotu a ked sa niekedy v buducnosti bude vazne uvazovat nad tymto variantom, budu aspon k dispozicii.

Ak by sa tento úsek čisto náhodou priblížil realizácii, tak sa urobí štúdia nová. A do tej doby bude podobná štúdia vypracovaná ešte 5 krát. Čo keď sa náhodou kopec posunul ... :)
bzzi
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 549
Obrázky: 30
Založený: 13. Máj 2010 16:35

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod okorec » 28. Sep 2014 22:32

chcel by som tomu veriť, že keby sme sprivatizovali cargo a pustili na štreky sukromníkov, tak zrazu by boli kamióny zmizli z ciest, ale taký naivný som bol možno ako študent. pôsobím vo vedení priemyselnej výrobnej firmy a dopravujeme materiál hlavne z nemecka, švajčiarska, rakúska a talianska a posielame výrobky hlavne do čiech, švajčiarska, poľska, fínska, rumunska a na ukrajinu, čiže efektivita a spôsob dopravy je často na pretrase. pri tom, aké sú dnes požadované termíny, nie je proste možné dostať materiál v potrebnom čase z 5-10 miest rôzne po európe a dopraviť výrobok na ďalšie miesto pomocou železnice.

a to vravím ako ten, ktorému kamióny na cestách neuveriteľne prekážajú a zavadzajú.

PS: ako bolo niečo organizované za socializmu by som ako príklad neuvádzal, lebo tá "organizácia" je tragédia čo má na nás dopad ešte dnes.

PS2: možno švajčiarsko myslí na 10 rokov dopredu, ale veľa tých "vizionárskych" rozhodnutí je nakoniec úplne mimo a musia tú víziu zase meniť. sami švajčiari sa z toho smejú, že to často nemá hlavu a pätu. ešte raz opakujem, že keby sme my mali po druhej svetovej vojne toľko cudzieho kapitálu na investovanie, takmer nepoškodené továrne a slobodný politický systém, tak dnes tiež ku nám chodia ostatní híkať aká je u nás zelenšia tráva.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod bzzi » 28. Sep 2014 23:55

Privatizácia Carga ti na to nestačí. švajčiari tú dopravu kamiónov po železnici dotujú z verejných peňazí.
bzzi
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 549
Obrázky: 30
Založený: 13. Máj 2010 16:35

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Vlados » 29. Sep 2014 16:59

A my či nemci či iní tie diaľnice nedotujeme z verejných peňazí? Ukáž kde bola diaľnica už "splatená" mýtom či iným spôsobom nákladnou dopravou ideálne tranzitnou.

Privatizácia alebo sprístupnenie trhu by vytvorilo priestor a súkromné železničné spoločnosti by súperili s kamiónovou dopravou.
Dám jeden osobný príklad aj keď je len z osobnej prepravy. Tento rok som išiel vlakom :) Išiel som si kúpiť lístok... na hlavnej nemáš možnosť zaparkovať zdarma ako ich klient, tam som išiel na Nové Mesto. Vynikajúce, okienka štátneho dopravcu boli o 16 hod. zatvorené. Žltý súkromník v malom obchodíku mal otvorené, človek sa tam cítil ako v "banke", žiaľ nemá prístup k IC rezervačnému systému tak som musel na hlavnú. Súkromník chápe ak chce zákazníkov/cestujúcich musí im poskytnúť služby čo potrebujú. (Pls. nepíš mi že som si mohol kúpiť lístok cez internet... tam nie je možné lístok vrátiť a cestu vlakom som mal istú len 90%)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

re: (R1 Banská Bystrica - Ružomberok) O.T.

Odoslaťod KN.SK » 29. Sep 2014 21:30

Vlados napísal:Dám jeden osobný príklad aj keď je len z osobnej prepravy. Tento rok som išiel vlakom :) Išiel som si kúpiť lístok... na hlavnej nemáš možnosť zaparkovať zdarma ako ich klient, tam som išiel na Nové Mesto. Vynikajúce, okienka štátneho dopravcu boli o 16 hod. zatvorené. Žltý súkromník v malom obchodíku mal otvorené, človek sa tam cítil ako v "banke", žiaľ nemá prístup k IC rezervačnému systému tak som musel na hlavnú. Súkromník chápe ak chce zákazníkov/cestujúcich musí im poskytnúť služby čo potrebujú. •••
O.T.: Áno, na stanici BA-Nové Mesto má štátny železničný dopravca - Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK), zavreté o 16:00 h, možno i skôr, už o 09:00 h teoreticky niet čo "robiť" v pokladniciach, lebo sa odtiaľ vypravuje len 1 vlak do TT (x06:33) a z TT prichádzajú len dva spoje (x06:29; x07:29), takisto len jeden ranný vlak do SA (x06:29) a zo SA prichádzajú tiež dva spoje (x05:51; x06:51), všetko len cez pracovné dni. Asi sa tu štátny prepravca správa ako súkromník. RegioJetom cestujem. Vyradené súpravy z D alebo CZ sú ešte dobré (na dožitie) v SK... :( Ale ináč štátny prepravca (i súkromný/í) má (má/majú) čo zlepšovať!:.O.T
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod devil » 01. Okt 2014 09:40

mna by zaujimali take svajciarske studie realizovatelnosti dialnic aj zeleznic.... a mozu byt vydane direktivne zakazy ale v konecnom dosledku to poskodi ekonomiku, PL-SK hranica je exemplarny priklad, ma stovky km ale aj ked bude D3 tak budu stale len 3 prechody.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Vlados » 01. Okt 2014 21:39

okorec napísal:chcel by som tomu veriť, že keby sme sprivatizovali cargo a pustili na štreky sukromníkov, tak zrazu by boli kamióny zmizli z ciest

Tu je pekný článok keď súkromník má záujem o business, tak zákazníkov si nájde (odoberie konkurencii)... z každej zákazky má (potecionálny) zisk. A netvrdím, že by všetky zmizli.
Ako je vôbec možné, že pošta ako dominantný hráč mala ešte pred dvomi rokmi len 15-percentný podiel na balíkovom trhu? Veď historicky tu balíky zabezpečovala iba ona.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod stanog » 05. Okt 2014 09:42

Pošta spala na vavrínoch, napr. do našej firmy nikdy neprišiel nik z pošty aby ponúkal ich služby, na druhej strane postupne ako vznikali kuriérske spoločnosti jednostaj ich obchodní zástupcovia klopali na dvere a podrážali sa s cenami. Veľmi tomu pomohlo aj zrušenie spešnín železniocou. Každá kuriérska spoločnosť dnes má "depá" po celom slovensku a každý večer vyrážajú medzi týmito depami stovky kamiónov s balíkmi. Ale pokiaľ viem prakticky žiadne depo nemá napojenie na železnicu, používajú len autá. Na záver perlička, ešte v časoch keď roky kuriérske spoločnosti prišli samy po balík k odosielateľovi, ktorý stačilo aby bol v hocijakej viditeľne nepoškodenej krabici prelepenej lepiacou páskou bolo pravidlom že z pošty človeka hnali ako prašivého psa ak balík nebol okrem krabice aj zabalený v papieri a previazaný motúzom. A na pošte samozrejme ani motúz ani papier nepredávali, tak to už odradilo aj najskalnejších a pošte zostali len súkromné osoby ktoré o možnosti kuriéra ešte nepočuli.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod black1 » 27. Feb 2015 07:03

dokumentacia pripravena po Slovensku Lupcu, do 30.juna 2015 ukoncit spracovanie studie realizovatelnosti. Do jedneho mesiaca rozhodnut...

zdroj TA3, TB vlady po vyjazdovom rokovani v BB
Obrázok používateľa
black1
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 274
Obrázky: 1
Založený: 30. Okt 2013 10:08
Bydlisko: Podhájska

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Andrej » 27. Feb 2015 08:33

Zbytocne, radsej nech po Slov.Lupcu rozsiria I/66 na 4 pruhy a dalej zrekonstruuju a doplnia o odb.a prip.pruhy.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Peterman » 27. Feb 2015 09:15

Tak od BB po Slovensku lupcu budu rekonštruovať cestu I. triedy, síce neviem v akom je stave pred 2 rokmi som tade šiel a zdala sa mi az po Podbrezovu vcelku dobrá, hlavne širkovym usporiadaním s krajnicami (az na nejaký krátky usek, ktorý opravovali). Ked práve na Slovensku lupcu ma viest diaľnica ( ďalej cez hliadelske sedlo do Ružomberku ), má to skutočný význam?
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 502
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Andrej » 27. Feb 2015 16:56

Parametre su na nase pomery priam vyborne, povrch je vsak az na kratke useky cim dalej tym horsi a bezpecnosti by vyrazne pomohlo doplnenie odb.a prip.pruhov. Aj vzhladom na to, co pises tvrdim, ze R1 tu nema zmysel ani po Slov.Lupcu.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Peterman » 27. Feb 2015 17:23

Diaľnica len po Slovensku Lupcu urcite nemá význam, ale jej predĺženie tak ako je navrhnuté ako pokračovanie obchvatu BB cez Slovensku lupcu a hliadelske sedlo do Ružomberku prinesie urcite výborne spojenie na sever a odľahčenie Prechodu cez Donovaly. Toto spojenie je podla mna viac ako potrebné. Nielenže zrýchli dopravu v tomto koridore Sever - Juh, ale z casti aj preberie dopravu zo západu (BA NR ...) smerom na Liptov, Vysoké Tatry, PP, PO,..., ktorá chodila predtým cez Žilinu. Uz otvorením R-ky po BB mnohí chodia radšej tadeto a ked sa odbúra prejazd cez Donovaly, tak sa využitie tejto trasy este zvýši. Ked to len tak jednoducho odhadnem, dnes asi 55km BA-RK trvá asi 45-55 min, aj viac pri normálnej premávke a po R-ke to bude 25min. Úspora cca pol hodinu, to je značne viac ako pri rovinatých úsekoch. Nehovoriac o úspore pre nákladnú dopravu.
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 502
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod garip » 27. Feb 2015 18:59

ach jaj, cca pol roka bolo ticho a zas niekto musi vytiahnut tento nezmyselny projekt cez NP Nizke Tatry, nedaju a nedaju si stym pokoj...
garip
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 669
Obrázky: 210
Založený: 05. Nov 2012 10:44

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.