Moderátor: Moderátori
Dĺžka prístupovej komunikácie na ceste prvej triedy I/64 A bude 630 metrov. „V rámci stavby sa rieši aj stavebná úprava existujúcej cesty I/63, okružná križovatka, chodníky, lávka pre cyklistov, chodcov, verejné osvetlenie komunikácie, chodníkov a cyklistov,“ oznámila správa ciest.
Európska komisia schválila na stavbu nového cezhraničného cestného mosta cez Dunaj medzi Komárnom a Komáromom vyše 100 miliónov eur. Cezhraničný slovensko-maďarský projekt bude financovaný s využitím európskych peňazí v rámci nového Nástroja na prepájanie Európy. Ministerstvo dopravy koncom februára informovalo, že s výstavbou mostu by sa mohlo začať predbežne ešte v tomto roku a most by mal byť hotový v roku 2018. Celkový odhadovaný rozpočet tohto projektu je vyše 117 mil. eur, Slovensko získa z EÚ na projekt viac ako 47,6 mil. eur a Maďarsko vyše 52,5 mil. eur.
Navrhovaná verzia je asymetrický most s jedným pylónom a závesnými káblami. Cez most povedie hlavná cesta s dvomi jazdnými pruhmi. Na prítokovej strane vozovky bude obojsmerný chodník pre chodcov o šírke 1,8 metra a na druhej strane (odtokovej) je plánovaná cyklotrasa o šírke 2,5 metra. Stavebný projekt mosta a príjazdových ciest na oboch stranách hranice je rozdelený na časti, ktoré majú postaviť maďarská a slovenská strana.
Áno. No možno projektanti si zatiaľ myslia, že je to len akási "odbočka" k mostu. Až keď sa niekedy postaví obchvat Komárna, tak až vtedy postavia MÚK. Čo som videl ilustračné plány tejto stavby, tak ten kruháč má dosť malý priemer. Kamióny potom tam budú mať problémy odbočiť na most, hlavne tie, čo pôjdu od Komárna.Milos napísal:Áno, križovanie dvoch pomerne významných ciest I. triedy by sa malo riešiť MÚK. Bohužiaľ móda pchať kruhové objazdy takmer všade, kam sa dá, ešte na Slovensku neopadla.
Takže takmer o rok neskôr ho dokončia oproti predchádzajúcemu "plánu". Uvidíme, či ešte niečo nepreplánujú.PRAVDA_Rozbehli tender na most medzi Komárnom a Komáromom napísal:••• Podľa zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku z Bruselu by mal byť nový cestný most hotový do mája 2019.
Neviem, ako to teraz bude, lebo pôvodne "2+2" mala ísť východne od Komárna. Tam bola rezerva, ale v Komárome/Újszőnyi ju zastavali. Pozri Územný plán KN: http://komarno.sk/content/02_KOMPLEXNY% ... 3%2011.pdf . Zatiaľ sa plán nemenil, aspoň nič som o tom nepočul.bodrik napísal:•••
Bude možné v budúcnosti v prípade zintenzívnenia premávky pristavať vedľa druhý paralelný identický most a urobiť z toho 2+2 s pripojením na maďarskú M1 a na našej strane s pokračovaním na NZ (R7) a NR (R1, R8)?
KN.SK napísal:Neviem, ako to teraz bude, lebo pôvodne "2+2" mala ísť východne od Komárna. Tam bola rezerva, ale v Komárome/Újszőnyi ju zastavali. Pozri Územný plán KN: http://komarno.sk/content/02_KOMPLEXNY% ... 3%2011.pdf . Zatiaľ sa plán nemenil, aspoň nič som o tom nepočul.bodrik napísal:•••
Bude možné v budúcnosti v prípade zintenzívnenia premávky pristavať vedľa druhý paralelný identický most a urobiť z toho 2+2 s pripojením na maďarskú M1 a na našej strane s pokračovaním na NZ (R7) a NR (R1, R8)?
A teraz by možno Maďari chceli, aby šlo to "rýchlostné" cestné prepojenie západne. Pri výstavbe západného obchvatu Komáromu, t. j. cesta č. 131, nechali rezervu pre rozšírenie na "2+2", pozri https://www.google.sk/maps/@47.7298501, ... 312!8i6656 a https://www.google.sk/maps/@47.7298501, ... a=!3m1!1e3 .
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 23 hostí.