eric987 napísal:To som aj ja, len nie je KO ako KO. Ak by sa tu spravil poriadny rondel s 3-4 pruhmi, spiralovitym VDZ a Vn 70 km/h (co umoznuje jazdu po nom v poho 100-110) tak je to to najelegantnejsie a najnadcasovejsie riesenie, daleko plynulejsie nez 4-listok a daleko prehladnejsie nez turbo MUK.
Mas pravdu, ze nie je kruhac ako kruhac, tym Sencom, som chcel len naznacit, ze ake moze KO sposobovat problemy a na dialnici by to bolo naozaj velmi nevhodne. Rakusaci ale uz aj Nemci davaju po novom nad/pod dialnicne krizovatky s vedlajsimi cestami I. a II. tried tiez uz KO na danej ceste, pripadne dva po stranach ako to myslim je u nas vo Voderadoch na D1. Ale toto je krizovanie plne vytazenej D1 s buducou predpokladam tiez plne vytazenou D4 s dost velkymi intenzitami. KO v Senci je obycajny maly a dost nevhodne nevrhnuty kruhac to beriem, ale co napriklad novy KO na Hodoninskej v Lamaci? Je to tzv. "turbo kruhovy objazd" s asymetrickymi pripajacimi a odpajacimi prudmi. Dalo by sa povedat ze velmi moderny. Ma iba jednu chybu, resp. dve. Zjazd z dialnice D2 smerom od Malaciek, ked chce ist niekto napriklad do Lamaca je vedeny na kruhovy objazd k nakupnemu centru obide sa cely a vrati sa na ten na Hodoninskej. Problem je ze tam dochadza ku krizovaniu tohto smeru s tymi co prichadzaju z dialnice smerom od Sitiny a idu smer Stupava, pricom neakceptuju znacku daj prednost vjazde. Ich prud vlastne prechadza do toho co obchadza KO a oni sa snazia teda dostat do toho viacej vlavo. Auta co idu do Lamaca su nimy vytlacane az do toho uplne laveho a ked clovek nie je dost drzy tak musi prejst cely kruhovy objazd o viacej ako jednej otacke. Sam som to tam zazil asi dvakrat, lebo s kamionom sa pretlacat nebudem...
Tento kruhovy objazd ma dostatocny priemer, aj kapacitu a je aj moderny s asymetrickymi prudmi ale toto domyslene nebolo...
Dalsia vec je ze niektori ludia v KO casto panikaria, staci si pozriet kolko havarii je na KO pod Pristavnym mostom (uznavam, ze ten kruhac je zly cely ako je), v Taliansku som videl jednu nie az tak staru pani na KO cuvat, lebo prepasla svoj zjazd (akoby nemohla dat dalsie kolecko) a pri Avione ako sa zide z dialnice alebo nadjazdu cez Galvaniho a pripaja sa tam cesta od toho hotela isla pani z hotela v protismere a zahla smerom ku Galvaniho, cize dva zjazdy z kruhaca. Keby som si ju nevsimol skor tak by ma slusne dala
A teda by som to este raz zhrnul ano, KO v niektorych miestach moze byt prinosom aj na dialnicnych krizovatkach. Urcite ale nie na krizovani dvoch dialnic z velkymi intenzitami. Auta prichadzajuce so kruhacov to bude spomalovat a vytvarat rady na dialnici ako takej. Ani jedna z tych tebou uvedenych krizovatiek nie je krizovatka dialnice z dialnicou. V UK neviem porovnavat, poznam ale situaciu v Nemecku, Rakusku, Taliansku a nikde taketo krizovatky dialnic nerobia, lebo by to sposobovalo komplikacie...