Moderátor: Moderátori
PK napísal:Dialnice sa beru ako nadradena infrastruktura.
Pacho napísal:poprosim ANDi ho a PK, keď sa nerozumeju veciam, ako je trasovanie dialnic, nech tu zbytočne nespamuju, a nevytvárajú bezduché debaty, o svojich pocitoch a chorých výmysloch. Mam rád takýchto "odborníkov" projektantov čo projektujú s prstom na mape. Podotýkam, že nie som projektant, ale neznášam takýchto trtkov, čo si myslia, že sú najmúdrejši na svete, a pritom sa nerozmeju vôbec problematike, Ďakujem za pochopenie. Ospravedlňujem sa za OT, ale mi to nedalo.
Jonathan napísal:Rovnako vedenie 2x400 kV patri k nadradenej energetickej infrastukture. Ktora z tychto nadradenych infrastuktur sa ma prisposobovat? Dialnicu vyuziva 20000 ludi kazdy den, elektrinu v okoli niekolko sto tisic + firmy. Ja si myslim, ze vedenie je dolezitejsie, vplyv na HDP je vyssi a rovnako ako pre dialnicu aj pre vedenie VVN platia predpisy. A uz vobec sa mi nechce vypocitavat, o kolko sa zvysia straty vo vedeni pri predlzeni trasy, ci nahodou nie su vyssie ako straty benzinu. Pri konflikte infrastuktur sa musi prisposobit ta, ktora sa prisposobi jednoduchsie.
Dám do spravneho threadu a zo strany ktorých obcí?jarino napísal:zoom napísal:Suhlasim, už sa s tým fakt preháňa a Dubná skala - Turany detto.Andrej napísal:Nerozumiem, preco bolo nutne cely usek viest na vysokom nasype a takmer suvisle s PHS na oboch stranach. Niektore useky dialnicnej siete projektujeme, ako keby sme boli Svajciarsko.
http://dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=256&image_id=31281
Čo som zachytil, tak na úseku Dubná Skala - Turany je zo strany obcí snaha presadiť dodatočné dobudovanie ďalších PHS-iek.
PK napísal:Pred asi osmimi rokmi som tu pisal o tuneloch. Vtedy som absolvoval cestu do Talianska do Pisy autom a s deckami som pocital po ceste tunely, celkovo v Rakusku a Taliansku ich bolo na tej ceste 96. To je na useku 1100km. V tuneloch ziadne obmedzenia ako u nas, slo sa tam pekne 140. Vtedy som tuto na forum napisal, ze vsetkych ktori zodpovedaju za vystavbu dialnic na Sk popretahovat tymi tunelmi za ... tam a naspat. Mozno si spomeniete aka bola vtedy situacia s tunelmi na Slovensku. Visnove v nedohladne... Kludne by to mohlo byt takto aj u nas. Ak ide dialnica stylom tunel, most, tunel, most tak vplyv na krajinu je uplne minimalny, ani sa nevie, ze tam ta dialnica existuje. A investicia naviac sa vrati v podobe usetreneho paliva a rychlejsej dopravy po kratsich trasach.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: tybs a 46 hostí.