Ako dlhoročný účastník cestnej premávky v tejto oblasti si dovolím pár poznámok k doprave v Čadci a okolí.
1. Malý obchvat Čadce - zbytočný z hľadiska medzinárodného koridoru, a ešte viac stratí na význame ak sa raz dobuduje druhá tunelová rúra tunela Horelica a s tým spojený úsek D3. Môže mať miestny význam len ak sa centrálna časť mesta zmení na pešiu zónu pred mestským úradom, ktorá je dlhodobo plánovaná.
2. Horelický most - dlhoročne ignorovaná situácia (rovnako ako v prípade mostu v časti Podzávoz, ktorý bol pred pár rokmi taktiež v kritickom stave) sa konečne začala riešiť, oceňujem, že sa kompetentní konečne rozhodli ho opraviť (nahradiť novým). Osobným vozidlám odporúčam počas výstavby využívať obchádzkovú trasu cez bukovský most, pretože za prejazdom cez obnovené žel. priecestie doprava vyústi do centra a tam predpokladám slušné kolóny. Nový Horelický most síce vyrieši problém s regionálnou dopravou, po vybudovaní druhej rúry tunela Horelica bude však pre tranzit rovnako zbytočný ako malý obchvat Čadce. Tých pár ADR kamiónov, ktoré nemôžu ísť cez tunel, túto trasu však určite ocenia, a hlavne obyvatelia Horelice budú konečne normálne napojení na zvyšok mesta.
3. Úsek D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec - chýbajúca časť infraštruktúry výrazne odľahčí dopravcu v centre Čadce, v časti Podzávoz a v obci Svrčinovec. Osobne však považujem za zbytočný privádzač do priemyselného parku Čadca, kde v súčasnosti sídli až 0 zahraničných investorov a táto situácia sa podľa mňa po výstavbe diaľnice nezmení. Som zvedavý, akým spôsobom bude realizovaná preložka cesty v časti u Ševca, a plánované rozšírenie železničného koľajiska, a tiež ako NDS vyrieši umiestnenie PHS na celom úseku D3. Otázkou zostáva malý drevený most cez Kysucu v časti Bukov, ktorý je v katastrofálnom stave a o ktorého zachovanie mesto stále bojuje.
4. Vnútromestské prepojenie ulíc 17. novembra a Podjavorinskej - z hľadiska mestskej dopravy by mohlo mať prínos pre uvoľnenie Palárikovej, Májovej, Moyzesovej ulice a ulice Slobody, otázkou však je, či je táto lokalita vôbec vhodná na navýšenie intenzity dopravy. Trasovať cestu pomedzi rodinné domy, v blízkosti cintorína a knižnice, je trošku trúfalé, no ak by to malo aspoň dočasne pomôcť doprave v meste kým sa nevytvorí komunikácia, ktorú spomínam v bode 5., budiš...
5. Cesta na Rakovú - v posledných rokoch sa táto komunikácia intenzívne zahusťuje a najmä v čase špičky sa tvoria kolóny, ktoré upchávajú centrum Čadce, najmä ulice Paláriková a Májová. Ako už možno viete, v najnovšom územnom pláne mesta Čadca sa začína črtať vízia severného obchvatu mesta, a to súbežne s tokom rieky Kysuca na úbočí vrchu Jurošák, otázkou však je, kto tento obchvat zafinancuje a kedy to bude.
Viď komunikácia zvýraznená modrou farbou:
Celkovo považujem Čadcu za jeden z mnohých kľúčových bodov slovenskej dopravy, a je bohužiaľ smutné, že sa doposiaľ nenašla politická vôľa a financie pre vybudovanie dostatočnej dopravnej infraštruktúry v tomto regióne.