Rýchlostná cesta R2, Tornaľa - GombasekParametre rýchlostnej cesty R2Rýchlostná cesta R2 medzi Tornalou a Gombasekom navrhnutá v kategórii R 24,5/120.
-pre návrhovú rýchlost 120 km/h v extravilánoch
-pre návrhovú rýchlost 80 km/h v tuneloch.
Termíny zacatia a skončenia výstavby a prevádzkyPredpokladaný termín začiatku stavby: 2016
Predpokladaný termín ukončenia stavby: 2019
Predpokladaná lehota výstavby: 48 mesiacov
Celkové náklady (orientačné)
Variant 1 červený - 474 887,- tis. €
Variant 2 modrý - 319 545,- tis. €
Variant 3 fialový - 702 390,- tis. €
TunelyDominantným objektom v trase variantu 1 (červený) a variantu 3 (fialový) rýchlostnej cesty R2 je tunel Plešivec, situovaný v juhovýchodnom obchvate obce Plešivec na okraji národného parku Slovenský kras.
Základné parametreTunel Plešivec je riešený ako dvojrúrový na návrhovú rýchlost dopravy 80 km/h.
Tunely v oboch variantoch majú navrhnutú betónovú vozovku šírky 2x3,5 m s priečnym sklonom 2,5 %. Po oboch stranách vozovky budú vodiace pásy šírky 0,25 m a vyvýšené obslužné chodníky šírky 1,0 m. Výška prejazdného profilu nad vozovkou v tuneli je navrhnutá na svetlú výšku 5,2m - jednotne s prejazdnou výškou pod mostnými objektami rýchlostnej cesty R2.
Variant 1 (červený):Navrhovaná dĺžka tunela je 1385m. Západný portál tunela je v staničení km 11,033 a východný je v staničení km 12,418.
Variant 3 (fialový):Navrhovaná dlžka tunela je 2572 m. Západný portál tunela je v staničení km10,909 a východný je v staničení km 13,481.
Variantné riešenia rýchlostnej cesty R2Variant 1 – červený a variant 3 – fialový riešia vedenie trasy rýchlostnej cesty R2 so začiatkom na konci už prevádzkovaného obchvatu mesta Tornale, vedením trasy v údolnej nive rieky Slaná, na mnohých miestach v súbehu s cestou I/50 a železničnou traťou Zvolen - Košice, ďalej tunelom pri obci Plešivec a končiaceho pri Gombaseku napojením na trasu technickej štúdie rýchlostnej cesty R2 úseku Gombasek – Včeláre.
Variant 2 - modrý má zaciatok a koniec ako úseky variantov 1 a 2, ale obec Plešivec obchádza po povrchu.
Priebeh jednotlivých variantov riešenia vedenie trasy rýchlostnej cesty R2 je pekne vidieť z mapiek pre projekt posudzovania
EIA:
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=9445gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=9446Za zmienku stojí, že z environmentálneho hľadiska bol odporučený a vybraný ako
najvýhodnejší variant č. 1 červený.
Pozn.: Vyššie uvedené informácie som čerpal z procesu posudzovania
EIA bez toho, aby som ich overoval.