V ŽSR sa činia. Je podpísaná zmluva na štúdiu realizovateľnosti Uzol Bratislava. Pár faktov:
Zhotoviteľ: Reming Consult (vedúci člen združenia),Sudop Praha, Prodex Bratislava, Dopravoprojekt Bratislava
Cena: 1 298 880,00 € bez DPH
Financovanie: Operačný program Integrovaná infraštruktúra 2014 -2020 (Prioritná os 1 – Železničná infraštruktúra,
TEN – T CORE)
Odovzdanie: august 2017, resp. má to trvať 60 týždňov
"Štúdia prinesie komplexnú analýzu súčasného stavu a bude riešiť budúcnosť, dopravnú perspektívu, rozvoj, modernizáciu a vzájomné dopravné prepojenia 10 železničných úsekov v Bratislave a okolí, 12 železničných staníc v rámci Bratislavy a 12 medzistaničných úsekov.
Štúdia má zodpovedať otázky rozvoja dopravnej infraštruktúry do roku 2020 – zlepšením služieb železničnej dopravy, zvýšením priepustnosti a spoľahlivosti, zlepšením prevádzky, interoperability a bezpečnosti železničnej infraštruktúry, skrátením cestovného času, znížením hluku a ďalších environmentálnych dopadov v rámci uzla Bratislava. V budúcnosti by sa tak mal uzol stať aj základom pre prímestskú dopravu v rámci Integrovaného dopravného systému v Bratislave a nosného systému hromadnej dopravy. Pri príprave štúdie budú zohľadnené už jestvujúce štúdie, projekty a stavby, vrátane projektov TEN T, projektu Terminálov integrovanej osobnej prepravy v Bratislave, ako aj záchytných parkovísk pre Integrovaný dopravný systém Bratislavského samosprávneho kraja a ďalších. Všetky koncepty budú rešpektovať strategické zámery mesta Bratislava a Bratislavského samosprávneho kraja a budú vzájomne koordinované. „Železnice Slovenskej republiky poskytnú odbornú pomoc a súčinnosť prostredníctvom tímu svojich odborníkov. Od začiatku prác na štúdii budeme spolupracovať s mestom a krajom, aby sa ich pripomienky zohľadňovali počas celej prípravy štúdie a nie až následne, po jej ukončení“ , objasnil zásadnú zmenu v postupe prác štúdie generálny riaditeľ ŽSR. Celá štúdia by mala byť v súlade s už schváleným územným generelom mesta Bratislava.
Projekt modernizácie železničného uzla Bratislava by mal riešiť:
- zvýšenie traťovej rýchlosti na vybraných úsekoch,
- zdvojkoľajnenie vybraných tratí,
- budovanie nových perónov,
- elektrifikáciu potrebných úsekov,
- budovanie nových železničných zastávok: Bratislava Lamačská brána, Patrónka, Trnávka, Ružinov, zastávka Mladá Garda, Devínska Nová Ves a Vrakuňa,
- riešenie vybraných železničných staníc ako prestupných uzlov na MHD,
- rušenie úrovňových križovaní železničnej trate s pozemnými komunikáciami a ich následné nahrádzanie mimoúrovňovými,
- výstavbu novej železničnej stanice Bratislava letisko M.R. Štefánika a jej napojenie na sieť ŽSR s funkciou medzinárodnej zastávky.
V rámci štúdie sa bude riešiť aj železničná stanica Bratislava Filiálka ako centrálna stanica mesta pre prímestskú dopravu s kratšími nástupišťami umiestnenými v menšej hĺbke pod povrchom a tým aj bližšie k nadväzujúcim zastávkam MHD na Trnavskom Mýte.
Železničné úseky, ktoré rieši štúdia realizovateľnosti uzla Bratislava:
1. Devínska Nová Ves – štátna hranica SR /Rakúsko (Marchegg),
2. Kúty – Bratislava hlavná stanica,
3. Bratislava hlavná stanica – Bratislava Rača,
4. Bratislava hlavná stanica – Bratislava Vajnory,
5. Úsek Bratislava východ odchodová skupina Juh – Bratislava východ vchodová skupina - Odbočka Vinohrady – Bratislava predmestie – Bratislava-Nové Mesto –Bratislava UNS – Bratislava-Petržalka – Rusovce – Rajka „štátna hranica SR/MR (ŽSR/GYSEV)“,
6. Úsek Bratislava hlavná stanica – Bratislava-Nové Mesto,
7. Úsek Bratislava predmestie – Bratislava filiálka,
8. Úsek Bratislava-Vajnory – Bratislava východ odchodová skupina Sever – Bratislava východ vchodová skupina – Bratislava-Rača a Bratislava-Vajnory – Bratislava východ odchodová skupina juh - Odbočka Vinohrady,
9. Úsek Bratislava- Petržalka - štátna hranica SR/RR (ŽSR/ӦBB) (Kittsee),
10. Úsek Bratislava-Nové Mesto – Podunajské Biskupice – (Dunajská Streda) Medzistaničný úsek Bratislava-Nové Mesto – Podunajské Biskupice.
Železničné stanice, ktoré rieši štúdia realizovateľnosti uzla Bratislava:
ŽST Devínska Nová Ves,
ŽST Bratislava-Lamač,
ŽST Bratislava hlavná stanica,
ŽST Bratislava-Vajnory zastávka,
ŽST Bratislava predmestie,
ŽST Bratislava-Nové Mesto,
ŽST Bratislava Ústredná nákladná stanica,
ŽST Bratislava-Petržalka,
ŽST Rusovce,
ŽST Bratislava filiálka,
ŽST Podunajské Biskupice."
http://www.zsr.sk/slovensky/media-room/ ... ge_id=4722