R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Aký variant strednej casti R3 je najvhodnejší pri zohľadnení všetkých aspektov?

turiec - maly sturec ( var Ax ) - BB + prelozka I/59
21
13%
turiec - turcek ( Var Cx ) - pod BB + prelozka I/59 + "banska" spojka
19
12%
turiec - turcek ( Var Cx ) - pod BB + rozsirenie terajsej I/59 + "banska" spojka
17
10%
ruzomberok - donovaly - BB ( var F ) + Rx cez turiec k R2
39
24%
ruzomberok - mostenecka/hiadelska dolina - severny obchvat BB - ZV
67
41%
 
Celkový počet hlasov : 163

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod pohodak » 08. Jún 2016 10:45

prosim ta ked tu uz trieskas vymyslenymi cislami tak bud aspon konzistentny, raz tu meles o 15k/24h potom zas 11k/24h :roll:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Lorenc » 08. Jún 2016 11:26

prosim ta ked tu uz trieskas vymyslenymi cislami tak bud aspon konzistentny, raz tu meles o 15k/24h potom zas 11k/24h :roll:


Už sa to tu dole vysvetlilo- 11tis/24h z priemeru za týždeň. 15 tis môže byť v piatok. Horské priechody majú presné merania (aj Soroška) - Dĺžka vozidla, čas prechodu a rýchlosť vozidla. napr. Nieže tam niekto čiarka 2 x po 4 hodiny a potom ponásobí nejaké koeficienty.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod devil » 08. Jún 2016 12:17

diskusia fakt na úrovni, intenzity cucané z prsta, IRR pletené s dobou návratnosti, odkazy na mesíka, diagonálne spojenia Sereď-Kežmarok nutne cez Nízke Tatry, porovnávanie VVN vedení s diaľnicami... ak sem zavíta niekto fundovaný, tak si musí spraviť o fóre fakt "dobrú" mienku. byť to na mne, tak túto tému zavriem až kým sa nezačne stavať.


no a ? niektore vladou schvalene dokumenty su podobobne "fundovane".

V Martine otvoril Volkswagen svoju fabriku v maji 2000. Vtedy bola dialnica po Belusu. Na dialnicnu siet bude Martin pripojeny v decembri 2019 po dokonceni Visnoveho, tzn. skoro 20 rokov po otvoreni zavodu VW. A podla tej mapy VW nie je jediny subdovatel automobiliek v Martine.


zaciatkom roku 2000 bola v okrese MT 17% nezamestnanost ktora postupne klesala a napodiv najrychlejsi pokles bol po ohlaseni investicie KIA od roku 2004. nakolko vlada sa zmluvne zaviazala postavit dialnicu po ZA tak jej efekt sa prejavil skor nez bola postavena, a to sa prejavilo aj 30 km dalej. 2004-2016 je kolko rokov?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod fh » 08. Jún 2016 13:29

Na Slovensku bola v roku 2004 nezamestnanost 16.6 percent v tom istom roku klesla v decembri na 13.1 percenta
http://www.finance.sk/hospodarstvo/trh- ... stnanosti/

takze trend bol vseobecny, zavadzas devil selektivnym vytahovanim neoverenych faktov . Takto to vyzera ze informacia o KII a este len slubena dialnica do Ziliny dokoncena v roku 2009 znizila nezamestnanost v Martine uz v roku 2004, pritom ta klesla vseobecne.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod okorec » 08. Jún 2016 13:34

devil napísal:
diskusia fakt na úrovni, intenzity cucané z prsta, IRR pletené s dobou návratnosti, odkazy na mesíka, diagonálne spojenia Sereď-Kežmarok nutne cez Nízke Tatry, porovnávanie VVN vedení s diaľnicami... ak sem zavíta niekto fundovaný, tak si musí spraviť o fóre fakt "dobrú" mienku. byť to na mne, tak túto tému zavriem až kým sa nezačne stavať.


no a ? niektore vladou schvalene dokumenty su podobobne "fundovane".


no a to, že možno niekomu diletantizmus a amaterizmus nevadí, ale mne áno.

a prosím adminov, nech sa vyjadria, čím je prínosných tých niekoľko posledných strán bludov, čo tu píše Lorenc.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod rastislav5 » 08. Jún 2016 20:17

devil napísal:
V Martine otvoril Volkswagen svoju fabriku v maji 2000. Vtedy bola dialnica po Belusu. Na dialnicnu siet bude Martin pripojeny v decembri 2019 po dokonceni Visnoveho, tzn. skoro 20 rokov po otvoreni zavodu VW. A podla tej mapy VW nie je jediny subdovatel automobiliek v Martine.


nakolko vlada sa zmluvne zaviazala postavit dialnicu po ZA tak jej efekt sa prejavil skor nez bola postavena, a to sa prejavilo aj 30 km dalej.

Vystavba VW v Martine trvala niekolko rokov (vykup pozemkov, stavebne povolenie, samotna vystavba), takze o tejto investicii sa rozhodlo davno predtym ako prisla Kia a s nou spojeny zavazok postavit dialnicu do Ziliny, teda VW v Martine nesuvisi s Kiou, ale s tradiciou strojarstva v meste.

devil napísal:zaciatkom roku 2000 bola v okrese MT 17% nezamestnanost ktora postupne klesala a napodiv najrychlejsi pokles bol po ohlaseni investicie KIA od roku 2004.

Podla statistik Uradu prace nezamestnanost v okrese Martin klesala rovnako rychlo aj pred ohlasenim investicie KIA, napr. v juni 2002 bola 16,35%, v juni 2003 bola 12,83%. Dovodom rychleho poklesu bola najma vysoka pociatocna nezamestnanost sposobena skokovym zrusenim vojenskej vyroby po neznej revolucii.

V sucasnosti ma okres Martin nizsiu nezamestnanost ako okres Malacky, kde otvorili prvu dialnicu na Slovensku uz v roku 1973. Takisto ma nizsiu nezamestnanost ako okres Nove Mesto nad Vahom, ktory bol pripojeny na dialnicnu siet v roku 1998. A tiez ma nizsiu nezamestnanost ako okres Zilina, ktory je uz na dialnicnu siet pripojeny 6 rokov. A ma len o pol percentualneho bodu vyssiu nezamestnanost ako okres Bratislava 2. Vsetky tieto okresy dialnicu davno maju. Martin bude na dialnicnu siet pripojeny v roku 2019.

devil napísal:2004-2016 je kolko rokov?

Take lahke nevies?
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod rastislav5 » 08. Jún 2016 20:36

Lorenc napísal:Základy logiky.

To je zavádzanie o variantách kvôli vtáčim územiam.
Prirovnal som to už minule k vlakom, teraz to špecifikujem podľa cestovného poriadku.

Napr. človek z PP, DK, LM ide do BB.
1.Variant: Vystúpi v RK a sadne na bus a prejde 58km za 1 hodinu. za cena 3 eura
2.Variant: Ide do Martina cez Štubňu a do BB urazí 111km. a trvať mu to bude 1h 58min cena 5,7 eura

(použíl som rýchlik a diaľkový autobus)


Kvoli rozdielu 2,7 eura v cene alebo ze musis prestupovat na bus Ti treba postavit do Ruzomberka zeleznicny tunel cez narodny park? Uz pochop, ze Ruzomberok nie je stred sveta. Mas zeleznicnu stanicu priamo v meste, 12 priamych rychlikov denne do Bratislavy a Kosic a 5 priamych rychlikov do Prahy, porovnaj si to napr. s krajskou Nitrou bez rychlika alebo s okresnym Namestovom, ktore nema zeleznicnu stanicu vobec a uz neplac.


Lorenc napísal:Čiže alternatíva R3 Šturec ako variant voči R1 sa dá spochybniť jednoducho, neobslúži takmer nikoho a nič.

Dalsie (uz kolke?) klamstvo.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod BoroZA » 08. Jún 2016 20:59

rastislav5 napísal:Kvoli rozdielu 2,7 eura v cene alebo ze musis prestupovat na bus Ti treba postavit do Ruzomberka zeleznicny tunel cez narodny park? Uz pochop, ze Ruzomberok nie je stred sveta. Mas zeleznicnu stanicu priamo v meste, 12 priamych rychlikov denne do Bratislavy a Kosic a 5 priamych rychlikov do Prahy, porovnaj si to napr. s krajskou Nitrou bez rychlika alebo s okresnym Namestovom, ktore nema zeleznicnu stanicu vobec a uz neplac.


Trošku OT, ale hádam sa neurazíte - nebol som v železničnej stanici RK dobrých desať rokov, ešte stále nemá ani poriadne peróny a vybudované podchody?
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Jarda Retarda » 08. Jún 2016 22:42

Ked sa tu narabalo s IRR, tak k tomu len jedna poznamka. Dopravny model sa da lahko nastavit tak, aby "úspora pohonných hmôt pre všetky vozidlá na ovplyvnenej sieti" a "úspora času pre všetky vozidlá na ovplyvnenej sieti" vychádzala výhodne. Domnienky o intenzite na Donovaloch sa skoncia az otvorenim Visnoveho a potom budeme realne vidiet, ci ma tento usek vobec nejaku ekonomicku efektivnost. A este jedna poznamka k hodnoteniu cez vnutorne vynosove percento (Internal Rate of Return) - hovori o tom, kolko penazi sa mi vrati z vynalozenej investicie za dany cas, spravidla rok. Kedze po nasich cestach chodia aj zahranicne kamiony a setrime PH a cas aj im, cista navratnost pre SR nebude ani zdaleka tak vysoka. Navyse sa vychadza z predpokladu, ze usetrene peniaze ludia minu v domacej ekonomike, ale to tiez nie je celkom pravda.

Faktom je, ze ako ukazovatel efektivnosti je to pouzitelna metoda, no neznamena to, ze pri IRR 10,9% sa mi dialnica zaplati nieco vyse 9 rokov. Ak si toto niekto mysli, potom je na velkom omyle. Pre rozhodovanie o takychto projektoch potrebujeme aj dalsie kriteria. Napr. celkove naklady na vystavbu. Potom ak cisto hypoteticky V1: IRR pri R1 je 10,9% a stavebne naklady 1.000mil EUR a V2: IRR pri R3 8,5% pri 700mil EUR, potom sice teoreticka "celospolocenska" navratnost bude V2=12 rokov oproti V1=9 rokov, no do statneho rozpoctu urcite tolko penazi urcite nepritecie (EU fondy su sucastou prijmovej strany statneho rozpoctu, PPP teraz nechajme bokom, to je uplne ina debata). Podstatne vsak je, ze pri V2 by som potom mohol usetrit 300mi EUR na nejaku inu cestu a za rovnake peniaze mozem vyriesit 2 problemy a nie jeden.

Aby bolo jasne, tie sumy su hypoteticke. Za R1 tu Lorenc spominal 1.000mil EUR a R3 vobec netusim, sa mi nieco mari, ze 700mil EUR som tu videl na fore, ale kludne ma opravte. Ide o princip, ako sa na tie cisla pozerat z globalneho hladiska. IRR je urcite voditko, no nie je to ziadna modla.

Preco to pisem - je jasne, ze moze byt iba jedna z tych dvoch ciest, dve su pre nas priliz velky luxus a treba 3x merat a raz stavat. Idealne tak, aby sme co najviac ciest postavili co najefektivnejsie. Cize porovnat pomery navratnosti a nakladovosti stavieb. Ak IRR bude velmi podobne, nakladovost nech je rozhodujucim kriteriom a naopak. Ak v tomto porovnani obstoji R1, podme do toho. No skor si myslim, ze lepsi predpoklad ma R3. Bojim sa vsak, ze konecna varianta sa aj tak urci politickym rozhodnutim a bude vyriesene :(
Jarda Retarda
diskutujúci
 
Príspevky: 103
Založený: 14. Apr 2016 18:07

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Lorenc » 09. Jún 2016 12:29

Aby bolo jasne, tie sumy su hypoteticke. Za R1 tu Lorenc spominal 1.000mil EUR a R3 vobec netusim, sa mi nieco mari, ze 700mil EUR som tu videl na fore, ale kludne ma opravte. Ide o princip, ako sa na tie cisla pozerat z globalneho hladiska. IRR je urcite voditko, no nie je to ziadna modla.


Našiel som 700mil. Ale cez Kremnicu. Skôr to vidím na Žiar n H. kde je predsa len tunelov 7 km. Tiež to bude cca 1mld

IRR je vodítko to je jasné.

Variant MT-ZH cca 70km 7km tunelov cca 1mld (plný profil)
Variant RK-BB cca 50km 14km tunelov cca 1mld (plný profil)

Len stále pri variante MT-ZH nepripojíme BB na ZA. Čo je ďaľších 0,7 mld cez Šturec.(plný profil)

To: Rastislav5
Len spojením BB a ZA cez Šturec napájaš TT, nie ťažisko osídlenia DK-RK-LM. Tzn keď sa bavíme sa o integrite medziľahlého územia. R1 Vyrieši viac vzájomných prepojení aj SJ transit. Ak nechcem z 6,5 tis Turč.T. spraviť krajské mesto. Čiže toto považujem za menší počet obyvateľov. Tak klamem?

Aj keby sme spravili na polovičný profil MT-ZH a spojku cez Šturec, čo už by existoval circle a spojenie aj s PD tak sme na min 0,85 mld.

No stále neviem ako sme vyriešili existujúce dopravné toky na Donovaly a prepojenie 270 tis. obyv. Oravy, Liptova po RC na BB.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod aquila » 09. Jún 2016 13:43

uplne blbe porovnanie

Variant MT-ZH cca 70km 7km tunelov cca 1mld (plný profil)
Variant RK-BB cca 50km 14km tunelov cca 1mld (plný profil)

ked uz chces takto porovnavat, tak porovnanie MT - ZH a potom aspon RK-ZV, pricom ano, od BB po ZV uz je cesta.

dalsi argument, ze BB nebude pripojena a otazka znie, a preco by mala byt len kvoli BB urobena dalsia cesta ? ked pojde R3 cez turiec, nie je ani najmensi dovod co i len uvazovat nad nejakym prepojenim BB na D1 dialnicou. naco ?

sak uz od cias D65 bola BB pripojena privadzacom, ktory sa teraz honosne vola R1 .. ale to je druha vec.

anyways, toto bolo prediskutovanaven do zblnutie poslednych 90 stranok.. realita je taka, ze budeme radi, ak sa pipne aspon I/66, a casom sa urobia kusky R3 v tureckej doline, pricom podla mna od rakova po trencianske teplice po reko betonky dlho nebude treba nic, a skor sa bude treba sustredit na sklenne. a to budeme radi ked tam budeme v roku 2030.

cize ak porovnanavat tak porovnatelne.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod robertko » 09. Jún 2016 13:48

včera som išiel cez čertovicu a trasa úplne krásna určite by bolo vhodné tam vybudovať diaľnicu veď predsa ak by občan popradu chcel ísť do BB južnou trasou určite ju využije ( ružomberok bude napojený na diaľnicu a bude mu lepšie ísť po D1 ) samozrejme ak by R1 išla na Brezno a ďalej cez čertovicu malo by to väčší prínos pre obchodné spojenie dvoch významných miest ako sú poprad a bb
rovnako matematika nepustí a dostavanie R1 smer na Brezno a tunel popod čertovicu by stál cca 1mld (plný profil) a tá časová úspora + mohli by sme dostavať aj R3 aby bolo zabezpečené J-S spojka. R1 cez čertovicu spraví spojenie JZ so SV a určite sa tam presunie komplet doprava keď to bude dobudované
ešte som zabudol touto spojkou bude napojený na R1 aj Liptovský Mikuláš ktorý má viac obyvateľov ako RK a teda má väčší potenciál a ak k tomu napojeniu pripočítam aj brezno tak jednoznačne IRR je iba na úrovni 8,0 rokov
trolling : on
robertko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 330
Obrázky: 30
Založený: 06. Okt 2013 19:16

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod rastislav5 » 09. Jún 2016 13:55

Lorenc napísal:To: Rastislav5
Len spojením BB a ZA cez Šturec napájaš TT, nie ťažisko osídlenia DK-RK-LM. Tzn keď sa bavíme sa o integrite medziľahlého územia. R1 Vyrieši viac vzájomných prepojení aj SJ transit. Ak nechcem z 6,5 tis Turč.T. spraviť krajské mesto. Čiže toto považujem za menší počet obyvateľov. Tak klamem?

Samozrejme, lebo tvrdis:
Lorenc napísal:Čiže alternatíva R3 Šturec ako variant voči R1 sa dá spochybniť jednoducho, neobslúži takmer nikoho a nič.

R3 ma pritom dokonca lepsiu obsluznost ako R1 a nie ze neobsluzi takmer nikoho a nic.
Citujem:

V prospech alternatívy cez Turiec hovorí vyššia intenzita dopravy, lepšia dopravná obslužnosť a tiež menej náročný terén.

alebo

Cesta R1 cez Donovaly vedie málo zastavaným územím, a tak by slúžila predovšetkým ako tranzitná, kým R3 by pomohla aj lokálnej doprave

viewtopic.php?f=35&t=21363&p=180709&hilit=vyhra+zdravy#p180709

Aj keby som pripustil, ze obsluznost R1 a R3 porovnatelna, tvrdenie, ze R3 neobsluzi takmer nikoho a nic nie je pravdive.
R3 bude spajat najkratsou moznou trasou 3 najvacsie mesta Banskobystrickeho a Zilinskeho kraja, v ktorych rozhodne nebyva takmer nikto a nie su nic.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod devil » 09. Jún 2016 14:22

takze trend bol vseobecny, zavadzas devil selektivnym vytahovanim neoverenych faktov


trend bol vseobecny ale pokles nebol vsade rovnaky. cisla mas tu, ty vytahovac overenych hluposti.

http://www.sme.sk/c/4363530/interaktivn ... -2009.html

2004-2005 bol pokles zo 14,9 na zaciatku 2014 na 11,4 az 8,9 na konci 2015. to asi tiez kvoli VW. :lol: zbrojarska vyroba sa rusila po neznej revolucii ale npr. za meciara bola nezamestnanost aj pod 10% ako npr. v 1997 a problem nastal po roku 1998. zeby sa umelo udrziavali fabriky lebo hzds a sns tam mali svojich podnikatelov aj volicov?

Jarda, dopravny model mozeme prekrutit najjednoduchsie tak ze sa zacne uvazovat s radikalnym narastom intenzity dopravy, manipulovat s cenou sa da ale kedze je zaujem stavat drahsie tak to nie je cesta a pokial sa zadaju dobre vychodiskove a cielove body tak prave uspory casu a PHM su najobjektivnejsie ukazovatele.

a prosím adminov, nech sa vyjadria, čím je prínosných tých niekoľko posledných strán bludov, čo tu píše Lorenc.


vies co, mozes sa za neho postavit do radu ked obhajujes kremnicku trasu kde chodi menej NA ako na donovaloch pritom je to spojenie katowice-bp. neexistencia kvalitnej obchadzkovaj trasy ZH-ZV je problem a to ze sturovsky variant nema oporu v madarskych planoch je bonus. ja donovaly neobhajujem, ani celkovo spojenenia s-j. tvar SR a poloha hovori jasne, je daleko pravdepodobnejsie ze na tahu z-v pojde preprava ktora vozi tovar vyrobeny nasimi ludi na export ale aj v ramci SR a na tahu s-j cudzi tovar npr. z polska do madarska/balkan. kremnica je vymysleny koridor tak ako ako dialnica II/487.

dalsi argument, ze BB nebude pripojena a otazka znie, a preco by mala byt len kvoli BB urobena dalsia cesta ? ked pojde R3 cez turiec, nie je ani najmensi dovod co i len uvazovat nad nejakym prepojenim BB na D1 dialnicou. naco ?


zle polozena otazka, ake budu vyhody z toho ak BB+ZV budu obchadzane ? na celej trase toho vela nie je a takto tam nebude prakticky nic, casy rapidnych narastov obyvatelov su davno za nami a tie intenzity 1.300 NA maju aj kdektore cesty I. tr.


Už sa to tu dole vysvetlilo- 11tis/24h z priemeru za týždeň. 15 tis môže byť v piatok. Horské priechody majú presné merania (aj Soroška) - Dĺžka vozidla, čas prechodu a rýchlosť vozidla. napr. Nieže tam niekto čiarka 2 x po 4 hodiny a potom ponásobí nejaké koeficienty.


pred 10 rokmi tu niektori híkali pri intenzitach nad 10.000 aut denne, myslim ze teraz uz nebudu ani pri 15.000. pri takych nakladoch ako su dlhe tunely a suvisle useky s dlhymi tunelmi je 15.000 aut denne strasne malo.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod aquila » 09. Jún 2016 15:11

sak ja s tym suhlasim, podla mna je R1 BB - RK uplne nerealna a zbytocna vec na slovenske pomery, tak isto ako plnoprofilova R3 od martina po ziar.

moj idealny setup je

R3 martin - rakovo (bohate bude stacit aj len ako polprofil )
rakovo - turcianske teplice , rekonstrukcia betonky a par vylepseni ala vyradovacie pruhy, ale eni tych netreba vela.
stubna - sklenne - handlova s kratkym tunelom a prepojenie na R2 prelozkami ciest prvej triedy

od BB po lupcu nech nezerem I/66 v plnom profile a potom uz len odstranenie bodovych zavad a ochvaty po certovicu s tym, ze napriklad taka podbrezova sa bude hodne komplikovane riesit a ten posledny sialeny variant je podla mna blbost

a aj toto co som napisal je po financnej stranke silne sci-fi. o nejake plno profilovej R1 alebo R3 je podla treba prestat snivat cim skor.

ale tak celkovo je cim skor zlucit SSC a NDS, pricom treba niektore Rka povyhadzovat ala R8, a sustredit sa ozaj na prioritne useky a je skoda, ze sa stovky milionov vyplieskali zbytocne.

osobne napriklad hodnotim aj usek D3 svrcinovec - skalite za zbytocny a malo sa to tahat len do ciech a cely ten trucpodnik meciar smerom na polsko zrusit a riesit R3 .. a nejaku Sku z rabky .. ale to sme OT
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod fh » 09. Jún 2016 15:17

devil napísal:
takze trend bol vseobecny, zavadzas devil selektivnym vytahovanim neoverenych faktov


trend bol vseobecny ale pokles nebol vsade rovnaky. cisla mas tu, ty vytahovac overenych hluposti.

http://www.sme.sk/c/4363530/interaktivn ... -2009.html

2004-2005 bol pokles zo 14,9 na zaciatku 2014 na 11,4 az 8,9 na konci 2015. to asi tiez kvoli VW. :lol: zbrojarska vyroba sa rusila po neznej revolucii ale npr. za meciara bola nezamestnanost aj pod 10% ako npr. v 1997 a problem nastal po roku 1998. zeby sa umelo udrziavali fabriky lebo hzds a sns tam mali svojich podnikatelov aj volicov?

.


Pleties tu piate cez deviate a odchadzas od toho co si povodne napisal ze informacia o stavbe KIE a dialnice k Ziline v roku 2004 spustila pokles nezamestnanosti v roku 2004 v Martine a ona klesala v tom roku aj inde na Slovensku aj bez dialnice. V tom tvojom linku su potvrdene moje slova nie tvoje zavadzajuce implikacie.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod okorec » 09. Jún 2016 17:14

fh napísal:Pleties tu piate cez deviate a odchadzas od toho co si povodne napisal ze informacia o stavbe KIE a dialnice k Ziline v roku 2004 spustila pokles nezamestnanosti v roku 2004 v Martine a ona klesala v tom roku aj inde na Slovensku aj bez dialnice. V tom tvojom linku su potvrdene moje slova nie tvoje zavadzajuce implikacie.


:) to je presne styl devilovej diskusie. napise nejaku nepravdu, ktora na prvy pohlad potvrdzuje nejaku jeho dogmu. potom mu to clovek zacne fakticky vyvracat a on namiesto toho, aby priznal, ze to co napisal nie je pravda, a ze mozno ani ta jeho dogma nestoji na realnych zakladoch, tak zacne presuvat diskusiu a argumentaciu na nejake ine tvrdenia, z ktorych potom pokrutenim implikacii si snazi obhajit svoju dogmu.

@devil: ja nie som priaznivcom kremnickej trasy. chce to poriadne scitanie dopravy a riesenie kritickych usekov. viacmenej suhlasim co sa tyka R3 a R1 s tym, co pisal aquila s tym, ze ak sa da rozumne vyriesit prietah cez Kostany, tak usek MT-Rakovo by som vyslovene netlacil do vystavby, ale skor ho vidim ako idealny projekt od zasobnika, pripraveny na stvorpruh, ale pripadne realizovany aj na polprofil (podla financnych moznosti).

ad D3 na Zywiec: asi nikto tu nie je extra stastny z toho ako sa to stavia, cely tento usek od Cadce po hranice je katastrofa co sa tyka realizacie (etapovanie stavby, casovy plan, kartel, drahy polprofil...) a asi aj trasovania (kilometrovo oproti trase cez Tesin maly rozdiel, oscadnicky variant, polprofil v kopcoch bez pomalych pruhov...), ale treba brat do uvahy to, ze tu sa nepostupuje podla nejakej jednoduchej logiky, ale sa tu v jednom bode stratavaju zaujmy 3 statov, mimo ineho. cize to je nejaky extremny kompromis pre splnenie nutnych podmienok zadania.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Wildk2 » 11. Jún 2016 20:47

Chlapi, čítam to tu už pár rokov, ale nezapájal som sa do diskusie. Dohadujete sa tu ako malé deti. Vyjadrujete tu svoje pocity a hlavne svoj lokálny patriotizmus, čo je síce pekne, ale pri takejto téme obzvlášť nevhodné. R1 z BB do RK je strategický projekt. Táto cesta s pokračovaním na Krakow až k Baltu so začiatkom pri Jadrane tu bola už od praveku. Vždy to bola hlavná dopravná tepna Sever-Juh a ňou aj ostane. To by ste museli premiestniť horské masívy. Čo sa týka Ružomberka, ten je od nepamäti križovatkou 4 ciest. Do vybudovania cesty a železnice v Kraľovanoch a horského priechodu Huty v 70 rokoch to bolo jediné cestné spojenie Oravy so Slovenskom. Martin, presnejšie Vrútky sú križovatkou 3 ciest a zmeniť sa to nedá aj keby bol prepojený rýchlostnou cestou. Vodiči nebudú jazdiť 70km do Martina a následne do Ružomberka. Je fajn, že ste z Turca a zastávate logicky Turiec. Cestu cez Donovaly absolvujete veľmi málo a nepoznáte tamojšie pomery. Skúste si otvoriť mapu, previezť sa po danej trase a bude vám hneď všetko jasné. Už 66 rokov sú snahy Ružomberok odrezať a najradšej by niektorí toto niekdajšie župné mesto pod ktoré určitý čas spadalo územie od Považskej Bystrice až po Rožňavu, vymazali zo sveta. Našťastie geológia a geografická morfológia krajiny sa zmeniť nedá. Ružomberok je veľká križovatka, ktorou vždy aj bol a taktiež veľká spádová oblasť.
Wildk2
nováčik
 
Príspevky: 8
Založený: 11. Jún 2016 20:29

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod robertko » 11. Jún 2016 21:57

Další troll ? odjakživa hlavná trasa ...
už trasa železníc pred 2sv vojnou jasne hovorila že BB nikdy nebola centrom regionu a jej napojenie na existujucu siet sa budovala ako posledna
toto tlacenie BB ako pupku sveta ma neuveritelne stve a to som z BB
robertko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 330
Obrázky: 30
Založený: 06. Okt 2013 19:16

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod JaNY » 12. Jún 2016 03:47

Nerozumiem preco potrebuju byt bystricania na "strategickej" ceste medzi Krakovom a BP? Lezia pod niskymi tatrami, vacsina turistov a lyziarov prichadza zo zapadu a juhu. Cesty k tomu uz maju. Aky profit by mali z R-koveho tranzitu? Len viac dopravy cez ich dolinu. Ziskali by presne to s cim ine mesta neuspesne bojuju a riesenia su v nedohladne lebo niet penazi. Citam ze ludia z Bratislavy sa stahuju do satelitnych dedin. Vieme preco. Mnohe mesta chcu obchvaty a cakaju na to. Ale bystricania, zda sa ze rozmyslaju presne opacne.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod michaelse » 12. Jún 2016 11:45

Wildk2 napísal:Chlapi, čítam to tu už pár rokov, ale nezapájal som sa do diskusie. Dohadujete sa tu ako malé deti. Vyjadrujete tu svoje pocity a hlavne svoj lokálny patriotizmus, čo je síce pekne, ale pri takejto téme obzvlášť nevhodné. R1 z BB do RK je strategický projekt. Táto cesta s pokračovaním na Krakow až k Baltu so začiatkom pri Jadrane tu bola už od praveku. Vždy to bola hlavná dopravná tepna Sever-Juh a ňou aj ostane. To by ste museli premiestniť horské masívy. Čo sa týka Ružomberka, ten je od nepamäti križovatkou 4 ciest. Do vybudovania cesty a železnice v Kraľovanoch a horského priechodu Huty v 70 rokoch to bolo jediné cestné spojenie Oravy so Slovenskom. Martin, presnejšie Vrútky sú križovatkou 3 ciest a zmeniť sa to nedá aj keby bol prepojený rýchlostnou cestou. Vodiči nebudú jazdiť 70km do Martina a následne do Ružomberka. Je fajn, že ste z Turca a zastávate logicky Turiec. Cestu cez Donovaly absolvujete veľmi málo a nepoznáte tamojšie pomery. Skúste si otvoriť mapu, previezť sa po danej trase a bude vám hneď všetko jasné. Už 66 rokov sú snahy Ružomberok odrezať a najradšej by niektorí toto niekdajšie župné mesto pod ktoré určitý čas spadalo územie od Považskej Bystrice až po Rožňavu, vymazali zo sveta. Našťastie geológia a geografická morfológia krajiny sa zmeniť nedá. Ružomberok je veľká križovatka, ktorou vždy aj bol a taktiež veľká spádová oblasť.

pises ze si sa po rokoch citania nezapajal do diskusie a nieje to nahodou tak ze si sa zapajal pod inym nickom????? mozno iba nahoda ale uzivatel Lorenc sa odhlasil a len par minut neskor sa uzivatel Wildk2 tu zaregistroval a tvoj prvy prispevok je ako cez kopirak s tymi od Lorenca,ak sa mylim tak sorry ale ak nie tak je to riadne ubohe
michaelse
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 348
Založený: 23. Dec 2010 19:16

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod mino » 12. Jún 2016 16:05

Najbližší rok a pol chce ministerstvo venovať pozornosť posúdeniu tejto cesty z pohľadu konceptu hodnota za peniaze (value for money). To by malo priniesť odpoveď na otázku, akými možnosťami by sa toto prepojenie malo financovať.

Zároveň chce rezort dokončiť aj technické riešenie výstavby cesty. Majú sa na nej totiž nachádzať tri tunely dlhé spolu vyše 12 kilometrov. Možno sa však ministerstvu podľa Stromčeka podarí nájsť aj výhodnejšie riešenia, napríklad Donovaly zrejme bude možné rozšíriť aj povrchovým variantom. "Našou ambíciou je, aby táto vláda rozhodla o tom, akým spôsobom realizovať túto stavbu a potom ju samozrejme aj začať súťažiť," avizoval Stromček.

Jeho oponent v diskusii, poslanec Národnej rady (NR) SR za opozičnú SaS Miroslav Ivan si však myslí, že severojužné prepojenie Slovenska by malo byť prioritnejšie riešené cez rýchlostnú cestu R3 spájajúcu Martin a Kremnicu. Táto cesta sa nachádza podľa neho aj v prioritách transeurópskych trás a momentálne spojenie v danom úseku je v hroznom stave. "Títo ľudia už dlho čakajú na realizáciu tejto trasy. Myslím si, že oveľa väčšou prioritou by mal byť práve tento úsek," konštatoval Ivan.

Stromček mu však oponoval s tým, že sa už štúdiou posudzovalo, či uprednostniť pokračovanie rýchlostnej cesty R1 z Banskej Bystrice do Ružomberka, alebo budovať radšej rýchlocestu R3. "Ukázalo sa, že najvýhodnejšie spojenie nie je cez Martin, ale cez Banskú Bystricu a Ružomberok," zdôraznil.


To ohladom finalneho posudenia R1 vs R3...nieco mi uslo?
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod ANDi » 12. Jún 2016 16:30

Dristy dristy dristy... Proste niekto si este musi zarobit na par studiach najblizsie roky.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod zvR7 » 12. Jún 2016 16:35

Podla mňa pár dôvod prečo to idú tlačiť ( ako to aj dnes potvrdil ŠT v STV1) vedia ,že ani D1 ani D3 sa nepodarí dokončiť v tomto volebnom období. Keď sa otvorí D1 pri Žiline s Višňovým a spol. to bude veľká vec ale to do volieb ako politický kapitál nevydrží. Višňové bola dobrá munícia. D3 je ďaleko...treba hľadať inde. D1 na východe+R2 Šaca bude fajn ale bez väčšej odozvy...na iné sa nezmôžu ( a ten škaredý Tranzit na východe stále jazdí inde ako sú dialnice ) .Budú potrebovať niečo veľkolepé čo sa dá stihnúť (aspoň rozostavať) a dobre to znie ( cez PPP to pôjde ) plus to bude poistka na spojenie západ východ , plus hlasy na strednom slovensku ( na Západe je to už Ok D4 a R7). Nuž a R1 BB- Ružomberok takýmto projektom je ( všetci v SR vedia kde sú Donovaly, v zime aké problémy atď.), je to dobrý politický marketing na rok 2020.
To, že to pôjde cez nedotknuté chránené územia ( vzácne zdroje vody , nie náhodou je tam zákaz cez Donovaly prevozu nebezpečných látok )to nevadí. To , že každé mesto sa chce zbaviť tranzitnej dopravy a my si ho ideme ešte viac pritiahnúť do RK a BB je tiež pekné. R1 ide v BB cez mesto popri obytných domoch ( emisie , prach , hluk ), je tam estakáda ,ktorá ani nie je parametrami Rka. Ďalej ZV nedoriešené ani západ/východ ani sever/juh a ďalej ZV- Šahy zase ďalšie tunely a obrovské investície...proste skvelý plánovači :lol:
A to , že ako je dôležitý tento ťah pre SR , pre SSC , pre BB a RK je aj ten fakt ,že ako vodič povedzme nákladného auta tam nemáte ani kde poriadne zaparkovať, oddýchnuť si a vyčúrať sa... (tento stav je samozrejme aj inde na SK pri dôležitých cestných ťahoch 1. triedy )
Samozrejme s týmto ťahom treba niečo robiť (rozšíriť, obchvat Donoval aj cestným tunelom atď.)
zvR7
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 321
Obrázky: 0
Založený: 05. Máj 2013 15:13

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod LubosG » 12. Jún 2016 16:39

Neviem presne čo všetko sa posudzovalo v tej štúdii "R3 vs R1", a či je aj prístupná verejnosti, no ťažko mi je uveriť, že napr. z ekologického a najmä ekonomického hľadiska je prepojenie juhu a severu Slovenska v jeho strednej časti výhodnejšie budovať trasou R1 BB-RK ako R3 ZH-MT.
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.