Moderátor: Moderátori
michaelse napísal:Wildk2 napísal:Chlapi, čítam to tu už pár rokov, ale nezapájal som sa do diskusie. Dohadujete sa tu ako malé deti. Vyjadrujete tu svoje pocity a hlavne svoj lokálny patriotizmus, čo je síce pekne, ale pri takejto téme obzvlášť nevhodné. R1 z BB do RK je strategický projekt. Táto cesta s pokračovaním na Krakow až k Baltu so začiatkom pri Jadrane tu bola už od praveku. Vždy to bola hlavná dopravná tepna Sever-Juh a ňou aj ostane. To by ste museli premiestniť horské masívy. Čo sa týka Ružomberka, ten je od nepamäti križovatkou 4 ciest. Do vybudovania cesty a železnice v Kraľovanoch a horského priechodu Huty v 70 rokoch to bolo jediné cestné spojenie Oravy so Slovenskom. Martin, presnejšie Vrútky sú križovatkou 3 ciest a zmeniť sa to nedá aj keby bol prepojený rýchlostnou cestou. Vodiči nebudú jazdiť 70km do Martina a následne do Ružomberka. Je fajn, že ste z Turca a zastávate logicky Turiec. Cestu cez Donovaly absolvujete veľmi málo a nepoznáte tamojšie pomery. Skúste si otvoriť mapu, previezť sa po danej trase a bude vám hneď všetko jasné. Už 66 rokov sú snahy Ružomberok odrezať a najradšej by niektorí toto niekdajšie župné mesto pod ktoré určitý čas spadalo územie od Považskej Bystrice až po Rožňavu, vymazali zo sveta. Našťastie geológia a geografická morfológia krajiny sa zmeniť nedá. Ružomberok je veľká križovatka, ktorou vždy aj bol a taktiež veľká spádová oblasť.
pises ze si sa po rokoch citania nezapajal do diskusie a nieje to nahodou tak ze si sa zapajal pod inym nickom????? mozno iba nahoda ale uzivatel Lorenc sa odhlasil a len par minut neskor sa uzivatel Wildk2 tu zaregistroval a tvoj prvy prispevok je ako cez kopirak s tymi od Lorenca,ak sa mylim tak sorry ale ak nie tak je to riadne ubohe
Wildk2 napísal:Schovajme všetci emócie, prejavy boja
za rodný kraj a postavme sa za spoločne výhodné racionálne riešenia pre Turiec, Dolný Liptov a stredoeurópsku S-J dopravnú os.
michaelse napísal:jedna jedina vyhoda je v tom ze to lepsie prepoji rychlim spojenim ruzonberok a BB to je hoodne mala vyhoda aby sme vydrb... tazke prachy na tie tuneli,nastastie nieje z coho to stavat takze a na PPP tam je a bude slaba intenzita aby sa to oplatilo
Wildk2 napísal:Ak to chcete urobiť z pohodlia domova, je dostačujúce si otvoriť mapu a troška porozmýšľať. Kam sa dostanete na juh z Kremnice a na sever z Martina? Tu nejde o to spraviť nejaký bypass R1-D1. Bohužiaľ geomorfológia Slovenska je taká, že na sever od Martina je Malá Fatra a na juh od Kremnice Štiavnické vrchy. Samozrejme vašu rozbitú panelovú cestu je potrebné ihneď opraviť a podľa možností rozšíriť aj na rýchlostnú cestu. Samozrejme ľudia trpia tam aj tam a situácia nie je dobrá. Do celého procesu je potrebné zapojiť rozum. Zo všetkého vychádza najlepšia trasa BB-RK či sa to niekomu páči alebo nie.
Nerozumiem preco potrebuju byt bystricania na "strategickej" ceste medzi Krakovom a BP? Lezia pod niskymi tatrami, vacsina turistov a lyziarov prichadza zo zapadu a juhu. Cesty k tomu uz maju. Aky profit by mali z R-koveho tranzitu? Len viac dopravy cez ich dolinu. Ziskali by presne to s cim ine mesta neuspesne bojuju a riesenia su v nedohladne lebo niet penazi. Citam ze ludia z Bratislavy sa stahuju do satelitnych dedin. Vieme preco. Mnohe mesta chcu obchvaty a cakaju na to. Ale bystricania, zda sa ze rozmyslaju presne opacne.
To, že to pôjde cez nedotknuté chránené územia ( vzácne zdroje vody , nie náhodou je tam zákaz cez Donovaly prevozu nebezpečných látok )to nevadí. To , že každé mesto sa chce zbaviť tranzitnej dopravy a my si ho ideme ešte viac pritiahnúť do RK a BB je tiež pekné. R1 ide v BB cez mesto popri obytných domoch ( emisie , prach , hluk ), je tam estakáda ,ktorá ani nie je parametrami Rka. Ďalej ZV nedoriešené ani západ/východ ani sever/juh a ďalej ZV- Šahy zase ďalšie tunely a obrovské investície...proste skvelý plánovači
Pleties tu piate cez deviate a odchadzas od toho co si povodne napisal ze informacia o stavbe KIE a dialnice k Ziline v roku 2004 spustila pokles nezamestnanosti v roku 2004 v Martine a ona klesala v tom roku aj inde na Slovensku aj bez dialnice. V tom tvojom linku su potvrdene moje slova nie tvoje zavadzajuce implikacie.
devil napísal:zaslúžilý diskutujúci rastislav5 nema problem dat hlasku o VW z roku 2000, akokeby tych par sto prac. miest v 2000 ked bola dialnica pri belusi bol zazrak v okrese s takmer 100.000 obyvatelmi. a samozrejme jeho uvaha je vedena absurdne ze dodavatelia potrebuju dialnicu az ku svojej brane.
ked si zoberieme len fakty, ze len na tomto malom poduseku treba 4 tunely o dlzke vyse 3 km, desiatky mostov, a to nehovorim ze je nutne urobit cez 9 km prelozky starej cesty (teda na viac ako polovicke useku), tak toto podla value for money nema nikdy sancu vyjst.
tam ozaj par malych obchvatov (beztunelovych, ktore idu) a koniec. sak za tie peniaze sa da urobit v BBSK resp ZASK uplne divy a zazraky na podstatne dolezitejsich usekoch.
eric987 napísal:Kym tu riesite, ci ide o spasu nasej dianicnej siete alebo hlupost, na enviroportali sa este vcera objavilo nove trasovanie
devil napísal:" priemysel dosiel len tam pokial bola spravena dialnica"
to si vybav s tym kto to takto napisal
devil napísal:zaslúžilý diskutujúci rastislav5 nema problem dat hlasku o VW z roku 2000, akokeby tych par sto prac. miest v 2000 ked bola dialnica pri belusi bol zazrak v okrese s takmer 100.000 obyvatelmi. a samozrejme jeho uvaha je vedena absurdne ze dodavatelia potrebuju dialnicu az ku svojej brane.
devil napísal:takto doslova to samozrejme nie je pravda.
Ale cenim, si ze si nakoniec uznal:
Ved presne to som robil, ja som nereagoval na Teba, tak neviem, naco sa do toho miesas, zosmiesnujes moje prispevky a vymyslas si co som nepovedal:
eric987 napísal:Kym tu riesite, ci ide o spasu nasej dianicnej siete alebo hlupost, na enviroportali sa este vcera objavilo nove trasovanie, http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... uzomberok- , zatial iba pre usek Korytnica - RK (bez obchvatu RK). Medzi prilohami je ale aj samotna FS ale bez mapovych podkladov.
devil napísal:teraz naschval pozeram google D3 strazov-dubna skala 68 km/h, no cisty kolaps...
Bager3 napísal:Wildk2 prosim zverejni linky k relevantnym dokumentom aby som si to vedel nastudovat dakujem.
rastislav5 napísal:Vitaj na fore, Wildk2.Wildk2 napísal:Schovajme všetci emócie, prejavy boja
za rodný kraj a postavme sa za spoločne výhodné racionálne riešenia pre Turiec, Dolný Liptov a stredoeurópsku S-J dopravnú os.
Presne to robime, preto podporujeme rychlostnu cestu cez Turiec.
Mas vela vzletnych reci, ale nove fakty chybaju. Ak sa neobavas, ze Ti odbornici zmetu studiu zo stola, daj sem odkaz na nu. A ak je studia taka presvedciva a kvalitna, cudujem sa, ze statny tajomnik ministerstva dopravy vytahuje povrchovy variant cez Donovaly. Asi taka dobra a komplexna teda nebude.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.