R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Aký variant strednej casti R3 je najvhodnejší pri zohľadnení všetkých aspektov?

turiec - maly sturec ( var Ax ) - BB + prelozka I/59
21
13%
turiec - turcek ( Var Cx ) - pod BB + prelozka I/59 + "banska" spojka
19
12%
turiec - turcek ( Var Cx ) - pod BB + rozsirenie terajsej I/59 + "banska" spojka
17
10%
ruzomberok - donovaly - BB ( var F ) + Rx cez turiec k R2
39
24%
ruzomberok - mostenecka/hiadelska dolina - severny obchvat BB - ZV
67
41%
 
Celkový počet hlasov : 163

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod michaelse » 12. Jún 2016 16:57

jedna jedina vyhoda je v tom ze to lepsie prepoji rychlim spojenim ruzonberok a BB to je hoodne mala vyhoda aby sme vydrb... tazke prachy na tie tuneli,nastastie nieje z coho to stavat takze a na PPP tam je a bude slaba intenzita aby sa to oplatilo
michaelse
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 348
Založený: 23. Dec 2010 19:16

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Wildk2 » 12. Jún 2016 20:03

michaelse napísal:
Wildk2 napísal:Chlapi, čítam to tu už pár rokov, ale nezapájal som sa do diskusie. Dohadujete sa tu ako malé deti. Vyjadrujete tu svoje pocity a hlavne svoj lokálny patriotizmus, čo je síce pekne, ale pri takejto téme obzvlášť nevhodné. R1 z BB do RK je strategický projekt. Táto cesta s pokračovaním na Krakow až k Baltu so začiatkom pri Jadrane tu bola už od praveku. Vždy to bola hlavná dopravná tepna Sever-Juh a ňou aj ostane. To by ste museli premiestniť horské masívy. Čo sa týka Ružomberka, ten je od nepamäti križovatkou 4 ciest. Do vybudovania cesty a železnice v Kraľovanoch a horského priechodu Huty v 70 rokoch to bolo jediné cestné spojenie Oravy so Slovenskom. Martin, presnejšie Vrútky sú križovatkou 3 ciest a zmeniť sa to nedá aj keby bol prepojený rýchlostnou cestou. Vodiči nebudú jazdiť 70km do Martina a následne do Ružomberka. Je fajn, že ste z Turca a zastávate logicky Turiec. Cestu cez Donovaly absolvujete veľmi málo a nepoznáte tamojšie pomery. Skúste si otvoriť mapu, previezť sa po danej trase a bude vám hneď všetko jasné. Už 66 rokov sú snahy Ružomberok odrezať a najradšej by niektorí toto niekdajšie župné mesto pod ktoré určitý čas spadalo územie od Považskej Bystrice až po Rožňavu, vymazali zo sveta. Našťastie geológia a geografická morfológia krajiny sa zmeniť nedá. Ružomberok je veľká križovatka, ktorou vždy aj bol a taktiež veľká spádová oblasť.

pises ze si sa po rokoch citania nezapajal do diskusie a nieje to nahodou tak ze si sa zapajal pod inym nickom????? mozno iba nahoda ale uzivatel Lorenc sa odhlasil a len par minut neskor sa uzivatel Wildk2 tu zaregistroval a tvoj prvy prispevok je ako cez kopirak s tymi od Lorenca,ak sa mylim tak sorry ale ak nie tak je to riadne ubohe


Michaelse. Ako vidím, trápi ťa stihoman. Kto je Lorenc ani netuším a ako správne predpokladáš v jednej z možností, mýliš sa. Dúfam, že tu nepíšu deti, lebo niektorí sa totožne prejavujú. Toho kto má iný názor nazývajú Trollom, alebo Lorencom. Je to najjednoduchšie, diskutujúceho urážať, dať mu nálepku. O tom diskusia nie je. Páni, videli ste štúdiu realizovateľnosti? Keby ste sa o problematiku skutočne vážne zaujímali a nielen z pozície stoličky pred monitorom, neprestajne by ste tu netápali a dostali by ste sa k relevantným dokumentom. Sú tam všetky fakty čierne na bielom. Ak to chcete urobiť z pohodlia domova, je dostačujúce si otvoriť mapu a troška porozmýšľať. Kam sa dostanete na juh z Kremnice a na sever z Martina? Tu nejde o to spraviť nejaký bypass R1-D1. Bohužiaľ geomorfológia Slovenska je taká, že na sever od Martina je Malá Fatra a na juh od Kremnice Štiavnické vrchy. Samozrejme vašu rozbitú panelovú cestu je potrebné ihneď opraviť a podľa možností rozšíriť aj na rýchlostnú cestu. Samozrejme ľudia trpia tam aj tam a situácia nie je dobrá. Do celého procesu je potrebné zapojiť rozum. Zo všetkého vychádza najlepšia trasa BB-RK či sa to niekomu páči alebo nie. Obvinenia, že tento úsek sa dá použiť ako marketing vlády, ktorý sa dá rýchlo postaviť neobstojí. Ak dotyčný pozná tamojšie pomery, nikdy by nepísal takýto nezmysel. Ďalším nezmyslom je aj povrchový variant o ktorom uvažoval pán Stromček. Schovajme všetci emócie, prejavy boja za rodný kraj a postavme sa za spoločne výhodné racionálne riešenia pre Turiec, Dolný Liptov a stredoeurópsku S-J dopravnú os.
Wildk2
nováčik
 
Príspevky: 8
Založený: 11. Jún 2016 20:29

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Bager3 » 12. Jún 2016 20:15

Wildk2 prosim zverejni linky k relevantnym dokumentom aby som si to vedel nastudovat dakujem.
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 12:12

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod rastislav5 » 12. Jún 2016 21:08

Vitaj na fore, Wildk2.
Wildk2 napísal:Schovajme všetci emócie, prejavy boja
za rodný kraj a postavme sa za spoločne výhodné racionálne riešenia pre Turiec, Dolný Liptov a stredoeurópsku S-J dopravnú os.

Presne to robime, preto podporujeme rychlostnu cestu cez Turiec.

Mas vela vzletnych reci, ale nove fakty chybaju. Ak sa neobavas, ze Ti odbornici zmetu studiu zo stola, daj sem odkaz na nu. A ak je studia taka presvedciva a kvalitna, cudujem sa, ze statny tajomnik ministerstva dopravy vytahuje povrchovy variant cez Donovaly. Asi taka dobra a komplexna teda nebude.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod aquila » 12. Jún 2016 21:18

hej, to bol vtip desatrocia, povrchovy variant cez dva narodne parky :D

ale co uz 2 roky budu badat value for money a vyjde im lokalne rozsirenie na trojpruh ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod jarino » 12. Jún 2016 23:04

michaelse napísal:jedna jedina vyhoda je v tom ze to lepsie prepoji rychlim spojenim ruzonberok a BB to je hoodne mala vyhoda aby sme vydrb... tazke prachy na tie tuneli,nastastie nieje z coho to stavat takze a na PPP tam je a bude slaba intenzita aby sa to oplatilo

Presne tak. Argument, že spojenie západ - východ neberiem. To radšej dve Korbeľky ako toto... Tie peniaze na BB-RK radšej niekde inde. Nie sú peniaze na R3 na Orave na obyčajné polprofily, no na zbytočnosti tohto typu zrejme áno, či už štúdie alebo potom na tie splátky.
Wildk2 napísal:Ak to chcete urobiť z pohodlia domova, je dostačujúce si otvoriť mapu a troška porozmýšľať. Kam sa dostanete na juh z Kremnice a na sever z Martina? Tu nejde o to spraviť nejaký bypass R1-D1. Bohužiaľ geomorfológia Slovenska je taká, že na sever od Martina je Malá Fatra a na juh od Kremnice Štiavnické vrchy. Samozrejme vašu rozbitú panelovú cestu je potrebné ihneď opraviť a podľa možností rozšíriť aj na rýchlostnú cestu. Samozrejme ľudia trpia tam aj tam a situácia nie je dobrá. Do celého procesu je potrebné zapojiť rozum. Zo všetkého vychádza najlepšia trasa BB-RK či sa to niekomu páči alebo nie.

Otvoril som mapu: http://www.ndsas.sk/dialnicna-siet/44346s A poviem hneď, čo treba odtiaľ vyhodiť. R8 a predĺženie R1 BB - RK. A ešte drobné úpravy v trasovaní napr. R3. Netvrdím, že tieto projekty by v budúcnosti znova nemohli vyjsť, len jednoducho teraz by mali byť priority aj vzhľadom na financie úplne niekde inde.
Obávam sa, že tu mnohých o najlepšej variante akou vraj je BB - RK v podobe RC nepresvedčíš.

Stromček to asi myslel, že niečo urobia s pôvodnou cestou, možno aj to rozšírenie na trojpruh. Keď už aj minister povedal, že jednoducho BB - RK cez PPP nevychádza... :D Len prečo nás tu potom ešte niekto presviedča o výhodnosti tohto riešenia, keď akosi z ministerstva už hovoria aj o nejakom povrchovom riešení.
Mne sa ani nezdá, žeby hovoril o nejakej štúdii, kde BB-RK vyšiel lepšie ako R3 cez Turiec, ale možno som to nejako prepočul.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod ANDi » 12. Jún 2016 23:08

Tu sa hadam s novymi vtipalkami roztrhlo vrece a vsetci maju spoloccnu ideologiu; dialnica do kazdej doliny...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod eric987 » 14. Jún 2016 07:06

Kym tu riesite, ci ide o spasu nasej dianicnej siete alebo hlupost, na enviroportali sa este vcera objavilo nove trasovanie, http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... uzomberok- , zatial iba pre usek Korytnica - RK (bez obchvatu RK). Medzi prilohami je ale aj samotna FS ale bez mapovych podkladov.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod aquila » 14. Jún 2016 08:56

ked si zoberieme len fakty, ze len na tomto malom poduseku treba 4 tunely o dlzke vyse 3 km, desiatky mostov, a to nehovorim ze je nutne urobit cez 9 km prelozky starej cesty (teda skoro polovicke useku), tak toto podla value for money nema nikdy sancu vyjst.

sak za tie peniaze sa da urobit v BBSK resp ZASK uplne divy a zazraky na podstatne dolezitejsich usekoch.

pridal som aj do nasej galerie ortofoto:

33836
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod devil » 14. Jún 2016 10:03

Nerozumiem preco potrebuju byt bystricania na "strategickej" ceste medzi Krakovom a BP? Lezia pod niskymi tatrami, vacsina turistov a lyziarov prichadza zo zapadu a juhu. Cesty k tomu uz maju. Aky profit by mali z R-koveho tranzitu? Len viac dopravy cez ich dolinu. Ziskali by presne to s cim ine mesta neuspesne bojuju a riesenia su v nedohladne lebo niet penazi. Citam ze ludia z Bratislavy sa stahuju do satelitnych dedin. Vieme preco. Mnohe mesta chcu obchvaty a cakaju na to. Ale bystricania, zda sa ze rozmyslaju presne opacne.


To, že to pôjde cez nedotknuté chránené územia ( vzácne zdroje vody , nie náhodou je tam zákaz cez Donovaly prevozu nebezpečných látok )to nevadí. To , že každé mesto sa chce zbaviť tranzitnej dopravy a my si ho ideme ešte viac pritiahnúť do RK a BB je tiež pekné. R1 ide v BB cez mesto popri obytných domoch ( emisie , prach , hluk ), je tam estakáda ,ktorá ani nie je parametrami Rka. Ďalej ZV nedoriešené ani západ/východ ani sever/juh a ďalej ZV- Šahy zase ďalšie tunely a obrovské investície...proste skvelý plánovači :lol:


a nie je to nahodou tak ze okrem prihrievania vlastnej polievky v BB nemaju dovod verit ze meciarovsky koridor skalite-ZA-ZH-- vyriesi donovaly. pretoze intenzity su zname a donovaly maju vacsie cisla ako ostatne. ak nie donovaly tak musi byt co NAJBLIZSIA alternativa, o tejto npr. sa da debatovat

viewtopic.php?p=182262#p182262

...a potom sa da bavit aj o nejakom obmedzeni NA cez donovaly. ale ziadne velke obchadzky alias blizsie naokolo sa neda akceptovat pretoze to bude sposobovat neustale problemy a NA si zarucene budu hladat rozne cesticky. zakazovanie tras len preto ze turcianskej doline nestaci jedna dialnica a aby ZA mala na vsetky smery koridor je chore.

Pleties tu piate cez deviate a odchadzas od toho co si povodne napisal ze informacia o stavbe KIE a dialnice k Ziline v roku 2004 spustila pokles nezamestnanosti v roku 2004 v Martine a ona klesala v tom roku aj inde na Slovensku aj bez dialnice. V tom tvojom linku su potvrdene moje slova nie tvoje zavadzajuce implikacie.


keby si mal stipku vseobecneho rozhladu tak by si chapal rozdiel a aj to ze v tom case bol masivny odchod ludi prec, ako inac vysvetlis vseobecny pokles nezamestnanosti tam kde pracovne miesta akosi nepribudali. takze tvoj argument ze klesala aj inde stoji na vode. chapem ze chces silou mocou dokazat ze co vsetko je mozne bez dialnice...

cela debata vzisla z tohto

viewtopic.php?p=182173#p182173

a tejto mapy

gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=14076

ta mapa ukazuje stav s KIOU ale zaslúžilý diskutujúci rastislav5 nema problem dat hlasku o VW z roku 2000, akokeby tych par sto prac. miest v 2000 ked bola dialnica pri belusi bol zazrak v okrese s takmer 100.000 obyvatelmi. a samozrejme jeho uvaha je vedena absurdne ze dodavatelia potrebuju dialnicu az ku svojej brane. cize dialnice na obsluhu a nie na tranzit a rozvoj regionov. a opakujem slub vlady v 2004 natvrdo napisany v investicnej zmluve znamena ze investor bral dialnicu ako fakt na ktory sa moze SPOLAHNUT.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod rastislav5 » 14. Jún 2016 10:25

devil napísal:zaslúžilý diskutujúci rastislav5 nema problem dat hlasku o VW z roku 2000, akokeby tych par sto prac. miest v 2000 ked bola dialnica pri belusi bol zazrak v okrese s takmer 100.000 obyvatelmi. a samozrejme jeho uvaha je vedena absurdne ze dodavatelia potrebuju dialnicu az ku svojej brane.

zasluzily diskutujuci pozna negaciu implikacie https://sk.wikipedia.org/wiki/Implik%C3%A1cia a vie, ze na vyrok " priemysel dosiel len tam pokial bola spravena dialnica" mu staci najst jediny priklad (ze priemysel dosiel aj tam, kde nebola spravena dialnica), aby pravdivost povodneho vyroku vyvratil. Prikladov je samozrejme viac, ale na vyvratenie tvrdenia staci jeden.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod devil » 14. Jún 2016 11:14

" priemysel dosiel len tam pokial bola spravena dialnica"

to si vybav s tym kto to takto napisal, takto doslova to samozrejme nie je pravda. kedze niektori diskutujuci -odkedy toto forum existuje- sa chytaju vsetkeho lebo v principe pravdu nemaju tak pisem o spadovom uzemi co moze byt 20 aj 40 km. a potom si pozri tu mapu.... keby naozaj platilo to vase jajcobudepodstrecnom to takej miery ako sa to tu niektori prezentujete tak by ziadny investori do MT nesli vyse desatrocie. teraz naschval pozeram google D3 strazov-dubna skala 68 km/h, no cisty kolaps...skoda ze potom kolabuje mozno kazda druha cesta I. tr.

a to co som napisal ze efekt dialnice sa prejavil skor nez bola postavena - pretoze bola slubena priamo v zmluve aj s datumom mi tazko niekto vyvrati a plati aj pre spadove uzemie slubenej dialnice.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Lorenc » 14. Jún 2016 11:19

Aquila
ked si zoberieme len fakty, ze len na tomto malom poduseku treba 4 tunely o dlzke vyse 3 km, desiatky mostov, a to nehovorim ze je nutne urobit cez 9 km prelozky starej cesty (teda na viac ako polovicke useku), tak toto podla value for money nema nikdy sancu vyjst.

tam ozaj par malych obchvatov (beztunelovych, ktore idu) a koniec. sak za tie peniaze sa da urobit v BBSK resp ZASK uplne divy a zazraky na podstatne dolezitejsich usekoch.


Toto nieje argument. Mne sa nezdali ani intenzity dopravy, ktoré v štúdii použili 5 rokov staré je to celé skreslené - mohli si v klúčových úsekoch urobiť nepretržité meranie 3 mesiace.
K rozsahu štúdie a porovnávaným variantom mi to príde ako hľadanie chápadlom R1, kde sa vrtnúť do hory, či smerom do RK či smerom do MT aby som sa dostal k nejakej križovatke D1. Štúdia je teda len čiastočná čo sa týka transitu Sever-Juh.

Ad: Varianty
Keď porovnám podľa NDS, dĺžky úsekov ZA(L.Lúčka)-RK(Likavka) 50 km po diaľnici D1 s kombináciou R1 RK-BB(R1 Rudlovská ) 53 km 103 km
ZA(L.Lúčka)- D1(Martin)-BB(R1 Rudlovská) 93 km

to jest 10 km obchádzky vs 40 km obchádzky ak chcem ísť po Rc a D vzájomne v prepojení troch oblastí Žilinskomartinskeho, BBystrického a LiptovskoOravského regiónu.

To nepočitam že Turany-Likavka bude mať 12km tunelov.
Naposledy upravil Lorenc dňa 14. Jún 2016 11:30, celkovo upravené 1 krát.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod rastislav5 » 14. Jún 2016 11:29

eric987 napísal:Kym tu riesite, ci ide o spasu nasej dianicnej siete alebo hlupost, na enviroportali sa este vcera objavilo nove trasovanie

Dakujem. Pozrel som si najma NATURU 2000 (aby som videl, ako daleko su privrzenci tejto trasy schopni zajst) a zistil som:
- napriek tomu, ze CHVU Velka Fatra a CHVU Nizke Tatry sa v cca 8 km useku od Donoval po Liptovsku Osadu dotykaju, dokument posudzuje vplyv na kazde uzemie osobitne s tym, ze R1 pojde okrajom kazdeho tohto uzemia. Pritom je to obchadzanie zakona, pretoze chranene vtacie uzemia sa nevyhlasuju s prekryvom (mozno to bude nutne aby sa zabranilo takymto pripadom v buducnosti :-( ), ale respektuju morfologicke celky. A chranenym druhom ani nanapadne, ze uprostred chraneneho celku je niekde administrativna hranica jednotlivych chranenych uzemi. Aby som bol objektivny, vyhlaska hovori, ze vychodna hranica CHVU Velka Fatra vedie "pravym okrajom cesty Liptovska Osada - Donovaly" a zapadna hranica CHVU Nizke Tatry vedie "v smere toku Korytnica po spodnej hranici lesnych porastov", ktore ale zasahuju az k ceste. Cize ani fyzicke miesto na dalsiu 4 prudovku tam z pohladu ochrany prirody nie je.
- pri hodnoteni miery vplyvu cca 100 predmetov ochrany (napr. orol skalny) je velka vacsina hodnoteni na hranicnom stupni -1, pricom stupen -2 by znamenal zastavenie projektu. Ochranarom teda staci najst jeden predmet ochrany na stupni -2, a projekt konci.
- dokument s tym akoby aj pocital, lebo v zavere zdoraznuje - vo velkom ramceku - ze dokument vychadzal z neaktualnych udajov a ze definitivny vyrok o stupni vyznamnosti vplyvu na chranene uzemia NATURA "je nalezity" az po realizacii podrobnych terennych prieskumov uskutocnenych minimalne po dobu jedneho roka
- tam, kde si to dokument moze dovolit, hovori: Prevadzka R1 bude posobit v uzemi rusivo, vtaky mozu byt ohrozovane dopravnymi prostriedkami pri preletoch.

Vyssie uvedene hovori samo za seba o realnosti tohto trasovania.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod rastislav5 » 14. Jún 2016 12:18

devil napísal:" priemysel dosiel len tam pokial bola spravena dialnica"

to si vybav s tym kto to takto napisal

Ved presne to som robil, ja som nereagoval na Teba, tak neviem, naco sa do toho miesas, zosmiesnujes moje prispevky a vymyslas si co som nepovedal:
devil napísal:zaslúžilý diskutujúci rastislav5 nema problem dat hlasku o VW z roku 2000, akokeby tych par sto prac. miest v 2000 ked bola dialnica pri belusi bol zazrak v okrese s takmer 100.000 obyvatelmi. a samozrejme jeho uvaha je vedena absurdne ze dodavatelia potrebuju dialnicu az ku svojej brane.

Ale cenim, si ze si nakoniec uznal:
devil napísal:takto doslova to samozrejme nie je pravda.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod devil » 14. Jún 2016 13:34

Ale cenim, si ze si nakoniec uznal:


v pohode. je to lepsie ako keby som to neuznal a inokedy mi to otlcu o hlavu.

Ved presne to som robil, ja som nereagoval na Teba, tak neviem, naco sa do toho miesas, zosmiesnujes moje prispevky a vymyslas si co som nepovedal:


prepac moj pokus o sarkazmus. nedalo mi to kedze tu sa bavi kazdy s kazdym. inac dufam ze je to burka v pohari vody lenze asi pernamentna. ciste lokalne zaujmy, pritom dufam ze ziadna s-j D/RC nebude priorita najblizsie roky.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod rastislav5 » 14. Jún 2016 13:40

OK .
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod ANDi » 14. Jún 2016 16:25

eric987 napísal:Kym tu riesite, ci ide o spasu nasej dianicnej siete alebo hlupost, na enviroportali sa este vcera objavilo nove trasovanie, http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... uzomberok- , zatial iba pre usek Korytnica - RK (bez obchvatu RK). Medzi prilohami je ale aj samotna FS ale bez mapovych podkladov.

Megalomania... Uz sme to tu pisali viaceri, pre vyrazne zlepsenie sucasneho stavu staci rozsirit sucasnu cestu na 2+1 aj v stupani od RK, to je cele. A keby bola R3, mohla by sa nakladna doprava nad 12 ton vylucit z Donoval, kedze tie kamiony nependluju medzi BB a RK a bol by pokoj.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod okorec » 14. Jún 2016 19:43

devil napísal:teraz naschval pozeram google D3 strazov-dubna skala 68 km/h, no cisty kolaps...


Pravda je, ze za idealneho stavu sa da Dubna Skala - Strazov tych 25 km spravit za 20 min. Bohuzial staci hocijaky problem na 18 km useku od ZA po Dubnu Skalu a Dubna Skala - Strazov trva 1 a pol hodiny "obchadzkovou trasou". Ten problem sa tam vzhladom na intenzity stava dost casto. Ale to sme trochu mimo temu a nastastie je uz tato diskusia aj bezpredmetna.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod eric987 » 14. Jún 2016 20:34

Este jedna vec - studovalo sa niekedy seriozne prepojenie BB-Turiec ? Ako je to tam s chranenymi uzemiami, geologiou atd. ? Podla mna by taketo riesenie bolo najlepsie z tohto hladiska, ze by spajalo Zvolensku a Turciansku kotlinu - obe solidne zaludnene s na slovenske pomery velkymi mestami (MA, BB, ZV). Nic v zlom, ale aj ked R3 dotiahnete k Sklennemu a potom popod Raztocno na Handlovu, stale zostane nie malo km medzi Handlovou a ZH, ktore by neviedli prave najlahsim terenom. Navyse, asi sa zhodneme, ze oblast Handlova ZH, nieto este Kremnica ci udolie Revucej, bude mat taky potencial na rozvoj ako Turiec a ZV-BB. Navyse, BB je sidlom mnohych vyznamnych institucii s celoslovenskou posobnostou (v rychlosti ma napada FR, UPV) takze mala by byt dobre dopravne dostupna z vacsiny uzemia. Zo zapadu je to jednoznacne R1, z prevaznej casti vychodu R2. Zostava sever. R1 ? Okrem lokalpatriotov sme sa asi zhodli, ze je to blbost veduca uzemim tak akurat vtakov a seliem (pre oponentov - ake jedno vyznamnejsie sidlo po svojej dlzke mina ???). Dopravna obsluznost teda miziva. R3 ? Seriozne, nik by pri takejto vzdialenosti nezachadzal tych 40 km ci kolko to vychadza. Takze prepojenie TR-BB sa tu nuka ako najlepsi kompromis bez potreby subeznych RC, ktore z vacsej alebo mensej casti vedu uzemim nikoho.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod ANDi » 14. Jún 2016 20:49

Tu mame;
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=6
http://dialnice.info/gallery/image_page ... e_id=27483

Aj v uzemnom plane je zakreslene I/14 C 11,5/80 [variant R3]
http://www.uzemneplany.sk/upn/vuc-bansk ... icky-navrh

Ak tahat RC z BB tak jedine do Turcianskej kotliny, kedze cesta I/14 cez Maly Sturec je ovela nebezpecnejsia ako Donovaly a na Brezno RC netreba, vacsina sucasnej cesty je lahko rozsiritelna na 4 pruh, ak by si to vyzadovali intenzity.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod ANDi » 14. Jún 2016 21:15

Tu mame;
6 & 2564 & 27483

Aj v uzemnom plane je zakreslene I/14 C 11,5/80 [variant R3]
http://www.uzemneplany.sk/upn/vuc-bansk ... icky-navrh

Ak tahat RC z BB tak jedine do Turcianskej kotliny, kedze cesta I/14 cez Maly Sturec je ovela nebezpecnejsia ako Donovaly a na Brezno RC netreba, vacsina sucasnej cesty je lahko rozsiritelna na 4 pruh, ak by si to vyzadovali intenzity.

(predchadzajuci poprosim zmazat)
Naposledy upravil ANDi dňa 14. Jún 2016 21:17, celkovo upravené 1 krát.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod okorec » 14. Jún 2016 21:16

Prepojenie BB a TR mi príde momentálne ako rovnaká absurdita ako BB-RK. Už len nakresliť nejaký tunel PP-Zakopané a sme komplet.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Wildk2 » 14. Jún 2016 23:22

Bager3 napísal:Wildk2 prosim zverejni linky k relevantnym dokumentom aby som si to vedel nastudovat dakujem.


O žiadnych linkoch som nepísal a ani neviem o linkoch na štúdiu realizovateľnosti. Je to dokument ku ktorému sa vieš na základe zákona o slobodnom prístupe k informáciám dostať. Treba k tomu vyvinúť značné úsilie.
Wildk2
nováčik
 
Príspevky: 8
Založený: 11. Jún 2016 20:29

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Wildk2 » 14. Jún 2016 23:31

rastislav5 napísal:Vitaj na fore, Wildk2.
Wildk2 napísal:Schovajme všetci emócie, prejavy boja
za rodný kraj a postavme sa za spoločne výhodné racionálne riešenia pre Turiec, Dolný Liptov a stredoeurópsku S-J dopravnú os.

Presne to robime, preto podporujeme rychlostnu cestu cez Turiec.

Mas vela vzletnych reci, ale nove fakty chybaju. Ak sa neobavas, ze Ti odbornici zmetu studiu zo stola, daj sem odkaz na nu. A ak je studia taka presvedciva a kvalitna, cudujem sa, ze statny tajomnik ministerstva dopravy vytahuje povrchovy variant cez Donovaly. Asi taka dobra a komplexna teda nebude.


Rastislav5. Robíte presne to, že tu pôsobíte ako zástupcovia svojho rodného Turca, ktorý nikdy nebol a ani nebude dopravným koridorom. Aký význam by malo jeho prioritné pripojenie na severo-južnej trase, keď na sever je Malá Fatra a cesta logicky nemôže pokračovať ďalej a na juh taktiež? Martin už teraz nezvláda dopravnú situáciu. Ja som štúdiu realizovateľnosti nevypracovával, čiže nie je moja, a nie je mi známe, či je niekde zverejnená na internete. Takže odkaz ti bohužiaľ neviem poskytnúť. Áno rád by som tu videl odbornejšiu diskusiu a zapojenie sa odborníkov.
Wildk2
nováčik
 
Príspevky: 8
Založený: 11. Jún 2016 20:29

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.