od Lorenc » 30. Jún 2016 10:19
Tá cesta tam ide aj teraz a situácia je horšia ako keby tam prešlo 20 tis aut denne po R1. V niektorých úsekoch ju hodnotím ako prínos aj v povrchovom vedení. Od privádzača L.Osada
po Barborinu ak by šla v tom modrom variante tak to nieje úplne zlé riešenie z viacerých hľadísk. V podstate to ide pod koridorom 2x400KV. Kde je aj tak výrub. A dovolím si tvrdiť že vizuálne sú tie káble horšie ako bude R1 sama o sebe.
Pozitíva úseku Korytnica -L. Osada
-Okolo údolia Korytnice je navrhnutý 927m tunel
-Privádzač Donovaly 2km od strediska
-Obchvat L.Osady s tunelmi 142m+ 814m, Od odpočívadla až po MÚK
-Trasa nekoliduje s bývalým telesom trate. Pre turistický ruch jednoznačné plus. Je navrhnutá vyššie tzn. Cyklisti by boli menej rušený ako je to dnes. (Už tam chodia v hojnom počte)
Negatíva
Vtáčie územia medzi Korytnicou a odpočívadlom L.Osadou. Tu by mohol byť aj tunel hlbený vo svahu alebo galéria aspoň v časti.
Umiestnenie SSÚR. Mohlo byť dole pri čističke.
Pozitíva úseku L.Osada- Ružomberok Juh
Rýchla doprava a segregácia menej hluku.
Medzi MÚK L.Osada- Podsuchá, Údolie je tu široké, trasovanie by mohlo polozapustené v polovale. Aspoň s dvoma ekoduktmi zver tu migruje častejšie.
Negatíva
Podsuchá- Vlčí dvor: tu bol vyškrtnutý 600 m tunel Javoriská.
Svojím spôsobom aj zapustenie do polvalu v tomto úseku a odhlučnenie, ktoré by R1 priniesla by bolo pozitívum oproti súčasnému stavu.
Rozpačité vedenie v okolí Rybníkov. Nutné prekládky cesty I /59. Aj tak to nieje dobré riešenie.
Skôr by som cestu usmernil nad Revúcu ako je kovovýroba.
Úsek Vlčí dvor Múk Ružomberok Juh. Tu škrtli tunely 200 metrové Lišková a Revúca a skrátil sa tunel Biely Potok o 200m.
Trasa sa tu zdvíha nad Trlenskú a ide veľmi zložito a narúša krajinu a okolie lokality UNESCO. Za tunelom Biely Potok zase križuje estu I/59 na MÚK Ružomberok Juh. Tu by stálo zato prehodnotiť riešenie variantu tunela Biely Potok. Na opačnom svahu od Vlčieho dvora- po MÚK ktorá by mohla byť trubkovitá.