Moderátor: Moderátori
Lorenc napísal:Odporucaju poloprofil. I ked to nieje definitivne. DK sever- DK juh v tuneloch asi tiez podla intenzit, ktore tam uviedli do 2040. 2020- 7965, 2030- 9110, 2040- 10253 aut za 24 hodin podla studie AMberg 2015. Predpokladany rast intenzit mi pride velmi skromny. Az podhodnoteny.
juancarlos napísal:Ja by som zakázal stavať v blízkosti poľskej hranice polprofil aspoň do vzdialenosti 50 km od hranice a ak áno zrušil by som jeho označenie dopravnou značkou rýchlostná cesta. Nie prvýkrát sa na oravskej R3 (minulý rok 2x, tento rok tiež) stala nehoda, keď si poľskí vodiči polprofil zamenili za plný a potom sa ako trupici vyhovárali. Kto nezažil poľských vodičov na ceste mimo normálnu diaľnicu ťažko vie o čom píšem. Na Orave a áno aj Kysuciach (podľa niektorých na fóre medzi Čadcou a Brodnom ešte 20 rokov nič stavať netreba) ide doslova o život.
juancarlos napísal:Ja by som zakázal stavať v blízkosti poľskej hranice polprofil aspoň do vzdialenosti 50 km od hranice a ak áno zrušil by som jeho označenie dopravnou značkou rýchlostná cesta. Nie prvýkrát sa na oravskej R3 (minulý rok 2x, tento rok tiež) stala nehoda, keď si poľskí vodiči polprofil zamenili za plný a potom sa ako trupici vyhovárali. Kto nezažil poľských vodičov na ceste mimo normálnu diaľnicu ťažko vie o čom píšem. Na Orave a áno aj Kysuciach (podľa niektorých na fóre medzi Čadcou a Brodnom ešte 20 rokov nič stavať netreba) ide doslova o život.
devil napísal:skoda ze polske kamiony jazdia po celej europe. takze zakazme 1/2profil v celej europe.
devil napísal:skoda ze polske kamiony jazdia po celej europe. takze zakazme 1/2profil v celej europe.
INEKO napísal:Pôvodne plánované riešenie s tunelmi v dĺžke až 4,5 km okolo Dolného Kubína bolo stiahnuté, nová štúdia NDS z roku 2019 predkladá na ďalšie posúdenie nové riešenia s výrazne rozdielnymi parametrami. Tunelový Variant 1 s obchvatom Dolného Kubína a skrátením tunelov na 2 km, avšak za cenu prudkých stúpaní až do 7 % a bez významnej redukcie nákladov - odhad stavebných nákladov prevyšuje 260 miliónov eur. Mestský Variant 2 využíva jestvujúci obchvat centra mesta (s doplnením protihlukových stien), na ktorý v južnej časti nadväzuje nový obchvat časti Medzihradné a Vyšného Kubína, v severnej časti tento variant umožňuje doplniť napojenie z/do priemyselnej zóny Mokraď. Odhad stavebných nákladov je cca 100 miliónov eur, dopravné využitie pre dopravu z/do Dolného Kubína by bolo väčšie (2 napojenia hneď pri meste) a tranzitujúce vozidlá by pri ňom prekonávali o 100 m menšie prevýšenie než pri tunelovom variante. Na tomto portáli/mape sú prezentované údaje za menej nákladný a skôr realizovateľný mestský Variant 2, konkrétne subvariant 2a.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.