D1 tunel Branisko

sekcia venovaná tunelom a príslušným stavbám

Moderátor: Moderátori

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod DrX » 16. Aug 2016 15:24

chlapci presovski zabudaju ze vychod ma aj kosicky kraj, a ze ludia sa potrebuju dostat aj na gemer/juh stredneho slovenska. preto snivat o druhej rure braniska predtym nez bude urobena soroska je totalne mimo.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod i15 » 16. Aug 2016 15:57

Keď sa okolo roku 2020 začnú napĺňať predpoklady o náraste premávky, už bude neskoro začať stavať. Druhá rúra Braniska nie je žiadne snívanie o luxuse, opiera sa to o normy a bezpečnosť premávky v tuneloch
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod Ister » 16. Aug 2016 16:20

no podla clanku v dennikuN, ktore pisali chalani z INESU tak s tou intenzitou dopravy podla nich to nebude az tak zleee. Moj nazor je ze by ju mali vybudovat, uz len pri servisnych odstavkach by mohli premavku aspon na tu dobu presmerovat do jednej tunelovej rury, nie ako dnes obchadzkou.
Ister
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 287
Obrázky: 13
Založený: 10. Feb 2008 11:32

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod DrX » 16. Aug 2016 16:25

i15 napísal:Keď sa okolo roku 2020 začnú napĺňať predpoklady o náraste premávky, už bude neskoro začať stavať. Druhá rúra Braniska nie je žiadne snívanie o luxuse, opiera sa to o normy a bezpečnosť premávky v tuneloch


Ak maju v r. 2022 prechadzat cez Sorosku VSETKY AUTA povrchom, tak rovnako aj na Branisku: AK premavka prekroci "normy a bezpecnost" (co je velke AK), tak do tej jednej rury mozu pustat tolko aut, kolko povoluju "normy a bezpecnost" a zvysok moze ist pekne po povrchu.

Proste, standardne megalomanske D1 myslenie: vsetko tlacit len na D1 a inde neinvestovat nic, aby vsetci 'MUSELI' jazdit po naokolo blizsie D1.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod mirsi » 16. Aug 2016 17:33

priority su niekde inde, kde je bezpecnost prepravy v uplne horsej situacii ako v Branisku... myslim, ze na zozname je vela usekov, ktore to potrebuju ovela viac
mirsi
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 540
Obrázky: 10
Založený: 26. Sep 2013 15:21

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod Tomas PO » 16. Aug 2016 17:55

mirsi, ak sa moze stavat D3 pri ZA na dve rury, moze aj Branisko. ak setrenie, tak vsade a nielen na vychode.
Inak s DrX suhlasim, na R2 sa totalne kasle. Aspon 10% z D1 rocne by tam mohlo ist. Ak sa dokonci usek pri ZV, chcelo by to spojit Figu a Ozdany, a pripravovat Sorosku,
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod i15 » 16. Aug 2016 19:26

Soroška a druhá rúra Braniska sa navzájom nevylučujú. Len dúfam, že sa prestane blúzniť o dvojrúrovej Soroške. Nechať Branisko 1+1 a stavať Sorošku 2+2 je čisté šialenstvo, ale bohužiaľ sa nad tým nedávno uvažovalo
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod eric987 » 16. Aug 2016 20:23

Praveze Branisko je jasny dokaz ze ak Soroska, tak 2+2, hoc len tunel a priportalove useky. Stavat dlhy tunel na 1+1 je kvoli nutnosti zabudovania podstatne drahsich technologii vratane priecneho vetrania totalny nezmysel.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod i15 » 16. Aug 2016 20:28

ani keď 1+1 vydrží 20 rokov a niektorí tvrdia, že aj dlhšie?
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod eric987 » 16. Aug 2016 20:44

Mozes kupit 1-izbovy byt A za 85.000 alebo 3-izbovy byt B za 100.000. Oba v tom istom objekte na tom istom poschodi. Ktory by si bral ?
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod KN.SK » 16. Aug 2016 21:07

i15 napísal:Soroška a druhá rúra Braniska sa navzájom nevylučujú. • Nechať Branisko 1+1 a stavať Sorošku 2+2 je čisté šialenstvo, ale bohužiaľ sa nad tým nedávno uvažovalo
Predbehol si ma. Jednorúrové Branisko, keď "pred" i "za" ním je "plnoprofilová" diaľnica a ponechať to tak je nerozum, ak sa na rozkúskovanej necelistvej východnej R2 bude, možno, stavať dvojrúrová Soroška.
eric987 napísal:Praveze Branisko je jasny dokaz ze ak Soroska, tak 2+2, hoc len tunel a priportalove useky. Stavat dlhy tunel na 1+1 je kvoli nutnosti zabudovania podstatne drahsich technologii vratane priecneho vetrania totalny nezmysel.
Erik, s týmto taktiež súhlasím.
Iná sekcia: Neviem prečo na nelacnej D3 nestavali hneď nedlhé tunely ako dvojrúrové (Horelica, Svrčinovec a Poľana), lebo väčšinou šetrenie na nesprávnom mieste vyjde nakoniec drahšie. A zložitejšie!
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod plš » 16. Aug 2016 21:18

Ericu, nám také hovoriť môžeš, my tu na fóre sme už v tvojom smere jasní resp. sa na dobré dáme rýchlo presvedčiť. Ale musíš sa aj takticky zachovať voči tomu kto platí t.j. EK v Bruseli a kontrolnému orgánu Jaspers. Jedného úradníka v Bruseli presvedčíš, ale spústu ďalších posudzujúcich v rade, ktorí vedia čítať, kupecké počty a jednoduchú logiku, rýchlo a jednoducho nepresvedčíš.
Toto vysvetlenie platí aj pre KN.SK.
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod i15 » 16. Aug 2016 22:19

eric987 napísal:Mozes kupit 1-izbovy byt A za 85.000 alebo 3-izbovy byt B za 100.000. Oba v tom istom objekte na tom istom poschodi. Ktory by si bral ?


nechcem aby to tu skĺzlo do metafor, ale nemám ani na jednoizbák :)

podporujem Sorošku aj R3 na Orave, ale keď sa tunely na tých úsekoch začnú stavať na 2+2 a Branisko sa nechá skapať s 20000 vozidlami v 1+1, tak zvážim odsťahovanie zo SK
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod jarino » 17. Aug 2016 00:02

Napriek akýmkoľvek číslam by sa malo pokračovať v príprave. Realizácia už závisí od voľných financií. "Určite netreba" je určite prehnaný výraz... Keď sa môže realizovať Brodno - Strážov, tak sa môže aj toto.
Čo sa týka obchvatu PO, tiež nie som úplne stotožnený s obchvatom za 40 - 45 mil. eur/km, no taktiež navrhované alternatívne akože riešenie nie je riešením.
Ponuka prímestských vlakov - to je vec ZSSK a Mindop, nie NDS. A nejde ani tak o ponuku ako o rýchlosť. Primerané riešenie by bola modernizácia KE - Kysak - PO, čo by nebolo asi primerané riešenie z pohľadu ŽSR :D a ani analytika, o tej preložke PO - Krompachy nehovoriac... Križovatky by čosi pomohli, no už taká investícia do priecestia na ceste 1/18 by už asi tiež nebola primeraná. Otázne je, či by boli s tým stotožnení občania pri tých križovatkách, viď Obrancov mieru, čo čakajú práve na obchvaty... Netuším, čo má na mysli pod pojmom "následne menej náročný obchvat". Ja by som asi spomenul MK-3 a MK-5.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod i15 » 17. Aug 2016 22:16

Ďalší článok na N-ku.. zjavne s tým Braniskom pichol Auxt do osieho hniezda. Mohol by sa niekto pre zmenu pozrieť na predpokladanú premávku pod Strečnom, kde automatické sčítače ukazujú pokles oproti údajom zo sčítania dopravy 2010 a predpokladaný percentuálny presun do Višňového, lebo na D1 DS-Turany to vyzerá len na 50% presun
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod Lorenc » 18. Aug 2016 07:13

Oba diaľničné úseky spolu s tunelom Višňové prispejú k výraznému odľahčeniu dopravy na ceste prvej triedy I/18 medzi Žilinou a Martinom, ale aj umožnia tranzitnej doprave vyhnúť sa mestu Žilina. Cesta medzi danými dvoma mestami by sa vďaka tunelu mala skrátiť o 15 minút. Tunel Višňové by denne mali využívať desiatky tisíc automobilov. „Dopravný model uvažuje v roku 2020 s 33-tisíc autami denne, v roku 2028 so 41-tisíc a v roku 2038 až s 51-tisíc autami denne,“ hovorí Michalová. Cez tunel Branisko na východe SR, ktorý má zatiaľ hotovú len jednu rúru, prejde v súčasnosti denne približne 15-tisíc automobilov.


Toto znamená asi zvýšená lokálna doprava Žilina- Martin. Pochybujem, že toto bude na Branisku. Aspoň spolovice.
Mal by sa urobiť smerový prieskum od Trnavy po D1 a R1 cez RK za Branisko, a z toho prognózovať. Tiež by mali ukázať intenzity Donovál v takej tabuľke ako s Braniskom. Rok po roku od 2005.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod plš » 18. Aug 2016 10:11

Na tej diskusii Auxta a Kovalčíka sa môžeme, a ja osobne odporúčam, sa zabávať. Jeden je ešte nie celkom vyškolený cestár /čo sa týka faktov a diplomatických ťahov/ a druhý cestárom nikdy nebude, lebo stále na cestnej doprave niečo objavuje. Študent strednej školy, čo má prečítané toto fórum, aspoň čo sa týka dialnic a RC, sa musí veselo rehotať :lol: .
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod EmBe » 30. Sep 2016 21:41

Nedávno prebiehala údržba na Branisku. Vraj bola vykonaná aj jedna skúška, ktorá sa robí raz za 13 rokov, čiže toto malo byť prvý krát od spustenia tunela. V skúške malo byť to, že celý systém tunela sa spustí naplno - osvetlenie, vetranie, všetko... Na vetraní je vraj nejaký motor, ktorý mal spotrebu paliva 700 l/hodina. Má niekto viac info?
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod Zipso » 04. Okt 2016 07:23

Vcera som prechadzal tunelom a postrehol som tam jednu zaujimavost. Na stenach tunela su umiestnene nejake plechove kocky rozmer cca 30x50 po celej dlzke tunela v roznych vzdialenostiach vo vyske cca 2 metre. Prilis som nepochopil ich osadeniu, no vcera po dazdi ked bola vozovka pri portaloch mokra vozovka dost neprijemne odrazali svetlo.
Zipso
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 284
Obrázky: 50
Založený: 26. Mar 2007 11:43
Bydlisko: Presov

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod okorec » 02. Nov 2016 01:07

EmBe napísal:Nedávno prebiehala údržba na Branisku. Vraj bola vykonaná aj jedna skúška, ktorá sa robí raz za 13 rokov, čiže toto malo byť prvý krát od spustenia tunela. V skúške malo byť to, že celý systém tunela sa spustí naplno - osvetlenie, vetranie, všetko... Na vetraní je vraj nejaký motor, ktorý mal spotrebu paliva 700 l/hodina. Má niekto viac info?


700 litrov asi nie, ale záložný agregát s motorom MTU, ktorý ja na tuneli Branisko má spotrebu cca 500-550 litrov pri plnom výkone. Určite však nie je dimenzovaný tak, aby bežal na 100%-ný výkon, pretože pri zálohovaní elektromotorov (vetranie) musí byť dieselagregát predimenzovaný kvôli nábehovým prúdom.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

D1 tunel Branisko - parametre prieskumnej štôlne

Odoslaťod KN.SK » 05. Feb 2017 14:49

Chcem sa opýtať, aké má parametre prieskumná štôlňa v osi ľavého, t. j. severného tubusu, ktorý dnes slúži ako úniková štôlňa v prípade nehody v tuneli, a má byť základom druhej, definitívnej rúry pre automobilovú dopravu. Vďaka.
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod peterle » 05. Feb 2017 15:33

"Od západného portálu bol razený podkovovitý tvar s hrubým výlomom 10,5 - 11,5 m2, svetlý profil 10,2 m2 vrtno-trhavinovou technológiou. Východná strana (okrem priportálovej časti v dĺžke 119 m) bola realizovaná v kruhovom profile 3,3 m (8,6 m2) tunelovacím strojom Wirth TB II H. Projektovaná dĺžka prieskumnej štôlne je 4.800 m. "
http://www.banske-stavby.sk/tunelysr.html
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod Miro » 04. Aug 2017 08:16

V tuneli Branisko sa vplyvom vysokých teplôt zvlnila vozovka a rýchlosť je obmedzená na 40 km/h. To je čo za haluz? Ako môže byť v tuneli taká vysoká teplota, aby sa zvlnila vozovka? Ten tunel je jeden veľký prúser.
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod paldo » 04. Aug 2017 08:47

@MIro: to máš odkiaľ???
Obrázok používateľa
paldo
diskutujúci
 
Príspevky: 145
Obrázky: 58
Založený: 29. Júl 2012 17:40
Bydlisko: Kubíková - okolie Žiliny

Re: D1 tunel Branisko

Odoslaťod legal » 04. Aug 2017 10:53

@MIro: to máš odkiaľ???


Podchvilou to hlasia v radiu
legal
diskutujúci
 
Príspevky: 117
Obrázky: 5
Založený: 11. Máj 2006 19:59

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Tunely

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.