R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod aquila » 29. Jún 2016 10:38

na envirportale uz sa dostal aj usek slovenska lupca - korytnica

III. úsek Slovenská Ľupča – Korytnica variant V1 červený, ktorý je súčasťou Śtúdie realizovateľnosti „Rýchlostná cesta R1 Banská Bystrica – Ružomberok“ (DOPRAVOPROJEKT a.s. 2015) a ktorý bol v predmetnej štúdii odporúčaný ako optimálne riešenie

Základné technické údaje:

celková dĺžka trasy (km) 14,900 55
kategória cesty R 24,5/80
počet mimoúrovňových križovatiek (ks) 2
počet mostov (ks) 16
dĺžka mostov (km) 3,51950
počet tunelov 1
tunel : Hradište (m) 8 385
protihlukové steny (m) 1 020
dĺžka oporných múrov (m) 1 032,72
dĺžka zárubných múrov (m) 1 631,5
dĺžka cestnej kanalizácie (m) 5 720
počet objektov ORL 9
dĺžka úpravy vodných tokov (m) 1 620
počet asanácii (pozemné objekty a mosty - ks) 4

34017

zdroj: http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... -korytnica
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod aquila » 29. Jún 2016 10:59

Objekty tunelov porovnávaných trás sú smerovo a výškovo rozdielne. Pôvodne dva kratšie tunely Diel a Kozí chrbát boli nahradené jedným dlhším tunelom Hradište. Len koncová časť tunela Hradišťe je stotožnená s časťou pôvodného tunela Kozí Chrbát.
Dĺžka tunelov v EIA (2010): 401-00 Tunel Diel 1774 m,
402-00 Tunel Kozí Chrbát 2974 m.
Dĺžka tunela v štúdii realizovateľnosti (2015): tunel Hradište 8385 m.


cize je tam planovany dlhsi tunel ako visnove a temer tak dlhy ako jeden z alternativnych tunelov pod karpaty ..

pri tych intenzitach, nie je sanca aby to preslo cez feasibility study ..

plus perlicka

Pre relevantné porovnanie oboch variantov (základná trasa, variant V1 červený) a posúdenie ich vplyvu na životné prostredie a územia Natura 2000 je potrebné v správe o hodnotení vypracovať primerané posúdenie vplyvov stavby na územia sústavy Natura 2000 (v zmysle článkov 6.3 a 6.4 smernice o ochrane biotopov, voľne žijúcich živočíchov a voľne rastúcich rastlín 92/43/EHS) ako aj potenciálny vplyv variantov navrhovanej činnosti na zdroje podzemných vôd
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod magnus » 30. Jún 2016 08:06

S tymi podzemnymi vodami som zvedavy, kto to bude spracovavat.
Inak, torsku sa mohli pohrat s tymi oblukmi. Ale je to cele velmi podobne tomu, co navrhoval pan Snopko pred par rokmi. Aj ked on bol velkorysejsi a potiahol tunel na 11 km. Zaujimalo by ma ale stupanie v tuneli, ak to bude 4% tak dakujem pekne, bude treba aj niekolko vetracich sachiet. A ze sa nerata s pomlaymi pruhmi?!
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Vlados » 13. Okt 2016 20:25

Lorenc napísal:
...áno je to trochu lepšie.... v jednej z variant je navrhnutý 8km dlhý tunel so 4% pozdĺžnym sklonom, čo je trošku na hrane "pohodlnej resp. bezproblémovej prevádzky" ... :-) Z dôvodu optimalizácie R1, je potrebné popod N.Tatry, uvažovať s tunelom dĺžky 11,50 - 13,90 km (ale patrí do inej témy)

Ten 13,9 km je niekde nakreslený? Problém by bol chýbajúci EXIT Donovaly.

Pri tej cene čo tam bude vojde aj autovýtah. A keď bude potrebné tak ho zdôvodníme aj použím záchranných vozidiel :wink:
Vážne. Prečo exit Donovaly, keď sa neustále operuje s tranzitom cez Donovaly :?:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Milos » 17. Okt 2016 10:12

Lebo zopár ľudí, ktorí majú určitý vplyv na chod štátu, tam má záujmy.. ;) Ale vážne, exit Donovaly (MÚK Korytnica) podľa môjho názoru nie je vôbec potrebný - z BB by to bolo stále rýchlejšie po I/59, než sa vracať od Korytnice naspäť, a od RK môže byť exit Donovaly na MÚK Liptovská Osada. Akékoľvek umiestnenie MÚK Korytnica by bolo veľkým a zbytočným zásahom do krajiny.
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Lorenc » 17. Okt 2016 10:23

Ale vážne, exit Donovaly (MÚK Korytnica) podľa môjho názoru nie je vôbec potrebný - z BB by to bolo stále rýchlejšie po I/59, než sa vracať od Korytnice naspäť, a od RK môže byť exit Donovaly na MÚK Liptovská Osada. Akékoľvek umiestnenie MÚK Korytnica by bolo veľkým a zbytočným zásahom do krajiny.


To je +/- tá istá vzdialenosť po R1. Ale je to len čiastočná križovatka MÚK Korytnica. A nachádza sa na ústí doliny Barborina, kde končí dlhý tunel, čiže aj pre obslužnosť tunela je to potrebné.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod rastislav5 » 17. Okt 2016 14:39

Snivajme dalej. Korytnica je zo vsetkych stran obklopena chranenymi uzemiami Natura 2000, takze akakolvek MUK je tu enviromentalne nepriechodna. http://geo.enviroportal.sk/vu/ . Najblizsia MUK (vratane vyjazdu z tunela) je mozna o niekolko kilometrov dalej v katastri Liptovskej Luznej resp. Liptovskej Osady.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Lorenc » 17. Okt 2016 15:30

EIA tam už ale je. Vraj sa ide priamo na DUR a DSP. V podstate to je pripravenejšie ako tunel Čebrať. :-D Pri tuneli Prešov je z roku 2002 musí sa prepracovať v tomto prípade 2010, čo je zrejme ok.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod rastislav5 » 17. Okt 2016 17:02

Vraj? Neverim, ze to pretlacia. Podla mna sa to bude posudzovat podla tejto novely http://www.teraz.sk/slovensko/zmena-zak ... lanok.html
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Lorenc » 17. Okt 2016 17:11

Keď ti niečo niekto povie aj keď z oficiálneho zdroja a nemáš to dane písomne je to vraj. Ersek nespomína eurofondy v tomto úseku hlavne, ktore??? Keď Natura 2000 choď sa pozrieť na nedaľekú Smrekovicu, čo tam urobila víchrica. Aj keď ma na vrchole teritórium tetrov. Juho-východná časť, ktorá je v tom dokumente dnes nemá jeden strom. Žijeme dobu keď sa unia bude sudiť z vetrom, že zničil územie Natura 2000.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod rastislav5 » 17. Okt 2016 17:57

Prosim nemanipuluj a neporovnavaj neporovnatelne. Naturu 2000, co je sustava chranenych uzemi europskeho vyznamu, je Slovensko povinne chranit.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Lorenc » 17. Okt 2016 22:25

Este vela mineralky v Korytnici potecie kym sa TBM zavrta do Hradista. A som si isty ze sa to vseobecne prospesne doriesi s nadhladom, co sa tyka tohoto uzemia.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Vlados » 17. Okt 2016 22:51

Všeobecne prospešné bude budovať pod Donovalmi žiadny tunel.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Yoggy52 » 18. Okt 2016 05:31

Tak ako pre koho, ja stale chodim cez donovaly smer vychod-zapad a spat. ziadna certovica ani zilina... Da sa povedat, ze aj dnes tadial pojdem, takze tunel bude len pre mna +
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod rastislav5 » 18. Okt 2016 06:09

Po otvoreni Visnoveho to budes mat jednoznacne rychlejsie cez Zilinu. A ak by si silou mocou chcel absolvovat nejaky stredoslovensky horsky priechod, po otvoreni kompletneho obchvatu Ruzomberka bude cesta zapad vychod rychlejsia cez Kremnicke bane ako cez Donovaly.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Yoggy52 » 18. Okt 2016 06:16

Ano, ale to sa bavime v horizonte 3+ rokov, to uz dufam, ze na slovensku nebudem :lol:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Lorenc » 18. Okt 2016 06:28

Vy uz ste tak zaujaty proti Donovalom az to je vtipne.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod rastislav5 » 18. Okt 2016 07:00

Ano, pripomina mi to vtip, ked v radiu hlasia, ze nejaky vodic ide na dialnici v protismere, ale tento chlapik si hovori: Co jeden, vsetci!
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Yoggy52 » 18. Okt 2016 07:13

A ty si prave ten jeden :lol:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod rastislav5 » 18. Okt 2016 07:39

rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod aquila » 18. Okt 2016 07:44

ono akonahle sa otvori usek okolo ruzomberka a tunely okolo ziliny, tak na donovaly uz nikto ani nepomysli .. tam budu radi ked budu intenzity do 5 tisic ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod pristy27 » 18. Okt 2016 08:11

rastislav5 napísal:Po otvoreni Visnoveho to budes mat jednoznacne rychlejsie cez Zilinu. A ak by si silou mocou chcel absolvovat nejaky stredoslovensky horsky priechod, po otvoreni kompletneho obchvatu Ruzomberka bude cesta zapad vychod rychlejsia cez Kremnicke bane ako cez Donovaly.


No cez tie Kremnicke bane to nikdy nebude rychlejsie, takze toto je dost od veci prispevok...
Hlavne ked si uvedomis, ze od BB po MUK Trnava mas suvislu R1. Tam ale obchvat Ruzomberka nepomoze, jedine ak do toho ratas aj Korbelku (o ktorej zatial iba snivame) a dokoncenie obchvatu Martina na R3. Az vtedy to bude porovnatelne casovo...

Ja sa pridam k zastancom tejto trasy (aj ked teda nie za kazdu cenu), sam by som ju pouzival a aj dnes ked volim cestu do RK alebo LM idem cez Donovaly. Navyse na co sa uz v tomto fore dost zabuda aj ked sme to kedysi davno X-krat dozadu riesili, na Donovaloch su zdroje pitnej vody pre velku cast BB, ktore su ohrozovane prechodom kamionov a ich havariami. Toto bude pri EIA dost zasadny argument, ich ochrana.
Vyhodou tohto riesenia je, ze sa vyriesi severo-juzne spojenie ako od juho-vychodu na severo-zapad, tak aj z juho zapadu na severo-vychod. To znamena ako vnutrostatne od BA smer Presov tak aj smer od Madarska na Polsko.
Nevyhodou je dost nevhodne trasovanie narodnym parkom, uzemiami s ochranou naturou 2000 a tatktiez dost velka nadmorska vyska juzneho portalu tunela v Hriadelskom sedle. Cenu a ubohe parametre tejto cesty ani nema zmysel spominat. Ale aj napriek tomu vsetkemu ak by sa to politicky pretlacilo, tak tu cestu vyuzivat budem pravidelne a urcite radsej ako trasu D1...
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 610
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod pristy27 » 18. Okt 2016 08:15

aquila napísal:ono akonahle sa otvori usek okolo ruzomberka a tunely okolo ziliny, tak na donovaly uz nikto ani nepomysli .. tam budu radi ked budu intenzity do 5 tisic ..


Uvidime, urcite to bude silny impulz a intenzity pravdepodobne vyrazne klesnu. Este lepsie to bude pri dokonceni suvislej trasy D1 aj s potencialnou Korbelkou. To bude asi rozhodujuci faktor a vyrazny pokles.
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 610
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Yoggy52 » 18. Okt 2016 08:40

Aj ked bude postaveny tunel Visnove a okolite useky, stal budem chodit cez donovaly, pretoze mi prijde, ze cesta touto trasou rychlejsie ubieha, zmurnknem som na krizovatke trnava, zmurknem a uz som pri nitre... a po d1 na zilinu, zmurknem a som presiel mozno 5 km, pretoze ta dialnica je nudna...
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod fh » 18. Okt 2016 08:44

Yoggy52 napísal:Ano, ale to sa bavime v horizonte 3+ rokov, to uz dufam, ze na slovensku nebudem :lol:



tak potom ti moze byt jedno ze nebude cesta R1 cez Donovaly, nakoniec dialnice a R-ky sa nestavaju prioritne pre cp-ckarov aby to mali co najkratsie do Bratislavy :lol:
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Ďalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.