Moderátor: Moderátori
Sentilj napísal:Dnes som si to obzrel naživo v smere k Sitine, po rozplete D2-D1 svietilo "KOLÓNA" ale čitateľné to bolo len tesne pred značkou, pretože písmo malo hrúbku len jeden pixel avšak medziznakové medzery tiež, to že sa zobrazuje Kolóna som vytušil z väčšej diaľky len podľa K a A na konci. Na ďalšom už svietilo NEHODA, to už bolo pekne čitateľné z diaľky - hrúbka písma 2 pixely.
pristy27 napísal:Ja som ho videl svietit uz v piatok rano. Smerom na most Lafranconi, asi 100 metrov od tabule "Bratislava" svietila uplne zbytocna 100. Na druhu stranu to vyzeraju byt konecne plnegraficke panely
Font je ale trochu iny ako na tych povodnych.
Tomas PO napísal:Ved preto som prekvapeny osadzanim noveho PDZ. Urcite je to chvalihodne, avsak bez funkcneho riadiaceho centra to nema zmysel. Tu by to chcelo komplet novy projekt modernizacie PDZ.
StVO napísal:Tá 100-ka nie je ani náhodou zbytočná. Obmedzenie rýchlosti z tohto návestného rezu (NR-265 v km 64,420) platí až po hranicu križovatky Pečňa v km cca 63,3 (ak teda nie je na NR v km 63,8 ustanovené iné obmedzenie), t.j. na úseku cca 1100 metrov.
Totiž, značka IS 36a (obec) síce explicitne ruší platnosť predchádzajúcej značky B 31a (najvyššia dovolená rýchlosť), ALE: premenné dopravné značky sú podľa aktuálnej právnej úpravy nadradené trvalým aj prenosným a v nadväznosti na to môže v zmysle záväzného výkladu PPZ zákaz alebo príkaz vyplývajúci z premennej dopravnej značky zrušiť zase iba PDZ resp. je takýto zákaz alebo príkaz zrušený implicitne vonkajšou hranicou najbližšej križovatky. To znamená, že značky IS 36a BRATISLAVA (mimochodom, zle ich namontovali, podobne ako koniec 100-ky v kolektore) nerušia rýchlosť vyznačenú na PDZ! Podobne to mimochodom platí aj s prenosným značením: ak by niekde pred obcou bola prenosná značka s obmedzením rýchlosti, tak toto obmedzenie pokračuje aj v obci, lebo prenosné značky sú nadradené trvalým a preto trvalé značky nemôžu rušiť platnosť príkazov alebo zákazov vyplývajúcich z prenosných dopravných značiek.
Čisto na okraj - táto naša špecificky (česko-)slovenská právna úprava je podľa mňa nezmyselná, zbytočne komplikovaná a v rozpore s Viedenskou konvenciou o dopravných značkách a dopravných signáloch (všetky značky majú byť rovnocenné, je jedno či trvalá, prenosná, premenná) a môže to byť aj chyták na vodičov, ale takto to proste platí.
pristy27 napísal:Ale to podla mna nikto na Slovensku nevie, ze je ta premenna znacka je nadradena, dnes rano sme isli v lavom prude 80 (cize ani nie 90 povolenych na dialnici v meste), na premennom svietila 100.
pristy27 napísal:Cize to znamena ze az po Sitinu kde je dalsie premenne znacenie zvacsa s 80 km/h plati 100 ak svieti?
3pa3ck3 napísal:V prípade rozporu Viedenského dohovoru a nášho zákona by mal platiť dohovor, keďže medzinárodné zmluvy sú nadradené aj ústave (je to explicitne spomenuté aj v zákone 8/2009 -paragraf 142).
3pa3ck3 napísal:Čo sa týka premenných značiek, tie sú vo vyhláške uvedené ako "Zvislé trvalé dopravné značky s premenným symbolom." Podľa pravidla prednosti zákona pred vyhláškou by podľa mňa mali mať prenosné značky prednosť pred premennými, hoci vyhláška tvrdí opak (a je to proti logike).
KLEPETO napísal:To by už mohli postupne vymeniť všetky tieto PDZ za plnegrafické panely aj na ostatných úsekoch D1 a D2 v meste. A tieto terajšie by mohli použiť na staršie úseky diaľnic, kde by zatiaľ postačovali na zobrazovanie rýchlosti od 40-100.
Tomas PO napísal:S tymto suhlasim, je logicke, ze v Bratislave budu novinky ako prve. Postupne rozsirovanie svetelnych PDZ je zrejme v nedohladne, tak aspon vyuzit stare tabule by bolo rozumne.KLEPETO napísal:To by už mohli postupne vymeniť všetky tieto PDZ za plnegrafické panely aj na ostatných úsekoch D1 a D2 v meste. A tieto terajšie by mohli použiť na staršie úseky diaľnic, kde by zatiaľ postačovali na zobrazovanie rýchlosti od 40-100.
Vlados napísal:Tomas PO napísal:S tymto suhlasim, je logicke, ze v Bratislave budu novinky ako prve. Postupne rozsirovanie svetelnych PDZ je zrejme v nedohladne, tak aspon vyuzit stare tabule by bolo rozumne.KLEPETO napísal:To by už mohli postupne vymeniť všetky tieto PDZ za plnegrafické panely aj na ostatných úsekoch D1 a D2 v meste. A tieto terajšie by mohli použiť na staršie úseky diaľnic, kde by zatiaľ postačovali na zobrazovanie rýchlosti od 40-100.
Tam kde nie je PDZ nie je na to infraštruktúra a ona je drahšia ako tie PDZ.
Yoggy52 napísal::shock: stale som nejak neprisiel na dovod, preco sa jazdi v meste len 90, taka 110 by bola idealna
Tomas PO napísal:Stevo, existuju dokonca hybridy, docasna prenosna znacka (zlty podklad) s klasickym stlpikom, ale aj klasicka znacka s bielym podkladom s cerveno-bielym pasikavym stlpikom. predpokladam, ze spravne ma byt pasikavy strlip so ztlou znackou, ano?
Vlados napísal:Tomas PO napísal:S tymto suhlasim, je logicke, ze v Bratislave budu novinky ako prve. Postupne rozsirovanie svetelnych PDZ je zrejme v nedohladne, tak aspon vyuzit stare tabule by bolo rozumne.KLEPETO napísal:To by už mohli postupne vymeniť všetky tieto PDZ za plnegrafické panely aj na ostatných úsekoch D1 a D2 v meste. A tieto terajšie by mohli použiť na staršie úseky diaľnic, kde by zatiaľ postačovali na zobrazovanie rýchlosti od 40-100.
Tam kde nie je PDZ nie je na to infraštruktúra a ona je drahšia ako tie PDZ.
pristy27 napísal:Druhy problem je ze tie panely na obchvate Bratislavy su schopne zobrazovat rychlosti 60 a 80 km/h , zda sa mi, ze viacej moznosti tam nie je, preto ked sa zmenila MPR na dialnici v meste z 80 na 90 prestali svietit uplne.
Yoggy52 napísal::shock: stale som nejak neprisiel na dovod, preco sa jazdi v meste len 90, taka 110 by bola idealna
Sentilj napísal:Pristy
Kedysi davno ked zaviedli ze BA Mierova uz nebola na 130 ale ako D v meste na 80, tak vzdy vecer cca po 22.00 h tie tabule prepinali na 100vku
peterle napísal:Tak ako sa šikovne šetrili kedysi, keď platilo že prednosť má auto na kruháči.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.