Moderátor: Moderátori
MK napísal:Ta akropola to je tusim ten most pri Sverepci. V tomto je to trochu odveci: Sever sa stavia De Luxe a Stred by mohol byt trosku velkorysejsi. Do 10 rokov budeme prerabat minimalne NT-TT.
Prúchod cez Staré Hory je dost komplikovaný a rizikovy ak ne nemožný dúvod je prozaický 500 let dúlnej činnosti, nevím jesli by ste tam dostali nejakého tuneláre krome toho sou tam banské vodné díla když pujdete víchodní trasou jedete do vody - je tam skupinový vodovod a tlakové vody ( koupele) .
Tedy jen prúchod k Donovalúm bude technicky velice náročný a dost i finančne.
Dale proženete turistickým centrem a dolinou ktrerá je hranicí 2 národních parkú težkou nákladní tranzitní dopravu smerem na Zilinu aj na Tatry ( i dkyž to není nutné nebo 20 km vedle máte širokou dolinu ) ... naprosto tam zničíte jakýkoliv turizmus a ekologie nemluvie.
V rakousku kdyby nekto chtel postavit rychlovestu pri turistickom centre tak ho poženou vidlemi.
V Ružomberoku se vnitrostátni doprava rozdelí na západ a východ .. minimum pújde na sever + tranzit do polska. Tým zbytečne navíc zatízite už teď vytížený úsek Rozomberok - žilina.
Prúchod do Turca jede v geologicko známom prostředí už tudy vede železničný trat.
Pri tomto variantu má tranzit možnost zvolit cestu do polska bud kysuce nebo orava podle místa určení.
Ale zatízite usek Martin - Zilina, tu by bolo vhodné vystat 3 pruhovou dalnici.
Veru veru, dobra otazka.Jenže co s turistickou dopravou na severovýchod ?
by se hodilo zrekonstuovat a upravit cestu (2 pruh pri stoupaní + opočivadla + minitunely a objezdy ak je to možné ) cez donovaly a naplánovat a stavět trasu rychlocesty na Pohroní smer Brazno s možným prestupem na severnou dálnici.
Pro mne osobne jsou donovaly nevhodné na vedení rychlocesty bude z toho více škody jako užitku. Protože dopravu budou soustredovat na jednu trasu pričem tu treba radeji delit na více smerú.
1: silnice a dalnice stavíte hlavne pro sebe pro slovensko, medzinárodní tranzit se dá na nekolik málo desítek kilomertú usměrnit bez problému
Tedy máte 2 volby trasovaní a to systémem páteřní dálnice se systémem sberních dálnic nebo rychlocest. Nebo okružním systémem severní a jižní dálnice. Páteřní systém je pro slovensko nevhodný neboli neřeší problém prúmyslového severu ani chudého jihu proste jej středem obchází vhodnejší je kruhová verze obsluhy území.
Tedy ja by sem 2/3 výdajú na dálnice smeroval na severní dálnici smer Bratislava Žilina Přešov a 1/3 na jižní dálnici ale ve smeru opačném a to Přešov - Košice - Bratislava jihem Slovenska.
Trasa z Martina do Ružomberoku je dost delikátní no nevím jesli bych tam stavěl tunel Korbelka. kvúli ekologii radeji udelat prekládku železniční trasy, vždyť tá je elektrifikovaná - múže procházet nároním parkem a dálnici dát do koridoru púvodní trasy železnice.
Tatranská dálnice je v hrozném stavu
Dálnica kolem Ružomberoku jíž mala dávno stát.
Pokračuji. taky chybí obchvat Košic. Proč na Slovensku se delají príme úseky když nejvíce spomalujou dopravu prejedzy mest a vesnic ?
Též nezapomnete na dotáhnutí dálnice k hranicím s Ukrajinou.
Rakouska udelalo velikou chybu že hnet nebudovalo dálnici na Slovensko prišli o 2 - 3 miliardy investic když byli hraničným státem EU.
Jo a D3 tak to koukám. To je jeden nezvládnutej koridor i silniční i železniční. Za takovej prúser by jelo pár ministrú i ředitelú do penze.
D4 ... to je co ? co ? co ? vnejší mestské okruhy jsou predci rychlocesty, proč tu rovnou dálnice ?? to vypadá jak natahlej sopel v kapesníku - omlovam se. Když D4 by měla plnit funkcii jižné dálnice do Košic nač tam budujete rychlocesty když v tom terenu bude rozdíl v cene proti dálnici tak 10% ? Totiž kdiž dostavíte jižní tah tak tam naroste intenzita protože část tranzitu se presune s R1 a to hlavne čistej tranzit výhod západ. Potom budete za pár let přebudovávat za drahé peníze rychlocestu na dálnici ?
Báňská Bystřice spolu ze Zvolenem tvoří jeden hospodársko-dopravnej prostor na severe kterí resime je nejblíže Martinsko-žilinskej hospodársko-dopravnej prostor a Ružomberskej mini hospodársko-dopravnej prostor a Tatranskej turisticko-hospodársky prostor + severní tranzit do Polska a samozřejme Pohroní. Tedy gro vnitrostátní nákladní dopravy bude smerovat Martin a žilinu neco do Ružomberoku a Popradu.
Tu neexistuje jednoduché rešení. Tu je nutné komplexné žešení protože jedna rychlocesta tuto dilumu nevhej. Ono Donovaly jsoj teraz nejjednoduhší rešení ale dlouhodobe nejhorší možné. Proč ?
Chris tu napisal svoj názor. A napríklad podla jeho názoru je pre BB najdolezitejsie pozdvihnút hospodarsky pohronie. Ani Donovaly ani Sturec neprinesú investicie do Brezna. Tie prinesie predlzenie R1 po Brezno.
Nikto tu nedemonizuje vzťahy BB-ZV a ZA-MT .. možno jedine ty. Tu sa prognozuje výrazný nárast vnútroštátnej obchodnej výmeny medzi tymito regionmi pretože tieto regiony sa budú prirodzene hospodársky spájať ako protiváha BA a KE
kaviarista napísal:Ja mam na to taky pohlad, ze rychlocesty sa stavaju pre motoristov a ich komfort, bez ohladu na to, akej su statnej prislusnoti a akej narodnosti. Svet sa otvara , hranice padaju , tak nema zmysel sa hrat iba na tom svojom piesocku bez ohladu na to, co sa deje na susednom. Chodievam sa casto kupat do Madarska, v lete sa chystam spoznavat Tatry z polskej strany. Mne je blizsie kozmopolitne zmyslanie ako nacionalisticke.
kaviarista napísal:Takyto systemovy pohlad na 2 varianty (existuje aj treti - hviezdicovy) trasovania je dobry, ale robis to velmi povrchne. Priemyselnost resp. chudoba tu pre posudenie vhodnosti jednotliveho variantu az taku velku rolu nehraju. Ovela dolezitejsie su 2 ine aspekty : matematicky model a prirodne podmienky.
AD Matematicky model: Kvoli zjednodseniu si treba predstavit uzemie ako obdlznik . Cim viac sa bude ten obdlznik pretahovat (pomer stran A a B sa bude zvacsovat), tym viac bude osovy (paterny) variant vhodnejsi ako obvodovy. Z tohto matematickeho pohladu by bolo optimalnym riesenim pre Slovensko RC na trase BA, NR, BB, BR, SN, PO.
AD Prirodne podmienky. Kedze mame prirodne podmienky take ake mame, tak osovy variant je vychodne od BB (cez Brezno a Sp.N.Ves) nepouzitelny, lebo za tie iste naklady sa moze postavit minimalne dvojnasobok rychlociest cez udolia (D1 RK-PO a R2 ZV-KE). Na zapadnom Slovensku je situacia ina, lebo osovy variant BA-NR-BB sa realne stavia a bude coskoro hotovy. Len tu je zas odlisnost v tom, ze hlavne mesto BA lezi na jednom konci tej osi a viaze na seba velke prepravne kapacity zo vsetkych kutov SK. Preto je vhodnejsie nesmerovat zberne rychlocesty na os BA-NR-BB, ale priamo do BA. Takisto aj prirodne podmienky v podstate predurcuju pre tento hviezdicovy model .
Pri sucasnom stave rozostavanosti D1 je to uz passe, ale podla mna kazdy jeden nezainteresovany projektant keby mal hladat optimalny model pre trasovanie RC a D na SK od nuloveho stavu, by zacal dialnicou BA-BB.
kaviarista napísal:Ak by sa minimalne tento pomer zachovaval od zaciatku, zistilo by sa okamzite , akym obrovskym omylom bolo trasovanie dialnice severom . Kvoli zakrytiu reality sa ten pomer nedodrziaval a nedodrziava sa ani dnesny 60:40.
Vystavba R2 opacnym smerom z KE do BA je hlupost. Najprv treba prestavat kriticke useky a tych je daleko viac napr. v okoli Rim.Soboty ako trebars medzi KE a RV.
Korbelka bude drahe riesenie, ale urcite ekologickejsie ako akykolvek povrchovy variant. Dialnicu do koridoru zeleznice na tomto useku lacno nespravis. Zeleznicny koridor nema o nic lepsie parametre ako sucasny cestny.
Okem ineho, Korbelka dost radikalne skracuje sucasnu trasu. Co napriklad o takom Visnovom sa povedat neda. Visnove nadobudne podstatny skracovaci vyznam az v sucinnosti s Ovciarskom.
kaviarista napísal:Dálnica kolem Ružomberoku jíž mala dávno stát.
Suhlas.Keby to bolo len na mne , urcite by som obchvat RK staval skor ako Visnove.
kaviarista napísal:Rakouska udelalo velikou chybu že hnet nebudovalo dálnici na Slovensko prišli o 2 - 3 miliardy investic když byli hraničným státem EU.
Toto mi tiez pripada ako vycucane z prsta. Cim a ako prisli o tie miliardy ? Chcelo by to nejak konkretizovat.
kaviarista napísal:Jo a D3 tak to koukám. To je jeden nezvládnutej koridor i silniční i železniční. Za takovej prúser by jelo pár ministrú i ředitelú do penze.
Preco je ten koridor nezvladnuty? Ja si myslim, ze je zvladnuty dobre (trasovanim cez Oscadnicu este lepsie) az na to, ze sa mu priradzuje prilis velka priorita .
kaviarista napísal:D4 ... to je co ? co ? co ? vnejší mestské okruhy jsou predci rychlocesty, proč tu rovnou dálnice ?? to vypadá jak natahlej sopel v kapesníku - omlovam se. Když D4 by měla plnit funkcii jižné dálnice do Košic nač tam budujete rychlocesty když v tom terenu bude rozdíl v cene proti dálnici tak 10% ? Totiž kdiž dostavíte jižní tah tak tam naroste intenzita protože část tranzitu se presune s R1 a to hlavne čistej tranzit výhod západ. Potom budete za pár let přebudovávat za drahé peníze rychlocestu na dálnici ?
Primarnou funkciou D4 bude odbremenit BA od tranzitu z Rakuska smerom na sever D1. Preco by to mal byt vonkajsi mestky okruh ? Preco by mal byt len RC a nie D?
10 perc. rozdielu medzi D a RC to urcite nebude. Je tam prilis zavodnene uzemie- Maly Dunaj, Vah, Cierna voda, Nitra, Dlhy kanal, Zitava, Hron, Sikenica, Stavnica atd atd. Od Siah po Lucenec su suvisle zalesnene pahorkatiny. To nie je taky lahky teren ako trebars v Madarsku. To len tak vyzera na prvy pohlad na mape.
kaviarista napísal:Báňská Bystřice spolu ze Zvolenem tvoří jeden hospodársko-dopravnej prostor na severe kterí resime je nejblíže Martinsko-žilinskej hospodársko-dopravnej prostor a Ružomberskej mini hospodársko-dopravnej prostor a Tatranskej turisticko-hospodársky prostor + severní tranzit do Polska a samozřejme Pohroní. Tedy gro vnitrostátní nákladní dopravy bude smerovat Martin a žilinu neco do Ružomberoku a Popradu.
Odkial toto vlastne mas, ze gro vnutrostatnej dopravy smeruje z BB do ZA ? To si zistil za ten tyzden pobytu na nasich cestach ?
kaviarista napísal:Tu neexistuje jednoduché rešení. Tu je nutné komplexné žešení protože jedna rychlocesta tuto dilumu nevhej. Ono Donovaly jsoj teraz nejjednoduhší rešení ale dlouhodobe nejhorší možné. Proč ?
Dlhodobo su Donovaly najlepsim moznym riesenim a o opaku ma uz len velmi tazko moze niekto presvedcit. Donovaly by boli nielen najlepsim dlhodobym riesenim ale aj kratkodobym. Cize namiesto preferovania kompletnej D1 by bolo lepsie spojit vychod so zapadom v trase R1+R3+D1(RK-PO). Lacnejsie, efektivnejsie , ekologickejsie, rozumnejsie riesenie ako utapat miliardy v useku Hr.Podhradie-Ivachnova
kaviarista napísal:Dlhodobo su Donovaly najlepsim moznym riesenim a o opaku ma uz len velmi tazko moze niekto presvedcit. Donovaly by boli nielen najlepsim dlhodobym riesenim ale aj kratkodobym.
uz len z toho titulu ze ako si sam povedal R1 konci v BB a tym to hasne. co dalej? R2 je o nicom.. (co sa obsluhy priemyslu/obyvatelstva tyka)
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 11 hostí.