Moderátor: Moderátori
rastislav5 napísal:Zhotovitel stavby chcel posunut dokoncenie o 3 roky. NDS tvrdi, ze plati povodny termin. Taliani ale zvolenou metodou nedokazu prerazit tunel vcas. http://www.dialnice.info/viewtopic.php? ... 20#p192520
stanley napísal:vsetko ide podla planu, obvycajne plane nepravdive kacice.. do konca 2017 resp max do polky 2018 mame tymto tempom ako doteraz tunel prerazeny.ziadne 3 roky, totalna somarina, co tam by 3 roky asi tak robili.. dzubkali sa s nasypmi? super ze hrozia sankcie a vysoke pokuty, aspon na nich pritlacia a budu makat.
„V súčasnosti je celkovo vyrazených 7 783 metrov, čo je 52 percent z celkovej dĺžky tunela,“ spresnila hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková. Odborníci upozorňujú, že pri týchto číslach nestihnú stavbári preraziť zvyšok tunela do konca roka 2017, čo je míľnik, ktorý musia zo zmluvy dodržať. Inak im hrozí dvojmiliónová pokuta.
Bývalý investičný riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Juraj Čermák hovorí, že zvolenou metódou dokážu Taliani preraziť štyri metre denne – dva z každej strany, keďže tunel prerážajú z oboch strán naraz. Pri tomto tempe nestíhajú dokončiť druhú polovicu do stanoveného termínu.
i15 napísal:Treba ešte preraziť 4000 metrov, tempom 4 metre denne to potrvá do konca roku 2019. Následne treba tunel vybetónovať a namontovať technológiu, čo je minimálne jeden rok (odborníci nech ma opravia)
DrX napísal:Urcite lepsie takto - lacno aj ked dlhsie, nez akoze-rychlo predrazene, a nakoniec sa im to aj tak natiahne. No ale, dolezitejsie je, aby usetrene peniaze spravne vyuzili, napr. na Sorosku.
aquila napísal:DrX napísal:Urcite lepsie takto - lacno aj ked dlhsie, nez akoze-rychlo predrazene, a nakoniec sa im to aj tak natiahne. No ale, dolezitejsie je, aby usetrene peniaze spravne vyuzili, napr. na Sorosku.
lacno by som to nenazval. mohlo to byt o 10tky milionov euro lacnejsie keby nechceli vysachovat skansku... a aj kvalitnejsie a na cas postavene...
Miro napísal:Mohlo, mohlo... Ja ako laik si myslím, že D1 mohla ísť v trase dnešnej D3 až po Brodno, Žilinu obísť zo severu a Strečniansku úžinu prekonať mostom a tunelom popri existujúcej železničnej trati.
Ale ja nie som odborník.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 36 hostí.