Moderátor: Moderátori
Podľa článku "PPP s diaľničným tunelom bude" v eTrende z 19.4.2006 sa zdá, akoby sa Národná diaľničná spoločnosť vymkla Ministerstvu dopravy, pôšt a telekomunikácií spod kontroly alebo majú medzi sebou nie najlepšie vzťahy. NDS neustále otáľa s výstavbou tunela Višňové a MDPT chce mať nejaký predvolebný trhák, keď už sa nestihnú pred voľbami otvárať nové úseky, mohli by sa aspoň nejaké základné kamene poklepávať. NDS bola vytvorená ako partner pre súkromných investorov a banky, aby sa dlh súvisiaci s výstavbou diaľnic nezahŕňal do štátneho dlhu a zrazu sa zdá, že NDS na úsek D1 Lietavská Lúčka - Turany vôbec netreba, pretože: "Tender vyhlási ministerstvo a realizovať ho bude Slovenská správa ciest, štátny správca cestnej infraštruktúry."
Na D1 od Bratislavy po Košice zostáva zabezpečiť výstavbu úsekov v celkovej dĺžke okolo 123 km (teda časť okrem úsekov, ktoré sú v prevádzke alebo vo výstavbe). Odhady ceny za túto zvyšnú časť sa pohybujú od 80 mld.Sk až do 120 mld.Sk. Do značnej miery táto cena závisí od spôsobu financovania a od termínu výstavby. PPP bude pravdepodobne drahšia výstavba ako keby si štát zobral úver na výstavbu alebo použil peniaze z fondov Európskej únie. Z fondov Európskej únie by sme mohli v rokoch 2007-2013 získať viac ako 100 mld. Sk na výstavbu dopravnej infraštruktúry. Tých 100 mld.Sk predstavuje oprávnené náklady na výstavbu do výšky okolo 75%. Teda investor (štát či štátna organizácia) musí prispieť zhruba 33 mld.Sk a k tomu musí uhradiť DPH, ktorá predstavuje v tomto prípade 25 mld.Sk. K tomu ešte niekoľko miliárd na neoprávnené náklady. Teda spolu okolo 170 mld.Sk pre roky 2007-2013. Z toho viac ako polovica by mohla smerovať práve na výstavbu D1. Potrebujeme naozaj PPP na výstavbu diaľnic?
B; napísal:Dalsie nove foto o D2 Lamačská cesta - Staré grunty
http://www.highways.sk/highways/Lamac-Stare_grunty.html
JG sa optimisticky vyjadruje ohladom mozneho otvorenie este koncom 2006
+ Zamyslenie nad tendrom PPP cez SSC.
S dovolenim zacitujem, lebo to (cez SSC) zarazilo aj mnaPodľa článku "PPP s diaľničným tunelom bude" v eTrende z 19.4.2006 sa zdá, akoby sa Národná diaľničná spoločnosť vymkla Ministerstvu dopravy, pôšt a telekomunikácií spod kontroly alebo majú medzi sebou nie najlepšie vzťahy. NDS neustále otáľa s výstavbou tunela Višňové a MDPT chce mať nejaký predvolebný trhák, keď už sa nestihnú pred voľbami otvárať nové úseky, mohli by sa aspoň nejaké základné kamene poklepávať. NDS bola vytvorená ako partner pre súkromných investorov a banky, aby sa dlh súvisiaci s výstavbou diaľnic nezahŕňal do štátneho dlhu a zrazu sa zdá, že NDS na úsek D1 Lietavská Lúčka - Turany vôbec netreba, pretože: "Tender vyhlási ministerstvo a realizovať ho bude Slovenská správa ciest, štátny správca cestnej infraštruktúry."
Na D1 od Bratislavy po Košice zostáva zabezpečiť výstavbu úsekov v celkovej dĺžke okolo 123 km (teda časť okrem úsekov, ktoré sú v prevádzke alebo vo výstavbe). Odhady ceny za túto zvyšnú časť sa pohybujú od 80 mld.Sk až do 120 mld.Sk. Do značnej miery táto cena závisí od spôsobu financovania a od termínu výstavby. PPP bude pravdepodobne drahšia výstavba ako keby si štát zobral úver na výstavbu alebo použil peniaze z fondov Európskej únie. Z fondov Európskej únie by sme mohli v rokoch 2007-2013 získať viac ako 100 mld. Sk na výstavbu dopravnej infraštruktúry. Tých 100 mld.Sk predstavuje oprávnené náklady na výstavbu do výšky okolo 75%. Teda investor (štát či štátna organizácia) musí prispieť zhruba 33 mld.Sk a k tomu musí uhradiť DPH, ktorá predstavuje v tomto prípade 25 mld.Sk. K tomu ešte niekoľko miliárd na neoprávnené náklady. Teda spolu okolo 170 mld.Sk pre roky 2007-2013. Z toho viac ako polovica by mohla smerovať práve na výstavbu D1. Potrebujeme naozaj PPP na výstavbu diaľnic?
Dy napísal:B; napísal:Dalsie nove foto o D2 Lamačská cesta - Staré grunty
http://www.highways.sk/highways/Lamac-Stare_grunty.html
JG sa optimisticky vyjadruje ohladom mozneho otvorenie este koncom 2006
+ Zamyslenie nad tendrom PPP cez SSC.
S dovolenim zacitujem, lebo to (cez SSC) zarazilo aj mnaPodľa článku "PPP s diaľničným tunelom bude" v eTrende z 19.4.2006 sa zdá, akoby sa Národná diaľničná spoločnosť vymkla Ministerstvu dopravy, pôšt a telekomunikácií spod kontroly alebo majú medzi sebou nie najlepšie vzťahy. NDS neustále otáľa s výstavbou tunela Višňové a MDPT chce mať nejaký predvolebný trhák, keď už sa nestihnú pred voľbami otvárať nové úseky, mohli by sa aspoň nejaké základné kamene poklepávať. NDS bola vytvorená ako partner pre súkromných investorov a banky, aby sa dlh súvisiaci s výstavbou diaľnic nezahŕňal do štátneho dlhu a zrazu sa zdá, že NDS na úsek D1 Lietavská Lúčka - Turany vôbec netreba, pretože: "Tender vyhlási ministerstvo a realizovať ho bude Slovenská správa ciest, štátny správca cestnej infraštruktúry."
Na D1 od Bratislavy po Košice zostáva zabezpečiť výstavbu úsekov v celkovej dĺžke okolo 123 km (teda časť okrem úsekov, ktoré sú v prevádzke alebo vo výstavbe). Odhady ceny za túto zvyšnú časť sa pohybujú od 80 mld.Sk až do 120 mld.Sk. Do značnej miery táto cena závisí od spôsobu financovania a od termínu výstavby. PPP bude pravdepodobne drahšia výstavba ako keby si štát zobral úver na výstavbu alebo použil peniaze z fondov Európskej únie. Z fondov Európskej únie by sme mohli v rokoch 2007-2013 získať viac ako 100 mld. Sk na výstavbu dopravnej infraštruktúry. Tých 100 mld.Sk predstavuje oprávnené náklady na výstavbu do výšky okolo 75%. Teda investor (štát či štátna organizácia) musí prispieť zhruba 33 mld.Sk a k tomu musí uhradiť DPH, ktorá predstavuje v tomto prípade 25 mld.Sk. K tomu ešte niekoľko miliárd na neoprávnené náklady. Teda spolu okolo 170 mld.Sk pre roky 2007-2013. Z toho viac ako polovica by mohla smerovať práve na výstavbu D1. Potrebujeme naozaj PPP na výstavbu diaľnic?
Potrebujeme naozaj iba D1 pre SR?????????
mapman napísal:Nové foto úseku Hronský Beňadik - Nová Baňa - predĺženie trasy stavby. 18.5.06 . P.S. len jedno mi nejde do hlavy, kde sú všetky autá...
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.