caki napísal:milan_KM napísal:No ale predstav si, žeby si videl do čoho sa rútiš, tak odstavíš auto na krajnici. Na D1 no problem, na R1 by ťa niekto zrámoval.
nie je to take jednoznacne: https://www.youtube.com/watch?v=e1Ynf1BbGxY
Milan mal zrejme na mysli odstaviť auto napr. už pár stoviek metrov (alebo pár km) pred tou hradnou nehodou. Ok, nebolo to vidieť z diaľky kvôli hmle, ale napr. počujem hlásenie v mimoriadnom dopravnom servise, že na xx km D1 medzi PP a Spišským Štvrtkom sa stala hromadná nehoda, zisťujem, že som už minul posledný výjazd z diaľnice pred miestom nehody, tak to odstavím čím skôr.
Ale ani v prípade odstavenia osobného automobilu v užšom odstavnom pruhu na R1 som nemal problém. Viackrát som už takto na rôznych miestach núdzovo odstavil kvôli akútnej malej potrebe a nikdy som netrčal do jazdného pruhu, a to nemám úzke auto, skôr širšie (takmer 1,8 m). Od stredovej čiary po zvodidlá je viac než uvádzaných 1,5 metra (zrejme 1,5 metra AB kryt plus minimálne 0,3, možno aj 0,5 metra štrkový povrch), čiže ak sa potiahne až tesne k zvodidlám, osobné auto by sa malo zmestiť za čiaru. Samozejme, omyl pripúšťam, šírku odstavného pruhu som nemeral v celej dĺžke R1