R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Lorenc » 18. Mar 2017 14:38

ono priprava by mohla byt na tomto useku pozastavena na dost dlhu dobu, a ked tak riesit ine useky na R1, a nechat si to ako zeleznu rezervu v buducnosti. a mozno to ani nikdy nebude treba stavat.


Naplánovať R1 je dobré celú môžu sa postaviť len bodové závady.

V programe vlády bol iba obchvat RK a potiahnutie BB-SL.
Obchvat Rk je problem s Mondi a keby šiel od Mondi do Ivachnovej sa hovorí o zmarenej investícii. Lebo nenapojí Rk sever na Rk juh. Tento obchvat má význam aj kvôli využiteľnosti D1 HU IV a Likavke. BB -SL bezproblému.

Tento úsek je len ako preložka 1/59 a preto mal aj prvý prípravu od 2007. Pokiaľ viem najprv sa ani neplánovalo s predĺžením do RK.
S.Ľupča-Korytnica zo študovaných variantov bol vyhodnotený ako najvhodnejší. A myslím, že je pripravený na ďalšie stupne, trasa je optimálna zo všetkých hľadísk (urbanistického, ekologického, krajinného...)

Rk-juh L.Osada je najkomplikovanejší úsek kým sa toto nevyrieši dobre tak by som vôbec nestaval ani meter RC od Rk-Juh po Sl.

S.Lupca nie je mesto. Takze skoro 50 km do susedneho mesta v tazkom terene s viacerymi tunelmi. Hlavny tunel dlhsi ako Visnove, pricom intenzita 7784 v./24h oproti 26831 v./24h pod Strecnom.


Neviem prečo porovnávať Strečno a Donovaly. Intenzita pri Ľubochni sa dá porovnať s Donovalmi+Čertovica. To sú reálne trasy východ-západ.

alebo napr. priemerná vzdialenosť 22km 4 mestá s podobným významom na DK-RK-BB-ZV 90km 170 tisíc obyv. / ZA-MT-RK-LM 90 km 190 tisíc obyv.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Jano1 » 18. Mar 2017 16:05

Neviem prečo porovnávať Strečno a Donovaly.

Lebo tam bude dlhsi tunel ako Visnove, okrem dalsich planovanych tunelov na R1.

Intenzita pri Ľubochni sa dá porovnať s Donovalmi+Čertovica.

Ked sa pripocitava Certovica 2200 v./24h, tak k Lubochni patri trasa cez Parnicu 3900 v./24h. Kvoli pretazenemu Strecnu sa jazdi Terchova - Parnica - DK - RK.

DK-RK-BB-ZV 90km 170 tisíc obyv. / ZA-MT-RK-LM 90 km 190 tisíc obyv

Kde sa mi hodi tak pridam, kde sa nehodi uberiem vsak? Pisem o BB-RK, nie o nejakej inej trase. Mam si vybrat usek na Povazi?
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Maxx787 » 18. Mar 2017 16:14

useky su rozdelene, preco by sme mali planovat tunel ktory nebude aspon 20 rokov potrebne stavat, skoda penazi na pripravu, aj tak bude po 20 rokoch robit nanovo EIA, UP, SP, atd. robme pripravu na zbytok a tunel si nechajme nakoniec, ak vobec bude potrebny, teraz nie je, I/59 cez donovaly este stiha az na nejake dni.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod MartinK » 01. Jún 2017 10:44

Pre mňa ako Banskobystričana je táto trasa dôležitá. Keď idem na sever, tak pomaly stojím na parkovisku za mestom a čakám kedy nepôjde žiadny vláčik vedený kamiónom alebo niekoľkými kamiónmi. Ešte horšia situácia je z opačnej strany. Tie kamióny sú turecké, maďarské, poľské aj naše... takže riešiť túto cestu z pohľadu Západ-Východ mi príde detinské. A to nehovorím ani o tom, že aké negatíva to má na národné parky. Preto je z môjho pohľadu dôležité, aby sa cesta z Banskej Bystrice do Ružomberka stavala čo najskôr. Akurát trasu Slovenská Ľupča - Korytnica by som riešil čo možno najdlhším tunelom. Životné prostredie je vzácne a nič dôležitejšie ako vlastné zdravie už mať nebudeme... Ozaj - a vítam iniciatívu primátorov a starostov pre trasu sever - juh, vďaka za ňu! :P
MartinK
nováčik
 
Príspevky: 2
Založený: 01. Jún 2017 09:21

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Vlados » 01. Jún 2017 12:00

Ak vnímaš životné prostredie tak musíš chápať že spojenie server-juh by malo viesť turčianskou dolinou. Kamióny sú turecké, maďarské, poľské aj naše... by sa tam presunuli.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Polsko - Poland

Odoslaťod ANDi » 08. Jún 2017 21:09

Cez Donovaly mozes ist na striedacku 2+1, ziadna RC...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod ANDi » 08. Jún 2017 21:10

*moze

Neda sa upravit.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Lorenc » 09. Jún 2017 09:17

Donovaly sa môžu doriešiť ekologickejšie poloprofilovým 8,3km tunelom. Ktorý vchádza a vychádza mimo NP. Ak by sa v tuneli niečo stalo stále máme kapacitné Donovaly, ktoré v maxime utiahnu aj 15 tis. čo môže byť intenzita v 2025 po dostavbe tunela. To je úsporné minimum, čo má logiku.

Určite sú Donovaly väčšia závada ako Turany-Hubová s o niečo vyššou intenzitou, kde ideme naliať 550 mil eur. Ako pohybujem sa na trase Ružomberok-Korytnica, Ružomberok-Ľubochňa s tou dopravou si dovolím tvrdiť je to vyrovnané a cena za oba úseky s 12km tunelmi tiež.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Poľsko ↔ Slovensko (↔ Česko) ↔ Maďarsko

Odoslaťod KN.SK » 09. Jún 2017 10:23

Z https://www.turieconline.sk/download/20 ... TURIEC.pdf :
SOPK Žilina, KHK MSK, OPK Kraków, RHK Katowice, ROPK B-B, KHK ZK, OPK GMS, SKHV, PSPOK Krakow a SPOK napísal:MEMORANDUM K PRIORITE HLAVNÉHO EURÓPSKEHO KORIDORU R3 – Core Corridor TEN-T V SLOVENSKEJ REPUBLIKE V ASPEKTE MULTIPLIKAČNÉHO EFEKTU OBLUHY EXISTUJÚCEHO PRIEMYSLU, TRANZITU, EKOLÓGIE.
Účastníci stretnutia sa uzniesli na nasledujúcich návrhoch, ktoré doporučujeme realizovať vzhľadom na opozdenie prípravy a začatia výstavby hlavného európskeho koridoru (Core Corridor, ďalej „CC“) - rýchlostnej cesty (RC) R3 – „Via Balt-Orient“ v úseku Martin-Turčianske Teplice-Kremnica-Zvolen-Šahy/ Maďarsko.
V meste Martin sa spájajú logisticky ideálne dva európske koridory (sever-juh, E75/D3+D1 a R3 z Krakowa, Oravy. Od Martina R3 prepája ako „CC“ najpriemyselnejšie a obchodné centrá strednej Európy: Sliezsko - Katowice, MoravskoSliezsko - Ostrava, Krakow–Malopoľsko, prechádza cez priemyselnú časť Slovenska - Turiec, Považie, Zvolen do Maďarska. Pozitívne hodnotíme rozhodnutie Európskej komisie (EK), že R3 je hlavný európsky koridor, ktorý neprechádza cez národný park, Naturu 2000, prepája Škandináviu, Česko, Warszawu s Maďarskom
Takže diaľnice/RC takmer do každej doliny - i do Kremnickej. :?
P. S. Hlavne že SOPK Žilina je proti Korbeľke. :shock: Ale tunel pod Hiadeľom nevadí. :( Ani tunely nad a pod Zvolenom...
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod KN.SK » 09. Jún 2017 10:31

KN.SK napísal:P. S. Hlavne že SOPK Žilina je proti Korbeľke. :shock: Ale tunel pod Hiadeľom nevadí. :( Ani tunely nad a pod Zvolenom...
I keď sa tu Hiadeľ explicitne nespomína. (Podobný problém s editáciou ako mal i Andy.) :|
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod rastislav5 » 09. Jún 2017 10:40

A kde si sa docital, ze im tunel pod Hiadelom nevadi? Tu tvrdia, ze by to bolo barbarstvo viewtopic.php?f=35&t=21370
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod rastislav5 » 09. Jún 2017 11:20

Je dobre, ze navrhujes ekologickejsi tunel a uznavas dolezitost ochrany narodneho parku, ale sme clenom Europskej unie, takze musime brat ohlad nielen na narodne chranene uzemia, ale aj europske chranene uzemia, k comu sme sa vstupom do EU zaviazali.

Sustava europskych chranenych uzemi sa nazyva Natura 2000 http://www.sopsr.sk/natura/index.php?p=3&lang=sk

Na interaktivnej mape Natura 2000 http://geo.enviroportal.sk/vu/ sa da odmerat, ze najkratsi tunel medzi BB a RK musi mat dlzku aspon 11 km a nemoze napr. koncit v Korytnici, ktora sice samotna nie je chranena, ale s vynimkou pristupovych ciest je zo vsetkych stran obklopena chranenymi uzemiami.

Co sa tyka jednoruroveho tunela, stoji to za zvazenie, aj ked sa vela neusetri, lebo treba budovat unikovu stolnu, co je dalsia tunelova rura, len uzsia, pri dvojrurovom tuneli unikova stolna nemusi byt (ak sa medzicasom nesprisnili predpisy, v tom pripade by jednorurovy tunel daval vacsi zmysel)
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

OT Poľsko

Odoslaťod KN.SK » 09. Jún 2017 11:39

rastislav5 napísal:A kde si sa docital, ze im tunel pod Hiadelom nevadi? Tu tvrdia, ze by to bolo barbarstvo viewtopic.php?f=35&t=21370 :
... My nie sme proti rýchlostnej ceste z Ružomberka, ale ekonomickí inžinieri a dopravní urbanisti urobili analýzy. A tie jasne hovoria, že najprv treba postaviť D1, D3, D4, R3, R7, R2, R6, R4 a potom sa uvidí, či bude treba štvorprúdovú cestu hnať cez národný park s deväťkilometrovým tunelom. Najbližších 15 rokov by to bolo ekonomické a ekologické barbarstvo!
A po 15, resp. už 14, rokoch? Ja som písal (v editácii), že o tom tu priamo nepísali. No teraz o tom hovoria a pretláčajú to všelijaké združenia (možno ich členovia alebo členovia sesterských organizácií).
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Lorenc » 09. Jún 2017 13:26

To sú fakt fundovaní inženýri, nebudú to tí kolegové z NDR?

... My nie sme proti rýchlostnej ceste z Ružomberka, ale ekonomickí inžinieri a dopravní urbanisti urobili analýzy. A tie jasne hovoria, že najprv treba postaviť D1, D3, D4, R3, R7, R2, R6, R4 a potom sa uvidí, či bude treba štvorprúdovú cestu hnať cez národný park s deväťkilometrovým tunelom. Najbližších 15 rokov by to bolo ekonomické a ekologické barbarstvo!


Najprv R7 v plnom profile hlavne popri Krtíši a to isté s R4 na 4 pruh popri Hunkovciach. A až potom Donovaly. To je nejaký plán vysídlenia banskobystrického zvolenského okresu, o ktorom neviem? To vysídlenie RK je systematické od 50 rokov, ale toto mi je novinka.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod rastislav5 » 09. Jún 2017 14:47

Aky plan vysidlenia banskobystrickeho zvolenskeho okresu? Co su to za nezmysly? Ved by isli proti sebe, ked sa nebude darit Banskej Bystrici, pociti to aj Zilina. Obchodna a priemyselna komora Zilina ma naopak zaujem o co najkratsie prepojenie dvoch stredoslovenskych krajskych miest, preto aj v clanku navrhuju vratit sa k variantu R3 cez Turcek do Banskej Bystrice, aby bola Bystrica napojena na D1, D3 a R3.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Vlados » 09. Jún 2017 16:58

@Lorenc, Donovaly majú alternatívnu trasu cez Rajeckú dolinu. Niele, že to bude lacnejšie je tam aj viac obyvateľstva a väčší potencionál rozvoja.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Lorenc » 09. Jún 2017 19:41

Donovaly majú alternatívu cez Turany do Ivachnovej je tu potenciál až na jeden Hotel v Ľubochni nevídaný.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Lorenc » 10. Jún 2017 10:29

Zámer a problémy sú tu celkom poľudsky. Už len čakám na komunikáciu s Poliakmi.

https://www.youtube.com/watch?v=JmLUYbF6INg
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod rastislav5 » 10. Jún 2017 14:07

Vypocul som si toho Vasho primatora, mozno hovori pritazlivo pre svojich volicov (ved volby sa blizia a treba ich aktivizovat aj peticiou), ale niektorym zavadzaniam sa mohol vyhnut:
1. ucelovo si predefinoval Stredne Slovensko na okresy, ktore vyhovuju jeho zamerom. Pritom Stredne Slovensko je v sucasnosti definovane ako jeden z europskych NUTS2 regionov a zahrna Zilinsky a Banskybystricky kraj. V minulosti to bol napr. Stredoslovensky kraj (do ktoreho patrila aj napr. Prievidza a Povazska Bystrica), v historii na ktoru sa primator tiez odvolava Stredne Slovensko zahrnalo aj Hornonitriansku kotlinu atd., ale vzdy stredne Slovensko zahrnalo aj Turiec. Ved o co je napr. okres Turcianske Teplice menej v strede ako okres Dolny Kubin? Turiec urcite nema zaujem o R1 vedenu krizom cez nas najvacsi narodny park a europske chranene uzemia. Podobne Zilinsky samospravny kraj podporuje strednu R3. Takze clenovia zdruzenia "ukradli" zauzivany nazov, aby zdruzenie vyzeralo vacsie ako v skutocnosti je. Pripomenulo mi to kradez nazvu meciarovskeho dennika Slovenska Republika (kde podobne ako Iniciativa stredne Slovensko zmenili len male pismeno za velke resp. opacne), alebo pouzivanie povodnej cesko-slovenskej zastavy s modrym slovenskym klinom sucasnym Ceskom.
2. Ak by neukradli nazov Stredne Slovensko, nemohol by pan primator tvrdit, ze na Strednom Slovensku "nikdo nechce stavat moderne cesty". Dnes otvorili na Strednom Slovensku 15 km novej dialnice D3, pred par tyzdnami novej rychlostnej komunikacie R2, mnoho usekov D1 prave na Strednom Slovensku je vo vystavbe a coskoro sa budu sutazit dalsie useky R2 a R3. Nech sa teda p. primator radsej opyta napr. vychodniarov, ci na Strednom Slovensku nikto nechce stavat moderne cesty. Ja si naopak myslim, ze zo vsetkych regionov sa na Strednom Slovensku stavia praveze najviac, byvala mapa NDS ma prave na Strednom Slovesku najviac cervenych usekov vo vystavbe, po dlhom obdobi skrtania zazivame prave zlaty vek vo vystavbe dialnic a rychlostnych ciest na Strednom Slovensku.

Chapem zlu dopravnu situaciu Ruzomberka kvoli problemom so zosuvom a naslednemu oneskoreniu obchvatu Ruzomberka, ale co by za to dali ovela vacsie mesta ako napr. take Komarno alebo Prievidza, ak by mali obchvat mesta vo vystavbe aspon v takom stadiu, ako ma Ruzomberok. Ked sa otvori obchvat D1 Ruzomberka, tak tento stiahne vacsinu vychodo-zapadnej dopravy z mesta a spolu s dokoncenim Visnoveho stiahne aj cast dopravy z Donovalov (tej co zo zapadu na vychod a spat zatial pouziva Donovaly), takze Ruzomberok bude na tom ovela lepsie ako mnohe ine aj vyssie uvedene mesta.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod devil » 10. Jún 2017 17:21

rastislav5, je usmevne citat ze D3 je akoze na strednom Sk od niekoho kto urcite nesuhlasil so komunistickym systemom troch krajov. Sk je mala krajina cize aj jej stred je maly. a je to naozaj zopar okresov na strednom a hornom toku rieky hron a mozno este niektore susediace. urcite nie okres CA ani MT ci RK.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32


Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Lorenc » 10. Jún 2017 20:24

ZA ma hlavnu prioritu D1 a tam su aj nadolezitejsie casti vo vystavbe. Usek, ktory nie je este vystavbe je najmenej dolezity z chybajucich usekov D1 v kraji. Na trase D3 kde je pouzitelna cesta su podstatne vyssie intenzity ako na Orave. Okrem toho D3 lepsie vyhovuje pre skoro 2/3 obyvatelov ZA kraja oproti oravskej casti R3. Konkretne BY,ZA,KNM,CA,MT,TR = 424 105 obyvatelov. Okresy TS,NO,DK,RK,LM = 266 673 obyvatelov.


Ako v tom videu primátor BB jasne deklaruje, čo mesto potrebuje pre rozvoj. A je to napojenie na D1 aby bolo spojené na severozápad, východ a sever, prostredníctvom R1.
To isté chápe DK- s dostavbou D1 a napojením v Likavke, aby doprava prešla z trasy DK-Kraľovany do Čebrate a tak odľahčila DK.

Takže BB nechce ani neuvažuje žiadny Turček ani BB-ZV-ZH-PD-MT. A najvtipnejšie sú snahy o Turček + R3 v kontexte Tu-Hu, ktorej dostavba je v nedohľadne asi viac ako R1. To sú požiadavky miest DK-RK-BB-ZV + okolie. = (TS,NO,DK,RK,LM,BB,ZV,BR) = cca priamo 507 000 obyvateľov žiada 1mld investíciu.

D1 tka Iv-Važec je hotová 40 rokov. Ten jeden úsek s Čebraťom bude, ale Rk, nieje napojené ani cez Korbelku ani cez Donovaly a tým je to tým gordickým uzlom pre celé Slovensko. Tak ZA môže mať priority D1 ale BB nie R1?
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod rastislav5 » 11. Jún 2017 11:46

Priority moze mat kto chce, ake chce, ale pozrime sa na fakty:

1. Uz v sucasnom neekologickom variante ma rychlostna cesta BB-RK stat 1,8 mld eur, nie 1 mld ako uvadzas, co potvrdil minuly tyzden minister dopravy https://www.rtvs.sk/radio/archiv/1175/687043 , minutaz 17:26
2. Sucasna platna EIA pretlacena pocas ministrovania Lubomira Vazneho (znameho o.i. analyzou PPP, kde bolo preukazane falsovanie https://dennikn.sk/8767/analyza-sfalsov ... otrestana/ ) , vedie krizom cez nas najvacsi narodny park Nizke Tatry. Aj Ty ako zastanca R1 tu na fore navrhujes ekologickejsie varianty, ktore nevedu narodnym parkom, preto bude potrebna nova EIA
3. Aj keby sa niekto snazil stavat podla starej EIA, tato je sudne lahko napadnutelna, pricom argumenty dava dalsia EIA na rovnaku trasu, ktora sice bola zastavena, ale v popise zmien odovodnuje, preco je nutna nova EIA (napr. uz povodna EIA predpokladala korekciu v oblasti genofondovej plochy Vrch Mostenica, nesuhlas Statnej ochrany prirody, zasah do NATURA 2000 atd.) https://www.enviroportal.sk/eia/dokument/246364 str. 3 a dalsie
4. V nedavno zverejnenej EIA na Korbelka sa v odovodneni zaverecneho stanoviska pise, ze podla Smernice o biotopoch, "v pripade zavazneho negativneho vplyvu stavby na NATURA 2000, pokial existuje iny variant, ma sa realizovat taky, ktory ma mensi negativny vplyv" http://www.enviroportal.sk/eia/dokument/258883 str. 141 dole
5. Existuje samozrejme ekologicke riesenie, ktore by sa vyhlo NAPANTu a NATURE 2000, podla starsieho stanoviska ministerstva dopravy https://www.etrend.sk/trend-archiv/rok- ... ovaly.html by to bol bazicky tunel v dlzke asi 17 km (plus dalsie tunely od Liptovskej Osady az po D1)
6. Taketo ekologicke riesenie by si vyzadovalo obrovske investicie, ovela viac ako sucasnych 1,8 mld a este ovela viac ako porovnatelny variant cez Turiec . Pri sucasnom tlaku na setrenie (napr. obchvat Presova R4) a existencii Hodnoty za peniaze je taketo riesenie z financneho hladiska tazko priechodne
7. Trasovanie z Bystrice do Ruzomberka by znamenalo, ze Bystrica by so Zilinou boli dve najblizie krajske mesta, ktore nemaju priame (co najkratsie prepojenie), co by obe obchodne a hospodarsky znevyhodnovalo (Kosice Presov vzdusna vzdialenost 32 km maju, Nitra Trnava vzdusna vzdialenost 38 km maju, Trnava Bratislava vzdusna vzdialenost 44 km maju, Bystrica Zilina vzdusna vzdialenost 62 km BY NEMALI, Trencin Zilina vzdusna vzdialenost 63 km maju)
8. Pokial ide o uzemne plany, R1 BB-RK je v rozpore s uzemnym planom VUC Zilinsky kraj https://www.enviroportal.sk/eia/dokument/98980 str. 23, naopak R3 BB-ZA je v uzemnom plane VUC Banskobystricky kraj ako jeden z variantov http://www.uzemneplany.sk/upn/vuc-bansk ... icky-navrh
9. Uzemne rozhodnutie alebo stavebne povolenie akehokolvek tunela konciaceho v Korytnici budu pravdepodobne blokovat Zilinske urady, lebo Korytnica uz patri do Zilinskeho samospravneho kraja
10. Preto by sa mali Bystrica a Zilina dohodnut, v opacnom pripade bude proces na dlho zablokovany k skode oboch miest. Zilina ma pritom lepsie vyjednavacie argumenty, lebo sa moze dohodnut s Trencinom a potiahne R3 do Handlovej, ktora patri do Trencianskeho kraja. Naopak, akykolvek tunel z Bystrice bude koncit v Zilinskom kraji.
11. Aj ked primator Martina Hrnciar vplyv na NDS nepotvrdil http://www.historiadialnic.sk/news/ako- ... -dialnice/, ak by tam vplyv bol, je vylucene, aby sa rozvijal variant R1, ked Hrnciar dlhodobo podporuje R3 http://www.zask.sk/sk/aktuality/archiv/ ... ticie.html
12. Po dostavani Visnoveho sa cast vychodo-zapadnej dopravy, ktora este jazdi cez Donovaly, presunie na severnu trasu. Pri dokoncovani R2 sa zasa cast dopravy presuva na juznu trasu. No a po vcerajsom otvoreni D3 sa cast dopravy z Donovalov presuva aj na horsky priechod Sturec resp. Kremnicke bane po rekonstrukcii

Toto je mnozstvo argumentov, a je len miziva pravdepodobnost, ze sa R1 BB-RK nezablokuje na ziadnom z nich (lepsie povedane miziva pravdepodobnost, ze vsetky argumenty vyjdu v prospech R1 sucasne)
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod aquila » 11. Jún 2017 18:38

Rastislav to pekne spisal. Cim skor sa upusti co i len od planovania tohto useku a vrati sa zase ku normalnemu jednoduchemu vychodnemu obchavtu RK a zlepseni zopar bodov na starej ceste, o to lepsie pre region.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Lorenc » 23. Jún 2017 11:57

Co sa tyka jednoruroveho tunela, stoji to za zvazenie, aj ked sa vela neusetri, lebo treba budovat unikovu stolnu, co je dalsia tunelova rura, len uzsia, pri dvojrurovom tuneli unikova stolna nemusi byt (ak sa medzicasom nesprisnili predpisy, v tom pripade by jednorurovy tunel daval vacsi zmysel)


Akurát som našiel riešenie únikovej cesty v spodnej časti tunelovej rúry.
https://www.tunneltalk.com/images/TBM-R ... ze-ART.jpg
Tunel Hradište by to mohlo zlacniť o 40%.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.