Zaujal ma komentar na
https://myzvolen.sme.sk/diskusie/320692 ... y-tah.html :
Nuž ...
,,, je prinajmenšom zaujímavé, prečo nebola zverejnená štúdia realizovateľnosti R3 - túto má ministerstvo dopravy k dispozícii snáď dva roky. V nej sú "spracované" údaje o trasovaní R3. O tom, kadiaľ by mala viesť, rozhoduje mnoho faktorov - vyjadruje sa to "koeficientom". Výsledok však ukázal najvýhodnejšiu variantu zo Štúrova na Hronský Beňadik (tzv. pohronská os, najzaostalejšia oblasť nitrianskeho samosprávneho kraja, s najvyššou mierou nezamestnanosti, s najvyšším úbytkom počtu obyvateľov, atď.) a nie cez Krupinu. Toto však nie je v "súlade" so záujmami "veľkej politiky", tak sa "maďarom" stavať nič nebude. Ak sa to nepostavilo za pomoci peňazí EU (kohézny fond končí v roku 2020), tak sa to postaví z peňazí SR ?! Navyše, nadväzovať by predsa takáto cesta mala na cestu v Maďarsku ,v okolí Šiah - tam to ale nepôjde, lebo sa nenašiel "bod" (aj kvôli pohoriu chráneného územia "Borzsony"). Toľko o "projektoch" a "hodnotách za peniaze".
cult23 15.09.2017 1:08
O existencii tej studie sme tu pred 2 rokmi diskutovali, ale zverejnena nebola. Vie niekto viac?
Na prve pocutie moze byt v hranicnej oblasti so Sahami problem, pretoze na slovenskej strane je vychodne od Siah Natura 2000 CHVU Poiplie a UEV Aluvium Ipla (aj v Madarsku je problem cez Ipoly-Volgy). Zapadne od Siah je to na Slovensku OK, ale v Madarsku to mieri rovno do Natura 2000 Borzsony.
V Madarsku je situacia z pohladu Natura 2000 v tejto oblasti dost komplikovana, prakticky suvisle uzemie Natura 2000 sa tiahne od Ostrihomu az po Balazske Darmoty (najprv Borzsony, potom Ipoly-Volgy).