Všetky geologické prieskumy sú k dispozícii verejnosti v archíve GEOFONDu Ministerstva životného prostredia, samozrejme okrem tých najnovších už pre novú trasu tunela, tie sa tam fyzicky ešte nedostali. Kto reálne má záujem, proste tam zájde, zaregistruje sa a môže si čítať. To môže spraviť aj pán poslanec Hlina
a nemusí o tom písať siahodlhé výzvy cez médiá.
Treba povedať, že dnes žneme to, čo sa zasialo v období rokov 2005 - 2007, kedy sa mnoho vecí robilo v pokluse vďaka tlaku politikov (áno, klasické tlačenie na termíny spojenie BA- KE do roku XXXX). A teda aj príprava tohto projektu bola zrealizovaná tak ako to chceli politici - rýchlo a lacno (lacno rozumej bez bližšieho preštudovania možností trasovania a s cieľom maximálne vylúčiť drahšie stavebné objekty ako trebárs tunely). Vo vláde sedelo vtedy aj KDH, čiže pán Hlina by si teraz nemal prihrievať polievočku na niečom, čo môžno sám spôsobil (ak bol poslancom za KDH - to ja neviem). Ministrom bol Prokopovič (v odbornej verejnosti mal prezývku hodne inú), absolútne nekompetentný minister. V tomto vlákne sme to už preberali pár rokov dozadu, čo sa vtedy dialo. V tom projekte sú mnohé nášľapné míny, ktoré sa netýkajú len úseku v km 2 - 4, ale aj oblasti Liskovej a Ivachnovej, ktoré už niekoľko rokov postupne riešime, aby sa tá diaľnica vôbec dala postaviť.
Pokiaľ ja viem, tak EIA je hotová, pripomienkuje sa zo strany NDS a zo strany JASPERS. Potom bude zverejnená na Enviroportáli a pobeží klasický proces posudzovania a verejných prerokovaní. JASPERS nemá zásadné výhrady k tomu, aby sa po EIA spustilo razenie v režime "prieskumnej štôlne", aj keď je to riešenie netradičné. Ale je v súlade s našou legislatívou a to treba podľa mňa aj využiť na skrátenie času a toto chápu aj JASPERS a EÚ.
Otázky sú okolo financovania a pokračovania Zmluvy so zhotoviteľom, ale k tomu sa neviem vyjadriť. Po geologickej, hydrogeologickej a geotechnickej stránke je pripravené všetko na pokračovanie výstavby (tunela), ostatné objekty (hlavne mosty a sanácie zosuvov) ešte nie sú úplne jasné, nakoľko niektoré budú (ich technické riešenie) ovplyvnené práve procesom EIA. Buďte si istí, že nikto vedome ani zbytočne prípravu nenaťahuje, ale všetci chcú mať istotu, že argumenty, ktoré budú v EIA, budú nepriestreľné a preto sa to teraz obracia zo všetkých strán podstatne poctivejšie, ako sme boli na Slovensku zvyknutí. A hlavne sa tomu konečne dáva ten čas, ktorý sa tomu mal venovať v rokoch 2005 - 2007, eventuálne v roku 2010 v rámci prípravy PPP. Takže kľud, veci sa dejú.